LTCI iniş Hk.

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
THY1989
Junior Member
Junior Member
Posts: 62
Joined: 09 Oct 2007, 03:19
Name: Demir HAN
PID: 1989
Vatsim ID: 967557
City: Bursa
Location: Turkey

Merhaba,

LTCI chartı üzerinden 21'e inmeye çalışıyorum ama başaramıyorum.
LTCI ya iniş tecrübesine sahip bir arkadaş yardımcı olabilir mi.
Teşekkürler

Demir Han THY972
muratokay
Junior Member
Junior Member
Posts: 89
Joined: 05 Sep 2005, 02:53
Name: Murat Okay
PID: 1571
Location: Turkey

Hakan hocamız mükemmel şekilde anlatmış:

http://www.trvacc.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=677

İyi çalışmalar

PID1571
Murat Okay
THY2937
Average User
Average User
Posts: 182
Joined: 10 Nov 2006, 23:05
Name: Ersin BOZKURT
PID: 2937
Vatsim ID: 1045773
City: Izmir
Location: Izmir
Contact:

quote:Originally posted by esasadam

Merhaba,

LTCI chartı üzerinden 21'e inmeye çalışıyorum ama başaramıyorum.
LTCI ya iniş tecrübesine sahip bir arkadaş yardımcı olabilir mi.
Teşekkürler

Demir Han THY972


Demir bey merhaba bugün LTCI ya indiğimde unicom dan bana private atmışdınız acelem olduğu için fazla bilgi vermeedim size bu chartlar dan bahsetmişdim, konuyu burdada açdığınız için yazıyorum ama Murat kaptan zaten bahsettiğim linkleri yollamış, Hakan hoca da herşeyi detaylıca anlatmış, eee bundan sonrasıda size kalmış. :)İyi inişler olsun.

Saygılar...

Ersin Bozkurt
User avatar
THY1989
Junior Member
Junior Member
Posts: 62
Joined: 09 Oct 2007, 03:19
Name: Demir HAN
PID: 1989
Vatsim ID: 967557
City: Bursa
Location: Turkey

Herkese çok teşekkürler
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Selamlar herkese,

LTCI alanına ben de bir kaç kere ziyarette bulundum. Tesadüfen hep 03 pistine ve uygun şartlarda MDA altına inmeden önce ATC havalanını gördüğüm teyidini alarak görerek iniş verdi. (VOR DME 2 ile yaklaşıyordum.)

Bu topicten sonra 21 pisti için deneme amaçlı tekrar LTCI ya gittim. ATC yoktu ve rüzgar da uygundu, VOR DME 1 ile VAN R270 ile yaklaşıp, havalanını gördükten sonra unicom üzerinden circling to land anaonsunu yaptım, pisti gözden kaybetmeyecek bir şekilde kuzeye dönerek gerekli on hazırlıklarımı tamamladım ve 21 pist doğrultusuna 180 derecelik bir dönüş yaparak inişimi gerçekleştirdim.

Benden hemen sonra başka bir arkadaş aynı piste yaklaşma yapıyordu, ancak kendisi kuzeye dömdükten sonra yanlış hatırlamıyorsam 10nm den fazla bir miktar ilerledi, dönüşünü gerçekleştirip sanki straight in
landing yapar gibi yaklaştı. Hatta ben pistin kuzey doğrultusundaki dağlar yüzünden yüksek kalacağını düşünmüştüm ama gayet güzel inişini tamamladı.

Simülasyon konusunda gerçekten samimi olduğumdan her fırsatta işlerin gerçek hayatta nasıl gittiğini irdelerim. Ama hepimizin iyi bildiği gibi gerçek bir uçaktaki hislerden yoksun olarak ancak bir yere kadar gerçeğine yaklaşabiliyoruz. Şimdi tam olarak merak ettiğim nokta, kafamızı sağa çevirip alanı göremeden bu circle to land manevrasını orta boy bir uçakla (735/734 vb.) nasıl usulüne uygun olarak gerçekleştirebiliriz. Yaklaşma usulleri linkte çok güzel anlatılmış. Ancak iniş için sadece pisti gözden kaybetmeyerek meydan turu atılır deniliyor. Ben tam bu noktada pisti gerçek anlamda görmeden nasıl uygulama yapılması gerektiğini merak ediyorum.

Açıkçası benim yaptığım uygulamada, turlu yaklaşmaya girdikten sonra, radar ekranını kontrol ederek rüzgar altında pistten son dönüş için gerekli olan çap kadar uzaklaşarak ilerlemek ve pist başlangıç hizasını geçtikten sonra son dönüşümü yaparak inmek. Görerek uçuştan bahsettiğimiz bir uygulamada, gerçek hayatta sanırım pisti birebir görerek yapılan bu uygulamayı radar ekranına bakarak yapmak bana hiç gerçekçi gelmiyor. Zira dar bir dönüş olduğu için nerdeyse dönüş tamamlanmadan pist görüşe girmiyor. Dönüş sonunda ise eğer son dönüş çapı iyi hesaplanmamış ise overshot olunabiliyor.

Bu, inişi çok zevkli Ferit Melen alanı için turlu yaklaşmayı nasıl yaptığınızı pratik olarak paylaşırsanız çok mutlu olurum.

Teşekkürler,

2445
Ilker Degirmencioglu
1237
Senior Member
Senior Member
Posts: 312
Joined: 11 Sep 2004, 17:45
Name: Alper Oğuz
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: Istanbul
Contact:

İlker kaptan merhaba,

Meydan turunda rüzgar altındayken pistten 2 nm kadar uzaklaşırsanız piste manevra yaparken görüş sorununuz olmaz. Siz U dönüşü yaparak Base ve final'ı birleştirmiş oluyorsunuz. Yani oval değil, dikdörtgen çizmeniz gerek. Pistten yeterince uzaklaşırsanız, base'deyken pist başı sağ çaprazınızda kalır, rahatça pisti görerek zamanında finale dönebilirsiniz.

iyi uçuşlar


Alper Oğuz
THY1237
alperoguz at gmail nokta com
Post Reply

Return to “Training Lounge”