SINAV

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Image
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Merhabalar,

Teknik olarak herkesin sınavı farklıdır. Örneğin ilgili sınav için bir soru havuzumuz var, üye sınava girdiği anda sınavı otomatik olarak oluşturulur. Bu sebeple soruların konulara göre dağılımı her zaman aynı değildir. Ayrıca evelce çıkmış sorular olarak nitelendirdiğiniz, aktif sınav sorularını yayınlamak, diğer sınava girecek kişiler için potansiyel sorular olduğundan mümkün değildir.

Gene teknik olarak sınavlarla ilgili 3 hakkınız olduğundan, ilk seferinde geçemezseniz bile sorular hakkında fikir saibi olabilir, diğer denemelerinizde daha başarılı olabilirsiniz.

Bunun yanı sıra sitemizin Training Room bölümünden eğitim içeriklerine ulaşabilirsiniz.

Başarılar,
FlyTHY IT Manager
THY3740
Junior Member
Junior Member
Posts: 51
Joined: 18 Oct 2009, 06:37
Name: Ertan ÖZKAN
PID: 3740
Vatsim ID: 997929
City: Antalya

http://www.flythy.org/syllabus.asp adresinden herhangi birşeye ulaşamıyorum. Syllabus sayfası açılıyor, üzerlerine geliyorum, link olduğuna dair renk değişimi de oluyor, ancak içeriğe ulaşamıyorum.Ne videolar kısmında ne de bu bölümde birşeye ulaşılmıyor. :(
Ertan ÖZKAN
FlyTHY, PID 3740
Kırcaali - BULGARİSTAN, 30.04.1978
THY3564
Junior Member
Junior Member
Posts: 74
Joined: 03 Mar 2009, 14:28
Name: Seyit Ulaş CEYHAN
PID: 3564
Vatsim ID: 1080929
City: Alanya
Location: Alanya

Sevgili arkadaşlarım;

Sınav sistemi ile ilgili nacizane bir önerim olacak.

Malum sınav dilimiz ingilizce ama havacılığa gönül vermiş ve ingilizcesi yeterli olmayan arkadaşlarımız; sitemizin kaptanlığa yükselme için yapmış olduğu sınavlarda başarısız olmaktadır.

tavsiyem, tabi teknik olarak mümkün ise; hem ingilizce hem de türkçe sınav yapmak; ingilizce sınavı geçmiş arkadaşlarımız gerekli seniority puanını topladığında Senior First Officer; ama sadece Türkçe sınavını geçmiş olan arkadaşlarımız, o mertebe için geçerli olan ingilizce sınavını geçene değin en fazla first officer olarak uçuşlara müsaade etmek veya diğer rütbelere hak kazanılmış olsa bile sadece ülke içi uçuşlara müsaade etmek mantıklı olur.

malum; ülke içi uçuşlarda her ne kadar İngilizce öncelikli olsa da Türkçe muhaberat ile uçuşlarımızı yerine getirebilmekteyiz. ancak, yurtdışında bir meydana uçmak için mevcut ingilizce yeterli olmuyor ise sıkıntı yaşanacağı malumdur.

böylelikle sadece türkçe sınavları vermiş olan arkadaşlarımız sadece ülke içi uçuşları FFR ile yapabilirler ingilizce olarak vermiş ve seniority sini tamamlamış olan arkadaşlar yurtdışı uçuşlarını yapabilirler.

hatta captain veya check captain rütbelerine Türkçe sınavlarını vererek gelecek olan arkadaşlarımızı örneğin, checkride larda, ülke içi uçuş eğitimlerinde görevlendirebiliriz.

Saygılarımla....
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

Seyit Ulaş Kaptanım,
malum; ülke içi uçuşlarda her ne kadar İngilizce öncelikli olsa da Türkçe muhaberat ile uçuşlarımızı yerine getirebilmekteyiz. ancak, yurtdışında bir meydana uçmak için mevcut ingilizce yeterli olmuyor ise sıkıntı yaşanacağı malumdur
Sınav dili Türkçe olmalıdır diyenlerdenim ve bu durumun İngilizce sesli muhaberatta sıkıntı yaratmayacağını hatta ileri gidip hiç bir alakasının olmadığını savunuyorum.Gayet güzel hazırlanmış bir döküman var herkes biliyor.İngilizcesi yetersiz ama şakır şakır İngilizce muhaberat yapan çok vpilot tanıyorum sadece FlyTHY den değil.

Bu konu aslında epey derin bir konu.Eğitim dökümanlarına kadar gider gibime geliyor. Benim şahsi fikrim İngilizce bilen arkadaşların nasıl o bilgiye ulaşma hakları var ise bilmeyenlerinde o kadar hakkı var olduğunu düşünüyorum.

İngilizce muhaberat ayrı, İngilizce öğrenmek apayrı... :)

Saygılar.
Image
koraybicer
Newbie
Newbie
Posts: 7
Joined: 05 Sep 2009, 10:01
Name: Koray Bicer
PID: 3263
Location: Adana

THY3549 wrote: Sınav dili Türkçe olmalıdır diyenlerdenim ve bu durumun İngilizce sesli muhaberatta sıkıntı yaratmayacağını hatta ileri gidip hiç bir alakasının olmadığını savunuyorum.Gayet güzel hazırlanmış bir döküman var herkes biliyor.İngilizcesi yetersiz ama şakır şakır İngilizce muhaberat yapan çok vpilot tanıyorum sadece FlyTHY den değil.

Bu konu aslında epey derin bir konu.Eğitim dökümanlarına kadar gider gibime geliyor. Benim şahsi fikrim İngilizce bilen arkadaşların nasıl o bilgiye ulaşma hakları var ise bilmeyenlerinde o kadar hakkı var olduğunu düşünüyorum.

İngilizce muhaberat ayrı, İngilizce öğrenmek apayrı... :)

Saygılar.
%100 katılıyorum. Benim ingilizcem zayıf ama, ülke dışı uçuş yaptığımda tercihim ATC olan meydanlar ve hiç bir sorun yaşamadım şimdiye kadar.
Koray BİÇER
THY3564
Junior Member
Junior Member
Posts: 74
Joined: 03 Mar 2009, 14:28
Name: Seyit Ulaş CEYHAN
PID: 3564
Vatsim ID: 1080929
City: Alanya
Location: Alanya

Özkan Kaptanım;

bu hususta ben de size katılıyorum. Muhaberat ayrı öğrenmek ayrı. Havacılık sektörü dökümanları ingilizce olduğu için; en azında, biraz olsun yaptığı işe ciddi bakan ve kendini geliştirmek isteyen bir vpilot mutlaka ingilizce sıkıntısını yaşayacaktır. burada öğrenme hevesi devreye giriyor. Uçak manueleri; kontrol listeleri, prosedürler, notam keza sayabileceğimiz hemen hemen her şey ingilizce.

dediğiniz gibi, ATC muhaberatı aslında başında belli. IFR Clearance iste o da sana okusun aradan öncelikli uçuş yüksekliği pisti ve Sqwx kodu çıkardın mı yeter:) sırf bu bilgilerle dünyada istediğin meydana uç! ama örneğin, Alman hava sahası içinde iken bir Fuel Leak olsa ya da motorlarda birisini kaybetsen, veyahut ani basınç kaybı yaşasan, ya da piste yaklaşırken windshare alsan ve kuleye bildirmek istesen.. nasıl bildireceksin...?

bilmeyen arkadaş ne yapacak? basacak sqwxbx quit tuşuna çıkacak... ya da o şartlar altında inmeye çalışırken kırım yaşayacak... bunu gören ATC arkadaş ne yapacak.. tabi ki VATSIM ya da IVAO ya kaza kırım raporu düzenleyerek bildirecek...

en başından beri, cold&dark tan alıp motor kapamaya kadar işi ciddi yapmaya çalıştığım için; sanal havacılıktan bu kadar zevk alıyorum... yoksa bir tuşla her şey hazır çek joistick i uçsun....

bunlar benim fikirlerim... diğer arkadaşlarımız ne düşünür bilmem...

tabi bunları yazarken; " o zaman ingilizce bilmeyen terk etsin bu diyarı ile yazmıyorum" şahsen online iken acemi bir arkadaşıma rastladığımda o kısacık zaman içerisinde ne kadar biliyorsam anlatmaya çalışıyorum. örneğin METAR okumayı bilmediği için ben 18 L pisti başı kalkışa geçerken bir arkadaşmız da 36 R sağa inişe geçiyorsa onu makul şekilde uyarıp bilgileri nerede bulabilieceğini gösteriyorum... bu benim çabam... ama adam bana abi bu nasıl ingilizce anlamadım ben deyince ben Türkçem ile yettiği kadar anlatıyorum...

