ALÇALMADA HIZI NASIL KONTROL EDEBİLİRİM?

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
User avatar
THY3596
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: 05 May 2010, 23:06
Name: Tarik ÇELİK
PID: 3596
Location: Karabuk

Arkadaşlar forumda ve birçok yerde aradım ama bulamadım.Flight recorderda en çok ceza aldığım şey alçalırken 10000 feet altında 240 knot sınırını aşmamdır.Bu da alçalma sırasında uçağın hızlanması (280 knot) sebebiyle oluşuyor.Alçalmaya T/D noktasında başlıyorum.Acaba vertical speed kaç olmalı.Alçalmada hızı başka nasıl sabit tutabilirim (Speed Brake Arm yapıyorum sadece.O da yeterli olmuyor).Prosedür nedir.Bir döküman varsa yardımcı olursanız sevinirim.
Teşekkürler...
THY4357
Junior Member
Junior Member
Posts: 68
Joined: 20 Jan 2010, 21:49
Name: Samet AY
PID: 4357
Location: Zonguldak

sanırım pmdg kullanıyorsunuz. eğer öyleyse sizin yaşadığınız sorundan herkes şikayetçi :) yapabileceğiniz tek şey t/d noktasına gelmeden önce uçağınızın hızını azaltın ve speed break kullanarak alçalmaya devam edin. keyifli uçuşlar :)
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2104
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Benden daha bilgili arkadaslar daha net ve ayrintili cevap vereceklerdir ama ben t/d noktasini beklemeden 20nm hatta bazen 30nm once desc baslatiyorum ve sorun yasamiyorum. Cok kisi eminim bu sekilde desc baslatiyor, t/d noktasini beklediginizde cogunlukla yuksek varyo ile hizli alcalistan dolayi ceza yemek kacinilmaz oluyor. Bir deneyin eminim faydasini goreceksiniz.

Saygilar
Erhan M. Artuc
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Ben t/d noktasına gelmeden VNAV modda speedbreak arm ediyorum, altitude değerini de alçalmak istediğim yüksekliğe değil 10.000 e set ediyorum. Böylece bu yüksekliğe kadar gerektiğinde speedbreak açarak hızı koruyorum. 10000ft de ise VNAV moddan çıkıp hızı MCP den kendim 240 yapıp speedbreak açıyorum, MCP üzerinden kendim varyo veriyorum. 10000ft altında 1300 varyodan fazla verdiğinizde yavaşlamanız çok güç, ona göre hesabınızı iyi yapmanız gerekiyor.
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Ben de şöyle yapıyorum : T/D noktası +15 nm veya FMC kullanmıyorsam ihtiyaç duydugum mesafe + 15 nm varınca FL250 e inene kadar alçalma hızım 0.77 mach varyo 1600, FL200 e kadar IAS 320 varyo 1600, FL140 a kadar IAS280 varyo 1600, müteakiben 1300-1400 varyo ile önce FL110 a kadar IAS 260, sonra 240 kts ile alçalıyorum. Süratinizin illa 249 ve altı olması gerekmiyor zaten. 255 kts ile de ceza yemezsiniz merak etmeyin. Biraz hata payı bırakmışlar sağolsunlar. Hem süratli yaklaşıp ATC leri boşuna bekletmiyorum, hem de FL140 altında varyoyu düşürerek rahatlıkla yavaşlıyorum. T/D noktasından eğer 30 nm-40nm kadar önce alçalmaya başlarsanız bir gün kendinizi YAA VOR veya BAG VOR vb civarlarda bir tepeye yapışmış olarak bulabilirsiniz. Çok erkn başlayıp az varyoyla alçalmak tepelere çarpmanıza sebep olabilir. Örnek bir resmi wings de yayınlamıştım. Saygılar...
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY1834
VIP Member
VIP Member
Posts: 234
Joined: 11 Sep 2006, 10:50
Name: Adem BURCU
PID: 1834
Vatsim ID: 958269
City: Tekirdag
Location: Turkey
Contact:

VNAV kullanın :D
User avatar
THY3596
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: 05 May 2010, 23:06
Name: Tarik ÇELİK
PID: 3596
Location: Karabuk

Çok yardımcı oldu yazdıklarınız.Çok teşekkür...
User avatar
THY177
VIP Member
VIP Member
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 12:16
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177
Location: Turkey

Olaya sadece Frecorder tarafından değilde yolcu konforu açısından bakacak olursak alçalma profilini yumuşak ve hasas bir şekilde takip edebilmek için ben ne yapıyorum..

1- TD noktasına 10 mil kala (ATC mutabakatı ile) desend profil belirlenir surat dusurulur ..(BERGO uzerinde İzmir varışlı ucakların 240-245 Knot ile gecmeleri gibi )

2-Genelde kısa ucuslarda LVL Change ile alçalır alçalma yuksekliğine gelmeden 1000-2000 feet once Varyo ile alçalmaya devam ederim.

3-Speed break'i kullanmamaya ozen gosteririm.

