Türk Hava Yolları Cost Index

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
User avatar
THY3007
Junior Member
Junior Member
Posts: 82
Joined: 16 Mar 2008, 23:21
Name: Furkan BASALAN
PID: 3007
Vatsim ID: 1048845
City: Nevşehir
Location: Turkey

Herkese merhaba, 1.5 yıl önce bir THY kaptanına sormuştum cost index 16 giriyorlardı, bu konuda bir değişiklik var mı acaba bilen kaptanlarım paylaşırlarsa sevinirim. Hobimizi olabildiğince gerçekçi icra edebilmek için cost index olarak THY'nin kullandığı değerleri girersek daha keyifli olacağı kanaatindeyim.
User avatar
THY4749
Average User
Average User
Posts: 100
Joined: 01 Nov 2010, 18:39
Name: Serhat SEZGIN
PID: 4749
Vatsim ID: 1172458
City: Istanbul
Location: Turkey

Kaptanım selamlar aşağıda bir link var orayıda incelerseniz sevinirm.Ben en son duyduğum kadarıyla cost index 30 civarında bir değer veriliyor diye biliyorum ama konuya tecrübeli kaptanlarımız açıklık getirecektir.


Forever, Perfectly Together
muratokay
Junior Member
Junior Member
Posts: 89
Joined: 05 Sep 2005, 02:53
Name: Murat Okay
PID: 1571
Location: Turkey

3 yıl önce bir anadolu jet ucuşumda B734 icin CI 35 girmislerdi.
Murat Okay
PID 1571
THY2286
Average User
Average User
Posts: 217
Joined: 28 Jan 2009, 21:22
Name: Ufuk Sasmaz
PID: 2286
Location: Ankara

Türk Hava Yolları için halihazırda kullanılanlar,her şirkette olduğu gibi,sürekli değişmekle birlikte neden ve neye bağlı olarak değiştiğini,Sky Airlinesda dispatcher olarak görev yapan Sayın Fatih Koz 'un paylaştığı şu topicten okuyabilirsiniz...
http://www.skyvirtualairlines.net/forum ... php?t=365&

Şu an THY nin ne kullandığını da Deniz İrez bizimle paylaşırsa öğrenebiliriz sanırsam :)
kozgur
Junior Member
Junior Member
Posts: 68
Joined: 19 Jun 2011, 14:22
Name: Kağan Özgül
PID: 3068

http://boeing.com/commercial/aeromagazi ... ticle5.pdf

Ben de merak ediyorum. Bir başka forumda 2009 yılı postunda Sky Havayolları için 28 olarak görmüştüm sanırım, Fatih Koz tarafından açıklanmıştı. Şu an nedir bilinmez.

CI aslında saat başına düşen dolar işletme giderinin bir libre yakıtın sent bazında fiyatına bölünmesi ile bulunuyor gibi görünmekte.

In equation form: CI = [ Time cost ~ $/hr ] / [ Fuel cost ~ cents/lb ]

Üstteki linkte 1000 millik rota için 737'nin CI değeri 45 ile 12 arasında her seferde 3 dakikalık uzamaya sebebiyet verirken, yıllık 180.000 dolar kazanç sağlandığı görülüyor. Ve bu gerçek bir hava taşıyıcısında uygulanmış.

Acaba THY'de kaç...
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
City: Ankara
Location: Turkey

Bir ara bunu yurt içi 16 yurt dışı 25 olarak okumuş ve bu şekilde uygulamaya başlamıştım. Ama net bilgi Berhan veya Deniz KAptanlarımızdan gelebilir.

Aslında bu bilgiler edinildiğinde yurt içi ve yurt dışı uçuşlar için ana sayfada bir yerde ya da FFR içinde pilotlara bildirilmesi yakıt tüketimiziz açısından faydalı olabilir.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
THY4749
Average User
Average User
Posts: 100
Joined: 01 Nov 2010, 18:39
Name: Serhat SEZGIN
PID: 4749
Vatsim ID: 1172458
City: Istanbul
Location: Turkey

Apollo wrote:Aslında bu bilgiler edinildiğinde yurt içi ve yurt dışı uçuşlar için ana sayfada bir yerde ya da FFR içinde pilotlara bildirilmesi yakıt tüketimiziz açısından faydalı olabilir.
Erdal Kaptana katılıyorum, faydalı olabilir.
Forever, Perfectly Together
User avatar
THY7
Officer
Officer
Posts: 686
Joined: 19 Aug 2001, 05:52
Name: Berhan Dönmez
PID: 7
Vatsim ID: 813296
City: Istanbul
Location: Turkey

Corendon olarak
B734:15
B738:20
kullanıyoruz.

