
WORLD TOUR 2011 (PART I)
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Evet bu bacakta free jumpseat ile Enis ve Erhan kaptanlar 12 Mayıs saat 15:30 UTC zamanında Pekin'e uçuyorlar. Kendilerine iyi yolculuklar diliyoruz.
Sizi Pekin'de Erdal kaptan karşılayacaktır. Keyifli uçular olsun
Sizi Pekin'de Erdal kaptan karşılayacaktır. Keyifli uçular olsun

- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
THY157 wrote:Evet bu bacakta free jumpseat ile Enis ve Erhan kaptanlar 12 Mayıs saat 15:30 UTC zamanında Pekin'e uçuyorlar. Kendilerine iyi yolculuklar diliyoruz.
Sizi Pekin'de Erdal kaptan karşılayacaktır. Keyifli uçular olsun
Enis ve Erhan Kaptanım hayırlı olsun. İlk katkı sizden olmuş teşekkürler.
YArın akşam TSİ 1830 dan itibaren Pekin Havalimanında sizleri bekliyor olacağım. Skype üzerinde görüşmek üzere.
Selamlar.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
- artuncs
- Legend
- Posts: 2104
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- City: London
- Location: England
Rica ederim Erdal Kaptanim, siz ve Enis kaptanimla beraber ucacagim icin bende cok memnunum, yarin 18:30 da gorusmek uzere
Bu arada ben kendi imkanlarimla bugun ucarak Pekine vardim, Enis Kapatanimi bilmem ama ben yol yorgunlugunu uzerimden atmis bir sekilde yarinki yolculuga hazir ve nazir bir sekilde istirak edecem 


Erhan M. Artuc
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Selamlar,
Bu akşam Pekin Şangay Uçuşumuzu Erhan ve Enis kaptanlarla birlikte yaptık.
Ama öncesinde KAraçi Delhi ve Delhi Pekin uçuş notlarımı paylaşmak istiyorum biraz geciktirdik.
FLIGHT 3: KARAÇİ/PAKİSTAN- DELHİ/HİNDİSTAN
Karaçi'de geçirdiğimiz 2 günden sonra akşam saatlerinde Jinnah Int. Havalimanına geliyoruz. Uçağımız değişmedi Yeni Delhi yolculuğumuza B738 ile çıkacağız.
Hazırlıklarımızı tamamlayarak kleransımızı alarak uçuşumuza başlıyoruz. Hava sakin aldığımız raporlarda da uçuş boyunca güzel bir hava görünüyor. Yolcularımızı alarak Push Back yapıyoruz.




Bu karede strob'umuz bonus olmuş.

Maalesef fotograf aldığım program kapandığından Delhi APP fotoğrafı paylaşamıyorum.
Yeni Delhi Indira Gandhi Int. havalimanı için FRF Studio tarafından yayımlanan free scenery gayet başarılı. http://www.frfstudio.net/VIDP.html
Yeni Delhi Hindistan'ın başkenti, 321.883 şehir içi nüfusu ile yerleşim alanı olarak toplam nüfusu 17.753.087 kişidir (1 Ocak 2006 verilerine göre). 1912-1947 arası Britanya Hindistanı'nın başkenti olmuştur. Bundan sonra Hindistan bağımsız olunca yine başkent olarak kalmaya devam etmiştir.
Kardeş şehirlerini sizinle paylaşmak istedim.
Washington, DC, Amerika Birleşik Devletleri
Chicago, Amerika Birleşik Devletleri
Sırbistan Belgrad, Sırbistan

Lotus çiçeği biçiminde yaplmış Bahai tapınağı.

