Türk Hava Yolları Cost Index
- THY3007
- Junior Member
- Posts: 82
- Joined: 16 Mar 2008, 23:21
- Name: Furkan BASALAN
- PID: 3007
- Vatsim ID: 1048845
- City: Nevşehir
- Location: Turkey
Herkese merhaba, 1.5 yıl önce bir THY kaptanına sormuştum cost index 16 giriyorlardı, bu konuda bir değişiklik var mı acaba bilen kaptanlarım paylaşırlarsa sevinirim. Hobimizi olabildiğince gerçekçi icra edebilmek için cost index olarak THY'nin kullandığı değerleri girersek daha keyifli olacağı kanaatindeyim.
-
- Average User
- Posts: 217
- Joined: 28 Jan 2009, 21:22
- Name: Ufuk Sasmaz
- PID: 2286
- Location: Ankara
Türk Hava Yolları için halihazırda kullanılanlar,her şirkette olduğu gibi,sürekli değişmekle birlikte neden ve neye bağlı olarak değiştiğini,Sky Airlinesda dispatcher olarak görev yapan Sayın Fatih Koz 'un paylaştığı şu topicten okuyabilirsiniz...
http://www.skyvirtualairlines.net/forum ... php?t=365&
Şu an THY nin ne kullandığını da Deniz İrez bizimle paylaşırsa öğrenebiliriz sanırsam
http://www.skyvirtualairlines.net/forum ... php?t=365&
Şu an THY nin ne kullandığını da Deniz İrez bizimle paylaşırsa öğrenebiliriz sanırsam

http://boeing.com/commercial/aeromagazi ... ticle5.pdf
Ben de merak ediyorum. Bir başka forumda 2009 yılı postunda Sky Havayolları için 28 olarak görmüştüm sanırım, Fatih Koz tarafından açıklanmıştı. Şu an nedir bilinmez.
CI aslında saat başına düşen dolar işletme giderinin bir libre yakıtın sent bazında fiyatına bölünmesi ile bulunuyor gibi görünmekte.
In equation form: CI = [ Time cost ~ $/hr ] / [ Fuel cost ~ cents/lb ]
Üstteki linkte 1000 millik rota için 737'nin CI değeri 45 ile 12 arasında her seferde 3 dakikalık uzamaya sebebiyet verirken, yıllık 180.000 dolar kazanç sağlandığı görülüyor. Ve bu gerçek bir hava taşıyıcısında uygulanmış.
Acaba THY'de kaç...
Ben de merak ediyorum. Bir başka forumda 2009 yılı postunda Sky Havayolları için 28 olarak görmüştüm sanırım, Fatih Koz tarafından açıklanmıştı. Şu an nedir bilinmez.
CI aslında saat başına düşen dolar işletme giderinin bir libre yakıtın sent bazında fiyatına bölünmesi ile bulunuyor gibi görünmekte.
In equation form: CI = [ Time cost ~ $/hr ] / [ Fuel cost ~ cents/lb ]
Üstteki linkte 1000 millik rota için 737'nin CI değeri 45 ile 12 arasında her seferde 3 dakikalık uzamaya sebebiyet verirken, yıllık 180.000 dolar kazanç sağlandığı görülüyor. Ve bu gerçek bir hava taşıyıcısında uygulanmış.
Acaba THY'de kaç...
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Bir ara bunu yurt içi 16 yurt dışı 25 olarak okumuş ve bu şekilde uygulamaya başlamıştım. Ama net bilgi Berhan veya Deniz KAptanlarımızdan gelebilir.
Aslında bu bilgiler edinildiğinde yurt içi ve yurt dışı uçuşlar için ana sayfada bir yerde ya da FFR içinde pilotlara bildirilmesi yakıt tüketimiziz açısından faydalı olabilir.
Aslında bu bilgiler edinildiğinde yurt içi ve yurt dışı uçuşlar için ana sayfada bir yerde ya da FFR içinde pilotlara bildirilmesi yakıt tüketimiziz açısından faydalı olabilir.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
- THY4749
- Average User
- Posts: 100
- Joined: 01 Nov 2010, 18:39
- Name: Serhat SEZGIN
- PID: 4749
- Vatsim ID: 1172458
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Erdal Kaptana katılıyorum, faydalı olabilir.Apollo wrote:Aslında bu bilgiler edinildiğinde yurt içi ve yurt dışı uçuşlar için ana sayfada bir yerde ya da FFR içinde pilotlara bildirilmesi yakıt tüketimiziz açısından faydalı olabilir.
Forever, Perfectly Together
- THY166
- VIP Member
- Posts: 236
- Joined: 17 Mar 2004, 20:00
- Name: Fatih KOZ
- PID: 166
- Vatsim ID: 832838
- City: Antalya
- Location: Antalya , Turkey
- Contact:
Selamlar,
Daha önce yazdığım ve linki verilen konuda genel bir izahat yapmıştım CI ile ilgili olarak , o konuyu yazdığım dönemde Sky Airlines olarak sabit CI değeri kullanıyor , aylık olarak revize ediyorduk hesaplarımızı ancak uzun zamandır her planda anlık hesap yaparak değişken değerler kullanıyoruz . Bu nedenle aynı uçak ile gün içinde gidişte başka , dönüşte başka CI değeri verebiliyor sistemimiz artık bize .
