DF 737-400

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
erol
Rookie
Rookie
Posts: 36
Joined: 21 Aug 2002, 06:30
Location: Turkey

Sevgili Okan
Büyük ihtimalle o anda ağırlık+hız+flap oranların doğru değil.Uçağın ağırlığına göre doğru hız-flap ayarı olmazsa app butonu basılı dahi olsa uçak g/s tutamaz ve irtifa kaybetmeye devam eder.Çünkü uçağın o anki havada tutunma kuvveti g/s tutmak için yeterli değildir.
Bir de şöyle dene.Orta depo boş,kanatlarda %30 yakıtla g/s olmadan önce hızını 160 a çek ve 15 derece flap aç.Bu şekilde 4nm kalana kadar devam et.Sonra hız 150 flap 25 2nm kala hız 137 flap 30.Sonrası sana kalıyor.
Sonucu bekliyorum.
Sevgiler

Erol Haçıroğlu TK547
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Sevgili Arkadaşlar,

Pilotaj bilgi ve tecrübesini ileri derecede geliştirmek isteyen arkadaşlara;

1. Ne edip edip DreamFleet 734 'ü edinmelerini
2. Hiç üşenmeden www.dreamfleet2000.com adresindeki quick user manual ve operations manual'ı indirip, kitap haline getirip okumalarını tavsiye ederim.

Belki başkası da vardır ama ben bu kadar kapsamlı ve gerçeğe yakın başka bir uçak görmedim, diğerleri o kadar basit ki.. arada dağlar var. Her gün yeni bişeyler fark ediyorum ve öğreniyorum.

Bu arada, 2nci A/P ve Flare denemesi yaparken Bodrum dağlarına çakılışımı huzurunuzda itiraf etmek istiyorum [B)] bana da ders oldu, yeni bişeyler denerken artık off-line uçacağım.

Saygılar, sevgiler..

Murat Toloğlu, TK233
User avatar
THY177
VIP Member
VIP Member
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 12:16
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177
Location: Turkey

Ahh Murat Kaptanım ; ahhh APP tusunun hayranı olan büyüklerim küçüklerim ..:D

DF 737 APP modu bizleri aldatmaktadır[:p] ,kanmayınız .. isterseniz Vs+10 knot ,40 flap gelin finale o yine bildiğini okur bazen güzel getirir flare de yapar ..

Ama glide ile ilgili bug hallolmadan ben DF 'e tamamdır demiycem .
Sevgili Tolu 'nun buyurduğu gibi "ööle sırtınız koltuğa dayayarak inişi seyretmek yokk.."

Kazasız kırımsız ucuslara hep beraber...





TK 177 Ergenekon Kucuk
Oki842
Junior Member
Junior Member
Posts: 78
Joined: 23 Mar 2003, 22:28
Location: Turkey
Contact:

Ural Bey ,
Evet flap hız ayarlarını yapınca gayet güzel oldu.
Teşekkürler.
Yanlız bir bug olduğu da kesin.

Okan ERGENE
TK842
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Arkadaşlar 205knt'ın altında uçağın 10 derece yatmasını düzeltmenin bir yolu var mı acaba,bir de kokpit görüntüsünden landing lightlar gözükmüyor bunu çözen var mı?
Son olarak ariane'ın uçağıyla bu paneli kullanan varsa yorumlarını yazarsa sevinirim

Saygılarla

Ural Köseoğlu
TK550
sinanakyil
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: 24 Feb 2003, 13:15
Location: Turkey
Contact:

uçağı bir gmax uçakla değiştirince landing ve taxi light'lar görünüyor. Ben denedim fakat yan camlardaki virtual cockpit görüntüsünü kaldıramamıştım onunda çözümü burada
http://www.sls.lcs.mit.edu/ilh/fs/DFMS734.zip
readme file'da gereken inf. var.
Forum yöneticileri forumun ana başlıklarına bir Dream fleet bölümü koysalar ilgili konuları bulmak daha kolay olabilir.
sinan

quote:Originally posted by TK550

Arkadaşlar 205knt'ın altında uçağın 10 derece yatmasını düzeltmenin bir yolu var mı acaba,bir de kokpit görüntüsünden landing lightlar gözükmüyor bunu çözen var mı?
Son olarak ariane'ın uçağıyla bu paneli kullanan varsa yorumlarını yazarsa sevinirim

