Sevgili Okan
Büyük ihtimalle o anda ağırlık+hız+flap oranların doğru değil.Uçağın ağırlığına göre doğru hız-flap ayarı olmazsa app butonu basılı dahi olsa uçak g/s tutamaz ve irtifa kaybetmeye devam eder.Çünkü uçağın o anki havada tutunma kuvveti g/s tutmak için yeterli değildir.
Bir de şöyle dene.Orta depo boş,kanatlarda %30 yakıtla g/s olmadan önce hızını 160 a çek ve 15 derece flap aç.Bu şekilde 4nm kalana kadar devam et.Sonra hız 150 flap 25 2nm kala hız 137 flap 30.Sonrası sana kalıyor.
Sonucu bekliyorum.
Sevgiler
Erol Haçıroğlu TK547
DF 737-400
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Sevgili Arkadaşlar,
Pilotaj bilgi ve tecrübesini ileri derecede geliştirmek isteyen arkadaşlara;
1. Ne edip edip DreamFleet 734 'ü edinmelerini
2. Hiç üşenmeden www.dreamfleet2000.com adresindeki quick user manual ve operations manual'ı indirip, kitap haline getirip okumalarını tavsiye ederim.
Belki başkası da vardır ama ben bu kadar kapsamlı ve gerçeğe yakın başka bir uçak görmedim, diğerleri o kadar basit ki.. arada dağlar var. Her gün yeni bişeyler fark ediyorum ve öğreniyorum.
Bu arada, 2nci A/P ve Flare denemesi yaparken Bodrum dağlarına çakılışımı huzurunuzda itiraf etmek istiyorum [B)] bana da ders oldu, yeni bişeyler denerken artık off-line uçacağım.
Saygılar, sevgiler..
Murat Toloğlu, TK233
Pilotaj bilgi ve tecrübesini ileri derecede geliştirmek isteyen arkadaşlara;
1. Ne edip edip DreamFleet 734 'ü edinmelerini
2. Hiç üşenmeden www.dreamfleet2000.com adresindeki quick user manual ve operations manual'ı indirip, kitap haline getirip okumalarını tavsiye ederim.
Belki başkası da vardır ama ben bu kadar kapsamlı ve gerçeğe yakın başka bir uçak görmedim, diğerleri o kadar basit ki.. arada dağlar var. Her gün yeni bişeyler fark ediyorum ve öğreniyorum.
Bu arada, 2nci A/P ve Flare denemesi yaparken Bodrum dağlarına çakılışımı huzurunuzda itiraf etmek istiyorum [B)] bana da ders oldu, yeni bişeyler denerken artık off-line uçacağım.
Saygılar, sevgiler..
Murat Toloğlu, TK233
- THY177
- VIP Member
- Posts: 606
- Joined: 10 Feb 2002, 12:16
- Name: Ergenekon Kucuk
- PID: 177
- Location: Turkey
Ahh Murat Kaptanım ; ahhh APP tusunun hayranı olan büyüklerim küçüklerim ..
DF 737 APP modu bizleri aldatmaktadır[:p] ,kanmayınız .. isterseniz Vs+10 knot ,40 flap gelin finale o yine bildiğini okur bazen güzel getirir flare de yapar ..
Ama glide ile ilgili bug hallolmadan ben DF 'e tamamdır demiycem .
Sevgili Tolu 'nun buyurduğu gibi "ööle sırtınız koltuğa dayayarak inişi seyretmek yokk.."
Kazasız kırımsız ucuslara hep beraber...
TK 177 Ergenekon Kucuk

DF 737 APP modu bizleri aldatmaktadır[:p] ,kanmayınız .. isterseniz Vs+10 knot ,40 flap gelin finale o yine bildiğini okur bazen güzel getirir flare de yapar ..
Ama glide ile ilgili bug hallolmadan ben DF 'e tamamdır demiycem .
Sevgili Tolu 'nun buyurduğu gibi "ööle sırtınız koltuğa dayayarak inişi seyretmek yokk.."
