FUEL&PAYLOAD

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
ilterkahraman
Newbie
Newbie
Posts: 22
Joined: 07 Oct 2009, 19:58
Name: ilter KAHRAMAN
PID: 4119

Toplam 38 uçuş yapmama rağmen hala hem yakıt miktarı hem payload olayını yapamıyorum.737-800 kullanıyorum. Bu konuda kaptan pilotlarımızdan yardım bekliyorum.
Uçuş tamamlandığında uçakta minimum ne kadar yakıt kalmalıdır?
İlk önce kanatların daha sonra merkez deponun doldurulması gerekli diye biliyorum, yanlış mıdır? Doğrusu nedir?
Örnek olarak 250-500-750 nm mesafalerinde ne kadar yakıt alınmalı ve nasıl doldurulmalıdır?
Bir çok uçuşumda motorlar kapalıyken yakıt almama ve sadece kanatlara eşit miktarda paylaştırmama rağmen payload hatasıyla uçuş bitiyor. Yanlış olan nedir?

Çok önemsediğim "Quality Score" sırf bu yüzden 60-120 puan aşağı çekilmiş oldu.

Yardımlarını bekliyorum...
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

Ben olsam,

250nm ucus için sadece kanatlara %80 (ör: LTBA - LTAC , LTBA - LTBJ )

500nm için kanatları fullerdim. Center' da %20 yakıt alırdım (ör: LTBA - LTCG, LTBA - LTCC )

750nm için aynı şekilde kanatlar full center'da % 40 -50. (ör: LTBA - LTCI )

Ayrıca bu bilgilerde küçük oynamalar yapılabilir uçağınızın ağırlığına göre. Çünkü ağırlık arttıkça yakıt sarfiyatınız yükselir.

Son uçuşumdan 1.500nm lik LTBA - EGLL, EGLL - LTBA yakıtımı kanatlar full ve center da %50 yakıt ile sorunsuz uçtum. Uçağım ağırlığı tam olarak hafızamda değil ancak % 85 doluluk ayarlamıştım. FSPax'ın bir diğer iyi özelliklerinden uçağınızın net olarak ağırlığını hesaplıyor olmanız.

Az da olsa yardımcı olabilmişimdir umarım.

Saygılar.
Image
EmrE
Junior Member
Junior Member
Posts: 66
Joined: 14 Jul 2009, 19:40
Name: Emre AYDIN
PID: 3371
Location: İstanbul

Buyrun kaptanım tam hesaplamak için

http://www.precisionmanuals.com/file_li ... r737NG.EXE
Emre AYDIN
CPL/A-06143
FlyTHY, PID3371
Trabzon 1982
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
City: Ankara
Location: Turkey

EmrE wrote:Buyrun kaptanım tam hesaplamak için

http://www.precisionmanuals.com/file_li ... r737NG.EXE
emre kaptanım bunun kullanımını mesela LTBA LTAC için 2-3 resimle gösterirmisin? Bazı kısımlarını nasıl dolduracağız ben tam çözemedim. 8)
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
EmrE
Junior Member
Junior Member
Posts: 66
Joined: 14 Jul 2009, 19:40
Name: Emre AYDIN
PID: 3371
Location: İstanbul

Erdal kaptanım bu programda bir bug var şimdi farkettim :) ben bununla hesap edip koymuyorum açıkcası..pmdg çok ayıp etmiş çünkü kanatları %100 yapmadanda center a yakıt koyuyor..737 de bildiğiniz gibi kanatlar %100 dolu değilken center a yakıt almıyoruz..unutun bu programı :) 1 tane daha fuel planner programım vardı onu bulduğumda yollicam..

edit: evet buldum bu adresten indirebilirsiniz http://www.volny.cz/fs2002/B737FPL/B737FPL.htm

bir göz atın önce takıldığınız bir yer olursa yardımcı olurum

Saygılarımla...
Emre AYDIN
CPL/A-06143
FlyTHY, PID3371
Trabzon 1982
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

kaptanım bahsettiğiniz program ile örnek bir uçuş doldurabilirmisiniz bize?
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

kanatlar tam dolmadan merkeze yakıt alınması FFR açısından sıkıntı yaratmıyor ki? zaten hepi topu 1000 lb. veriyor. Gerçekte de her zaman merkez depoya bir miktar yakıt konuyor diye biliyorum, yanılıyor muyum?
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
City: Ankara
Location: Turkey

