Autorudder hakkında

How to improve safety in Virtual Flight? Write your opinions and experiences about Improving the Flight Safety ...
Post Reply
THY3817
Senior Member
Senior Member
Posts: 263
Joined: 11 Apr 2009, 01:03
Name: Fatih Çevik
PID: 3817
Vatsim ID: 1104588
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Selam Dostlar.
Daha önce bir kaç kere dile getirilen bir konu Autorudder.
Sorum FS teki realism ayarlarında bulunan autorudder seçeneği ile ilgili olacak.
Acaba kaçımız bu özelliği kapatarak uçuş gerçekleştiriyoruz?
Malum bu seçeneğin seçilmesi halinde Fs tüm işi kendisi hallediyor ve landing çok basit bir hale geliyor.

Sadece merak ettiğim için soruyorum yanlış anlaşılmasın...

Saygılar...
Fatih CEVIK
The engine is the heart of an aeroplane, but the pilot is it's soul.
User avatar
THY4752
Average User
Average User
Posts: 179
Joined: 06 Nov 2010, 01:30
Name: Hakan PALIOGLU
PID: 4752
Vatsim ID: 1101377
City: Istanbul
Location: Turkey

Mesela benim kapalı kaptanım cunku bence bu ozellik pek duzgun çalısmıyor ya da ben alışamadım. Ozelliği açınca uçak her defasında pistin sağına soluna (rüzgara göre) savruluyor.. Hiç sevmiyorum :) ayrıca diğer söylediğinize de katılıyorum iniş uçuşun en zevkli kısmı, olabildiğince gerçekçi olmalı....

Teşekkürler
THY3817
Senior Member
Senior Member
Posts: 263
Joined: 11 Apr 2009, 01:03
Name: Fatih Çevik
PID: 3817
Vatsim ID: 1104588
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

hknpal wrote:Mesela benim kapalı kaptanım cunku bence bu ozellik pek duzgun çalısmıyor ya da ben alışamadım. Ozelliği açınca uçak her defasında pistin sağına soluna (rüzgara göre) savruluyor.. Hiç sevmiyorum :) ayrıca diğer söylediğinize de katılıyorum iniş uçuşun en zevkli kısmı, olabildiğince gerçekçi olmalı....

Teşekkürler

Image
Evet Hakan Kaptan.
Dediğin doğru kontrolü zor ama alışınca sorun olmuyor.
Bu şekilde inişler daha zevkli,crosswindlerde gerçek hayattaki gibi pass geçme tekrar deneme durumları oluyor.
Uçuşu daha gerçekci hale getiiryor.
Aksi halde hava durumunun cok ta bir anlamı kalmıyor.Fs işin büyük kısmını yapıyor size sadece reverserları açmak ve breake yapmak kalıyor.

Saygılar
Fatih CEVIK
The engine is the heart of an aeroplane, but the pilot is it's soul.
THY3817
Senior Member
Senior Member
Posts: 263
Joined: 11 Apr 2009, 01:03
Name: Fatih Çevik
PID: 3817
Vatsim ID: 1104588
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Bu arada alışmanın en iyi yoluda tabiki kullandıgınız uçak ile belli bir süre touch and go eğitimi yapmak lazım.

Saygılar
Fatih CEVIK
The engine is the heart of an aeroplane, but the pilot is it's soul.
User avatar
THY3061
Average User
Average User
Posts: 202
Joined: 05 Jun 2011, 22:20
Name: Fatih SERPEN
PID: 3061
Vatsim ID: 1194888
City: Kocaeli
Location: Kocaeli

Bir de RUDDER'ın uçuş dinamiklerine ne gibi etkileri olduğunu, uçuşun hangi safhalarında kullanıldığını anlatan biraz ayrıntılı bir döküman varsa değerli sanal pilot arkadaşlarımızı RUDDER kullanımına özendirebiliriz sanırım. Gerçek pilot arkadaşlarımız/
abilerimiz/hocalarımız tecrübeleri ile RUDDER'sız bir uçağın kağıt bir uçaktan farksız olduğunu özendirici bir şekilde anlatabilirlerse çok faydalı olabilir bence. Sadece biraz tecrübe ederek sanal pilot arkadaşlarımız bildiklerinin üzerine birşeyler daha katar ve çok kolay bir şekilde kavarayıp kullanıbilirler bence.
Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
Post Reply

Return to “Flight Safety”