takeoff

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
Post Reply
morhan
Average User
Average User
Posts: 134
Joined: 07 Sep 2009, 15:18
Name: Mert ORHAN
PID: 4073

merhaba arkadaşlar

kalkış yaparken eğitim dökümanlarında ilk önce %40 ondan sonra full or TO/GA gaz vermemizi istiyor ancak full veya to/ga yı açtıktan sonra uçağı ne zaman otomatik pilota alırız?

saygılar
THY3280
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 30 Aug 2009, 17:32
Name: Sedat Kocabeyoğlu
PID: 3280
Vatsim ID: 1054514
City: Ankara
Location: Turkey

THY4073 wrote:merhaba arkadaşlar

kalkış yaparken eğitim dökümanlarında ilk önce %40 ondan sonra full or TO/GA gaz vermemizi istiyor ancak full veya to/ga yı açtıktan sonra uçağı ne zaman otomatik pilota alırız?

saygılar
otopilot için uçağın kalkış prosedürünü tamamlamış olması gerekir. uçak pistten ayrılınca pozitif tırmanma (pozitif rate of climb) ile iniş takımları ve sıra ile flaplar toplanır. burdan itibaren oto pilotu aktif edebilirsiniz ama eğer atc size planladığınız ve uçağınızın cdu'suna girdiğiniz rotaya müsade vermeden önce bir tırmanma seviyesi ve uçuş başı vermiş ise mcp panelden, sürati, headingi , vertical speedi ve altitudu manuel girebilirsiniz. atc yoksa veya atc planladığınız rotada uçuş müsaadesi vermiş ise artık cdu'yu devreye alıp (boeing için lnav ve vnav) uçağı tam olarak oto pilot kontrolune bırakabiliriz.

değerli kaptanlar yanlışım varsa düzeltin....saygılar
Image
THY3672
Average User
Average User
Posts: 205
Joined: 07 Feb 2009, 23:28
Name: Ilker Aksan
PID: 3672
Location: Turkey

Sevgili Mert kaptan selamlar,Sedat kaptanın yazdıklarına ilaveten size tavsiyem kalkış sonrası hemen otopilota geçmektense manuel olarak 5000 - 6000 feet e tırmanmanızdır.Keyifli uçuşlar olsun.
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

Sevgili Mert kaptan selamlar,Sedat kaptanın yazdıklarına ilaveten size tavsiyem kalkış sonrası hemen otopilota geçmektense manuel olarak 5000 - 6000 feet e tırmanmanızdır
İlker kaptan tavsiyenizin nedenini açıklarmısınız? Anlayamadım.

Saygılar.
Image
morhan
Average User
Average User
Posts: 134
Joined: 07 Sep 2009, 15:18
Name: Mert ORHAN
PID: 4073

THY3672 wrote:Sevgili Mert kaptan selamlar,Sedat kaptanın yazdıklarına ilaveten size tavsiyem kalkış sonrası hemen otopilota geçmektense manuel olarak 5000 - 6000 feet e tırmanmanızdır.Keyifli uçuşlar olsun.

hocam peki hızımızı nasıl ayarlıyacağız çünkü 240 knotu geçince FR ceza yazıyor?
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
City: Ankara
Location: Turkey

THY4073 wrote:
THY3672 wrote:Sevgili Mert kaptan selamlar,Sedat kaptanın yazdıklarına ilaveten size tavsiyem kalkış sonrası hemen otopilota geçmektense manuel olarak 5000 - 6000 feet e tırmanmanızdır.Keyifli uçuşlar olsun.

hocam peki hızımızı nasıl ayarlıyacağız çünkü 240 knotu geçince FR ceza yazıyor?
KAptanım AUTOPILOTA alınca SPEED kımını 240-245 (hava durumu ve tırmanışa göre) ayarlayıp Speed seçeneğini açarsanız (AUTOTHROTTLE ON konumunda olmalı) uçak gaz kollarını bu sürate göre ayarlayacaktır.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
EM002
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 12 May 2007, 00:28
Name: Ozer YETISTIREN
PID: 2378
Location: ISTANBUL