Normalde merkez tank tamamen boş olmaz zira poppalar olduğu için bir miktar yakıt içinde olmaları gerekir. Ben kanatlar full dolu değilken Merkeze %5 yakta kadar sıkıntı olmuyor diye biliyorum. Zaten bu yaktı genelde taxi de yakıyorsunuz.

Belki de yanlış biliyorumdur :lol:
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Kanatlar dolmadan merkeze %10'dan fazla yakıt alırsanız FFR cezayı keser :twisted:
THY2286
Average User
Average User
Posts: 217
Joined: 28 Jan 2009, 21:22
Name: Ufuk Sasmaz
PID: 2286
Location: Ankara

Çok eski konu ama yeni gördüm,kimse PMDG nin manuallerine gönderme yapmamış arayan birisi olur,linki verilen program tek ve doğru kaynakmış gibi konu kapanmış kalmış :)

PMDG yüklü ise bilgisayarınızda Başlat menüsünden kendi manuallerine ulaşabilirsiniz(yada yüklü değil ama referans döküman olarak indirmek isterseniz linkten pmdg sitesinden manualleri ücretsiz indirebilirsiniz)

http://www.precisionmanuals.com/pages/d ... /docs.html

2.dokümanda (Cruise Performance) Fuel Load Estimation ... (Uçacağınız uçağınkini bulun) tablosu bulunur ve belirttiği Climb Cruise ve Descendleri standartlarını kullanarak hesaplar

Döküman gayet açık sanıyorum ama açıklayayım yine orada da anlattığı gibi soldan önce uçacağınız mesafeyi(alternate,wind correction ekleyerek) belirleyip bulup sonrasında sağa devam ederek uçacağınız yükseklikteki yakıtı bulmanız gerekiyor ve mesafeye göre değişmekle birlikte 1-2 tonluk bir hata payıyla doğru sonuç verdiğini söyleyebilirim...Bulduğunuz X1000lb değeri olacak basitçe 2 ye bölün yada tam çevirme kullanın :)

Son olarak toparlarsam:
PMDG Manuals/Cruise Performance/Fuel Load Estimation dan bulunan değer+1-2 tonluk hata payı+taksi yakıtı+hold göz önünde bulundurularak en doğru yakıt planlaması yapılabilir sanıyorum,yada benim yaptığım bu öyle diyelim :)

Iyi uçuşlar...
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Bu arada şu mehşur merkez tank ile ilgili olarak, bir 737 sevdalısı olarak, teknik bilgimi paylaşmam gerekirse;
Merkezde az bir miktar yakıt alınması/bırakılması gerekliliği doğrudur. Bunun iki sebebi vardır.

1. Kaba anlatımla, daha sonraki uzun bir uçuşta, merkez tanka yakıt alınacağı zaman, merkez pompasının sorunsuz start edebilmesi için gereklidir. Bu sayede pompa düzeneğinin içi kuru kalmayacağı için yakıt doldurulduğunda sorunsuz çalıştırılabilir. Aksi durumda pompa, tanka konulan yakıtı çekene kadar bir süre low pressure durumunda kalabilir. Teknik olarak tercih edilen bir durum değildir.

2. Yakıtın tanktan pompaya doğru gittiği açıklık her durumda sıvı (yakıt) ile kapalı kalmalıdır. Bunun sebebide, boş tankta bulunacak olan ve sıvı yakıtın kendisinden çok daha tehlikeli ve parlayıcı olan yakıt buharının, pompa ve diğer sıcak kısımlara ulaşmasını engellemiş olmaktır. (Ref: 2002-24-51 BOEING: Docket No. 2002-NM-309-AD.)

Ancak yukarıda yapılan açıklamanın aksine bu merkeze alınmış olan yaklaşık 1000 lbs yakıtı taksi sırasında yakmak doğru değildir. Zira bir anlamı kalmış olmuyor alınan önlemin.