Saygılarla

Ural Köseoğlu
TK550
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Sevgili arkadaşlar,

Forumda geçen 2 konuya ekleme yapmak istiyorum:

1. HIZ-FLAP DE?ERLERİ : FMC programlarsanız INIT REF ve APPROACH a basınca 15-30-40 derece flap için o anki şartlara göre hesaplanmış olan uygun hızları görürsünüz.

2. BANK ANGLE :
a) Heading Selector'un üzerindeki turuncu buton ile, AFDS moddaki aksimum bank açısı 10,15,20,25,30 derece ile SINIRLANDIRLMAKTADIR. Bu değer butonun sağ-alt ve sol-alt'ına tıklayarak değişmektedir.
b) HDG SEL modda -bank selector 20,25,30 bile olsa- 200 IAS altında maksimum bank açısı 15 derece ile sınırlıdır.
c) Bank selector default olarak 20 derecede durmaktadır. Yani, bank selector'u 25 yada 30 yapmazsanız 200 IAS'ın üzerine de çıksanız uçak 20 dereceden fazla yatmaz.

Saygılar,
Murat Toloğlu, TK233
Oki842
Junior Member
Junior Member
Posts: 78
Joined: 23 Mar 2003, 22:28
Location: Turkey
Contact:

Selamlar,
DF-737-400 ün beacon lightı nerede acaba veya hangi adla geçiyor?
Tüm lightlar ON olduğu halde Flight Recorder uyarı veriyor.
"Set your beacon lights "
Uçuşa başlayamıyorum.
Teşekkürler.

Okan ERGENE
TK842
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Okan Bey ben anti-collision lights diye hatırlıyorum
Yine olmazsa klavyeden L tuşuyla hepsini kapatıp açın :)

Ural Köseoğlu
TK550
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Hazır konu açılmışken sorayım.DF paneli ile default uçağın radio stack bölümünü kullanmak mümkün mü?FMC kullanmadığım için frekans girmek zor oluyor,yoksa artık FMC öğrenme zamanı mıdır?[?]

Ural Köseoğlu
TK550
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Selam,

Yeterince VOR navigasyanu yaptım artık diyebiliyorsanız, evet, FMC öğrenme ve kullanma zamanıdır. Öğrenmesi de, kullanması da zor değil. Ancak ilk 1-2 denemeyi bilen biriyle yaparsanız çok daha hızlı yol alırsınız.

APPROACH'TA UÇAK NEDEN YÜKSELİR??
DF manualinde VOR LOC ile localizer establish olmadan APPROACH arm edilebileceği ve, hep söylenenin ve uygulananın aksine Glide'e yukarıdan da establish olunacağı yazıyor. Dün bunu denedim uçak glide'ı takip edip alçalacağına yükselmeye başladı. Level Change ile alçalmak istedim ARM olmadı, V/S ile alçalmak istedim onu da çalıştıramadım. Baktım iş kötüye gidiyor manuel iniş yaptım. Acaba uçka neden yükselmeye başladı??

Ergenekon yine çıkıp yaa bu teyyare bug'lı deme :D seviyorum abi işte.. bug'lı da olsa seviyorum ben bu teyyareyi, sen hiç teyyaresini seven pilot görmedin mi?? :o) hehehe

Gelelim neden yüksek kaldığıma: approach'taki arkadaşımız önce 36r deyip arkasından 06 ILS serbest deyince (belki de ben öyle anladım) her ikimizin de eli ayağı dolaştı. Short Approach teklif etti, kabul ettim ama baktım iş sakat, Go Around. Sonra beni 3500 feet'e çıkardı, OK ama 36R için 190 başta 13 milden döndürünce malumunuz bizim teyyare biraz yavaş döner, localizerdan önce glide geldi. Hadi dedim, manual'da yazanı denemenin tam sırası, ya Allah. İşte bööle, gerisi yukarıdaki gibi. Ama pes etmek yok, öğrenmeye ve denemeye devam [}:)]

Saygılar sevgiler...
Murat Toloğlu, TK233
TK489
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 17 Jun 2002, 15:44
Location: Turkey
Contact:

Beyler DF'yi nereden ve nasıl bulabiliriz?

