Başlıktan da anlaşılacağı gibi 2 sorum olucak.
1.ERN üzerine gelmeden ERN üzerinde 087 baştan holda girecek şekilde hold set ediyorum fmc'ye.Fakat ERN üzerine geldiğimde holda girmiyor,rota bitti diyor fmc.Manuel olarak 87 baştan holda girip 267 baş ile holdu tamamlıyorum.Airac 910 yüklü ve pist olarak rwy11 i seçiyorum star da birşey yok yani NON yazıyor.Acaba airac ta star yüklü olmadığı için mi ERN üzerinde Hold a girmeden END OF ROUTE yazıyor.
2-180 KT 13500 feet'te 5 derece Flap İLE ERN den 293 baş ile 10 mil gidip 338 baş sağdan, dönüşle 158 baş sonra 113 baş ile RWY 11 e yaklaşma yapıyorum.Chartta yazan minimalara göre Rwy11 e inbound olduğumda ERN VOR a 10 mil kala 11000 feet yükseklik 165 KT de 15 Flap sırasıyla 160 KT de 25 Flap,140 KT 30 Flap 130 KT de 40 derece Flap ile inişimi yapıyorum.(Referans değerlerinde 135 KT 40 derece Flap)Son 4 mile kadar Speed break lerde açık.Kias olarak süratim 135 KT de GS 158 olarak görünüyor,acaba Landing checlist flaps settings cezasını bundan mı alıyorum.Sanırım 5 veya 6 kez LTCD ye iniş yaptım hepsinde aynı ''Landing checlist flaps settings'' cezası var.Acaba iniş ancak bu şartlarda mı gerçekleşiyor?Acaba bu cezayı almadan inen arkadaşlarımızdan birisi bana bu konuda yardımcı olabilirmi?
Saygılarımla,
LTCD-ERN üzerinde HOLDA giriş ve Landing Checklist Flaps.
-
- Junior Member
- Posts: 66
- Joined: 14 Jul 2009, 19:40
- Name: Emre AYDIN
- PID: 3371
- Location: İstanbul
İyi günler Adnan kaptanım,
FMC'de hold page de manuel olarak ERN girerek execute ederseniz uçak hold a giricektir, eğer böyle yapıyor ve halen uçak girmiyor ise LNAV ın seçili olduğunda emin olalım, LNAV seçili ve halen girmiyorsa ise airac la ilgili bir problemde olabilir..Aşağıda LTCD Star chartı bulunmakta fmc de airac ile ilgili olarak star ı görememiş olabilirsiniz,manuel olarak kendinizde star ı girebilirsiniz..
Initial approach fix max 185 Kts ile geçilmelidir (Alçalma planındaki kalın çizgiler). Procedure turn max speed 185 kts ile yapılmalıdır,Non-Precision yaklaşmalarında establish öncesi iniş takımlarını ve flapları iniş flap konfigürasyonu aşağdaki gibi olacaktır
Turlu yaklaşma FAF(final approach fix) tan itibaren; iniş takımları aşağıda, flaps 15 ve landing checklist tamamlanmış olucak,Turlu yaklaşma görerek yapılan bir yaklaşma-iniş şeklidir. Uygulamada iniş yapılacak pist ile görsel referansların kaybedilmemesi esastır. Bu nedenle gündüz ve gece VMC şartların devam ettirilebileceği irtifadan (turlu yaklaşma irtifasının altında olamaz) uygulanır..
FAF’a 7NM – Flaps 1 (straight-in yaklaşmada)
FAF’a 5NM – Flaps 5 (straight-in yaklaşmada)
FAF’a 2nm
- L/G down,
- Flaps 15
FAF’da
- Flap 30-40
Yani son yaklaşmaya dönüşümüz tamamlandığında uçağımız landing configration'da olmalı
Saygılarımla

