ILS

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

Atakan sana tavsiye,kalkmadan önce heading i pist başı heading ine set et ve gerekirse bidaha dokunma ama mutlaka kalkışta runway heading set olsun.Atc olursa başına dert açar runway heading set olmaması ;)

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image
THY543
Average User
Average User
Posts: 179
Joined: 12 Aug 2002, 01:24
Name: Atakan Şenyurt
PID: 543
Vatsim ID: 848272
City: Antalya

İşte ILS te son noktayı koyuyorum.:) Çatır çatır inmek diye ben buna derim.:D[8D] Bu arada Senior First Officer oldum [:p]
Image
Ankaraya hoşgeldiniz! Lütfen uçak durmadan kemerlerinizi açmayınız.:D
Image

Atakan ?enyurt
Image
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

Bak gene heading set edilmemiş :D.O değil de bu sefer yakıt sorunun gene var kanatlarda yakıt boşalmış.Kısa uçuşlarda center tank a 1000lbs yakıt konulur ve kanatlardan yenilir center pump lar açılmaz gerekmedikçe.Yakıt önceliği de önce center tank bitirilir sonra kanatlara geçirilir.Doldurulurken de tam tersi önce kanatlar doldurulur yetmezse center tank doldurulur.Sana tavsiyem pmdg nin sitesindeki fuel planner programını kullanman bu programla yakıt yüklersen her seferde yakıt sorunu yaşamazsın.

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image
ertansekmen
Newbie
Newbie
Posts: 16
Joined: 02 May 2005, 01:14
Location: Turkey
Contact:

Atakan hocam bir de overhead panelin görüntüsünü alsak orada da bazı yorumlar gelebilir...

ha unutmadan, ne zaman VOR yaklaşma ile ilgili screenshot'ı da bekleriz :)
User avatar
THY166
VIP Member
VIP Member
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 20:00
Name: Fatih KOZ
PID: 166
Vatsim ID: 832838
City: Antalya
Location: Antalya , Turkey
Contact:

Önce tebrik sonra vıdı vıdı ...

Atakan tebrikler , yukarıdaki yazımda da belirttiğim gibi "az" kaldı ... Bir iki demiştim sen ikincide biteceksin bu işi :)

1. Yakıt arkadaşlarında belittiği gibi ofsayt [;)]
2. Minima yine girilmemiş
3. Hdg yine set edilmemiş ( Herhangi bir Go Around'da çok işe yarar ve FMC'den çok daha iyi uçağa hakimiyet sağlarsın MCP ile bazı durumlarda )
4. Az kalan yakıtla Full Flap gereksiz gibime geldi , irdelemek lazım .
5. Overhead resmide isteriz (çünkü yakında bu resimde dırdır edecek pek birşey bulamayacağız ) [8D]

Sevgiler


B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"
THY543
Average User
Average User
Posts: 179
Joined: 12 Aug 2002, 01:24
Name: Atakan Şenyurt
PID: 543
Vatsim ID: 848272
City: Antalya

Uçak fazla sallı yo diye kanatlara yakıt almadım. Benim çok çabuk midem bulanır:D. İniş sırasında mı çekiyim hocam over head ı? Artık ona da başka topic de konuşuruz. Bu ILS için oldu.:D

Atakan ?enyurt
Image
User avatar
THY177
VIP Member
VIP Member
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 12:16
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177
Location: Turkey

Sevgili Arkadaslar ;

Gercekten neseli ve ogretici bir topic olmus ...Bazı zatı alilerin :P) laf atmalarına karşılık vermyeceğim elbette ,lakin kendileri tayyareci olarak mutaala etselerde kendilerini benim için....tan tayyarelerdir sadece... :P) Neyse..

Ertan Sekmen guzel bir soru sormus ve atlanmış sanki evet ertan inişte ki resimlerin hiç birinde heading set edilmemiş ve published miseed aproach prosedure gore tırmanacağın ilk seviyeyi set etmek gerekir.

Haa bu arada flap konusudna Bozhan Kaptana danısmak gerek bir ara ben boynglere 60 gerekirse 70 olmaz ise 80 oda yetmez 90-100 flap koydururum diyerek 70 notla Ltba'ya iniş yapmaya çalıştığı zamanları bugun gibi hatırlarım ...[xx(]:D

Bunun dısında denecek bişi yok ...



Ps: Fatih Kardesim seni arayacağım tasınma işleri malumun ,simdidien saolasın ..

TK 177 Ergenekon Kucuk
FLYTHY Event Coordination Team
TRVACC Student
Bozhan Özsoy
Average User
Average User
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 04:09
Location: Turkey
Contact:

Ergo aranızdan su sızmıyor..?