Aksine, Merkez tanklarda,
a) Kalkışta 5000 lbs
b) Düz uçuş ve tırmanışta 1000 lbs
c) Yaklaşma ve inişte ise 3000 lbs
yada altında yakıt kalmış ise merkez pompalar kapatılmalıdır.
FlyTHY IT Manager
morhan
Average User
Average User
Posts: 134
Joined: 07 Sep 2009, 15:18
Name: Mert ORHAN
PID: 4073

delimawi wrote:Bu arada şu mehşur merkez tank ile ilgili olarak, bir 737 sevdalısı olarak, teknik bilgimi paylaşmam gerekirse;
Merkezde az bir miktar yakıt alınması/bırakılması gerekliliği doğrudur. Bunun iki sebebi vardır.

1. Kaba anlatımla, daha sonraki uzun bir uçuşta, merkez tanka yakıt alınacağı zaman, merkez pompasının sorunsuz start edebilmesi için gereklidir. Bu sayede pompa düzeneğinin içi kuru kalmayacağı için yakıt doldurulduğunda sorunsuz çalıştırılabilir. Aksi durumda pompa, tanka konulan yakıtı çekene kadar bir süre low pressure durumunda kalabilir. Teknik olarak tercih edilen bir durum değildir.

2. Yakıtın tanktan pompaya doğru gittiği açıklık her durumda sıvı (yakıt) ile kapalı kalmalıdır. Bunun sebebide, boş tankta bulunacak olan ve sıvı yakıtın kendisinden çok daha tehlikeli ve parlayıcı olan yakıt buharının, pompa ve diğer sıcak kısımlara ulaşmasını engellemiş olmaktır. (Ref: 2002-24-51 BOEING: Docket No. 2002-NM-309-AD.)

Ancak yukarıda yapılan açıklamanın aksine bu merkeze alınmış olan yaklaşık 1000 lbs yakıtı taksi sırasında yakmak doğru değildir. Zira bir anlamı kalmış olmuyor alınan önlemin.

Aksine, Merkez tanklarda,
a) Kalkışta 5000 lbs
b) Düz uçuş ve tırmanışta 1000 lbs
c) Yaklaşma ve inişte ise 3000 lbs
yada altında yakıt kalmış ise merkez pompalar kapatılmalıdır.
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :rock: :rock: :x
User avatar
THY4388
Junior Member
Junior Member
Posts: 97
Joined: 04 Feb 2010, 11:07
Name: Mustafa KOSAR
PID: 4388
Vatsim ID: 1104709
City: Kocaeli
Location: Kocaeli
Contact:

merhaba arkadaşlar

nekadar havacılığa uygundur bilmiyorum ama ben şöyle yapıyorum ve daha hiç yakıt yüzünden ceza almadım extralar hariç bekleme vesayire ve sayire

neyse benim yakıt politikam merkez tank 1000 lb re sabit kanatlar uçuş mesafesi *20 her bir kanada böyel hesaplayıp çıktığınızda normal uçarsanız bekleme yapmazsanız indiğinizde 2000-3400 arasınada yakıtınız kalıyor. yani 500 nm lik bir ucusa kanat basına 10000 duşer +1000 merkez tank ama kanatlarınız bu miktar kanatlarınızdan fazla olduğunda artanı merkez tanka alır ve uçarsınız kolay gelsin iyi uçuşlar
Mustafa KOŞAR
Senior First Officer
User avatar
THY3558
Junior Member
Junior Member
Posts: 62
Joined: 09 Jun 2009, 05:01
Name: Suleyman TUNA
PID: 3578
Vatsim ID: 1086585
City: İstanbul
Location: Turkey

http://fuel.aerotexas.com/ buradan bütün modellerin yakıtını hesaplayabilirsiniz bundan daha kapsamlı, daha kullanışlı fuel calculator bulursanız bıyıklarımı keseceğim :D

Edit:Zaten bıyık uzatmıyorum :lol:
Post Reply

Return to “Training Lounge”