Unesco Dünya mirası listesinde yer alan "Red Fort".
"Bazı Notlar ve Alıntılar;
Bir zamanlar, İngiliz tacındaki elmas olarak adlandırılan Delhi, bugün, dünyanın en kalabalık demokrasisinin başkenti. XIV.yüzyılda Timurun hışmına uğrayan kenti, XVIII.yüzyılda da Pers imparatoru Nadir Şah yağmalamış, meşhur Işık Dağı Elmasını da alıp İrana götürmüş. Aradan altmış küsur yıl geçmiş geçmemiş, bu kez de İngilizler Delhiyi ele geçirmiş ve kent ancak yarım asırda kendini toparlayabilmiş. İngilizlere karşı ayaklanmada ise Delhi, direnişin merkezi haline gelmiş.
Trafik tam bir keşmekeş. Metro bu trafikten kaçış ama bazı yerlerde durağına ulaşmak için mecbursunuz trafiğe girmeye.
Delhi-Agra-Jaipur adlı üç kentin oluşturduğu Altın Üçgen. Tam bir kültür bombardımanına uğruyoruz, bu altın üçgende. Gördüğümüz her şey, bize o denli ilginç geliyor ki, yolda başımızı ne yana çevireceğimizi şaşırıyoruz. Pinpon ya da tenis seyreden insanlara benzedik, bir o yana, bir bu yana bakmaktan... Hindistanda, 1652 dil konuşulduğunu ve bunların da on beşinin resmi dil olarak kabul edildiğini duyuyoruz. Şaşkınlığımız iyice artıyor!..
Binlerce yıldır, yetmiş iki milletin, çeşit çeşit kültürlerin, dinlerin karışıp kaynaştığı bir mozaik ülke Hindistan. Öyle bir ülke ki bu, dünyanın en büyük dinlerinden olan Budizm ve Hinduizm bu topraklarda doğmuş...
İlginçtir, Pakistanın ayrılmasından sonra bile, Endonezya ve Pakistanın ardından, Hindistan, dünyanın en kalabalık üçüncü Müslüman ülkesi oluyor. Hindistan tarafında kalmış olmasına karşın, nüfusunun büyük bölümü Müslüman olan Keşmir ise, iki ülke arasında hâlâ çok ciddi bir sorun oluşturuyor. Asırlarca, bir arada yaşamış olan insanlar Hindistan-Pakistan ayrılığından sonra, tam üç kez savaşmışlar.
Kastlar, Hindistanda o denli önemli ki Hindistan Hava Yollarının dokunulmazlar için düzenlediği ilk sefer, Hint gazetelerine manşet olmuş. Hindistanda yaşayan Sihlerin ve Müslümanların ise kast sistemiyle bir ilgileri yok.
Devamını okumak için : http://www.gezialemi.com/GeziAyrinti.asp?ID=93&SAYFA=2"
Sonraki rotalarımız için B738 i Delhi de bırakacağız. Bundan sonraki uçuşlarımıza bize FlyTHY tarafından tahsis edilen B767-300 ER ile devam edeceğiz. Yarın ve öbür gün serbest program ile Delhi yi gezeceğiz. 2 gün sonunda uçağımızı teslim alıp Pekin hazırlıklarımıza başlayacağız.
Kalın sağlıcakla.
=======================================================================
FLIGHT 4: DELHİ/HİNDİSTAN - PEKİN/ÇİN
DELHİ deki gezi programımızdan sonra öğleye doğru havalimanında uçağımızı hazırlıyoruz. Meteoroloji raporlarında kayda değer bir husus yok. Kokpit hazırlıklarını tamamlayarak Hindistan dan ayrılmak için push back e başlıyoruz.




Genelde FL370 lerde görmeye alışkın olmadığımız bir manara. NEpal semalarında dünyanın çatısı denen bu bölgede bulutları aşan dağ sıraları.











Pekin havalimanından uçağımızı emniyete alarak ayrılıyoruz. 2 günlük Pekin ziyaretimize başlıyoruz.
Pekin (Çince: 北京; pinyin: Běijīng), veya Peking, Çin Halk Cumhuriyeti'nin kuzeyinde yer alan bir metropol ve aynı ülkenin başkenti. Merkezî yönetim tarafından, doğrudan bir belediye olarak sınıflandırılan kent, kuzeyde, batıda, güneyde Hebei iline; güneybatıda Tianjin iline komşudur. Pekin ayrıca Çin'in dört büyük başkentinden biridir. 2010 verilerine göre 22 milyon insan yaşamaktadır.
Pekin, 16 kentsel semte ve 2 kırsal ilçeye ayrılmıştır. Çin'in ulaşım merkezi olan kent, birçok demiryolu, karayolu ve otobana sahiptir. Kent ayrıca ülkeye dışarıdan gelen uçuşların birçoğunun gerçekleştiği bir merkezdir. Pekin, ülkenin siyaset, eğitim ve kültür merkezi olarak tanımlansa da, Şanghay ve Hong Kong, ekonomik alanda kentin önündedir Pekin, 2008 Yaz Olimpiyatları'na ev sahipliği yapmıştır.

