Arkadaşlar forumda ve birçok yerde aradım ama bulamadım.Flight recorderda en çok ceza aldığım şey alçalırken 10000 feet altında 240 knot sınırını aşmamdır.Bu da alçalma sırasında uçağın hızlanması (280 knot) sebebiyle oluşuyor.Alçalmaya T/D noktasında başlıyorum.Acaba vertical speed kaç olmalı.Alçalmada hızı başka nasıl sabit tutabilirim (Speed Brake Arm yapıyorum sadece.O da yeterli olmuyor).Prosedür nedir.Bir döküman varsa yardımcı olursanız sevinirim.
Teşekkürler...
ALÇALMADA HIZI NASIL KONTROL EDEBİLİRİM?
-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 20 Jan 2010, 21:49
- Name: Samet AY
- PID: 4357
- Location: Zonguldak
sanırım pmdg kullanıyorsunuz. eğer öyleyse sizin yaşadığınız sorundan herkes şikayetçi
yapabileceğiniz tek şey t/d noktasına gelmeden önce uçağınızın hızını azaltın ve speed break kullanarak alçalmaya devam edin. keyifli uçuşlar 


- artuncs
- Legend
- Posts: 2104
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- City: London
- Location: England
Benden daha bilgili arkadaslar daha net ve ayrintili cevap vereceklerdir ama ben t/d noktasini beklemeden 20nm hatta bazen 30nm once desc baslatiyorum ve sorun yasamiyorum. Cok kisi eminim bu sekilde desc baslatiyor, t/d noktasini beklediginizde cogunlukla yuksek varyo ile hizli alcalistan dolayi ceza yemek kacinilmaz oluyor. Bir deneyin eminim faydasini goreceksiniz.
Saygilar
Saygilar
Erhan M. Artuc
- THY157
- VIP Member
- Posts: 825
- Joined: 11 Jan 2002, 22:00
- Name: Selçuk POYRAZ
- PID: 157
- Location: Kocaeli
Ben t/d noktasına gelmeden VNAV modda speedbreak arm ediyorum, altitude değerini de alçalmak istediğim yüksekliğe değil 10.000 e set ediyorum. Böylece bu yüksekliğe kadar gerektiğinde speedbreak açarak hızı koruyorum. 10000ft de ise VNAV moddan çıkıp hızı MCP den kendim 240 yapıp speedbreak açıyorum, MCP üzerinden kendim varyo veriyorum. 10000ft altında 1300 varyodan fazla verdiğinizde yavaşlamanız çok güç, ona göre hesabınızı iyi yapmanız gerekiyor.
- THY3716
- Legend
- Posts: 1401
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Ben de şöyle yapıyorum : T/D noktası +15 nm veya FMC kullanmıyorsam ihtiyaç duydugum mesafe + 15 nm varınca FL250 e inene kadar alçalma hızım 0.77 mach varyo 1600, FL200 e kadar IAS 320 varyo 1600, FL140 a kadar IAS280 varyo 1600, müteakiben 1300-1400 varyo ile önce FL110 a kadar IAS 260, sonra 240 kts ile alçalıyorum. Süratinizin illa 249 ve altı olması gerekmiyor zaten. 255 kts ile de ceza yemezsiniz merak etmeyin. Biraz hata payı bırakmışlar sağolsunlar. Hem süratli yaklaşıp ATC leri boşuna bekletmiyorum, hem de FL140 altında varyoyu düşürerek rahatlıkla yavaşlıyorum. T/D noktasından eğer 30 nm-40nm kadar önce alçalmaya başlarsanız bir gün kendinizi YAA VOR veya BAG VOR vb civarlarda bir tepeye yapışmış olarak bulabilirsiniz. Çok erkn başlayıp az varyoyla alçalmak tepelere çarpmanıza sebep olabilir. Örnek bir resmi wings de yayınlamıştım. Saygılar...
Lead me, follow me or get out of my way !
- THY177
- VIP Member
- Posts: 606
- Joined: 10 Feb 2002, 12:16
- Name: Ergenekon Kucuk
- PID: 177
- Location: Turkey
Olaya sadece Frecorder tarafından değilde yolcu konforu açısından bakacak olursak alçalma profilini yumuşak ve hasas bir şekilde takip edebilmek için ben ne yapıyorum..
1- TD noktasına 10 mil kala (ATC mutabakatı ile) desend profil belirlenir surat dusurulur ..(BERGO uzerinde İzmir varışlı ucakların 240-245 Knot ile gecmeleri gibi )
2-Genelde kısa ucuslarda LVL Change ile alçalır alçalma yuksekliğine gelmeden 1000-2000 feet once Varyo ile alçalmaya devam ederim.
3-Speed break'i kullanmamaya ozen gosteririm.
Sevgiler.
1- TD noktasına 10 mil kala (ATC mutabakatı ile) desend profil belirlenir surat dusurulur ..(BERGO uzerinde İzmir varışlı ucakların 240-245 Knot ile gecmeleri gibi )
2-Genelde kısa ucuslarda LVL Change ile alçalır alçalma yuksekliğine gelmeden 1000-2000 feet once Varyo ile alçalmaya devam ederim.
3-Speed break'i kullanmamaya ozen gosteririm.
Sevgiler.
- THY4388
- Junior Member
- Posts: 97
- Joined: 04 Feb 2010, 11:07
- Name: Mustafa KOSAR
- PID: 4388
- Vatsim ID: 1104709
- City: Kocaeli
- Location: Kocaeli
- Contact:
merhaba
240 knt iyi bir yaklaşma hızı
şöyleki 10000 ft altında 250 ktn en fazla hızla gidilmeli. (Uluslar arası havacılık kuralıymış)
240 ktn nin üzerinde yani mesela 245 ktn de gear veya flap açarsan fr mekbuzu tutuşturur eline
bunun erken ödeme indirimide yok söyleyeyim
hız ve alçalmada ben 20000 ft e isim hızımı alçalmaya başlayacağım noktaya kadar 205 ktn a kadar düşürüyorum alçalmıyorum geçenlerde yaa üzerinde erken alçalmadan tepelere takılan uçaklar oldu ondan. sonra 1800 ve hatta 2200 varyo ile alçalıyorum hızım 230-240 falan oluyor ve takdik işe yarıyor. hava firenlerinide açtığında daha yüksek varyolarla alçala bilirsin.. bence kolay gelsin iyi uçuşlar
240 knt iyi bir yaklaşma hızı
şöyleki 10000 ft altında 250 ktn en fazla hızla gidilmeli. (Uluslar arası havacılık kuralıymış)
240 ktn nin üzerinde yani mesela 245 ktn de gear veya flap açarsan fr mekbuzu tutuşturur eline
bunun erken ödeme indirimide yok söyleyeyim