İyi uçuşlar.
Berhan Dönmez
ATPL-A TRE/SFI (F27-B737-A310/300-600-A330/350)
User avatar
THY166
VIP Member
VIP Member
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 20:00
Name: Fatih KOZ
PID: 166
Vatsim ID: 832838
City: Antalya
Location: Antalya , Turkey
Contact:

Selamlar,

Daha önce yazdığım ve linki verilen konuda genel bir izahat yapmıştım CI ile ilgili olarak , o konuyu yazdığım dönemde Sky Airlines olarak sabit CI değeri kullanıyor , aylık olarak revize ediyorduk hesaplarımızı ancak uzun zamandır her planda anlık hesap yaparak değişken değerler kullanıyoruz . Bu nedenle aynı uçak ile gün içinde gidişte başka , dönüşte başka CI değeri verebiliyor sistemimiz artık bize .

Otomatik hesap yapılabilmesi için uçuşun tüm bacaklarına ait yakıt fiyatlarının ve maliyetlerin sistemde kayıtlı olması gerekli , eğer ilk defa uçtuğumuz bir meydana gidiyor isek bu durumda sistem bizi ikaz edip elle giriş yapmamızı istiyor . Böyle bir durumda da ;

B734 : 16 CI
B738 : 17 CI

kullanıyoruz , B739 ve Airbus serisi için değerler ezberimde yok pek onlarla planlama yapmadığım için .

Bir ara TK'nın Cost Index değeri olarak muhtelif operasyonel gerekçeler ile "0" (sıfır) kullandığını duydum . Birkaç ay önceydi , resmi bir ağızdan duymadığım ancak hoş bir sektör sohbeti sırasında geçen bir konuşmaydı . Araştırmadım , doğru mudur bilemiyorum ;)

Sevgiler
B. Fatih Koz
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

THY'de genel bir konsep yok...

10 - 20 arasi degisebiliyor, bugun Konya ucusumuzda 15di.

Sevgiler...
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
User avatar
THY3007
Junior Member
Junior Member
Posts: 82
Joined: 16 Mar 2008, 23:21
Name: Furkan BASALAN
PID: 3007
Vatsim ID: 1048845
City: Nevşehir
Location: Turkey

Bütün kaptanlarıma ve hocalarıma teşekkür ederim verdikleri cevaplar için :clap: . Nitekim ben de Erdal hocama katılıyorum, THY'nin kullandığı cost index değerlerinin yayınlanması bizim uçuş sürelerimizin gerçekçiliği açısından daha keyifli olacaktır. Bu arada merak ettim, THY'nin resmi sitesindeki uçuş süreleri pushback'ten motor kapatmaya kadar geçen süre mi oluyor acaba?
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

THY'nin resmi sitesindeki uçuş süreleri pushback'ten motor kapatmaya kadar geçen süre mi oluyor acaba?
Bunu bende merak ediyorum, tarifedeki süreler nedir?
FlyTHY IT Manager
User avatar
THY166
VIP Member
VIP Member
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 20:00
Name: Fatih KOZ
PID: 166
Vatsim ID: 832838
City: Antalya
Location: Antalya , Turkey
Contact:

Ticari tarifelerdeki uçuş süreleri "Block To Block" olarak verilir , bir başka deyişle kapıdan ayrılıp diğer kapıya yanaşana kadar geçen süre ticari tarife süresidir . Bu süreye kapıdan ayrıldıktan sonra yapılan tüm hazırlıklar , kalkış öncesi taksi , uçuş ve iniş sonrası taksi süreleri dahildir .

Off Block / Parking Brake Off --> Pushback .... ( Flight ) ... Parking Brake On / On Block --> Disembark Pax

Kendimizi "Motor Kapatma" olarak şartlamayalım , malum bazı durumlarda park frenleri çekilip kapılar açıldığı halde motor(lar) açık kalabiliyor ;)

Emniyetli uçuşlar
B. Fatih Koz
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
City: Ankara
Location: Turkey

Bu COST INDEX işinde bir sabit kullanım belirlesek gerçek kaptanlarımız biraz bilgi verse???
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
EM002
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 12 May 2007, 00:28
Name: Ozer YETISTIREN
PID: 2378
Location: ISTANBUL

Erdal kaptanim, 737 icin Sabit deger 16 kullanabilirsiniz, iyi bayramlar...
Post Reply

Return to “Training Lounge”