LTCD-ERN üzerinde HOLDA giriş ve Landing Checklist Flaps.

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
User avatar
THY3249
Junior Member
Junior Member
Posts: 85
Joined: 09 Jun 2008, 19:04
Name: Mahmut Adnan OZDEMIR
PID: 3249
Vatsim ID: 1056034
City: Antalya
Location: Turkey

Değerli kaptanlarım,
Sorun çözülmüştür. :D
Yardımlarınız için hepinize teşekkür ederim.

Saygılarımla
EmrE
Junior Member
Junior Member
Posts: 66
Joined: 14 Jul 2009, 19:40
Name: Emre AYDIN
PID: 3371
Location: İstanbul

Neymiş problem kaptanım
Emre AYDIN
CPL/A-06143
FlyTHY, PID3371
Trabzon 1982
User avatar
THY3249
Junior Member
Junior Member
Posts: 85
Joined: 09 Jun 2008, 19:04
Name: Mahmut Adnan OZDEMIR
PID: 3249
Vatsim ID: 1056034
City: Antalya
Location: Turkey

Sorun tam olarak neydi açıkcası bilemedim,ama uçuşla ilgili bilgileri verince sanırım ortaya çıkar.

ERN VOR'a gelmeden önce INIT REF ten Flap ları set ettiğimde üstte sağda 160 KT 5 flap en altta 131 kT+5 40 flap değerleri vardı.Kias ta 200 üzerinde ''UP'' okudum.ERN VOR'a 185 KT 1 derece flap ile girip holdu tamamladıktan sonra 293 baş ile outbond oldum.Bu arada süratimi 160 KT 'a alıp 5 derece flap açtım.10 mil gidip 338 baş dönüş ile piste inbound olduğumda hızımı 155 KT ye alıp flap ları 15 dereceye 150 KT de 25 dereceye aldım.145 KT de 30 flap 135 KT da 40 derece ile indim.Çok şükür ceza vermedi. :D

Benim yorumum:Önceki uçuşumda sürati hızlı düşürüp kısa zaman aralığında hızla düşen sürata oranla hızla flap açmam olabilir.LTAC ye inerken de bir kez aynı cezayı yemiştim ve kısa sürede açmıştım flapları.Bana göre kısa zaman diliminde 5 flaptan 40 flapa açmak ceza getiriyor.Tabiki bu bir düşünce esas yorum bu işin pratiğni ve teorisini bilen siz değerli kaptanlarımızındır.

Garibime giden de;
160 KT de 5 flapta uçağın burnu havada değildi ve düzdü,buda garip mesela istanbula veya başka yere inerken 160 da 5 flap derecede neredeyse 10 derecelik bir burun kalkıklığı olurdu.

Saygılarımla,
aSSaLaviSSa
Average User
Average User
Posts: 125
Joined: 16 Oct 2006, 19:47
Name: Aytugan Utku AKDOĞAN
PID: 2118
Location: Turkey

FLAP ceza sorununu halletmişsiniz HOLD konusunda ne yaptınız bilmiyorum ama HOLD seçeneğinden sonra bir waypoint girmediğiniz zaman malesef FMC yardımıyla uçak son nokta da HOLD seçeneği olsa bile HOLD a girmiyor, ben sorunu; rotada en son ERN ise ve ERN üzeri HOLD a gireceksem "LEGS" kısmına bundan sonra bir waypoint daha yerleştiriyorum. ERZİNCAN için konuşmak gerekirse; o da 29 pisti yaklaşması için chartta okunacağı üzeri ERN VOR undan 293 radyalinde 10NM mesafede proc. turn olduğu için ERN293/10 yazıp LEGS kısmında ERN waypointinden sonra giriyorum ve sonra HOLD sayfasından HOLD değerini giriyorum(ERN üzeri hold için) sorunsuz HOLD a giriyor. HOLD da işim bittikten sonra exit hold dediğiniz de de 293 radyalinde 10NM mesafeye kadar FMC yardımıyla gidebiliyorsunuz.
Aytugan Utku AKDOĞAN
FlyTHY PID2118
Eskişehir, 1986
User avatar
THY3249
Junior Member
Junior Member
Posts: 85
Joined: 09 Jun 2008, 19:04
Name: Mahmut Adnan OZDEMIR
PID: 3249
Vatsim ID: 1056034
City: Antalya
Location: Turkey