hız ve alçalmada ben 20000 ft e isim hızımı alçalmaya başlayacağım noktaya kadar 205 ktn a kadar düşürüyorum alçalmıyorum geçenlerde yaa üzerinde erken alçalmadan tepelere takılan uçaklar oldu ondan. sonra 1800 ve hatta 2200 varyo ile alçalıyorum hızım 230-240 falan oluyor ve takdik işe yarıyor. hava firenlerinide açtığında daha yüksek varyolarla alçala bilirsin.. bence kolay gelsin iyi uçuşlar
Mustafa KOŞAR
Senior First Officer
Senior First Officer
- THY3537
- VIP Member
- Posts: 431
- Joined: 05 Feb 2009, 20:48
- Name: Uğur BİLGİN
- PID: 3537
- Vatsim ID: 1084376
- City: Ankara
- Location: Turkey
Ergenekon başkana kesinlikle katılıyorum. Sİvil hava yolları ile çok fazla uçan birisi değilim ama birkaç uçuşumda dikkat ettiğim çok kısa süreli speedbrake lerini açmalarıdır. Zamanla t/d noktasının neresi olması gerektiğini çözeceksiniz. Sonuçta maliyet-konfor vs etkiler söz konusudur.
-
- Senior Member
- Posts: 270
- Joined: 29 Nov 2008, 13:27
- Name: Özkan SESEN
- PID: 3549
- Vatsim ID: 1084772
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
ALÇALMADA HIZI NASIL KONTROL EDEBİLİRİM?
Başlığa cevaben uçağı uçura uçura. Ben öyle yaptım. Sende kendi melekelerini geliştirirsin. Her yiğidin zart zurt diye cümle vardır. İşte odur.
Saygılar.
Başlığa cevaben uçağı uçura uçura. Ben öyle yaptım. Sende kendi melekelerini geliştirirsin. Her yiğidin zart zurt diye cümle vardır. İşte odur.
Saygılar.