özetle; Ağır İngilizce bu işe niyetlenmiş 10 arkadaşımızdan 3 4 ünü geri itiyor. daha kalabalık hava sahamız olsun derken aslında mevcut dil nedeni ile niyetleri törpülüyoruz...
kalabalıktan kastım tabi ki " nitelikli " kalabalık... hödöleme uçanlar elinde sonunda bırakıyor..

bu kadar laf salatasından sonra :D ayrıca şunu da belirtmek isterim ki; FLYTHY.org; benim sanal havacılık tarihimde dönüm noktasıdır. şu ana kadar bildiklerimin büyük bir kısmını burada yaşı benden büyük küçük ayrımı yapmadan:; üstadlarımızdan öğrendim; keza öncelikli olan okuyarak öğrenme tabi...

ama daha yeni başlayan bir arkadaşımız forumda bir şey sorunca ben dahil hepimiz; " bak kardeşim şurada bu döküman var aç oku!" diyoruz.... ya adam anlayamıyorsa.......

burada bize iş düşüyor yani büyüklere.... :D çevirelim baba Türkçe'ye kimsenin mazereti olmasın...... :D

Saygılarımla......
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

Ulaş Kaptanım,

Fazla konunun dışınada çıkmak istemem ancak,
dediğiniz gibi, ATC muhaberatı aslında başında belli. IFR Clearance iste o da sana okusun aradan öncelikli uçuş yüksekliği pisti ve Sqwx kodu çıkardın mı yeter:) sırf bu bilgilerle dünyada istediğin meydana uç! ama örneğin, Alman hava sahası içinde iken bir Fuel Leak olsa ya da motorlarda birisini kaybetsen, veyahut ani basınç kaybı yaşasan, ya da piste yaklaşırken windshare alsan ve kuleye bildirmek istesen.. nasıl bildireceksin...?
Çok kolay :)

Demokrasilerde çareler tükenmez bilirsiniz. Acil durumlar ile ilgili küçük bir TÜRKÇE döküman (muhaberat ile ilgili) hazırlansa;Sesli iletişim usulleri tarzında o tür durumlarında önüne geçilebilir.Amaç ATC ile ingilizce sohbet değil sıkıntıyı kısa yoldan atc bildirmek. Zaten ATC transponderına 7700 bağlayan bir trafiğin sıkıntı içerisinde olduğunu bilecektir. Örnekler yine extreme olmakla birlikte olasılık dahilinde tabi.

Benim asıl vurgulamak istediğim bir önceki mesajımda belirttiğim gibi envanterimizde ve bilgi sınamalarını ne kadar çok kendi dilimiz ile yaparsak bahsettiğiniz hede hödö şeklinde uçan trafik sayısıda azalacaktır kanaatindeyim.(doğuştan hede hödöleri saymıyorum.) :lol: Tabi bu dökümanların içerisinde seviyesine göre içerisinde İngilizce terimler olmalı ve bunları vPilotlar mutlaka bilmelidir. Bende yanlış anlaşılmak istemem İngilizce yi elimizin tersiyle itelim gibi.

Bende küçük bir örnek vereyim Büyüklerimiz, annelerimiz ve yahut babalarımız içlerimizde vardır mutlaka Kuran okurlar.Bu genelde vardır ancak Tamam iyi güzel okuyorsun Allah kabul etsin, peki anlamını biliyormusun diyorum anneme.Cevap Hayır diyor.Gerçekten anlamını bilerek okumak vardır bir de bilmeden.

Bizde birşeyler için araştırıyoruz ancak İngilizce dökümanların Türkçe mealleri olmayınca eksik kalınıyor.

Saygılarımla.
Image
Post Reply

Return to “Training Lounge”