Pekin, Dünya'da bir bölgenin merkezi olarak en uzun süredir var olan kentlerden biri olarak görülmektedir. ve kentin Çin'in yüzyıllardır süregelen tarihinin başlıca yerlerinden birinde bulunduğunun, dolayısıyla her döneme ait birçok eser barındırdığının altını çizdi. Pekin, sahip olduğu zengin saray, tapınak, sur ve kapılarla ünlüdür. Barındırdığı sayısız sanatsal hazine ve üniversitelerle, kent, birçok çevre tarafından kent Çin'in kültürel merkezi olarak gösterilmektedir.

Bir sonraki uçuşumuz Pekin-Şangay. 2 pilotumuz da bana eşlik edecek....
FLIGHT 5: PEKİN/ÇİN - ŞANGAY/ÇİN
FlyTHY adına çıktığım Dünya Turunda kısa uçuşlarda şirketimiz tarafından 2-3 şanslı pilotumuz kalkış meydanına free jumpseat le alınarak bana eşlik edecek. İlk uygulama bu uçuşumuzda. Şirket pilotlarımızdan Erhan M. ARTUÇ ve Enis YENİBAYRAK ile birlikte Pekin den kalkacağız. Enis kaptan jumpseat ile Erhan Kaptan kendi imkanlarıyla (1 jumpseat alacağı var) Pekin'e geldi.
Önce skype cafe de kahve eşliğinde hasret gideriyor ve uçuş planımızı gözden geçiriyoruz.
Güzel sohbetten sonra Uçaklarımızı hazırlayarak kokpitlerimize geçiyor ve kalkışa hazırız artık. Meteoroloji şartları uygun. Pekin havalimanında iğne atsanız yere düşmüor


Push Back ekibi 36L için uçağı yanlış yöne çevirince apronda dönüş yapabilmek için ikinci kez push back istedik.


İşte 3 FlyTHY Pilotu PEkin Havalimanında ard arda taxide.



BONUS: çift strobe çakarken.



Şangaya yaklaşırken bir de süpriz oldu. Şangay Radar açtı ve bize inene kadar eşlik etti. Çinli dostumuz kendisine etkinlik hakkında bilgi verdiğimizde katkıda bulunduğuna sevindiğini söyledi. Asıl heyecan sonra başladı. Pek kullanmadığımız (ukrayna Rusya havasahasına gidenler bilirler) Metrik sistemde metre ile irtifa vermeye başladığında hemen kokpitlerimizde şöyle bir düzeldik
MAalesef sesi boğuk gelen ATC mize bazen 2-3 kez tekrarlattık ama gayet güzel idare ederek bizi sorunsuz yaklaştırdı. İlk inen Enis Kaptan oldu.
Bu arada Erhan Kaptanımızın yakıt deposundaki delik onun APP esnasında Şangay'ın kenar mahallerinden birisine inmesine neden oldu.
Detayları kendisinden dinleriz sanırım.






Muhteşem 3 lü Şangay Apronda yan yana... Erhan Kaptanım başına gelen bu talihsiz olay nedeniyle çok istemese de bu kareyi aldık.
Gerçekten çok güzel geçen bir uçuş oldu.
Hem aramızda sohbet ederek birbirimizi tanıdık hem de güldük eğlendik. Şangay Radar Online olunca aramızda geçen mesajlaşmalar ise ders niteliğindeydi. Gerçekten bu tip uçuşları özlemişiz. Acaba Yönetim bu 2 pilot kotasını 3 e mi çıkarsa ?
Ben çok keyif aldım Sevgili Erhan ve Enis'e teşekkürler.
3 kafadar Şangay'ın ışıklı gecesine doğru yol alır....
Şangay için China Airports adı altında yer alan freeware bir senaryo kullandık. 2 pist olan bu scenery de herahngi bir sorun yaşamadık. ILS frekansları ve Course doğru VOR lar çalışır durumdaydı. GEce olması nedeniyle aslında kalabalık olan meydan sakindi.
Şangay: Çin'in en büyük kentidir. Eyalet düzeyi şehir yapısına sahip şehir Çin'in doğu sahilinde Yangtze Nehri deltasında kurulmuştur. Oldukça kalabalık olan bu kent, ayrıca Çin Halk Cumhuriyeti'nin en önemli liman kentidir.