Sevgiler.
User avatar
THY4388
Junior Member
Junior Member
Posts: 97
Joined: 04 Feb 2010, 11:07
Name: Mustafa KOSAR
PID: 4388
Vatsim ID: 1104709
City: Kocaeli
Location: Kocaeli
Contact:

merhaba

240 knt iyi bir yaklaşma hızı
şöyleki 10000 ft altında 250 ktn en fazla hızla gidilmeli. (Uluslar arası havacılık kuralıymış)
240 ktn nin üzerinde yani mesela 245 ktn de gear veya flap açarsan fr mekbuzu tutuşturur eline
bunun erken ödeme indirimide yok söyleyeyim :)

hız ve alçalmada ben 20000 ft e isim hızımı alçalmaya başlayacağım noktaya kadar 205 ktn a kadar düşürüyorum alçalmıyorum geçenlerde yaa üzerinde erken alçalmadan tepelere takılan uçaklar oldu ondan. sonra 1800 ve hatta 2200 varyo ile alçalıyorum hızım 230-240 falan oluyor ve takdik işe yarıyor. hava firenlerinide açtığında daha yüksek varyolarla alçala bilirsin.. bence kolay gelsin iyi uçuşlar
Mustafa KOŞAR
Senior First Officer
User avatar
THY3537
VIP Member
VIP Member
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 20:48
Name: Uğur BİLGİN
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
City: Ankara
Location: Turkey

Ergenekon başkana kesinlikle katılıyorum. Sİvil hava yolları ile çok fazla uçan birisi değilim ama birkaç uçuşumda dikkat ettiğim çok kısa süreli speedbrake lerini açmalarıdır. Zamanla t/d noktasının neresi olması gerektiğini çözeceksiniz. Sonuçta maliyet-konfor vs etkiler söz konusudur.
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

ALÇALMADA HIZI NASIL KONTROL EDEBİLİRİM?

Başlığa cevaben uçağı uçura uçura. Ben öyle yaptım. Sende kendi melekelerini geliştirirsin. Her yiğidin zart zurt diye cümle vardır. İşte odur.

Saygılar.
Image
User avatar
THY3537
VIP Member
VIP Member
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 20:48
Name: Uğur BİLGİN
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
City: Ankara
Location: Turkey

Ankara trminal sahasında sürekli uçuşa çıktığımız için yaklaşma frekansından bir defa şunu duymuştum çok iyi anladım aynı sorun realitede de var;
Esenboğa App: Efendim seviye 120 a alçalma serbest
Havayolları XXX:Seviye 120 a alçalma serbest
Esenboğa App: Efendim varyonuzu artırın
Havayolları XXX:Varyoyu artırıyoruz Havayolları XXX
Esenboğa App: Efendim süratiniz 210 kts indacated olsun
Havayolları XXX:Efendim süratimizi mi alalım varyomuzu mu artıralım
Esenboğa App: :shock: :roll: :x :lol:
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Aslında bir yolu var, power IDLE, pull up to stall, irtifa yenilince nose down to recover ... :) :lol: :rofl:
FlyTHY IT Manager
Pathfinder
Average User
Average User
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 04:12
Name: Selçuk
PID: 13
Location: Turkey

Benim formül PMDG 800 için:
3X1 kuralını uygula, bulduğun mesafeye 20 nm ekle ve bu mesafeden manuel olarak 1800 ft ile istediğin irtifaya alçalmaya başla, hız 280 knota gelince mach'tan ayrıl speed ile alçalmaya devam et, irtifa azaldıkça sürat artmaya başlayacaktır, sürati oto pilotta 220'ye veya daha düşük bir seviyeye çek, gerekirse speedbrake açarak süratin fazla yükselmesini engelle, tekli yönde uçuyorsan FL110, çiftli yönde uçuyorsan FL120 seviyesinde otopilottaki sürata gelene kadar speedbrake aç, daha sonra 10.000 ft altı 250 knot kuralını unutmadan alçalmaya devam et, gerekirse speedbrake ile hızı muhafaza et ve daha düşük seviyelere çek, flap açtığında zaten hızı kesmek için speedbrake artık gereksiz olacaktır, hele de gear down yaparsan daha da kolay olur hızı kontrol etmek. Alçalma aşamasında 3X1 kuralını check ederek varyoyu gerekirse azaltmak veya artırmak gibi işlemleri tecrübe kazandıkça kendin zaten uygulayacaksın.
Tüm bunları bir kaç kez yaptığında ise kendi tecrüben sana en doğruyu yapmanı sağlamış olacaktır. :clap:
Pathfinder
THY13
Giresun-1958
User avatar
THY2100
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 652
Joined: 03 Dec 2009, 20:18
Name: Armagan BURCU
PID: 2100
Vatsim ID: 973633
City: Antalya
Location: Turkey

delimawi wrote:Aslında bir yolu var, power IDLE, pull up to stall, irtifa yenilince nose down to recover ... :) :lol: :rofl:


ben denedim bir kere bunu recorder dan -200 ü yiyince bayağı bi etkili oldu :D
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”