Flap konusuna gelince, bu aletlerin varlığını, ne işe yaradıklarını, ne zaman kullanıldığını sana ders biçiminde anlattığım günleri daha dün gibi hatırlarım.. Hani kalkışta mı yoksa inişte mi full flap kullanılır konusunu devamlı olarak karıştırıp bana sorduğun, bana ulaşamadığında ise iyice heyecan yaparak flap yerine speedbrake açarak 18R pist başını delik deşik ettiğin günlerdi.. O zamanlar bazen içimden ergo yine zaiyat verdi diyerek üzülür, bazı sorularına istediğin gibi cevap verirdim, sırf senin gönlün olsun diye..

-Bozhan Flap50 varmı bu uçakta?
-50 mi? Var tabi, sonra 60, 70, yetmezse 80..



Sevgiler,

Bozhan Özsoy.
User avatar
THY166
VIP Member
VIP Member
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 20:00
Name: Fatih KOZ
PID: 166
Vatsim ID: 832838
City: Antalya
Location: Antalya , Turkey
Contact:

quote:Originally posted by Bozhan Özsoy

Ergo aranızdan su sızmıyor..?


Sızmaz , sızmaması gerekli ... Hatta "Biz Ergenekon Ağabey'im ile nicedir sevişiriz." diyeceğim ama Türkçemizi katledip hemen başka yerlere (bilhassa yere yakın yerlere) çekersiniz diye yazmıyorum [8D]

quote:Originally posted by Bozhan Özsoy
-Bozhan Flap50 varmı bu uçakta?
-50 mi? Var tabi, sonra 60, 70, yetmezse 80..


Buna koptum vallahi ... :D:)

Okurken aklıma "Samuel By Bozhan" videosu geldi , birde üstüne onu izledim [;)]

Sevgiler


B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"
Pathfinder
Average User
Average User
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 04:12
Name: Selçuk
PID: 13
Location: Turkey

Tatsız topiclerden sonra ilaç gibi geldi bu topic. Allah devamını esirgemesin inşallah.[}:)]

Sevgili Bozhan Airbusların hepsini sattım ama PMDG ile yeterince ilgilenemedigim icin inactive olacagım (Belki de oldum) Bir Istanbul seyahatimde Lap-top ile kapındayım haberin olsun. (Biraz özel oldu ama diger arkadasların hosgorusune sıgınıyorum)


Selçuk Toramanoğlu
TK 13
canery
Junior Member
Junior Member
Posts: 64
Joined: 08 Apr 2004, 20:31
Location: Turkey
Contact:

Bu yararlı topikten çok şey öğrendim PMDG yi yeni öğrenmeye başladığım için bana ilaç gibi geldi.ILS approach ile ilgili benimde bir kaç sorum olacak.4-5 seferdir manuellerdekileri uygulayarak ILS iniş yapmaya çalışıyorum
Rotam: LTAC PETAR TOKER YAA LTBA şeklinde ve 36R inmeye çalışıyorum.
?imdi kalkış rota tutuş herşey harika ama approach da işler karışıyo.
İlk olarak ILS sinyali almaya başladığımda vorloc tuşuna basıyorum ama atakan hocamın gönderdiği resimlerdeki gibi PFD deki vorloc yazısı yeşil olmuyor.Sonra gs sinyali almaya başlıyorum ve app ye basıyorum.Uçak glide slop u tutuyor ama localizer a oturmuyor.Pistin tam ortasına gidiyor ve iniyor.Burda sormak istediğim neyi yanlış yaptığım bide ikinci auto pilotu tam olarak nerde devreye sokmam gerekir.Eğer resimleri göndermeyi becerebilirsem deha açıklayıcı olcak.
?imdiden teşekkürler.

Caner Yalçın
TK1106
canery
Junior Member
Junior Member
Posts: 64
Joined: 08 Apr 2004, 20:31
Location: Turkey
Contact:

Birde manuelde önce vor loc a basıp gs sinyali almya başladığında app ye bas diyo(yada ben öyle anlıyorum) Topikten anladığım kadar ise ils sinyaliyle birlikte app ye bascaz gs sinyali alınca kendiliğinden app sönüp vor loc yancak.Doğru anlamışmıyım?

Caner Yalçın
TK1106
User avatar
THY166
VIP Member
VIP Member
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 20:00
Name: Fatih KOZ
PID: 166
Vatsim ID: 832838
City: Antalya
Location: Antalya , Turkey
Contact:

Tamamen doğru ...

Hayali olarak YAA'dan 280 baş ile çıkalım , SADIK'a doğru ilerliyoruz ve alçalıyoruz .

Bu arada ILS yaklaşma için tüm ayarlarımızı yapıyoruz , Radyo panelden frekanslar , Minima , Yük + Yakıt kontrolü , Altimetre , Son Metar vs.

SADIK'a 3-4 mil kala ATC bize 330 başa dönmemizi ve ILS yaklaşmanın serbest olduğunu söylüyor .