Şanghay, Doğu Çin’de Yangtze Nehri Deltası’nın kıyısında yer alan, Çin Halk Cumhuriyeti’nin en büyük, dünyanın da sekizinci büyük şehridir. Yaygın olarak Çin’in modern ekonomisinin kalesi olarak görülen şehir, bu yönüyle ulusun en önemli kültürel, ticari, endüstriyel ve iletişim merkezlerinden biri olarak kabul edilir. İdari olarak Şanghay, Çin Halk Cumhuriyeti’nin eyalet statüsündeki bir belediyesidir. Şanghay, dünyanın en yoğun limanlarından biridir ve 2005’te dünyadaki en büyük kargo limanı olmuştur.
Eskiden küçük bir balıkçı kasabası olan Şanghay, 2000'lerde ise yaklaşık 1000 gökdelenin olduğu ve 3000 tanesinin yapım aşamasında olduğu metropole dönüştü. Çin’in yirminci yüzyılla birlikte en önemli şehri olan kent, cumhuriyet döneminde popüler kültürün, entellektüel tartışmaların ve politik olayların merkeziydi.
Şanghay, 1949’daki komünist devrimden sonra, merkezî hükümetin ağır vergilendirmesi, yabancı yatırımın sona ermesi ve kentli unsurların tasfiyesi yüzünden canlılığını kaybetti. 1990'da Şanghay Borsası'nın kurulması ve ardından 1992’de merkezi hükümetin Şanghay’da pazar ekonomisinin yeniden geliştirilmesi yetkisiyle beraber yeniden hareket kazanan kent, Çin’in ekonomik büyümesinin öncüsü olmuştur.
21. yüzyılda Şanghay, artan işçi göçü, büyük gelir uçurumu ve çevresel sorunlar gibi kentsel sorunlarla mücadele etmektedir. Gökdelenler ve modern yaşam tarzı, sıklıkla Çin’in ekonomik kalkınmasına referans olarak gösterilse de, kent sorunları henüz çözüme kavuşturulmuş değildir.

Jin Mao Tower ve Şanghay Dünya Finans Merkezi
Bir sonraki durağımız Tokyo NArita Havalimanı. Yeni bir uçuşun anotomisinde görüşmek üzere.
Bu akşam Pekin Şangay Uçuşumuzu Erhan ve Enis kaptanlarla birlikte yaptık.
Ama öncesinde KAraçi Delhi ve Delhi Pekin uçuş notlarımı paylaşmak istiyorum biraz geciktirdik.
FLIGHT 3: KARAÇİ/PAKİSTAN- DELHİ/HİNDİSTAN
Karaçi'de geçirdiğimiz 2 günden sonra akşam saatlerinde Jinnah Int. Havalimanına geliyoruz. Uçağımız değişmedi Yeni Delhi yolculuğumuza B738 ile çıkacağız.
Hazırlıklarımızı tamamlayarak kleransımızı alarak uçuşumuza başlıyoruz. Hava sakin aldığımız raporlarda da uçuş boyunca güzel bir hava görünüyor. Yolcularımızı alarak Push Back yapıyoruz.




Bu karede strob'umuz bonus olmuş.

Maalesef fotograf aldığım program kapandığından Delhi APP fotoğrafı paylaşamıyorum.
Yeni Delhi Indira Gandhi Int. havalimanı için FRF Studio tarafından yayımlanan free scenery gayet başarılı. http://www.frfstudio.net/VIDP.html
Yeni Delhi Hindistan'ın başkenti, 321.883 şehir içi nüfusu ile yerleşim alanı olarak toplam nüfusu 17.753.087 kişidir (1 Ocak 2006 verilerine göre). 1912-1947 arası Britanya Hindistanı'nın başkenti olmuştur. Bundan sonra Hindistan bağımsız olunca yine başkent olarak kalmaya devam etmiştir.
Kardeş şehirlerini sizinle paylaşmak istedim.
Washington, DC, Amerika Birleşik Devletleri
Chicago, Amerika Birleşik Devletleri
Sırbistan Belgrad, Sırbistan

Lotus çiçeği biçiminde yaplmış Bahai tapınağı.

Unesco Dünya mirası listesinde yer alan "Red Fort".
"Bazı Notlar ve Alıntılar;
Bir zamanlar, İngiliz tacındaki elmas olarak adlandırılan Delhi, bugün, dünyanın en kalabalık demokrasisinin başkenti. XIV.yüzyılda Timurun hışmına uğrayan kenti, XVIII.yüzyılda da Pers imparatoru Nadir Şah yağmalamış, meşhur Işık Dağı Elmasını da alıp İrana götürmüş. Aradan altmış küsur yıl geçmiş geçmemiş, bu kez de İngilizler Delhiyi ele geçirmiş ve kent ancak yarım asırda kendini toparlayabilmiş. İngilizlere karşı ayaklanmada ise Delhi, direnişin merkezi haline gelmiş.
Trafik tam bir keşmekeş. Metro bu trafikten kaçış ama bazı yerlerde durağına ulaşmak için mecbursunuz trafiğe girmeye.
Delhi-Agra-Jaipur adlı üç kentin oluşturduğu Altın Üçgen. Tam bir kültür bombardımanına uğruyoruz, bu altın üçgende. Gördüğümüz her şey, bize o denli ilginç geliyor ki, yolda başımızı ne yana çevireceğimizi şaşırıyoruz. Pinpon ya da tenis seyreden insanlara benzedik, bir o yana, bir bu yana bakmaktan... Hindistanda, 1652 dil konuşulduğunu ve bunların da on beşinin resmi dil olarak kabul edildiğini duyuyoruz. Şaşkınlığımız iyice artıyor!..
Binlerce yıldır, yetmiş iki milletin, çeşit çeşit kültürlerin, dinlerin karışıp kaynaştığı bir mozaik ülke Hindistan. Öyle bir ülke ki bu, dünyanın en büyük dinlerinden olan Budizm ve Hinduizm bu topraklarda doğmuş...
İlginçtir, Pakistanın ayrılmasından sonra bile, Endonezya ve Pakistanın ardından, Hindistan, dünyanın en kalabalık üçüncü Müslüman ülkesi oluyor. Hindistan tarafında kalmış olmasına karşın, nüfusunun büyük bölümü Müslüman olan Keşmir ise, iki ülke arasında hâlâ çok ciddi bir sorun oluşturuyor. Asırlarca, bir arada yaşamış olan insanlar Hindistan-Pakistan ayrılığından sonra, tam üç kez savaşmışlar.
Kastlar, Hindistanda o denli önemli ki Hindistan Hava Yollarının dokunulmazlar için düzenlediği ilk sefer, Hint gazetelerine manşet olmuş. Hindistanda yaşayan Sihlerin ve Müslümanların ise kast sistemiyle bir ilgileri yok.
Devamını okumak için : http://www.gezialemi.com/GeziAyrinti.asp?ID=93&SAYFA=2"
Sonraki rotalarımız için B738 i Delhi de bırakacağız. Bundan sonraki uçuşlarımıza bize FlyTHY tarafından tahsis edilen B767-300 ER ile devam edeceğiz. Yarın ve öbür gün serbest program ile Delhi yi gezeceğiz. 2 gün sonunda uçağımızı teslim alıp Pekin hazırlıklarımıza başlayacağız.
Kalın sağlıcakla.
=======================================================================
FLIGHT 4: DELHİ/HİNDİSTAN - PEKİN/ÇİN
DELHİ deki gezi programımızdan sonra öğleye doğru havalimanında uçağımızı hazırlıyoruz. Meteoroloji raporlarında kayda değer bir husus yok. Kokpit hazırlıklarını tamamlayarak Hindistan dan ayrılmak için push back e başlıyoruz.




Genelde FL370 lerde görmeye alışkın olmadığımız bir manara. NEpal semalarında dünyanın çatısı denen bu bölgede bulutları aşan dağ sıraları.











