Karanlık?

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
Post Reply
flywith737
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 28 Mar 2011, 21:21
Name: Cem Dogan
PID: 3012

Merhabalar sevgili hocalarım.Hemen söze başlamak istiyorum.Bu fotoyu bugün yaptığım LTBA-LCEN uçuşumda çektim.Gece uçuşuydu.Ama ekran çok karanlık paneldeki düğmeler zor görülüyor benim bilgisayarımda.Işıklarda yok yerdeki.Final turn de herhalde çok yüksekteyim alçalayım dedim sonra pull up pull up ve crash.Yani gece uçuşlarım kabus oldu.Yardımcı olursanız sevinirim.
Sevgilerimle

Cem Doğan

Image
Image
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

Hocam alçalma kartı kullanıyormusunuz?
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
THY2937
Average User
Average User
Posts: 182
Joined: 10 Nov 2006, 23:05
Name: Ersin BOZKURT
PID: 2937
Vatsim ID: 1045773
City: Izmir
Location: Izmir
Contact:

Sistem özelliklerini öğrenebilirsek sanırım daha iyi yardımcı olabiliriz. ama sanırım sistemin biraz düşük ve bu kareyi de ya gün tamamen battığında, (yani hava nın yavaş yavaş kararmaya başlaması Fs de saniye lik oluyor ) yada dışarıdan uçağını izliyip tekrar kokpite girdiğin zaman karşılaşdın.

Böyle bir sorun olduğunda PMDG kokpit menüsü ayarlarını biraz tıklamanı ve kokpit V.C görünümünü değiştirmeni önerebilirim. meshela sol aşağıda bulunan M,Z,A,E gibi tuşlara bir kaç kez basıp tekrar eski haline getirebilirsin. diyelim M de gidiyosun. Z ye al daha sonra tekrar M ye al. olmadı bir kaç kez değiştir. ama çokda hızlı davranma bir bak bakalım sonucu tekrar bizimle paylaşırsın.
User avatar
THY1789
Average User
Average User
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 14:48
Name: Serhan TUZEMEN
PID: 1789
Vatsim ID: 955320
City: Istanbul
Location: Istanbul

Merhaba!Monitörünüz led mi?Mesela benim monitörüm led ve gece nerdeyse hiçbirşey gözükmüyor.Gece uçuşları büyük problem.

serhan tüzemen
FLYTHY1789
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
City: Ankara
Location: Turkey

Merhaba Cem KAptan,

Ben burada öncelikle başka bir şey soracağım.

Sizin MCP ALT değeriniz 28400 girilmiş ama uçak 34000 ft irtifada ve VNAV devrede. MCP ile FMC uyumsuz olsa hata almanız lazım sanırım? Bu irtifaya nasıl çıktınız?

Sorunuzu paylaştığınız sınırlı bilgi ve kokpit görüntünüze göre kendimce değerlendirisem: Sorunuzun aslında tek parça olmadığını 2 ye ayrılması gerektiğini düşünüyorum.

İlk kısım ekran görüntüsü aldığınız durum:

Panel fotodan görünen o ki panelde herşey rahatlıkla görünüyor. Eğer siz göremiyorsanız o zaman monitör ayarlarınızın kontrast ve parlaklığına bir kez daha bakın.

Konum olarak MUT VOR 53 Nm desiniz. Konya nın güney doğusundasınız yani. MUT dan sonra eğer rotanızdaki bir sonraki nokta DOREN ise o noktaya da 43 Nm var hemen hemen Yani denize 100 mile yakın bir mesafe var. irtifanız da 34000ft iken eğer bir hava durumu eklentisi de kullanıyorsanız kokpitten dağ tepe yol vb pek birşey görmeyebilirsiniz. Ancak dış görünümde etrafta birşeyler olabilir ama dediğim gibi eğer hava durumu için eklentiniz varsa ve irtifanızın altında bulut varsa birşey görmemeniz doğal.

