It Took Three Times!
- artuncs
- Legend
- Posts: 2104
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- City: London
- Location: England
Videoda defalarca pilota atc tarafindan tutarsiz metar bilgisi veriyor, pilot atc ye ruzgari sordugunda 12kt diyor, pilot atc nin aksani geregi anlayamamis olup yada emin olmak icin tekrar sordugunda 8kt diyor, bir kac dakika sonra son yaklasma turunda yeniden sordugunda bu sefer gene 12lt veriliyor atc tarafindan.
Simdi benim anlamadigim dakikalar icersinde ruzgar bilgisi cabucak update edilebilirmi? yani iki dakika once 12kt derken 30sn sonra atc pilotun tekrar etmesini istemesi durumunda 8kt indi. Ikinci pas geciste pilota bu sefer bir kadin baglaniyor ve ruzgarin 7kt oldugunu soyluyor, pilot daha onceki adamin 12kt verdigini soyluyunce kadin hayir efendim diyor 7kt ve kadin tekrar ediyor simid ise 6kt, pilot artik cileden cikiyor ve kadina hikaye gene degiste yani diyor ve kadin tekrar pilota donerek simdi ise ruzgar sakin neredeyse 4kt diyor.
Benim sormak istedigim ruzgar bilgisi saniyeler icersinde update edilebiliyormu.
Sevgiler Saygilar
Erhan M. Artuc
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Olabilir, çünkü kule metar haricinde son yaklaşmadaki pilota o anki rüzgarı önündeki anomemetre'den bakarak söylüyor.eer o an için çko değişken bir rüzgar var ise (yönü ve kuvveti), önündeki değerde devamlı olarak değşiecektir. ancak pilotun bukadar ısrarlı bir şekilde rüzgara takmasını anlamadım. rüzgar 20~40knt gibi uçağın inişini çok ciddi etkileyecek bir kuvvette değil.Biraz kafayı çalıştırsa rüzgarın ortalama 8knt, 6ile 12knt arasında değişken olduğunu anlar. Rüzgar bu illede stabil olacak diye bir durum yok,tamamen hava şartlarına bağlı olark o gün değişken rüzgarlı olmuş olabilir.Bu da devamlı değişen rüzgar şiddeti demek.
Hakan"737"Güven
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
cihazı doğru düzgün yazmamışım 
Anemometre yani rüzgar ölçer. Bildiğimiz en temel rüzgar şiddetini ve varsa kabiliyeti yönünüde gösteren cihaz. Kuledeki anemometrelerin normallerinden bir fazla özelliği vardır, çeşitli elektronik/mekanik yardımcı yada bilgisayar desteği ile rüzgara göre kullanılacak pistide gösterebilirler.
-------
daha yeni seyrettim vaktim oldu, ben inemiyorum habire yüksek kalıyorum demiyorda b...u rüzgara atıyor
töbe töbe 

Anemometre yani rüzgar ölçer. Bildiğimiz en temel rüzgar şiddetini ve varsa kabiliyeti yönünüde gösteren cihaz. Kuledeki anemometrelerin normallerinden bir fazla özelliği vardır, çeşitli elektronik/mekanik yardımcı yada bilgisayar desteği ile rüzgara göre kullanılacak pistide gösterebilirler.
-------
daha yeni seyrettim vaktim oldu, ben inemiyorum habire yüksek kalıyorum demiyorda b...u rüzgara atıyor


Hakan"737"Güven
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Paylaşım ve bilgilere teşekkürler.
YouTube da izledim alttaki yorumlar ATC işten kovulsuna kadar gidiyor
YouTube da izledim alttaki yorumlar ATC işten kovulsuna kadar gidiyor

Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
- THY2363
- Junior Member
- Posts: 99
- Joined: 30 Jul 2009, 21:04
- Name: Ahmet Efe YILDIRIM
- PID: 2363
- Vatsim ID: 1004720
- City: İstanbul
- Location: Lyon
Hakan hocam,
Resim üzerinden konuşalım:) Kuzenimin çekmiş olduğu bir kare. Konuyu görünce kendisinden izin isteyip buraya aldım... Kuledeki görüntü aşağıdaki gibiymiş:)
Resim üzerinden konuşalım:) Kuzenimin çekmiş olduğu bir kare. Konuyu görünce kendisinden izin isteyip buraya aldım... Kuledeki görüntü aşağıdaki gibiymiş:)
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Ahmet Bey, paylaşım için teşekkürler.
Ancak ben mi çok yorgunum, yoksa birşeyleri yanlış mı görüyorum.
Bir bilen varsa, 06 ve 24 pistleri için rüzgar nasıl oluyorda farklı olabiliyor. Pistin iki ucu arasında 5kts ve 20 derece farklı olabiliyor mu yani?
Ancak ben mi çok yorgunum, yoksa birşeyleri yanlış mı görüyorum.
Bir bilen varsa, 06 ve 24 pistleri için rüzgar nasıl oluyorda farklı olabiliyor. Pistin iki ucu arasında 5kts ve 20 derece farklı olabiliyor mu yani?
FlyTHY IT Manager
- THY2363
- Junior Member
- Posts: 99
- Joined: 30 Jul 2009, 21:04
- Name: Ahmet Efe YILDIRIM
- PID: 2363
- Vatsim ID: 1004720
- City: İstanbul
- Location: Lyon
İlker hocam,
Fotoğraftaki durumu yorumlayacak kadar teknik bilgim maalesef yok. Bahsettiğiniz kısımla ilgili teknik bilgisi olan biri bizide aydınlatırsa güzel olur
Fotoğraftaki durumu yorumlayacak kadar teknik bilgim maalesef yok. Bahsettiğiniz kısımla ilgili teknik bilgisi olan biri bizide aydınlatırsa güzel olur

- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
ona'da olabilir diye yanıt vereyim
) rüzgar ölçerler sanıyorum 3 yada 4 yerde bulunabiliyor; pist başları-ki en güvenilir rüzgar kaynağı o piste inecek pilot için, kule (daha küçük havaalanları veya meydanları için) ve meteroloji istasyonu.
Pistin boyu ortalama 3km olduğu için aradaki mesafeye bağlı olarak rüzgarın yönü ve şiddeti değişebilir. Pistin etrafındaki engeller , rüzgarın geliş yönü vs bunların hepsi tamamen yüzey ve sıcaklığa odaklı rüzgar oluşumunda az yada çok farklılık gösterir.
REsim çok güzel bir örnek olmuş,teşekkürler. Bu en modern gösterge cihazlarından , daha basit veya eski donanımlı alanlarda ibreli cihazlarda var.

Pistin boyu ortalama 3km olduğu için aradaki mesafeye bağlı olarak rüzgarın yönü ve şiddeti değişebilir. Pistin etrafındaki engeller , rüzgarın geliş yönü vs bunların hepsi tamamen yüzey ve sıcaklığa odaklı rüzgar oluşumunda az yada çok farklılık gösterir.
REsim çok güzel bir örnek olmuş,teşekkürler. Bu en modern gösterge cihazlarından , daha basit veya eski donanımlı alanlarda ibreli cihazlarda var.
Hakan"737"Güven