- THY3537
- VIP Member
- Posts: 431
- Joined: 05 Feb 2009, 20:48
- Name: Uğur BİLGİN
- PID: 3537
- Vatsim ID: 1084376
- City: Ankara
- Location: Turkey
Ankara trminal sahasında sürekli uçuşa çıktığımız için yaklaşma frekansından bir defa şunu duymuştum çok iyi anladım aynı sorun realitede de var;
Esenboğa App: Efendim seviye 120 a alçalma serbest
Havayolları XXX:Seviye 120 a alçalma serbest
Esenboğa App: Efendim varyonuzu artırın
Havayolları XXX:Varyoyu artırıyoruz Havayolları XXX
Esenboğa App: Efendim süratiniz 210 kts indacated olsun
Havayolları XXX:Efendim süratimizi mi alalım varyomuzu mu artıralım
Esenboğa App:

Esenboğa App: Efendim seviye 120 a alçalma serbest
Havayolları XXX:Seviye 120 a alçalma serbest
Esenboğa App: Efendim varyonuzu artırın
Havayolları XXX:Varyoyu artırıyoruz Havayolları XXX
Esenboğa App: Efendim süratiniz 210 kts indacated olsun
Havayolları XXX:Efendim süratimizi mi alalım varyomuzu mu artıralım
Esenboğa App:




-
- Average User
- Posts: 133
- Joined: 19 Aug 2001, 04:12
- Name: Selçuk
- PID: 13
- Location: Turkey
Benim formül PMDG 800 için:
3X1 kuralını uygula, bulduğun mesafeye 20 nm ekle ve bu mesafeden manuel olarak 1800 ft ile istediğin irtifaya alçalmaya başla, hız 280 knota gelince mach'tan ayrıl speed ile alçalmaya devam et, irtifa azaldıkça sürat artmaya başlayacaktır, sürati oto pilotta 220'ye veya daha düşük bir seviyeye çek, gerekirse speedbrake açarak süratin fazla yükselmesini engelle, tekli yönde uçuyorsan FL110, çiftli yönde uçuyorsan FL120 seviyesinde otopilottaki sürata gelene kadar speedbrake aç, daha sonra 10.000 ft altı 250 knot kuralını unutmadan alçalmaya devam et, gerekirse speedbrake ile hızı muhafaza et ve daha düşük seviyelere çek, flap açtığında zaten hızı kesmek için speedbrake artık gereksiz olacaktır, hele de gear down yaparsan daha da kolay olur hızı kontrol etmek. Alçalma aşamasında 3X1 kuralını check ederek varyoyu gerekirse azaltmak veya artırmak gibi işlemleri tecrübe kazandıkça kendin zaten uygulayacaksın.
Tüm bunları bir kaç kez yaptığında ise kendi tecrüben sana en doğruyu yapmanı sağlamış olacaktır.
3X1 kuralını uygula, bulduğun mesafeye 20 nm ekle ve bu mesafeden manuel olarak 1800 ft ile istediğin irtifaya alçalmaya başla, hız 280 knota gelince mach'tan ayrıl speed ile alçalmaya devam et, irtifa azaldıkça sürat artmaya başlayacaktır, sürati oto pilotta 220'ye veya daha düşük bir seviyeye çek, gerekirse speedbrake açarak süratin fazla yükselmesini engelle, tekli yönde uçuyorsan FL110, çiftli yönde uçuyorsan FL120 seviyesinde otopilottaki sürata gelene kadar speedbrake aç, daha sonra 10.000 ft altı 250 knot kuralını unutmadan alçalmaya devam et, gerekirse speedbrake ile hızı muhafaza et ve daha düşük seviyelere çek, flap açtığında zaten hızı kesmek için speedbrake artık gereksiz olacaktır, hele de gear down yaparsan daha da kolay olur hızı kontrol etmek. Alçalma aşamasında 3X1 kuralını check ederek varyoyu gerekirse azaltmak veya artırmak gibi işlemleri tecrübe kazandıkça kendin zaten uygulayacaksın.
Tüm bunları bir kaç kez yaptığında ise kendi tecrüben sana en doğruyu yapmanı sağlamış olacaktır.

Pathfinder
THY13
Giresun-1958
THY13
Giresun-1958
- THY2100
- Advanced Member
- Posts: 652
- Joined: 03 Dec 2009, 20:18
- Name: Armagan BURCU
- PID: 2100
- Vatsim ID: 973633
- City: Antalya
- Location: Turkey
delimawi wrote:Aslında bir yolu var, power IDLE, pull up to stall, irtifa yenilince nose down to recover ...![]()
![]()
ben denedim bir kere bunu recorder dan -200 ü yiyince bayağı bi etkili oldu

Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
ATPL(A)
Boeing 737-800