merhaba arkadaşlar
kalkış yaparken eğitim dökümanlarında ilk önce %40 ondan sonra full or TO/GA gaz vermemizi istiyor ancak full veya to/ga yı açtıktan sonra uçağı ne zaman otomatik pilota alırız?
saygılar
takeoff
-
- Rookie
- Posts: 28
- Joined: 30 Aug 2009, 17:32
- Name: Sedat Kocabeyoğlu
- PID: 3280
- Vatsim ID: 1054514
- City: Ankara
- Location: Turkey
otopilot için uçağın kalkış prosedürünü tamamlamış olması gerekir. uçak pistten ayrılınca pozitif tırmanma (pozitif rate of climb) ile iniş takımları ve sıra ile flaplar toplanır. burdan itibaren oto pilotu aktif edebilirsiniz ama eğer atc size planladığınız ve uçağınızın cdu'suna girdiğiniz rotaya müsade vermeden önce bir tırmanma seviyesi ve uçuş başı vermiş ise mcp panelden, sürati, headingi , vertical speedi ve altitudu manuel girebilirsiniz. atc yoksa veya atc planladığınız rotada uçuş müsaadesi vermiş ise artık cdu'yu devreye alıp (boeing için lnav ve vnav) uçağı tam olarak oto pilot kontrolune bırakabiliriz.THY4073 wrote:merhaba arkadaşlar
kalkış yaparken eğitim dökümanlarında ilk önce %40 ondan sonra full or TO/GA gaz vermemizi istiyor ancak full veya to/ga yı açtıktan sonra uçağı ne zaman otomatik pilota alırız?
saygılar
değerli kaptanlar yanlışım varsa düzeltin....saygılar

-
- Senior Member
- Posts: 270
- Joined: 29 Nov 2008, 13:27
- Name: Özkan SESEN
- PID: 3549
- Vatsim ID: 1084772
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
İlker kaptan tavsiyenizin nedenini açıklarmısınız? Anlayamadım.Sevgili Mert kaptan selamlar,Sedat kaptanın yazdıklarına ilaveten size tavsiyem kalkış sonrası hemen otopilota geçmektense manuel olarak 5000 - 6000 feet e tırmanmanızdır
Saygılar.

THY3672 wrote:Sevgili Mert kaptan selamlar,Sedat kaptanın yazdıklarına ilaveten size tavsiyem kalkış sonrası hemen otopilota geçmektense manuel olarak 5000 - 6000 feet e tırmanmanızdır.Keyifli uçuşlar olsun.
hocam peki hızımızı nasıl ayarlıyacağız çünkü 240 knotu geçince FR ceza yazıyor?
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
KAptanım AUTOPILOTA alınca SPEED kımını 240-245 (hava durumu ve tırmanışa göre) ayarlayıp Speed seçeneğini açarsanız (AUTOTHROTTLE ON konumunda olmalı) uçak gaz kollarını bu sürate göre ayarlayacaktır.THY4073 wrote:THY3672 wrote:Sevgili Mert kaptan selamlar,Sedat kaptanın yazdıklarına ilaveten size tavsiyem kalkış sonrası hemen otopilota geçmektense manuel olarak 5000 - 6000 feet e tırmanmanızdır.Keyifli uçuşlar olsun.
hocam peki hızımızı nasıl ayarlıyacağız çünkü 240 knotu geçince FR ceza yazıyor?
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
-
- Rookie
- Posts: 28
- Joined: 12 May 2007, 00:28
- Name: Ozer YETISTIREN
- PID: 2378
- Location: ISTANBUL
Merhabalar,
Boeing 737 uçaklarında TO N1 dan önce en az %40 N1'a açılması; olası akselerasyon farkında istikamet kaybını engellemektir. N1'ların stabil olduğunu gördükten sonra A/T arm TO/GA ile kalkış yapılır. VR'de verilen kalkış kumandasını müteakip 400 feete kadar tırmanmaya devam eder ve 400 feette bir roll mode seçilir. Hangi roll mode olacağına ATC talimatları ışık tutar. Bundan sonra A/P set edilmelidir. 800 uçaklarında 400 feet, 700 uçaklarında 1000 feetten sonra A/P engage edilebilir. Uçak bu aşamada sürat penceresi açık olarak V2 + 20 knotta tırmanmaya devam eder. (Bu süratleri CDU'da kalkış öncesi set etmiş olmalıyız). (Bu aşamada tırmanış esnasında, ülkelerin ve şirketlerin kendi kuralları vardır-noise abatement vb gibi, bunlar sanal uçuşta bizlere çok gerekmemektedir). airport elevation + 3000 feette (örn LTBA 3160 feet) sürat penceresindeki sürati 220 veya 230 knota artırarak uçağın süratlenmesini takip ederek flapları toplarız. Uçağımız da irtifa penceresindeki set edilen irtifaya tırmanışa devam eder. 10000 feetden sonra VNAV set edersek uçağın 250 knot üzerine çıkmasına neden olabiliriz. Eğer 10000 feet altında VNAV set etmek istiyorsanız CDU CLB page deki speed restriction bölümüne istediğiniz sürat ve irtifayı girerseniz VNAV set edildiğinde uçak bu limitlere uyar. örneğin 240/10000, 250/10000 gibi, gerçek şartlarda doğru olmasına rağmen ikincisi belki flight recorder açısından riskli olabilir.
Umarım sorularınıza cevap olmuştur.
İyi uçuşlar, herkese saygılarımla
İmza konusu beceremediğimden imzamı elle atıyorum
Özer...
Boeing 737 uçaklarında TO N1 dan önce en az %40 N1'a açılması; olası akselerasyon farkında istikamet kaybını engellemektir. N1'ların stabil olduğunu gördükten sonra A/T arm TO/GA ile kalkış yapılır. VR'de verilen kalkış kumandasını müteakip 400 feete kadar tırmanmaya devam eder ve 400 feette bir roll mode seçilir. Hangi roll mode olacağına ATC talimatları ışık tutar. Bundan sonra A/P set edilmelidir. 800 uçaklarında 400 feet, 700 uçaklarında 1000 feetten sonra A/P engage edilebilir. Uçak bu aşamada sürat penceresi açık olarak V2 + 20 knotta tırmanmaya devam eder. (Bu süratleri CDU'da kalkış öncesi set etmiş olmalıyız). (Bu aşamada tırmanış esnasında, ülkelerin ve şirketlerin kendi kuralları vardır-noise abatement vb gibi, bunlar sanal uçuşta bizlere çok gerekmemektedir). airport elevation + 3000 feette (örn LTBA 3160 feet) sürat penceresindeki sürati 220 veya 230 knota artırarak uçağın süratlenmesini takip ederek flapları toplarız. Uçağımız da irtifa penceresindeki set edilen irtifaya tırmanışa devam eder. 10000 feetden sonra VNAV set edersek uçağın 250 knot üzerine çıkmasına neden olabiliriz. Eğer 10000 feet altında VNAV set etmek istiyorsanız CDU CLB page deki speed restriction bölümüne istediğiniz sürat ve irtifayı girerseniz VNAV set edildiğinde uçak bu limitlere uyar. örneğin 240/10000, 250/10000 gibi, gerçek şartlarda doğru olmasına rağmen ikincisi belki flight recorder açısından riskli olabilir.
Umarım sorularınıza cevap olmuştur.
İyi uçuşlar, herkese saygılarımla
İmza konusu beceremediğimden imzamı elle atıyorum

Özer...