Otomatik hesap yapılabilmesi için uçuşun tüm bacaklarına ait yakıt fiyatlarının ve maliyetlerin sistemde kayıtlı olması gerekli , eğer ilk defa uçtuğumuz bir meydana gidiyor isek bu durumda sistem bizi ikaz edip elle giriş yapmamızı istiyor . Böyle bir durumda da ;
B734 : 16 CI
B738 : 17 CI
kullanıyoruz , B739 ve Airbus serisi için değerler ezberimde yok pek onlarla planlama yapmadığım için .
Bir ara TK'nın Cost Index değeri olarak muhtelif operasyonel gerekçeler ile "0" (sıfır) kullandığını duydum . Birkaç ay önceydi , resmi bir ağızdan duymadığım ancak hoş bir sektör sohbeti sırasında geçen bir konuşmaydı . Araştırmadım , doğru mudur bilemiyorum ;)
Sevgiler
Daha önce yazdığım ve linki verilen konuda genel bir izahat yapmıştım CI ile ilgili olarak , o konuyu yazdığım dönemde Sky Airlines olarak sabit CI değeri kullanıyor , aylık olarak revize ediyorduk hesaplarımızı ancak uzun zamandır her planda anlık hesap yaparak değişken değerler kullanıyoruz . Bu nedenle aynı uçak ile gün içinde gidişte başka , dönüşte başka CI değeri verebiliyor sistemimiz artık bize .
Otomatik hesap yapılabilmesi için uçuşun tüm bacaklarına ait yakıt fiyatlarının ve maliyetlerin sistemde kayıtlı olması gerekli , eğer ilk defa uçtuğumuz bir meydana gidiyor isek bu durumda sistem bizi ikaz edip elle giriş yapmamızı istiyor . Böyle bir durumda da ;
B734 : 16 CI
B738 : 17 CI
kullanıyoruz , B739 ve Airbus serisi için değerler ezberimde yok pek onlarla planlama yapmadığım için .
Bir ara TK'nın Cost Index değeri olarak muhtelif operasyonel gerekçeler ile "0" (sıfır) kullandığını duydum . Birkaç ay önceydi , resmi bir ağızdan duymadığım ancak hoş bir sektör sohbeti sırasında geçen bir konuşmaydı . Araştırmadım , doğru mudur bilemiyorum ;)
Sevgiler
B. Fatih Koz
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
- THY3007
- Junior Member
- Posts: 82
- Joined: 16 Mar 2008, 23:21
- Name: Furkan BASALAN
- PID: 3007
- Vatsim ID: 1048845
- City: Nevşehir
- Location: Turkey
Bütün kaptanlarıma ve hocalarıma teşekkür ederim verdikleri cevaplar için
. Nitekim ben de Erdal hocama katılıyorum, THY'nin kullandığı cost index değerlerinin yayınlanması bizim uçuş sürelerimizin gerçekçiliği açısından daha keyifli olacaktır. Bu arada merak ettim, THY'nin resmi sitesindeki uçuş süreleri pushback'ten motor kapatmaya kadar geçen süre mi oluyor acaba?

-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Bunu bende merak ediyorum, tarifedeki süreler nedir?THY'nin resmi sitesindeki uçuş süreleri pushback'ten motor kapatmaya kadar geçen süre mi oluyor acaba?
FlyTHY IT Manager
- THY166
- VIP Member
- Posts: 236
- Joined: 17 Mar 2004, 20:00
- Name: Fatih KOZ
- PID: 166
- Vatsim ID: 832838
- City: Antalya
- Location: Antalya , Turkey
- Contact:
Ticari tarifelerdeki uçuş süreleri "Block To Block" olarak verilir , bir başka deyişle kapıdan ayrılıp diğer kapıya yanaşana kadar geçen süre ticari tarife süresidir . Bu süreye kapıdan ayrıldıktan sonra yapılan tüm hazırlıklar , kalkış öncesi taksi , uçuş ve iniş sonrası taksi süreleri dahildir .
Off Block / Parking Brake Off --> Pushback .... ( Flight ) ... Parking Brake On / On Block --> Disembark Pax
Kendimizi "Motor Kapatma" olarak şartlamayalım , malum bazı durumlarda park frenleri çekilip kapılar açıldığı halde motor(lar) açık kalabiliyor ;)
Emniyetli uçuşlar
Off Block / Parking Brake Off --> Pushback .... ( Flight ) ... Parking Brake On / On Block --> Disembark Pax
Kendimizi "Motor Kapatma" olarak şartlamayalım , malum bazı durumlarda park frenleri çekilip kapılar açıldığı halde motor(lar) açık kalabiliyor ;)
Emniyetli uçuşlar
B. Fatih Koz
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Bu COST INDEX işinde bir sabit kullanım belirlesek gerçek kaptanlarımız biraz bilgi verse???
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER