Belki diğer kaptan arkadaşların yorumları olabilir...
selamlar.chartlarla ılgılı bır dorum olcaktı cevaplarsanız sevınırım.
Internette okudğum bir dökümanda, Big1k Sid uygularken, D7 ist sonrasında 225 dereceye dönmemiz gerektiği yazıyor. 225 dereceyı neye gore donuyoruz acaba? Charta baktım hıc bır yerde yazmıyor.

İlgili dönüşü kırmızı ile işaretledim. Burda gördüğümüz üzere dönüş sonrası kesilecek radial, EKI80. Yani Bu radial'e oturduğumuzdaki uçuşumuz 260 dereceye olacak. En basit kural, bir radial'e otururken yaklaşık 30 derece ile yaklaşmak ve kesmektir. Bu örnekte bunu uygularsak, 260-30=~230 derece yeterli olmalı. Bu 30 derece kesin bir kural olmamakla birlikte, duruma göre eğer ATC talimatı yoksa, pilot insiyatifinde +- değişkenlik gösterebilir. Bu sebeple ilgili dökümanda 225 denmiş olması uygundur. 225 derece ile yaklaşırsak 35 derece ile kesmiş olacağız.
Zaten tecrübe etmişsinizdir, Örneğin, ATC ILS klerans verirken genelde ILS course'a yaklaşık 30 derece ile serbest bırakır.
İyi uçuşlar,