A) HDG'e hiç dokunmayız , uçağımız FMC'den aldığı data ile zaten 330 gibi bir değere dönmeye başlayacaktır max. 1 dk. içinde

B) FMC'den ayrılıp MCP yardımı ile 330 Baş'a dönüşe başlarız

Bu aşamada gözümüz panelde , ILS sisteminden aldığımız sinyali takip ediyoruz ve beklenen an geliyor , LOCALIZER sinyali hafifçe yön değiştiriyor (çünkü biz dönüyoruz) .

Arzuya göre "Yeşilköy , LOCALIZER ALIVE , Turkair XXX" bilgisini verip MCP üzerinden APP butonuna dokunuyoruz .

Akabinde EHSI Display'i VOR yada APP konumuna getirip başlıyoruz takibe .

Uçağımız LOCALIZER sinyalini tam olarak yakaladığında yaklaşmadaki dostumuza "Yeşilköy , LOCALIZER ESTABLISHED RWY36R , Turkair XXX" bilgisini verip , yaklaşamaya devam edebileceğimize dair teyidimizi alıyoruz .

OK aldıktan sonra 2. Otopilot'u devreye dokuyoruz ve GS hattına kadar yaklaşma sürüyor , GS Sinyalini aldığımızda "FULL ESTABLISH" olduğumuzu bildirip duruma göre iniş yada yaklaşmaya devam teyidini alıyoruz .

Gerisi malum zaten , tekrar yazmayalım kalabalık olmasın [;)]

Burada bence dikkat edilmesi ve parmak basılması gereken bir husus var , yaklaşma anında birçok pilot dostumuz daha buradaki örneğe göre 330 başa döner iken "ILS FULL ESTABLISH" raporu veriyor ve ATC dostlarımızda pek üstelemeyip "Affirm" gönderiyor .

Teorik olarak ILS yaklaşmada üç durum olur bildiğim kadarı ile ;

LOC ALIVE
LOC ESTABLISH
GS ESTABLISH (ALIVE)

GS Establish olunduğunda zaten LOC Est. olacağı için FULL ESTABLISH deriz , tam terside mümkündür , çok kısa bir dönüşle alçak irtifadan direkt GS'yi yakalayıp önce GS EST. ardından LOC'da yakalanınca FULL denebilir ( denedik birkaç kere , isteyince oluyor )

Telsiz dinlerken pilotların çoğunlukla LOC ALIVE vermediğini , direkt LOC EST. konumunda rapor verdiklerine bolca şahit oldum . Fakat daha dönüşe başlarken FULL EST. veren pilot duymadım diyebilirim .

Özellikle online uçuşlarımda buna dikkat ederim , hepimiz bu küçük nüansa dikkat edersek ortamımız gerçeğine bir nebze daha yakın olacaktır .

Velhasıl ILS yaklaşma ile ilgili dikkat edilmesi gereken tüm noktalar yukarıda espriler eşliğinde açıklandı , buda tuzu biberi olsun laf iyice uzamasın ...

Caner Kaptan ilk yazındaki hatayı sende fark edip doğru yolu bulmuşsun ne güzel ... Bir iki pratik ile Atakan gibi sorunsuz ILS yaklaşmalarına başlarsın .

?imdiden kazasız ve stressiz inişler dilerim .

Bu konuda başka espri gelmeyecek ise arkadaşların dediği gibi bir StartUp öncesi OVERHEAD , birde VOR YAKLA?MA ekran görüntüleri ile neşeli sohbetimize devam edebiliriz sanıyorum .

Böylece yaz aylarının rehavetini bilgilerimizi tazeleyerek geçirebiliriz diye düşünmüyor değilim :).

"Sürçü Lisan Etti İsek Affoluna"

Sevgilerimle




B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"
canery
Junior Member
Junior Member
Posts: 64
Joined: 08 Apr 2004, 20:31
Location: Turkey
Contact:

Fatih hocam walla ne desem az çok güzel açıklamışsınız.Teşekkür ederim.
Artık teorik tamam sayılır sıra pratikte
Umarım topik bu şekilde öğretici kokpit görüntüleri ve hocalarımızın eşsiz yorumlarıyla devam eder.

Caner Yalçın
TK1106
THY543
Average User
Average User
Posts: 179
Joined: 12 Aug 2002, 01:24
Name: Atakan Şenyurt
PID: 543
Vatsim ID: 848272
City: Antalya

Fatih abi
Hemen bir uçuş yapıp startup öncesi OVERHEAD panelinin görüntüsünü vericem fakat ayrı bir topic açıcam.
Sevgiler.:D

Haa bu arada Selçuk la aramızdaki sorun çözüldü.Nasıl çözüldü derseniz Avsimden mail geldi ve mailde çalıntı repaint ihbarı falan filan yazıyodu ve server dan dosyayı silmişler. Ben rahatım umarım Selçuk da rahatlamıştır.

Atakan ?enyurt
Image
Post Reply

Return to “Boeing Fleet”