Merhaba,
LTCI chartı üzerinden 21'e inmeye çalışıyorum ama başaramıyorum.
LTCI ya iniş tecrübesine sahip bir arkadaş yardımcı olabilir mi.
Teşekkürler
Demir Han THY972
LTCI iniş Hk.
-
- Junior Member
- Posts: 89
- Joined: 05 Sep 2005, 02:53
- Name: Murat Okay
- PID: 1571
- Location: Turkey
Hakan hocamız mükemmel şekilde anlatmış:
http://www.trvacc.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=677
İyi çalışmalar
PID1571
Murat Okay
http://www.trvacc.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=677
İyi çalışmalar
PID1571
Murat Okay
-
- Average User
- Posts: 182
- Joined: 10 Nov 2006, 23:05
- Name: Ersin BOZKURT
- PID: 2937
- Vatsim ID: 1045773
- City: Izmir
- Location: Izmir
- Contact:
quote:Originally posted by esasadam
Merhaba,
LTCI chartı üzerinden 21'e inmeye çalışıyorum ama başaramıyorum.
LTCI ya iniş tecrübesine sahip bir arkadaş yardımcı olabilir mi.
Teşekkürler
Demir Han THY972
Demir bey merhaba bugün LTCI ya indiğimde unicom dan bana private atmışdınız acelem olduğu için fazla bilgi vermeedim size bu chartlar dan bahsetmişdim, konuyu burdada açdığınız için yazıyorum ama Murat kaptan zaten bahsettiğim linkleri yollamış, Hakan hoca da herşeyi detaylıca anlatmış, eee bundan sonrasıda size kalmış.
İyi inişler olsun.
Saygılar...
Ersin Bozkurt
Merhaba,
LTCI chartı üzerinden 21'e inmeye çalışıyorum ama başaramıyorum.
LTCI ya iniş tecrübesine sahip bir arkadaş yardımcı olabilir mi.
Teşekkürler
Demir Han THY972
Demir bey merhaba bugün LTCI ya indiğimde unicom dan bana private atmışdınız acelem olduğu için fazla bilgi vermeedim size bu chartlar dan bahsetmişdim, konuyu burdada açdığınız için yazıyorum ama Murat kaptan zaten bahsettiğim linkleri yollamış, Hakan hoca da herşeyi detaylıca anlatmış, eee bundan sonrasıda size kalmış.

Saygılar...
Ersin Bozkurt
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Selamlar herkese,
LTCI alanına ben de bir kaç kere ziyarette bulundum. Tesadüfen hep 03 pistine ve uygun şartlarda MDA altına inmeden önce ATC havalanını gördüğüm teyidini alarak görerek iniş verdi. (VOR DME 2 ile yaklaşıyordum.)
Bu topicten sonra 21 pisti için deneme amaçlı tekrar LTCI ya gittim. ATC yoktu ve rüzgar da uygundu, VOR DME 1 ile VAN R270 ile yaklaşıp, havalanını gördükten sonra unicom üzerinden circling to land anaonsunu yaptım, pisti gözden kaybetmeyecek bir şekilde kuzeye dönerek gerekli on hazırlıklarımı tamamladım ve 21 pist doğrultusuna 180 derecelik bir dönüş yaparak inişimi gerçekleştirdim.
Benden hemen sonra başka bir arkadaş aynı piste yaklaşma yapıyordu, ancak kendisi kuzeye dömdükten sonra yanlış hatırlamıyorsam 10nm den fazla bir miktar ilerledi, dönüşünü gerçekleştirip sanki straight in
landing yapar gibi yaklaştı. Hatta ben pistin kuzey doğrultusundaki dağlar yüzünden yüksek kalacağını düşünmüştüm ama gayet güzel inişini tamamladı.
Simülasyon konusunda gerçekten samimi olduğumdan her fırsatta işlerin gerçek hayatta nasıl gittiğini irdelerim. Ama hepimizin iyi bildiği gibi gerçek bir uçaktaki hislerden yoksun olarak ancak bir yere kadar gerçeğine yaklaşabiliyoruz. Şimdi tam olarak merak ettiğim nokta, kafamızı sağa çevirip alanı göremeden bu circle to land manevrasını orta boy bir uçakla (735/734 vb.) nasıl usulüne uygun olarak gerçekleştirebiliriz. Yaklaşma usulleri linkte çok güzel anlatılmış. Ancak iniş için sadece pisti gözden kaybetmeyerek meydan turu atılır deniliyor. Ben tam bu noktada pisti gerçek anlamda görmeden nasıl uygulama yapılması gerektiğini merak ediyorum.
Açıkçası benim yaptığım uygulamada, turlu yaklaşmaya girdikten sonra, radar ekranını kontrol ederek rüzgar altında pistten son dönüş için gerekli olan çap kadar uzaklaşarak ilerlemek ve pist başlangıç hizasını geçtikten sonra son dönüşümü yaparak inmek. Görerek uçuştan bahsettiğimiz bir uygulamada, gerçek hayatta sanırım pisti birebir görerek yapılan bu uygulamayı radar ekranına bakarak yapmak bana hiç gerçekçi gelmiyor. Zira dar bir dönüş olduğu için nerdeyse dönüş tamamlanmadan pist görüşe girmiyor. Dönüş sonunda ise eğer son dönüş çapı iyi hesaplanmamış ise overshot olunabiliyor.