Kazasız kırımsız ucuslara hep beraber...
TK 177 Ergenekon Kucuk
Ural Bey ,
Evet flap hız ayarlarını yapınca gayet güzel oldu.
Teşekkürler.
Yanlız bir bug olduğu da kesin.
Okan ERGENE
TK842
Evet flap hız ayarlarını yapınca gayet güzel oldu.
Teşekkürler.
Yanlız bir bug olduğu da kesin.
Okan ERGENE
TK842
Arkadaşlar 205knt'ın altında uçağın 10 derece yatmasını düzeltmenin bir yolu var mı acaba,bir de kokpit görüntüsünden landing lightlar gözükmüyor bunu çözen var mı?
Son olarak ariane'ın uçağıyla bu paneli kullanan varsa yorumlarını yazarsa sevinirim
Saygılarla
Ural Köseoğlu
TK550
Son olarak ariane'ın uçağıyla bu paneli kullanan varsa yorumlarını yazarsa sevinirim
Saygılarla
Ural Köseoğlu
TK550
-
- Newbie
- Posts: 1
- Joined: 24 Feb 2003, 13:15
- Location: Turkey
- Contact:
uçağı bir gmax uçakla değiştirince landing ve taxi light'lar görünüyor. Ben denedim fakat yan camlardaki virtual cockpit görüntüsünü kaldıramamıştım onunda çözümü burada
http://www.sls.lcs.mit.edu/ilh/fs/DFMS734.zip
readme file'da gereken inf. var.
Forum yöneticileri forumun ana başlıklarına bir Dream fleet bölümü koysalar ilgili konuları bulmak daha kolay olabilir.
sinan
quote:Originally posted by TK550
Arkadaşlar 205knt'ın altında uçağın 10 derece yatmasını düzeltmenin bir yolu var mı acaba,bir de kokpit görüntüsünden landing lightlar gözükmüyor bunu çözen var mı?
Son olarak ariane'ın uçağıyla bu paneli kullanan varsa yorumlarını yazarsa sevinirim
Saygılarla
Ural Köseoğlu
TK550
http://www.sls.lcs.mit.edu/ilh/fs/DFMS734.zip
readme file'da gereken inf. var.
Forum yöneticileri forumun ana başlıklarına bir Dream fleet bölümü koysalar ilgili konuları bulmak daha kolay olabilir.
sinan
quote:Originally posted by TK550
Arkadaşlar 205knt'ın altında uçağın 10 derece yatmasını düzeltmenin bir yolu var mı acaba,bir de kokpit görüntüsünden landing lightlar gözükmüyor bunu çözen var mı?
Son olarak ariane'ın uçağıyla bu paneli kullanan varsa yorumlarını yazarsa sevinirim
Saygılarla
Ural Köseoğlu
TK550
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Sevgili arkadaşlar,
Forumda geçen 2 konuya ekleme yapmak istiyorum:
1. HIZ-FLAP DE?ERLERİ : FMC programlarsanız INIT REF ve APPROACH a basınca 15-30-40 derece flap için o anki şartlara göre hesaplanmış olan uygun hızları görürsünüz.
2. BANK ANGLE :
a) Heading Selector'un üzerindeki turuncu buton ile, AFDS moddaki aksimum bank açısı 10,15,20,25,30 derece ile SINIRLANDIRLMAKTADIR. Bu değer butonun sağ-alt ve sol-alt'ına tıklayarak değişmektedir.
b) HDG SEL modda -bank selector 20,25,30 bile olsa- 200 IAS altında maksimum bank açısı 15 derece ile sınırlıdır.
c) Bank selector default olarak 20 derecede durmaktadır. Yani, bank selector'u 25 yada 30 yapmazsanız 200 IAS'ın üzerine de çıksanız uçak 20 dereceden fazla yatmaz.