FMC'de hold page de manuel olarak ERN girerek execute ederseniz uçak hold a giricektir, eğer böyle yapıyor ve halen uçak girmiyor ise LNAV ın seçili olduğunda emin olalım, LNAV seçili ve halen girmiyorsa ise airac la ilgili bir problemde olabilir..Aşağıda LTCD Star chartı bulunmakta fmc de airac ile ilgili olarak star ı görememiş olabilirsiniz,manuel olarak kendinizde star ı girebilirsiniz..
Initial approach fix max 185 Kts ile geçilmelidir (Alçalma planındaki kalın çizgiler). Procedure turn max speed 185 kts ile yapılmalıdır,Non-Precision yaklaşmalarında establish öncesi iniş takımlarını ve flapları iniş flap konfigürasyonu aşağdaki gibi olacaktır
Turlu yaklaşma FAF(final approach fix) tan itibaren; iniş takımları aşağıda, flaps 15 ve landing checklist tamamlanmış olucak,Turlu yaklaşma görerek yapılan bir yaklaşma-iniş şeklidir. Uygulamada iniş yapılacak pist ile görsel referansların kaybedilmemesi esastır. Bu nedenle gündüz ve gece VMC şartların devam ettirilebileceği irtifadan (turlu yaklaşma irtifasının altında olamaz) uygulanır..
FAF’a 7NM – Flaps 1 (straight-in yaklaşmada)
FAF’a 5NM – Flaps 5 (straight-in yaklaşmada)
FAF’a 2nm
- L/G down,
- Flaps 15
FAF’da
- Flap 30-40
Yani son yaklaşmaya dönüşümüz tamamlandığında uçağımız landing configration'da olmalı
Saygılarımla


Emre AYDIN
CPL/A-06143
FlyTHY, PID3371
Trabzon 1982
CPL/A-06143
FlyTHY, PID3371
Trabzon 1982
- THY3249
- Junior Member
- Posts: 85
- Joined: 09 Jun 2008, 19:04
- Name: Mahmut Adnan OZDEMIR
- PID: 3249
- Vatsim ID: 1056034
- City: Antalya
- Location: Turkey
Sevgili Emre Kaptanım,
Öncelikle sizin gibi üstadından öğrenmek benim için büyük şans.
Hold için LNAV seçili.Ama sanırım bu airac tan kaynaklanan bir sorun.Zaten STARI manuel olarak Charta göre uygulamak zorundayız.FMC de DEPP.ARRİVAL bölümünde LTCD için Arrival butununa bastığımda RWY11 olarak görünmekte ama ils olmayan diğer meydanlarda VORDME RWY.... gibi görünmekte..Sol köşede ki STAR bölümünde ise VABEL-BUDAK ve KONUK görünmemekte burada sadece NON yazısı çıkmakta.Offline olarak yine denedim yine maalesef holdu manuel yaptım.Zaten bu sorum önemli değil bunu manuel de yapabilirim,herşeyi Fmc den beklemek te yanlış.
Hangi yönden gelirsek gelelim ERN üzerinde maximum 185 KT İle 13.500 feet'te 087 sağ baştan holda girmek zorundayız diye sanıyorum charta göre.Burada holdda 5 derecelik Flap açıyorum.Bu konuda sorunum yok.Piste inbound olduğumda Charta göre son 10 nm de minimum 11.000 feet seviyede olunuyor.Flap konfigrasyonumda perf inite göre bir sorun yok.Ayrıca 737-800 checklistlere de baktığımda flap konfigrasyonunda maximumların üzerinde değilim,minumumların altında değilim.
Son yaklaşmaya döndüğümüzde Charta göre minumum ALT 10 nm de 11.000 feet.Ve 3783 feete inebilmek için zaten 135 KİAS full flap ile yaklaşıyorum.Alçalırken KİAS 135 ama GS ye baktığımda 155-160 oluyor alçalma varyosundan dolayı.Acaba recorder Graund Speedi' mi algılıyor yoksa ben GS i Kias taki rakamlardamı tutmalıyım.Flap konfigrasyonumu Vref+5 olarak set ettim.Ceza geldiğine göre mutlaka biryerlerde yanlış bişeyler yapıyorum.Esas problemim Landing checklist Flaps setting cezası.Anlasam da karakutuyu açsam
hangi hızda flap açmışım,veya Vref+5 yerine yanlışmı set etmişim?Yoksa bu landing checklist cezası sadece LTCD de mi var.
Öncelikle sizin gibi üstadından öğrenmek benim için büyük şans.
Hold için LNAV seçili.Ama sanırım bu airac tan kaynaklanan bir sorun.Zaten STARI manuel olarak Charta göre uygulamak zorundayız.FMC de DEPP.ARRİVAL bölümünde LTCD için Arrival butununa bastığımda RWY11 olarak görünmekte ama ils olmayan diğer meydanlarda VORDME RWY.... gibi görünmekte..Sol köşede ki STAR bölümünde ise VABEL-BUDAK ve KONUK görünmemekte burada sadece NON yazısı çıkmakta.Offline olarak yine denedim yine maalesef holdu manuel yaptım.Zaten bu sorum önemli değil bunu manuel de yapabilirim,herşeyi Fmc den beklemek te yanlış.