Kırım yaşadığınız LCEN yaklaşmadan bahsetmişsiniz bu da ikinci durum ki ona gelirsek:

HAva durumu görüş için uygun olduğu halde Meydan ışıklarını yani pisti göremiyormusunuz? Bu kısım anlaşılamadı.

Görüş şartlarındaki tahditler chartlarda mevcut buna göre inip inemeyeceiiniz hangi noktada karar vermeceğiniz belirlidir.

"Final turn de herhalde çok yüksekteyim alçalayım dedim sonra pull up pull up ve crash." cümlenizin nedeni yaklaşma prosedürünü tam uygulayamamanız. Neticede chart lara göre olmanız gereken yer ve irtifa belirli yanlış uygulama nedeniyle o bölgedeki yükseltiler can alıcı olabiliyor. "herhalde çok yüksekteyim alçalayım" ibareniz de yaklaşmaya hakim olmadığınızı çağrıştırıyor.

BAsit bir ekran sorunu sorusundan neler çıktı değil mi :lol:

YAnlış anlamayın bunları sizi eleştirmek için değil neyin yanlış gittiğini ya da gitmiş olabileceğini anlayabilmek.

Sanırım sizin sorununuz hem teknik hem taktik. Yaklaşma chartlarını daha iyi uygulamak ve yaklaşmaya hakim olmak etraftaki yükseltileri bilmek bu tip tatsız uçuşları engelleyecektir.

Selamlarımla.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
flywith737
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 28 Mar 2011, 21:21
Name: Cem Dogan
PID: 3012

Merhabalar Erdal Hocam;
Sizin MCP ALT değeriniz 28400 girilmiş ama uçak 34000 ft irtifada ve VNAV devrede. MCP ile FMC uyumsuz olsa hata almanız lazım sanırım? Bu irtifaya nasıl çıktınız?
Hocam ben burada düz uçuş yapmaktaydım.T/D yaklaştığı için 28400 feet ayarladım.(Check mcp altitude)yani.
Hava durumu eklentisi kullanmıyorum.FS nin hava olaylarını kullanıyorum.
HAva durumu görüş için uygun olduğu halde Meydan ışıklarını yani pisti göremiyormusunuz? Bu kısım anlaşılamadı.
Yok pisti görebiliyorum ama şehrin ışıklarını göremiyorum.(En azından iki üç evin ışığı olmalı değil mi?)Final turn de herhalde çok yüksekteyim alçalayım dedim sonra pull up pull up ve crash." cümlenizin nedeni yaklaşma prosedürünü tam uygulayamamanız. Neticede chart lara göre olmanız gereken yer ve irtifa belirli yanlış uygulama nedeniyle o bölgedeki yükseltiler can alıcı olabiliyor. "herhalde çok yüksekteyim alçalayım" ibareniz de yaklaşmaya hakim olmadığınızı çağrıştırıyor.
Çok haklısınız hocam.Chart kullanmanın önemini bu uçuşta iyi anladım.
YAnlış anlamayın bunları sizi eleştirmek için değil neyin yanlış gittiğini ya da gitmiş olabileceğini anlayabilmek.
Hiç öyle şey olurmu Erdal Hocam ne güzel anlatmışsınız hem hataları öğrene öğrene bu iş olacak değilmi?Çok teşekkür ederim :clap:

Serhan kaptanım yok monitörüm led değil eski tip monitörlerden
Sevgilerimle...
Image
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

bu olay heryerdemi oluyor sadece bir yeremi özgü?

eğer heryerde oluyorsa bir şekilde landclass dosyasına ait kaplamalarını ya silinmiş yada deforme olmuş. son zamanlarda yeni bir yer kaplaması paketi vb yükledinizmi? eğer hiçbir paket kullanmıyorsanız bir yerden veya orjinal CDlerden sadece FSin TEXTURE klasörünü kopyalayın.
Hakan"737"Güven
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”