Saygılar,
Murat Toloğlu, TK233
Forumda geçen 2 konuya ekleme yapmak istiyorum:
1. HIZ-FLAP DE?ERLERİ : FMC programlarsanız INIT REF ve APPROACH a basınca 15-30-40 derece flap için o anki şartlara göre hesaplanmış olan uygun hızları görürsünüz.
2. BANK ANGLE :
a) Heading Selector'un üzerindeki turuncu buton ile, AFDS moddaki aksimum bank açısı 10,15,20,25,30 derece ile SINIRLANDIRLMAKTADIR. Bu değer butonun sağ-alt ve sol-alt'ına tıklayarak değişmektedir.
b) HDG SEL modda -bank selector 20,25,30 bile olsa- 200 IAS altında maksimum bank açısı 15 derece ile sınırlıdır.
c) Bank selector default olarak 20 derecede durmaktadır. Yani, bank selector'u 25 yada 30 yapmazsanız 200 IAS'ın üzerine de çıksanız uçak 20 dereceden fazla yatmaz.
Saygılar,
Murat Toloğlu, TK233
Selamlar,
DF-737-400 ün beacon lightı nerede acaba veya hangi adla geçiyor?
Tüm lightlar ON olduğu halde Flight Recorder uyarı veriyor.
"Set your beacon lights "
Uçuşa başlayamıyorum.
Teşekkürler.
Okan ERGENE
TK842
DF-737-400 ün beacon lightı nerede acaba veya hangi adla geçiyor?
Tüm lightlar ON olduğu halde Flight Recorder uyarı veriyor.
"Set your beacon lights "
Uçuşa başlayamıyorum.
Teşekkürler.
Okan ERGENE
TK842
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Selam,
Yeterince VOR navigasyanu yaptım artık diyebiliyorsanız, evet, FMC öğrenme ve kullanma zamanıdır. Öğrenmesi de, kullanması da zor değil. Ancak ilk 1-2 denemeyi bilen biriyle yaparsanız çok daha hızlı yol alırsınız.
APPROACH'TA UÇAK NEDEN YÜKSELİR??
DF manualinde VOR LOC ile localizer establish olmadan APPROACH arm edilebileceği ve, hep söylenenin ve uygulananın aksine Glide'e yukarıdan da establish olunacağı yazıyor. Dün bunu denedim uçak glide'ı takip edip alçalacağına yükselmeye başladı. Level Change ile alçalmak istedim ARM olmadı, V/S ile alçalmak istedim onu da çalıştıramadım. Baktım iş kötüye gidiyor manuel iniş yaptım. Acaba uçka neden yükselmeye başladı??
Ergenekon yine çıkıp yaa bu teyyare bug'lı deme
seviyorum abi işte.. bug'lı da olsa seviyorum ben bu teyyareyi, sen hiç teyyaresini seven pilot görmedin mi?? :o) hehehe
Gelelim neden yüksek kaldığıma: approach'taki arkadaşımız önce 36r deyip arkasından 06 ILS serbest deyince (belki de ben öyle anladım) her ikimizin de eli ayağı dolaştı. Short Approach teklif etti, kabul ettim ama baktım iş sakat, Go Around. Sonra beni 3500 feet'e çıkardı, OK ama 36R için 190 başta 13 milden döndürünce malumunuz bizim teyyare biraz yavaş döner, localizerdan önce glide geldi. Hadi dedim, manual'da yazanı denemenin tam sırası, ya Allah. İşte bööle, gerisi yukarıdaki gibi. Ama pes etmek yok, öğrenmeye ve denemeye devam [}:)]
Saygılar sevgiler...
Murat Toloğlu, TK233
Yeterince VOR navigasyanu yaptım artık diyebiliyorsanız, evet, FMC öğrenme ve kullanma zamanıdır. Öğrenmesi de, kullanması da zor değil. Ancak ilk 1-2 denemeyi bilen biriyle yaparsanız çok daha hızlı yol alırsınız.
APPROACH'TA UÇAK NEDEN YÜKSELİR??