Hangi yönden gelirsek gelelim ERN üzerinde maximum 185 KT İle 13.500 feet'te 087 sağ baştan holda girmek zorundayız diye sanıyorum charta göre.Burada holdda 5 derecelik Flap açıyorum.Bu konuda sorunum yok.Piste inbound olduğumda Charta göre son 10 nm de minimum 11.000 feet seviyede olunuyor.Flap konfigrasyonumda perf inite göre bir sorun yok.Ayrıca 737-800 checklistlere de baktığımda flap konfigrasyonunda maximumların üzerinde değilim,minumumların altında değilim.
Son yaklaşmaya döndüğümüzde Charta göre minumum ALT 10 nm de 11.000 feet.Ve 3783 feete inebilmek için zaten 135 KİAS full flap ile yaklaşıyorum.Alçalırken KİAS 135 ama GS ye baktığımda 155-160 oluyor alçalma varyosundan dolayı.Acaba recorder Graund Speedi' mi algılıyor yoksa ben GS i Kias taki rakamlardamı tutmalıyım.Flap konfigrasyonumu Vref+5 olarak set ettim.Ceza geldiğine göre mutlaka biryerlerde yanlış bişeyler yapıyorum.Esas problemim Landing checklist Flaps setting cezası.Anlasam da karakutuyu açsam

- THY3249
- Junior Member
- Posts: 85
- Joined: 09 Jun 2008, 19:04
- Name: Mahmut Adnan OZDEMIR
- PID: 3249
- Vatsim ID: 1056034
- City: Antalya
- Location: Turkey
Sevgili Emre Kaptanım,
Öncelikle sizin gibi üstadından öğrenmek benim için büyük şans.
Hold için LNAV seçili.Ama sanırım bu airac tan kaynaklanan bir sorun.Zaten STARI manuel olarak Charta göre uygulamak zorundayız.FMC de DEPP.ARRİVAL bölümünde LTCD için Arrival butununa bastığımda RWY11 olarak görünmekte ama ils olmayan diğer meydanlarda VORDME RWY.... gibi görünmekte..Sol köşede ki STAR bölümünde ise VABEL-BUDAK ve KONUK görünmemekte burada sadece NON yazısı çıkmakta.Offline olarak yine denedim yine maalesef holdu manuel yaptım.Zaten bu sorum önemli değil bunu manuel de yapabilirim,herşeyi Fmc den beklemek te yanlış.
Hangi yönden gelirsek gelelim ERN üzerinde maximum 185 KT İle 13.500 feet'te 087 sağ baştan holda girmek zorundayız diye sanıyorum charta göre.Burada holdda 5 derecelik Flap açıyorum.Bu konuda sorunum yok.Piste inbound olduğumda Charta göre son 10 nm de minimum 11.000 feet seviyede olunuyor.Flap konfigrasyonumda perf inite göre bir sorun yok.Ayrıca 737-800 checklistlere de baktığımda flap konfigrasyonunda maximumların üzerinde değilim,minumumların altında değilim.
Son yaklaşmaya döndüğümüzde Charta göre minumum ALT 10 nm de 11.000 feet.Ve 3783 feete inebilmek için zaten 135 KİAS full flap ile yaklaşıyorum.Alçalırken KİAS 135 ama GS ye baktığımda 155-160 oluyor alçalma varyosundan dolayı.Acaba recorder Graund Speedi' mi algılıyor yoksa ben GS i Kias taki rakamlardamı tutmalıyım.Flap konfigrasyonumu Vref+5 olarak set ettim.Ceza geldiğine göre mutlaka biryerlerde yanlış bişeyler yapıyorum.Esas problemim Landing checklist Flaps setting cezası.Anlasam da karakutuyu açsam
hangi hızda flap açmışım,veya Vref+5 yerine yanlışmı set etmişim?Yoksa bu landing checklist cezası sadece LTCD de mi var.
Saygılarımla
Öncelikle sizin gibi üstadından öğrenmek benim için büyük şans.
Hold için LNAV seçili.Ama sanırım bu airac tan kaynaklanan bir sorun.Zaten STARI manuel olarak Charta göre uygulamak zorundayız.FMC de DEPP.ARRİVAL bölümünde LTCD için Arrival butununa bastığımda RWY11 olarak görünmekte ama ils olmayan diğer meydanlarda VORDME RWY.... gibi görünmekte..Sol köşede ki STAR bölümünde ise VABEL-BUDAK ve KONUK görünmemekte burada sadece NON yazısı çıkmakta.Offline olarak yine denedim yine maalesef holdu manuel yaptım.Zaten bu sorum önemli değil bunu manuel de yapabilirim,herşeyi Fmc den beklemek te yanlış.