Teşekkür ederim Aytugan kaptanım HOLD sorunu için aradığım cevap buydu.
aSSaLaviSSa
Average User
Average User
Posts: 125
Joined: 16 Oct 2006, 19:47
Name: Aytugan Utku AKDOĞAN
PID: 2118
Location: Turkey

Rica ederim Adnan Kaptanım sorun hallolduysa ne mutlu. :angel:
Aytugan Utku AKDOĞAN
FlyTHY PID2118
Eskişehir, 1986
THY3564
Junior Member
Junior Member
Posts: 74
Joined: 03 Mar 2009, 14:28
Name: Seyit Ulaş CEYHAN
PID: 3564
Vatsim ID: 1080929
City: Alanya
Location: Alanya

Sevgili Kaptanım;
Flap Cezası almanızın nedeni; her uçağın konfigürasyonuna göre değişmektedir tabiki; belirli bir IAS süratinin altında flapları açmamanızdan kaynaklanmaktadır.

tabiki o an uçağın ağırlığına göre de değişmekle beraber; PMDG 738 ile ülke içi 125 pax+cargo ( ortalama 125,000 lbs ) ağırlık ile; normal hava şartlarında, optimum 205 IAS süratte mutlaka flap açmanız gerekmektedir. (minimum 1 flap)

EHIS'te süratiniz düşerken kontrol edin; IAS sürat gösteregesinde UP yazılı yeşil bir emare bulunur; UP yazısının bulunduğu yere kadar flapsız sürat düşürebilirsiniz.

hatta buna benzer ifadeler; departure yaparken de EHIS te gözükür; bunlar uygun flap toplama süratleridir. UP 1 2 5 ... die devam eder... yeşil renklidir... :D

saygılarımla.....

EDIT: yazım hataları:)
User avatar
THY3249
Junior Member
Junior Member
Posts: 85
Joined: 09 Jun 2008, 19:04
Name: Mahmut Adnan OZDEMIR
PID: 3249
Vatsim ID: 1056034
City: Antalya
Location: Turkey

Az önce PMDG 737-800 ile Atatürk havalimanına iniş yaptım.Baktım yine flaps setting :D .Bu Erzincan kendime olan güvenimi kaybettirdi galiba :D FLYTHY recorderi ile 636 adet uçuşumda Erzincan dan evvel sanırım beşi geçmemiştir bu ceza.
INIT REF te flap ları 132 KT/40 flap set ettim.
Evet EHIS’te 200 up okudum ve 195 KT de 1flap açtım.Tam Sadık üzerindeydim.Sırasıyla
195KT ------1 Flap
190KT------5 Flap
180KT-----10 Flap
160KT-----15 Flap
150KT-----25 Flap
140KT-----30 Flap+Landing Gear down
132KT-----40 Flap Teker koyma.
İnişte kalan yakıt miktarım 2600 KG.Civarında idi.
İniş konfigrasyonum aynen bu şekildeydi.Acaba 205 KT de maximum 1 Flap açılı olmadığı içinmi puan kırıyor?Mesela diyorum FLYTHY teknik bir el atsa :D Hangi süratte hangi açıkmış veya kapalıymış :D böylece kendime olan güveni yeniden kazansam :D .
Önceleri ezbere gidiyordum hiçbir sorun yoktu.
Umarım en kısa zamanda eski günlerime dönerim:) :D

Sevgi ve Saygılarımla,
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Adnan Kaptanim,

FFR PMDG738 ile gayet uyumlu calismaktadir. FMC yi dogru programladiktan sonra verecegi referans speed lerde FLAP acip kaparsaniz hic bir sorun olmayacaktir. Hiz in yanindaki yesil indicator e dikkat edelim yeter. Ilk yesil cizgi bildiginiz gibi flap acma referans noktasi.

Agirliginiza bagli olacaktir orneklemem asagi yukaridir.

210 knts 1 Flap
180 knots 5 Flap loc capture (gene ornek kabul edin: 190 knt iken surat ben 5 flap i basarim boylece 180 knt a geldigimde flaplar acik durumda olur.)
165 knots 15 Flap g/s capture

gibi....