DF manualinde VOR LOC ile localizer establish olmadan APPROACH arm edilebileceği ve, hep söylenenin ve uygulananın aksine Glide'e yukarıdan da establish olunacağı yazıyor. Dün bunu denedim uçak glide'ı takip edip alçalacağına yükselmeye başladı. Level Change ile alçalmak istedim ARM olmadı, V/S ile alçalmak istedim onu da çalıştıramadım. Baktım iş kötüye gidiyor manuel iniş yaptım. Acaba uçka neden yükselmeye başladı??
Ergenekon yine çıkıp yaa bu teyyare bug'lı deme

Gelelim neden yüksek kaldığıma: approach'taki arkadaşımız önce 36r deyip arkasından 06 ILS serbest deyince (belki de ben öyle anladım) her ikimizin de eli ayağı dolaştı. Short Approach teklif etti, kabul ettim ama baktım iş sakat, Go Around. Sonra beni 3500 feet'e çıkardı, OK ama 36R için 190 başta 13 milden döndürünce malumunuz bizim teyyare biraz yavaş döner, localizerdan önce glide geldi. Hadi dedim, manual'da yazanı denemenin tam sırası, ya Allah. İşte bööle, gerisi yukarıdaki gibi. Ama pes etmek yok, öğrenmeye ve denemeye devam [}:)]
Saygılar sevgiler...
Murat Toloğlu, TK233
Beyler DF'yi nereden ve nasıl bulabiliriz?
TK489
Erkan Akkuş/Eskişehir
TK489
Erkan Akkuş/Eskişehir
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
Sevgili arkadaşlar
DF gerçekten güzel bir uçak.Öyle ki başka değişik yararları da var.Örneğin insandaki adrenalin düzeyini arttırıyor vede kol kaslarını çalıştırıyor.Özellikle APP da yapıyor bunları.
?öyleki; APP HOLD da iken LOC.harika oturuyor fakat GS hep aşşağıya meyilli.Tabi böyle olunca ben de heyecan tavana vuruyor.Bir de sanal co-pilotun sesi yok mu?Sürekli GLİDE SLOPE diye bağırıyor.Sanki ben bilmiyorum sorun olduğunu.
Ayrıca joystick ile başlıyorum sağ kol bodybuilding yapmaya.O kızgın bir at gibi aşşağıya ,ben onu geriye çekmeye çabalıyoruz.Sonunda benim sağ kol bicepsi amele kolu gibi oldu.Artık solla çalışacağım bundan böyle.
Aranızda benim gibi olan var mı? Nerede hata yapıyorum? Yakıtım mı fazla?Son yaklaşma da yakıta göre hız ne olmalı?(Online uçarken yakıtın % kaç olduğu gözükmüyor)Ya da bu bir bug mı?Var sa her güzelin bir dikeni vardır.Kabul ediyorum.
Yardımlarınız ricasıyla,
saygılar
TK656
selim bilgin
DF gerçekten güzel bir uçak.Öyle ki başka değişik yararları da var.Örneğin insandaki adrenalin düzeyini arttırıyor vede kol kaslarını çalıştırıyor.Özellikle APP da yapıyor bunları.
?öyleki; APP HOLD da iken LOC.harika oturuyor fakat GS hep aşşağıya meyilli.Tabi böyle olunca ben de heyecan tavana vuruyor.Bir de sanal co-pilotun sesi yok mu?Sürekli GLİDE SLOPE diye bağırıyor.Sanki ben bilmiyorum sorun olduğunu.
Ayrıca joystick ile başlıyorum sağ kol bodybuilding yapmaya.O kızgın bir at gibi aşşağıya ,ben onu geriye çekmeye çabalıyoruz.Sonunda benim sağ kol bicepsi amele kolu gibi oldu.Artık solla çalışacağım bundan böyle.