Hangi yönden gelirsek gelelim ERN üzerinde maximum 185 KT İle 13.500 feet'te 087 sağ baştan holda girmek zorundayız diye sanıyorum charta göre.Burada holdda 5 derecelik Flap açıyorum.Bu konuda sorunum yok.Piste inbound olduğumda Charta göre son 10 nm de minimum 11.000 feet seviyede olunuyor.Flap konfigrasyonumda perf inite göre bir sorun yok.Ayrıca 737-800 checklistlere de baktığımda flap konfigrasyonunda maximumların üzerinde değilim,minumumların altında değilim.
Son yaklaşmaya döndüğümüzde Charta göre minumum ALT 10 nm de 11.000 feet.Ve 3783 feete inebilmek için zaten 135 KİAS full flap ile yaklaşıyorum.Alçalırken KİAS 135 ama GS ye baktığımda 155-160 oluyor alçalma varyosundan dolayı.Acaba recorder Graund Speedi' mi algılıyor yoksa ben GS i Kias taki rakamlardamı tutmalıyım.Flap konfigrasyonumu Vref+5 olarak set ettim.Ceza geldiğine göre mutlaka biryerlerde yanlış bişeyler yapıyorum.Esas problemim Landing checklist Flaps setting cezası.Anlasam da karakutuyu açsam

Saygılarımla
-
- Junior Member
- Posts: 66
- Joined: 14 Jul 2009, 19:40
- Name: Emre AYDIN
- PID: 3371
- Location: İstanbul
Rica ederim kaptanım benim için bir zevk,
Yazdıklarınıza göre yaklaşmanızda ve konfigrasyonunuzda bir anormallik yok, aldığınız cezanın süratlede bir ilgisi yok çünkü flaplarınızı Vfe süratini aşıcak şekilde açarsanız farklı bir ceza alıyorsunuz tam olarak hatırlamıyorum ancak "you extend your flaps above Vfe" tarzında bir ceza vermekte..Referans aldığımız süratimiz de her zaman IAS tır GS i dikkate almayınız, "Landing checklist Flaps" cezasına bakıcak olursak, before landing mi after landing mi
bence sizin ceza nedeniniz after landing checklist te pisti terkettikten sonra flaplarınızı toplamıyor olmanızdan yada geç topluyor olmanızdan kaynaklanmakta..
Saygılarımla..
Yazdıklarınıza göre yaklaşmanızda ve konfigrasyonunuzda bir anormallik yok, aldığınız cezanın süratlede bir ilgisi yok çünkü flaplarınızı Vfe süratini aşıcak şekilde açarsanız farklı bir ceza alıyorsunuz tam olarak hatırlamıyorum ancak "you extend your flaps above Vfe" tarzında bir ceza vermekte..Referans aldığımız süratimiz de her zaman IAS tır GS i dikkate almayınız, "Landing checklist Flaps" cezasına bakıcak olursak, before landing mi after landing mi

Saygılarımla..
Emre AYDIN
CPL/A-06143
FlyTHY, PID3371
Trabzon 1982
CPL/A-06143
FlyTHY, PID3371
Trabzon 1982
-
- Junior Member
- Posts: 66
- Joined: 14 Jul 2009, 19:40
- Name: Emre AYDIN
- PID: 3371
- Location: İstanbul
Estagfurullah Kemal kaptanım hepimizin birbirimizden öğreneceği çok şey varTHY066 wrote:Sevgili Emre Hocam,
Cok tesekkurler bilgilendirme ve paylasim icin. Sizlerden ogrenecegimiz daha cok sey var.