Pekin havalimanından uçağımızı emniyete alarak ayrılıyoruz. 2 günlük Pekin ziyaretimize başlıyoruz.
Pekin (Çince: 北京; pinyin: Běijīng), veya Peking, Çin Halk Cumhuriyeti'nin kuzeyinde yer alan bir metropol ve aynı ülkenin başkenti. Merkezî yönetim tarafından, doğrudan bir belediye olarak sınıflandırılan kent, kuzeyde, batıda, güneyde Hebei iline; güneybatıda Tianjin iline komşudur. Pekin ayrıca Çin'in dört büyük başkentinden biridir. 2010 verilerine göre 22 milyon insan yaşamaktadır.
Pekin, 16 kentsel semte ve 2 kırsal ilçeye ayrılmıştır. Çin'in ulaşım merkezi olan kent, birçok demiryolu, karayolu ve otobana sahiptir. Kent ayrıca ülkeye dışarıdan gelen uçuşların birçoğunun gerçekleştiği bir merkezdir. Pekin, ülkenin siyaset, eğitim ve kültür merkezi olarak tanımlansa da, Şanghay ve Hong Kong, ekonomik alanda kentin önündedir Pekin, 2008 Yaz Olimpiyatları'na ev sahipliği yapmıştır.

Pekin, Dünya'da bir bölgenin merkezi olarak en uzun süredir var olan kentlerden biri olarak görülmektedir. ve kentin Çin'in yüzyıllardır süregelen tarihinin başlıca yerlerinden birinde bulunduğunun, dolayısıyla her döneme ait birçok eser barındırdığının altını çizdi. Pekin, sahip olduğu zengin saray, tapınak, sur ve kapılarla ünlüdür. Barındırdığı sayısız sanatsal hazine ve üniversitelerle, kent, birçok çevre tarafından kent Çin'in kültürel merkezi olarak gösterilmektedir.

Bir sonraki uçuşumuz Pekin-Şangay. 2 pilotumuz da bana eşlik edecek....
FLIGHT 5: PEKİN/ÇİN - ŞANGAY/ÇİN
FlyTHY adına çıktığım Dünya Turunda kısa uçuşlarda şirketimiz tarafından 2-3 şanslı pilotumuz kalkış meydanına free jumpseat le alınarak bana eşlik edecek. İlk uygulama bu uçuşumuzda. Şirket pilotlarımızdan Erhan M. ARTUÇ ve Enis YENİBAYRAK ile birlikte Pekin den kalkacağız. Enis kaptan jumpseat ile Erhan Kaptan kendi imkanlarıyla (1 jumpseat alacağı var) Pekin'e geldi.
Önce skype cafe de kahve eşliğinde hasret gideriyor ve uçuş planımızı gözden geçiriyoruz.
Güzel sohbetten sonra Uçaklarımızı hazırlayarak kokpitlerimize geçiyor ve kalkışa hazırız artık. Meteoroloji şartları uygun. Pekin havalimanında iğne atsanız yere düşmüor




Push Back ekibi 36L için uçağı yanlış yöne çevirince apronda dönüş yapabilmek için ikinci kez push back istedik.



İşte 3 FlyTHY Pilotu PEkin Havalimanında ard arda taxide.



BONUS: çift strobe çakarken.



Şangaya yaklaşırken bir de süpriz oldu. Şangay Radar açtı ve bize inene kadar eşlik etti. Çinli dostumuz kendisine etkinlik hakkında bilgi verdiğimizde katkıda bulunduğuna sevindiğini söyledi. Asıl heyecan sonra başladı. Pek kullanmadığımız (ukrayna Rusya havasahasına gidenler bilirler) Metrik sistemde metre ile irtifa vermeye başladığında hemen kokpitlerimizde şöyle bir düzeldik

MAalesef sesi boğuk gelen ATC mize bazen 2-3 kez tekrarlattık ama gayet güzel idare ederek bizi sorunsuz yaklaştırdı. İlk inen Enis Kaptan oldu.
Bu arada Erhan Kaptanımızın yakıt deposundaki delik onun APP esnasında Şangay'ın kenar mahallerinden birisine inmesine neden oldu.







Muhteşem 3 lü Şangay Apronda yan yana... Erhan Kaptanım başına gelen bu talihsiz olay nedeniyle çok istemese de bu kareyi aldık.
Gerçekten çok güzel geçen bir uçuş oldu.


Ben çok keyif aldım Sevgili Erhan ve Enis'e teşekkürler.



3 kafadar Şangay'ın ışıklı gecesine doğru yol alır....

Şangay için China Airports adı altında yer alan freeware bir senaryo kullandık. 2 pist olan bu scenery de herahngi bir sorun yaşamadık. ILS frekansları ve Course doğru VOR lar çalışır durumdaydı. GEce olması nedeniyle aslında kalabalık olan meydan sakindi.
Şangay: Çin'in en büyük kentidir. Eyalet düzeyi şehir yapısına sahip şehir Çin'in doğu sahilinde Yangtze Nehri deltasında kurulmuştur. Oldukça kalabalık olan bu kent, ayrıca Çin Halk Cumhuriyeti'nin en önemli liman kentidir.