Aranızda benim gibi olan var mı? Nerede hata yapıyorum? Yakıtım mı fazla?Son yaklaşma da yakıta göre hız ne olmalı?(Online uçarken yakıtın % kaç olduğu gözükmüyor)Ya da bu bir bug mı?Var sa her güzelin bir dikeni vardır.Kabul ediyorum.
Yardımlarınız ricasıyla,
saygılar
TK656
selim bilgin
-
- Average User
- Posts: 211
- Joined: 19 Aug 2001, 04:09
- Location: Turkey
- Contact:
Selim bey sizde yada DF737'de bir problem yok, farkındaysanız aynı "ÖLÜME DALI?" diğer uçaklarda da oluyor
Yani problem FS2002'de..
Bunu absorbe etmenin iki yolu var, ikisi de tam çözüm değil ama kısmen işe yarıyor.
İlki localiser hold ve glide'i vertical speed ile takip etmek, +500ft AGL'de otopilotu devreden çıkarıp kendiniz inersiniz
İkinci yol ise Glide Slope'a aşırız bir hız ile girip irtifa kaybını minimuma indirmek. Yalnız bunun için uzun yaklaşma gerekiyor. Eğer süzülüş hattını 210kt hız ile yakalarsanız hattın takibi için ~1200fpm alçalma gerekecektir ki bu bizde fazlasıyla oluyor, aradaki varyo farkını da tek seferde flap 5 açarak absorbe edebilirsiniz.
Fakat bütün bunlarla uğraşmak yerine otopilotu devreden çıkarıp F/D yardımı ile de inebilirsiniz, zamanla otopilot kadar hassas bir eliniz olucaktır.
Saygılarımla,
Bozhan Özsoy
TK01
FlyTHY Technic

Bunu absorbe etmenin iki yolu var, ikisi de tam çözüm değil ama kısmen işe yarıyor.
İlki localiser hold ve glide'i vertical speed ile takip etmek, +500ft AGL'de otopilotu devreden çıkarıp kendiniz inersiniz
İkinci yol ise Glide Slope'a aşırız bir hız ile girip irtifa kaybını minimuma indirmek. Yalnız bunun için uzun yaklaşma gerekiyor. Eğer süzülüş hattını 210kt hız ile yakalarsanız hattın takibi için ~1200fpm alçalma gerekecektir ki bu bizde fazlasıyla oluyor, aradaki varyo farkını da tek seferde flap 5 açarak absorbe edebilirsiniz.
Fakat bütün bunlarla uğraşmak yerine otopilotu devreden çıkarıp F/D yardımı ile de inebilirsiniz, zamanla otopilot kadar hassas bir eliniz olucaktır.
Saygılarımla,
Bozhan Özsoy
TK01
FlyTHY Technic
Selim Bey,
aynı problemi ben de yaşıyordum.
Bu konuda bir bug olduğu kesin
ancak yüksek hızda Glide Slopea girerseniz ki 210-215-220kt gibi.
bu bugı veya düşüşü telafi ediyor.
Glide SLopea oturduktan sonra flapları ve hızları uygun olan değerlerin biraz üstüne çekerek inişi gayet başarılı yapabiliyorsunuz.
İlk başlarda ben de çok yakındım bu durumdan ama şu anda gayet sorunsuz
GPWS in kafa şişiren sesini duymadan sakin sakin iniyorum.
İyi inişler.
Okan ERGENE
TK842
aynı problemi ben de yaşıyordum.
Bu konuda bir bug olduğu kesin
ancak yüksek hızda Glide Slopea girerseniz ki 210-215-220kt gibi.
bu bugı veya düşüşü telafi ediyor.
Glide SLopea oturduktan sonra flapları ve hızları uygun olan değerlerin biraz üstüne çekerek inişi gayet başarılı yapabiliyorsunuz.
İlk başlarda ben de çok yakındım bu durumdan ama şu anda gayet sorunsuz
GPWS in kafa şişiren sesini duymadan sakin sakin iniyorum.
İyi inişler.
Okan ERGENE
TK842