RJ'de Swissair Vakası

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

ARJ Ver. 3.0 modifiye paneli kullanıyorum.

Alçalma sırasında hız göstergesi 0 oluyor yada hız göstergesi arızalanıyor. IAS SET oldu?undan A/T hızı yakalamak için gazları sonuna kadar açıyor ve uçak overspeed'e gidiyor. A/T ve IAS kontrolu kapasam, gazı manuel kessem bile gazlar sonuna kadar açık kalıyor. Ylk kez başıma geldi?inde Air Brake açmıştım ama gazlar takılı kaldı?ı ve uçak overspeed oldu?u için Aircraft Overstressed oldu ve FS reset oldu. Bu olay başıma üst üste 4 kez geldi. Daha sonra, gazları birkaç kez açıp kapayınca tekrar manuel olarak kontrol edilebildi?ini fark ettim ve manuel gaz kontrolu ile birkaç iniş yaptım.

Dün gece aynı şey yine oldu ve bu kez ne yaptıysam uça?ı overspeed olmaktan kurtaramadım. Gazlar manuel olarak kontrol edilir gibi oluyor, motor sesi azalıp ço?alıyor ama bir türlü hız düşmüyordu. Sonunda yine FS reset oldu. Kullandı?ım panelin secondary airspeed göstergesinin rakamları o kadar küçük ki, oradan hız okumak olanaksız, sadece motor sesini dinleyip altitude ve attitude tutarak gazları manuel kontrol etmeye çalıştım ama olmadı.

Acaba bu durum başka arkadaşların başına da geldi mi? Ben bir hata mı yapıyorum? Kurtulmak için ne yapmalı? Yakında yurtdışı uçuşlar başlayacak, el o?luna madara olmayalım [;)]

(bu arada, GPWS ile ilgili soruma yanıt veren arkadaşlara bu vesile ile çok teşekkür ederim :D )

Saygılar,
Murat Tolo?lu, TK233
User avatar
THY7
Officer
Officer
Posts: 686
Joined: 19 Aug 2001, 05:52
Name: Berhan Dönmez
PID: 7
Vatsim ID: 813296
City: Istanbul
Location: Turkey

Lütfen PITOT HEAT'leri açınız,iyi uçuşlar.Aksi halde Hız göstergeniz size devamlı arızalı gözükür [:I] ...

Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY~7~
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

ÖZÜR:
Sabah acele ile yazarken Swissair benzetmesinde hata yapmışım. Benzettiğim kaza başka bir havayolunda olmuştu, daha fazla sürç-ü lisan yapmamak için isim vermiyorum. Düzeltir, özür dilerim [:I]

Berhan uyarın için teşekkür ederim.

Murat Toloğlu, TK233
F/O Istanbul
deniz
Junior Member
Junior Member
Posts: 66
Joined: 11 Apr 2002, 06:18
Location: Turkey

Tekrar olmamasi icin bulutlara her girdiginizde pitot heat'i acin. Kurtulmak icin auto şrottle'i bir an once devreden cikarip manuel olarak gazi kesin, ayrica hizi kesmek icin burnu bir miktar kaldirin. Sanirim overspeed durumundayken spoiler kullanmak uygun olmaz.

Gecmis olsun

Deniz Özhan
TK206
User avatar
THY177
VIP Member
VIP Member
Posts: 606
Joined: 10 Feb 2002, 12:16
Name: Ergenekon Kucuk
PID: 177
Location: Turkey

Sevgili Murat ..

Öncelikle seni aramdığım için özür..GPWS ten call outların olmaması buna ait ses filelarında olası bir hasar (ki anlamam bu işlerden) birde GPWS 'in kullandığın panelde inhibit olma ihtimali /butonu var ise ondan olabilceğini düşünüyorum .

Over speed için söyleyebilceklerim ;
(Bahsettiğin olası buglar gibi geldi bana pnaeli hiç bilmediğim için bir şey söyleyemiyorum )
sana yüklediğimiz eurowings kullanmaya başla ...onda buna benzer sorunların olmayacaktır.

En kısa zamanda görüşmek üzere.



TK 177 Ergenekon Kucuk
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

quote:Originally posted by deniz

Tekrar olmamasi icin bulutlara her girdiginizde pitot heat'i acin. Kurtulmak icin auto şrottle'i bir an once devreden cikarip manuel olarak gazi kesin, ayrica hizi kesmek icin burnu bir miktar kaldirin. Sanirim overspeed durumundayken spoiler kullanmak uygun olmaz.

Gecmis olsun

Deniz Özhan
TK206


Kesinlikle katılıyorum ...

TK 133
Deniz İrez
Istikbal Göklerdedir ...!
M.K Atatürk
mavi
Average User
Average User
Posts: 116
Joined: 16 May 2002, 01:12
Location: Turkey

Pitot heat'lerin kullanimi ile bilgi verebilirmisiniz? Yani on-off zamanlari ve sureleri hakkinda? Sanirim hava sartlarina gore degisiyor ama kabaca bir tanimlama yapabilirseniz cok sevinirim. Cunku benzer bir durumu bende yasadim...

Sevgi ve Saygiyla.

Serhan Önür
deniz
Junior Member
Junior Member
Posts: 66
Joined: 11 Apr 2002, 06:18
Location: Turkey

Disaridaki hava sifirin altindayken, ya da donma seviyesinin uzerinde ucarken bulutlara girmeniz veya yagis olmasi pitot tubunde buz olusmasi ihtimalini dogurur. Dolayisiyla, en azindan IFR kosullardayken, suyun gorulebilir herhangi bir haliyle karsilasmaniz durumunda pitot heat'i acmaniz tavsiye edilir. Ayrica, surat gostergesinde hatali olduguna inandiginiz bir gosterimle karsilastiginizda da ilk yapmaniz gereken pitot heat acmaktir.

Deniz Özhan
TK206
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Sevgili arkadaşlar elimdeki bir B734 checklist'ine göre motor çalıştırdıktan sonra pitot heatlerin devreye alınması gerektiği yazıyor, bilgilerinize...

Sevgilerimle...

Selçuk Poyraz
TK157
Post Reply

Return to “Training Lounge”