VOR Intercept

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Bir üyemizden gelen soru ve benim verdiğim cevap aşağıda.
Belki diğer kaptan arkadaşların yorumları olabilir...
selamlar.chartlarla ılgılı bır dorum olcaktı cevaplarsanız sevınırım.
Internette okudğum bir dökümanda, Big1k Sid uygularken, D7 ist sonrasında 225 dereceye dönmemiz gerektiği yazıyor. 225 dereceyı neye gore donuyoruz acaba? Charta baktım hıc bır yerde yazmıyor.
Image

İlgili dönüşü kırmızı ile işaretledim. Burda gördüğümüz üzere dönüş sonrası kesilecek radial, EKI80. Yani Bu radial'e oturduğumuzdaki uçuşumuz 260 dereceye olacak. En basit kural, bir radial'e otururken yaklaşık 30 derece ile yaklaşmak ve kesmektir. Bu örnekte bunu uygularsak, 260-30=~230 derece yeterli olmalı. Bu 30 derece kesin bir kural olmamakla birlikte, duruma göre eğer ATC talimatı yoksa, pilot insiyatifinde +- değişkenlik gösterebilir. Bu sebeple ilgili dökümanda 225 denmiş olması uygundur. 225 derece ile yaklaşırsak 35 derece ile kesmiş olacağız.

Zaten tecrübe etmişsinizdir, Örneğin, ATC ILS klerans verirken genelde ILS course'a yaklaşık 30 derece ile serbest bırakır.

İyi uçuşlar,
FlyTHY IT Manager
THY3663
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 02 Feb 2009, 22:47
Name: mustafa börekci
PID: 3663
Location: Turkey

simdi.buraya kadar anlamadıgım nokta,225 basa donerken nav1 e ekı vorunu gırıyoruz.pekı ekı vorunun 260 radialini kestıgı anı nasıl bılıyoruz
Last edited by THY3663 on 18 Sep 2009, 17:38, edited 1 time in total.
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Öncelikle radial 260 değil, 80. Inbound course 260.
Kavramlar karışmasın. Radial'ler çıkış noktalarından baktıkları yöne doğru isimlendirilir.

Nav1'e VOR frekansını giriyoruz, Mode Control Panel'den Course olarak 260 derece seçiyoruz.
Şimdi otopliot kontrolünde keseceksek, sadece VOR/LOC tuşuna basmamız yeterli.
Manuel uçuyorsak, CDI (Course Deviatin Indicator) göstergesine göre hareket edeceğiz.
Burda CDI iğnesi solda ise, uçulacak course, o anki uçuş course'umuza göre solda, sağda ise tersi demek.
Şimdi, D7IST'de 230 başa döndü isek, CDI iğnesi solda kalmış olmalı. (Keseceğimiz course, o anki course'umza göre solda kaldı çünkü.) Bu radial'e yaklaştıkça, iğne hareketlenip, soldan sağa geçme eğilimi gösterecektir. Zira 260 dereceye dönmez isek, uçak istediğimiz course sağımızda kalacak. İşte tam iğne hareketlenip ortalara yaklaşınca sağdan dönüşle 260 course'a oturmaya çalışıyoruz. Randial'e tam oturunca, CDI tam ortada kalmalı. Artık rotadan sağa veya sola saparsak CDI bize bunu gösterecek, ve iğne ne tarafa sapıyorsa o tarafa doğru uçuş başını düzeltebileceğiz.

İyi uçuşlar.
FlyTHY IT Manager
THY3663
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 02 Feb 2009, 22:47
Name: mustafa börekci
PID: 3663
Location: Turkey

cok tesekkuler cevaplarınız ıcın
Post Reply

Return to “Training Lounge”