Muhtemelen gercek hayattaki dogru proseduru Berhan Hoca daha iyi anlatacaktir. +/- 5 knt lik bir correction var mi? ruzgarin sidddeti ve yonu etkili oluyormu vs vs.
Image
THY3564
Junior Member
Junior Member
Posts: 74
Joined: 03 Mar 2009, 14:28
Name: Seyit Ulaş CEYHAN
PID: 3564
Vatsim ID: 1080929
City: Alanya
Location: Alanya

Sevgili Kaptanım;

Siz 205 IAS te iken 1 flap açın bakalım bir daha ceza yiyecek misiniz? :D

Kemal kaptanın söylediği gibi, PMDG ile FFR nin uyumu çoğu zaman iyidir. Bazen sapıtır ben de anlamam ne olduğunu! tertemiz kaldırırım FFR yi kurarım tekrar bir de bakmışım sıkıntı çözülmüş.

şimdi bahsedeceğim benim uyguladığım prosedürdür. eğer bir yanlış var ise Real Pilotlarımızın düzeltmesi rica olunur.

öncelikli olarak; her ne kadar B 738 panelinde yazan Flap açma maksimum hızları IAS olarak yazılmış olsa da ; önemle belirtirim ki, FFR Ground Speed e göre 240 Knot üzeri flap ve teker açma hamlelerini hiç acımadan cezalandırıyor. :D

o yüzden GS 240 kn. üstü tüm flap ve teker açma eylemleri yapılmamalıdır.

ayrıca EHIS te bahsedildiği üzere; yeşil indicator yazısına dikkat edilmelidir. UP yazan hızdan sonra flap açmayalım. aksi halde FFR çok kızıyor ve kırmızıya dönüyor. :D

benim uyguladığım; eğer PMDG ile iniş için yaklaşma esnasında herhangi bir hız problemim yoksa( PMDG nin kronik hastalığıdır. speedbrake de full olsa teker de açsan 14000 feetten sonra 1500 feet/min. üstünde bir alçalma varyon varsa yavaşlamıyor.) 10000 feeti 220 IAS ile geçip, localizer e yaklaşma esnasında 180 IAS a düşerken 205 - 210 IAS arası 5 flap a kadar açıp; localizeri 15 flapla karşılayıp; g/s u yakalayınca; yani full estabilish olunca ( eğer 5 ile 10 mil arasında ise 180 le yakalayıp, Vapp ref + 5 knot sürate inerken sırası ile önce tekerler sonra 25 sonra 30 sonra 40 flapla devam edip t/d olurum; ama, eğer g/s u baktım ki 5 nm kalaya kadar yakalayamayacaz; ya kule bizi ILS konisi içerisine alçak yerleştirmiş ya da biz alçak yerleşmişişz :D önemi yok orada; IAS 160 knot ile g/s yakalayıp aynnı prosedürü yeniden icra ederim) tabi son 5 mile 160 kn. IAS üstünde girmeyelim. yoksa FR ceza kesebilir. ben hiç yemedim ama belki de keser yani :D

şimdiye kadar FSpass. bana bir flap ağrızası vermeseydi ya da REX2004 bana acayip acayip rüzgarlar simule ederek ani rüzgar yönü değişimi ile IAS te değişimlere neden olmasaydı herhangi bir şekilde Flap cezası yememiş olurdum. :lol:

Saygılarımla....
User avatar
THY3249
Junior Member
Junior Member
Posts: 85
Joined: 09 Jun 2008, 19:04
Name: Mahmut Adnan OZDEMIR
PID: 3249
Vatsim ID: 1056034
City: Antalya
Location: Turkey

Sakın yanlış anlaşılmasın,FFR ye kusur bulmuyorum.Hatayı nerede yapıyorum onu anlamaya çalışıyorum,amacım hatalarımı öğrenip kavramak ve tekrar aynı hatayı yapmadan kusursuz ve keyifli uçmak.Bu topik sayesinde son nokta da ki VOR da Holda girebilmek için holddan sonra waypoint girmek gerekermiş bunu öğrenmiş oldum.

Flaplar da son 3 uçuşta bir sorun olmadı dikkatle uygulamaya devam edersem sanırım bu sorunda çözülmüş olacak.

Sevgi ve Saygılarımla,
morhan
Average User
Average User
Posts: 134
Joined: 07 Sep 2009, 15:18
Name: Mert ORHAN
PID: 4073

ben 734 te chekliste göre yapıyorum cheklistte:

210 knot-> 5 derece
180 knot-> 15 derece
160 knot-> 25-30 derece
145 knot-> 30 derece veya FULL

şeklinde yazıyor bunları uyguladım hem defaultta hem ücretli 734 te herhangi bir ceza kesmedi eğer bir yanlış varsa üstadlar duruma el atsın :) ama 737-800 için bilemiyorum

saygılar
Post Reply

Return to “Training Lounge”