Bu, inişi çok zevkli Ferit Melen alanı için turlu yaklaşmayı nasıl yaptığınızı pratik olarak paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Teşekkürler,
2445
Ilker Degirmencioglu
LTCI alanına ben de bir kaç kere ziyarette bulundum. Tesadüfen hep 03 pistine ve uygun şartlarda MDA altına inmeden önce ATC havalanını gördüğüm teyidini alarak görerek iniş verdi. (VOR DME 2 ile yaklaşıyordum.)
Bu topicten sonra 21 pisti için deneme amaçlı tekrar LTCI ya gittim. ATC yoktu ve rüzgar da uygundu, VOR DME 1 ile VAN R270 ile yaklaşıp, havalanını gördükten sonra unicom üzerinden circling to land anaonsunu yaptım, pisti gözden kaybetmeyecek bir şekilde kuzeye dönerek gerekli on hazırlıklarımı tamamladım ve 21 pist doğrultusuna 180 derecelik bir dönüş yaparak inişimi gerçekleştirdim.
Benden hemen sonra başka bir arkadaş aynı piste yaklaşma yapıyordu, ancak kendisi kuzeye dömdükten sonra yanlış hatırlamıyorsam 10nm den fazla bir miktar ilerledi, dönüşünü gerçekleştirip sanki straight in
landing yapar gibi yaklaştı. Hatta ben pistin kuzey doğrultusundaki dağlar yüzünden yüksek kalacağını düşünmüştüm ama gayet güzel inişini tamamladı.
Simülasyon konusunda gerçekten samimi olduğumdan her fırsatta işlerin gerçek hayatta nasıl gittiğini irdelerim. Ama hepimizin iyi bildiği gibi gerçek bir uçaktaki hislerden yoksun olarak ancak bir yere kadar gerçeğine yaklaşabiliyoruz. Şimdi tam olarak merak ettiğim nokta, kafamızı sağa çevirip alanı göremeden bu circle to land manevrasını orta boy bir uçakla (735/734 vb.) nasıl usulüne uygun olarak gerçekleştirebiliriz. Yaklaşma usulleri linkte çok güzel anlatılmış. Ancak iniş için sadece pisti gözden kaybetmeyerek meydan turu atılır deniliyor. Ben tam bu noktada pisti gerçek anlamda görmeden nasıl uygulama yapılması gerektiğini merak ediyorum.
Açıkçası benim yaptığım uygulamada, turlu yaklaşmaya girdikten sonra, radar ekranını kontrol ederek rüzgar altında pistten son dönüş için gerekli olan çap kadar uzaklaşarak ilerlemek ve pist başlangıç hizasını geçtikten sonra son dönüşümü yaparak inmek. Görerek uçuştan bahsettiğimiz bir uygulamada, gerçek hayatta sanırım pisti birebir görerek yapılan bu uygulamayı radar ekranına bakarak yapmak bana hiç gerçekçi gelmiyor. Zira dar bir dönüş olduğu için nerdeyse dönüş tamamlanmadan pist görüşe girmiyor. Dönüş sonunda ise eğer son dönüş çapı iyi hesaplanmamış ise overshot olunabiliyor.
Bu, inişi çok zevkli Ferit Melen alanı için turlu yaklaşmayı nasıl yaptığınızı pratik olarak paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Teşekkürler,
2445
Ilker Degirmencioglu
-
- Senior Member
- Posts: 312
- Joined: 11 Sep 2004, 17:45
- Name: Alper Oğuz
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: Istanbul
- Contact:
İlker kaptan merhaba,
Meydan turunda rüzgar altındayken pistten 2 nm kadar uzaklaşırsanız piste manevra yaparken görüş sorununuz olmaz. Siz U dönüşü yaparak Base ve final'ı birleştirmiş oluyorsunuz. Yani oval değil, dikdörtgen çizmeniz gerek. Pistten yeterince uzaklaşırsanız, base'deyken pist başı sağ çaprazınızda kalır, rahatça pisti görerek zamanında finale dönebilirsiniz.
iyi uçuşlar
Alper Oğuz
THY1237
alperoguz at gmail nokta com
Meydan turunda rüzgar altındayken pistten 2 nm kadar uzaklaşırsanız piste manevra yaparken görüş sorununuz olmaz. Siz U dönüşü yaparak Base ve final'ı birleştirmiş oluyorsunuz. Yani oval değil, dikdörtgen çizmeniz gerek. Pistten yeterince uzaklaşırsanız, base'deyken pist başı sağ çaprazınızda kalır, rahatça pisti görerek zamanında finale dönebilirsiniz.
iyi uçuşlar
Alper Oğuz
THY1237
alperoguz at gmail nokta com