Şanghay, Doğu Çin’de Yangtze Nehri Deltası’nın kıyısında yer alan, Çin Halk Cumhuriyeti’nin en büyük, dünyanın da sekizinci büyük şehridir. Yaygın olarak Çin’in modern ekonomisinin kalesi olarak görülen şehir, bu yönüyle ulusun en önemli kültürel, ticari, endüstriyel ve iletişim merkezlerinden biri olarak kabul edilir. İdari olarak Şanghay, Çin Halk Cumhuriyeti’nin eyalet statüsündeki bir belediyesidir. Şanghay, dünyanın en yoğun limanlarından biridir ve 2005’te dünyadaki en büyük kargo limanı olmuştur.
Eskiden küçük bir balıkçı kasabası olan Şanghay, 2000'lerde ise yaklaşık 1000 gökdelenin olduğu ve 3000 tanesinin yapım aşamasında olduğu metropole dönüştü. Çin’in yirminci yüzyılla birlikte en önemli şehri olan kent, cumhuriyet döneminde popüler kültürün, entellektüel tartışmaların ve politik olayların merkeziydi.
Şanghay, 1949’daki komünist devrimden sonra, merkezî hükümetin ağır vergilendirmesi, yabancı yatırımın sona ermesi ve kentli unsurların tasfiyesi yüzünden canlılığını kaybetti. 1990'da Şanghay Borsası'nın kurulması ve ardından 1992’de merkezi hükümetin Şanghay’da pazar ekonomisinin yeniden geliştirilmesi yetkisiyle beraber yeniden hareket kazanan kent, Çin’in ekonomik büyümesinin öncüsü olmuştur.
21. yüzyılda Şanghay, artan işçi göçü, büyük gelir uçurumu ve çevresel sorunlar gibi kentsel sorunlarla mücadele etmektedir. Gökdelenler ve modern yaşam tarzı, sıklıkla Çin’in ekonomik kalkınmasına referans olarak gösterilse de, kent sorunları henüz çözüme kavuşturulmuş değildir.

Jin Mao Tower ve Şanghay Dünya Finans Merkezi
Bir sonraki durağımız Tokyo NArita Havalimanı. Yeni bir uçuşun anotomisinde görüşmek üzere.

Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
- artuncs
- Legend
- Posts: 2104
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- City: London
- Location: England
Evet gercekten umdugum ve bekledigim gibi oldu ve Erdal ve Enis kaptanlarimin cok sicak ve dostca yaklasimlari sayesinde cabucak kaynastik Pekinde.
Ilk defa Erdal ve Enis kaptanlar ile bir ucus ve muhabbet imkaninida yakalamis oldum, zaten bu tur plan ve events lerin amacida bu olsa gerek. Sakalar ve gulusmeler esliginde Pekinden havalandik ve bir sure sonra Shanghai Ctr da sanirim bize ozel aciliverdi, ilk defa metre cinsinden aldigim Atc talimatlari beni biraz zora soksada yinede uc assagi bes yukari talimatlara uymaya calistim.
Fakat sansizlik demiyim tamamen benim acemiligimden ve bu isteki yetersizligimden olsa gerek ilk basta B752 ilemi yoksa B763 ilemi ucma kararsizliginda kaldim ve B763 karar kildim ama bu seferde yanlislikla ucaga B752 icin yakit plani uygulayinca son yaklasmaya dogru yakit yetersizliginden Shanghai kenar mahallerine dogru kestirmeden suzuluse gectik
her ne kadar kendime kizip uzulsemde diger yandan Erdal ve Enis kaptanlarla bir arada gecirdigim guzel dakikalar yanima kar kaldi, ayricada metre cinsinden aldigim Atc talimatlari ile yakit hesabi yanlsligida ders oldu bana
bir kere daha tesekkurler ediyorum kendilerine
Ayrica diger pilot arkadaslara su an Erdal kaptanin uyguladigi WORLD TOUR 2011 (PART I) ucuslarina katilmalarini tavsiye ediyorum, gercekten hosca ve dostca vakit gecirecekleri gibi Erdal kaptanida bu dunya turunda yanliz birakmamis olacaklardir.
Ilk defa Erdal ve Enis kaptanlar ile bir ucus ve muhabbet imkaninida yakalamis oldum, zaten bu tur plan ve events lerin amacida bu olsa gerek. Sakalar ve gulusmeler esliginde Pekinden havalandik ve bir sure sonra Shanghai Ctr da sanirim bize ozel aciliverdi, ilk defa metre cinsinden aldigim Atc talimatlari beni biraz zora soksada yinede uc assagi bes yukari talimatlara uymaya calistim.
Fakat sansizlik demiyim tamamen benim acemiligimden ve bu isteki yetersizligimden olsa gerek ilk basta B752 ilemi yoksa B763 ilemi ucma kararsizliginda kaldim ve B763 karar kildim ama bu seferde yanlislikla ucaga B752 icin yakit plani uygulayinca son yaklasmaya dogru yakit yetersizliginden Shanghai kenar mahallerine dogru kestirmeden suzuluse gectik