TK489
Erkan Akkuş/Eskişehir
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

Sevgili arkadaşlar
DF gerçekten güzel bir uçak.Öyle ki başka değişik yararları da var.Örneğin insandaki adrenalin düzeyini arttırıyor vede kol kaslarını çalıştırıyor.Özellikle APP da yapıyor bunları.
?öyleki; APP HOLD da iken LOC.harika oturuyor fakat GS hep aşşağıya meyilli.Tabi böyle olunca ben de heyecan tavana vuruyor.Bir de sanal co-pilotun sesi yok mu?Sürekli GLİDE SLOPE diye bağırıyor.Sanki ben bilmiyorum sorun olduğunu.
Ayrıca joystick ile başlıyorum sağ kol bodybuilding yapmaya.O kızgın bir at gibi aşşağıya ,ben onu geriye çekmeye çabalıyoruz.Sonunda benim sağ kol bicepsi amele kolu gibi oldu.Artık solla çalışacağım bundan böyle.
Aranızda benim gibi olan var mı? Nerede hata yapıyorum? Yakıtım mı fazla?Son yaklaşma da yakıta göre hız ne olmalı?(Online uçarken yakıtın % kaç olduğu gözükmüyor)Ya da bu bir bug mı?Var sa her güzelin bir dikeni vardır.Kabul ediyorum.
Yardımlarınız ricasıyla,
saygılar
TK656

selim bilgin
Bozhan Özsoy
Average User
Average User
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 04:09
Location: Turkey
Contact:

Selim bey sizde yada DF737'de bir problem yok, farkındaysanız aynı "ÖLÜME DALI?" diğer uçaklarda da oluyor :D Yani problem FS2002'de..

Bunu absorbe etmenin iki yolu var, ikisi de tam çözüm değil ama kısmen işe yarıyor.

İlki localiser hold ve glide'i vertical speed ile takip etmek, +500ft AGL'de otopilotu devreden çıkarıp kendiniz inersiniz

İkinci yol ise Glide Slope'a aşırız bir hız ile girip irtifa kaybını minimuma indirmek. Yalnız bunun için uzun yaklaşma gerekiyor. Eğer süzülüş hattını 210kt hız ile yakalarsanız hattın takibi için ~1200fpm alçalma gerekecektir ki bu bizde fazlasıyla oluyor, aradaki varyo farkını da tek seferde flap 5 açarak absorbe edebilirsiniz.

Fakat bütün bunlarla uğraşmak yerine otopilotu devreden çıkarıp F/D yardımı ile de inebilirsiniz, zamanla otopilot kadar hassas bir eliniz olucaktır.

Saygılarımla,

Bozhan Özsoy
TK01
FlyTHY Technic
Oki842
Junior Member
Junior Member
Posts: 78
Joined: 23 Mar 2003, 22:28
Location: Turkey
Contact:

Selim Bey,
aynı problemi ben de yaşıyordum.
Bu konuda bir bug olduğu kesin
ancak yüksek hızda Glide Slopea girerseniz ki 210-215-220kt gibi.
bu bugı veya düşüşü telafi ediyor.
Glide SLopea oturduktan sonra flapları ve hızları uygun olan değerlerin biraz üstüne çekerek inişi gayet başarılı yapabiliyorsunuz.
İlk başlarda ben de çok yakındım bu durumdan ama şu anda gayet sorunsuz
GPWS in kafa şişiren sesini duymadan sakin sakin iniyorum.
İyi inişler.


Okan ERGENE
TK842
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”