Rica ederim Adnan kaptanım, eğer dediğim sebepten değil ise birde teknik departmanımıza danışalım isterseniz..madnan wrote:Açıklamalarınız için çok teşekkür ederim Emre Kaptanım.
Emre AYDIN
CPL/A-06143
FlyTHY, PID3371
Trabzon 1982
CPL/A-06143
FlyTHY, PID3371
Trabzon 1982
- THY3249
- Junior Member
- Posts: 85
- Joined: 09 Jun 2008, 19:04
- Name: Mahmut Adnan OZDEMIR
- PID: 3249
- Vatsim ID: 1056034
- City: Antalya
- Location: Turkey
Emre kaptanım,before landing veya after landing diye belirtmemiş, cezayı aynen kopyalıyorum'' -50 points: Did you correctly complete the Landing Checklist? Your flap setting was incorrect. There is an item: FLAPS______SET''
LTCD ye FFR ile uçan arkadaşlarımızda bu hatayı alıyorlarmı acaba aslında merak ettiğim konu bu,Take off ta da geç kalmıyorum 180 de 2Flap 190 da 1 flap 210 da tamamem kapatmış oluyorum flap ları.Söylediğim gibi buraya inen arkadaşlarda FFR ceza yazmıyorsa eğer benden kaynaklanan bir hata var demekki.Artık hatayı bulana kadar Erzincana uçuşa devam.
Erzincan yolcuları benim.
Saygılarımla,
LTCD ye FFR ile uçan arkadaşlarımızda bu hatayı alıyorlarmı acaba aslında merak ettiğim konu bu,Take off ta da geç kalmıyorum 180 de 2Flap 190 da 1 flap 210 da tamamem kapatmış oluyorum flap ları.Söylediğim gibi buraya inen arkadaşlarda FFR ceza yazmıyorsa eğer benden kaynaklanan bir hata var demekki.Artık hatayı bulana kadar Erzincana uçuşa devam.

Saygılarımla,
- THY7
- Officer
- Posts: 686
- Joined: 19 Aug 2001, 05:52
- Name: Berhan Dönmez
- PID: 7
- Vatsim ID: 813296
- City: Istanbul
- Location: Turkey
PMDG 737 ile uçuyorsanız 40 flap harici inişlerde recorder'da BUG bulunduğu için ceza yazar.
Normal şartlarda 30 flap ta kullanılmaktadır fakat recorder'a daha öğretemedik bunu
Normal şartlarda 30 flap ta kullanılmaktadır fakat recorder'a daha öğretemedik bunu

Berhan Dönmez
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Ben tüm inişlerimde 30 flap kullanıyorum PMDG 738 ile ve hiç bu konuda ceza yemiyorum. Quality score listesinde "Did you complete correctly Landing checklist? Your flap settings was wrong. There is an item: FLAPS___________SET" cezası için flap değeri toplam flap değerinin %60'ndan küçükse diye bir değer girilmiş. Yani siz teker koyduğunuzda -PMDG 738 için söylüyorum- flap değeriniz full flap değeri olan 40'ın %60'ından fazla flap açık değilse cezayı yersiniz. Bu da tekerler piste değmeden önce en az 25 flap koymanız lazım anlamına geliyor.
- THY3249
- Junior Member
- Posts: 85
- Joined: 09 Jun 2008, 19:04
- Name: Mahmut Adnan OZDEMIR
- PID: 3249
- Vatsim ID: 1056034
- City: Antalya
- Location: Turkey
Selçuk kaptanım,
Bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.İnişi gerçekleştirmeden önce İNİT REF page den 40 derece flap/134 KT+5 set ediyorum ve 40 derece flap ile iniyorum.Chartta 087 baş ile 185 KT 13500 fette 5 derece flap ile holda giriyoruz,ERN VOR tam rwy11 üzerinde. 087 sağ baştan başlayıp 267 baş ile holdu tamamladığım zaman FMC END of ROUTE diyor işte tam bu an recorder beni pist üzerinde ve 5 flap ile mi algılyor? Son uçuşumda 40 derece flap ile piste doğru alçalırken pisti kaçırdım sürati 160 KT yapıp 15 flap sonra 180 KT yapıp 5 derece flap yaptım bu arada bir hata yapmış olma ihtimalim var,o yüzden son bir uçuş daha yapıp holda girişten itibaren video kaydı yapacağım,sanırım o zaman sorun çözülecek.
Bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.İnişi gerçekleştirmeden önce İNİT REF page den 40 derece flap/134 KT+5 set ediyorum ve 40 derece flap ile iniyorum.Chartta 087 baş ile 185 KT 13500 fette 5 derece flap ile holda giriyoruz,ERN VOR tam rwy11 üzerinde. 087 sağ baştan başlayıp 267 baş ile holdu tamamladığım zaman FMC END of ROUTE diyor işte tam bu an recorder beni pist üzerinde ve 5 flap ile mi algılyor? Son uçuşumda 40 derece flap ile piste doğru alçalırken pisti kaçırdım sürati 160 KT yapıp 15 flap sonra 180 KT yapıp 5 derece flap yaptım bu arada bir hata yapmış olma ihtimalim var,o yüzden son bir uçuş daha yapıp holda girişten itibaren video kaydı yapacağım,sanırım o zaman sorun çözülecek.