Ayrica diger pilot arkadaslara su an Erdal kaptanin uyguladigi WORLD TOUR 2011 (PART I) ucuslarina katilmalarini tavsiye ediyorum, gercekten hosca ve dostca vakit gecirecekleri gibi Erdal kaptanida bu dunya turunda yanliz birakmamis olacaklardir.
Last edited by artuncs on 13 May 2011, 11:40, edited 1 time in total.
Erhan M. Artuc
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Erhan Kaptanım paylaşım için teşekkürler.
Hakan Kaptanım VTPS-WSSS bacağını takip edin buradan yayınlandıktan sonra "ben varım " diyen ilk 2 kişiye Free Jumpseat veriliyor.
Selamlarımla.
Hakan Kaptanım VTPS-WSSS bacağını takip edin buradan yayınlandıktan sonra "ben varım " diyen ilk 2 kişiye Free Jumpseat veriliyor.
Selamlarımla.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
- THY1935
- Average User
- Posts: 216
- Joined: 03 Jun 2006, 14:22
- Name: Hanifi AVCI
- PID: 1935
- Vatsim ID: 964441
- City: Samsun
- Location: Samsun
Erdal hocam ne zaman uçacağını saatiyle birlikte bildirirsen vietnam'da servis almanızı sağlayabilirim, hatta Hong kong'tan itibaren Bahadır abiyle birlikte bizde katılırız. Bahadır abi Hong Kong'a kendi imkanları ile gelecek.
- artuncs
- Legend
- Posts: 2104
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- City: London
- Location: England
Selcuk kaptanim ben bu hakkimi LTAC icin kullaniyim lutfen, tesekkurler.THY157 wrote:Enis ve Erhan kaptanlar, dönüş için free jumpseat hakkınız var. İstediğiniz meydana gönderebilirim sizi.
Last edited by THY157 on 13 May 2011, 20:54, edited 1 time in total.
Reason: Transferiniz gerçekleştirildi Erhan Kaptan, biz teşekkür ederiz Erdal Kaptana eşlik ettiğiniz için.
Reason: Transferiniz gerçekleştirildi Erhan Kaptan, biz teşekkür ederiz Erdal Kaptana eşlik ettiğiniz için.
Erhan M. Artuc
- THY3716
- Legend
- Posts: 1401
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Erdal'ım; seninle TNCM'de buluşabilmek adına LTAC - LQSA - EGLL - CYQX - KORF - TNCM rotasıyla St.Marteen'e uçtum, ve seni beklerken Bahamalar, Küba, Meksika, Virgin adaları, Trinidad vs. 15 farklı Karaip adasına uçuşlar yaptım. Lakin, senin gelişin biraz gecikince Hanifi Kaptan'la seni Hong Kong'da yakalayıp Vietnam Ho Chi Minh city uçuşuna katılmaya karar verdik. Şu anda geri dönüş yolculuğuma başladım. Jumpseat kullanmayı sevmeyen biri olarak TNCM - KATL - CYQX - EGLL - LQSA - LTBA - OAKB - VNKT - VHHH rotasıyla geliyorum. Sayende neredeyse kanatlarımız çıkacak. Ne zaman Hong Kong'da buluşuruz, zaman verebilir misin?
Lead me, follow me or get out of my way !