Merhabalar,

Boeing 737 uçaklarında TO N1 dan önce en az %40 N1'a açılması; olası akselerasyon farkında istikamet kaybını engellemektir. N1'ların stabil olduğunu gördükten sonra A/T arm TO/GA ile kalkış yapılır. VR'de verilen kalkış kumandasını müteakip 400 feete kadar tırmanmaya devam eder ve 400 feette bir roll mode seçilir. Hangi roll mode olacağına ATC talimatları ışık tutar. Bundan sonra A/P set edilmelidir. 800 uçaklarında 400 feet, 700 uçaklarında 1000 feetten sonra A/P engage edilebilir. Uçak bu aşamada sürat penceresi açık olarak V2 + 20 knotta tırmanmaya devam eder. (Bu süratleri CDU'da kalkış öncesi set etmiş olmalıyız). (Bu aşamada tırmanış esnasında, ülkelerin ve şirketlerin kendi kuralları vardır-noise abatement vb gibi, bunlar sanal uçuşta bizlere çok gerekmemektedir). airport elevation + 3000 feette (örn LTBA 3160 feet) sürat penceresindeki sürati 220 veya 230 knota artırarak uçağın süratlenmesini takip ederek flapları toplarız. Uçağımız da irtifa penceresindeki set edilen irtifaya tırmanışa devam eder. 10000 feetden sonra VNAV set edersek uçağın 250 knot üzerine çıkmasına neden olabiliriz. Eğer 10000 feet altında VNAV set etmek istiyorsanız CDU CLB page deki speed restriction bölümüne istediğiniz sürat ve irtifayı girerseniz VNAV set edildiğinde uçak bu limitlere uyar. örneğin 240/10000, 250/10000 gibi, gerçek şartlarda doğru olmasına rağmen ikincisi belki flight recorder açısından riskli olabilir.

Umarım sorularınıza cevap olmuştur.

İyi uçuşlar, herkese saygılarımla


İmza konusu beceremediğimden imzamı elle atıyorum :)

Özer...
EM002
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 12 May 2007, 00:28
Name: Ozer YETISTIREN
PID: 2378
Location: ISTANBUL

700 uçaklarında 1000 feetten sonra A/P engage edilebilir.

Özür diliyorum 400 uçaklarında 1000 feet şeklinde olacaktı...
User avatar
THY784
Rookie
Rookie
Posts: 48
Joined: 10 May 2006, 18:55
Name: Huseyin Eker
PID: 784
Vatsim ID: 954842
City: Ankara
Location: Turkey
Contact:

Ozer Kaptanım, gerçek hayatta bir Boeing pilotu olarak verdigin bilgiler icin tesekkur ederim. Katkılarını sürekli bekliyoruz.

Emniyetli Uçuşlar Dilerim
User avatar
THY3615
Average User
Average User
Posts: 241
Joined: 06 Jul 2009, 19:28
Name: K.Gürsel HAZAR
PID: 3615
Vatsim ID: 1090129
City: Ankara
Location: Ankara

Vay! Özer Kaptanım, şükür kavuşturana yaw... :? :o :D
EM002
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 12 May 2007, 00:28
Name: Ozer YETISTIREN
PID: 2378
Location: ISTANBUL

Abilerim maşallah Amerikadan beri gelmiyorsunuz ki görüşelim :D
User avatar
THY3615
Average User
Average User
Posts: 241
Joined: 06 Jul 2009, 19:28
Name: K.Gürsel HAZAR
PID: 3615
Vatsim ID: 1090129
City: Ankara
Location: Ankara

İstanbul'a ilk gelişimizde bir mehebbet yapalım, özledik billa...Emniyetli uçuşlar...
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”