Landing problemi ?

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

Bende genelde son 500 feet kala manuele geçiyorum..fakat autothrottle hiç dokunmuyorum bile..autobreak set edildigi taktirde kendisi otomatik disarmed konumuna geçiyor (pmdg 738) benim sıkıntım ise herhangi bir ucusu tamamladıkdan sonra FS'i kapatmadan direk başka bir ucusa geçiyorum..kalkıs esnasında ise anormal pitch ile burnunu kaldırıyor..zapdetmekte zorlanıyorum..trim ayarlarından muhtemelen kalkış öncesi bir config. varmıdır bunun?

Ahmet kaptanım ben hem flythyrecordr. hemde fspassenger kullanıyorum..fspassenger kullandıgımdan beridir hiç rotate de burnunu kaldıramadım ki v2 hak getire zaten ama sizinki gibide olmadı 150 ise 160 da 165 de en fazla teker kesiyor :worried:

ilk bahsettigim sorun FMC deki trim ayarlarıyda düzelebilme şansı yüksekmidir? :wasntme: şuan iş yerinde olmadığımdan bakamıyorum..

Herkese emniyetli uçuşlar dilerim.
Image
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

eminmisiniz Autothrottle'un reverse açıldığında veya autobreak set edildiğinde disarm evya disengage olduğuna?

Benim bildiğim olmaz.Otomatik kumanda edilen hiçbir cihaz otopilot açık değilse çalışmaz.Mantıken böyle olması lazım. O yüzden kalkıştan önce A/T ON yaptığınızda uçk koşturmaya başlamıyor. Ancak FS'de bazı yazılımlarda, bazı uçaklarda veya bazı uçakların özelliğine bağlı olarak A/T on yapıldığında takat açtığıda bir gerçek.

PMDG737-800'de A/Tnin devreden bu şekilde çıkacağını felan düşünmeyin sakın, sizin tamamen kapatmış olmanız gerekir.PMDG'de trim otomatiktir. Siz manuel kumandaya aldığınızda en son uçağa bilgisayar hangi trimi vermişse orada alırsınız.Bu yüzdende iniş konfigurasyonuna çok dikkat edin. Eğer konfigurasyon hücum açısı fazla olacak şekilde iken kumandayı alırsanız aşırı uçağın burnu yukarıda iken uçağı almış olursunuzki toparlaması zordur.

son birkaç mil'de tamamen manuele geçmeniz pilotaj açısından yararlıdır. unutmayın, manuele geçtiğinizde gerçekte olduğu gibi gaz kolunuz hareket etmiyor, sadece EICAS'dan N1 değerini okuyoruz, çoğu zman az kollarımız full yada iddle durumuna veya arada bir değer. Bu esnada gaz kollarına dokunduğunuz anda takat düşecek yada artacaktır.bunun için, A/Pyi kapatmadan önce N1 değerine dikkat edin,A/P ve A/Tyi kapattığınızda son yaklaşmada gaz kolu ile oynayacağınızı düşünerek o anda ekrandaki takat değerine karşılık sizi joystcik'deki gaz kolu pozisyonunuzu eşitleyinki sonra sürpriz olmasın.
Hakan"737"Güven
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

Eminim Hakan Hocam. Bilakis kapatmyorum ki son yaklaşmada süratimi rüzgarıda hesaplayarak sabit tutsun.Touchdown anında tek yaptıgım joystick gaz kollarını idle konumuna getirip reverse acıyorum. Belki yanlış biliyorum diyeceğim fakat inanın bu özelligini pmdg kullanmaya başladıkdan haftalar sonra bir inişim esnasında unutarak şans eseri öğrenmiştim. Önceleri disengage ediyordum şimdi ise sadece autopilot disarm edip speed aktif bırakıyorum.

Hocam trim inişde değil hemen akabinde tekrar boarding yapıp teker keserken gerçekleşiyor.Yada ben yanlış anladım :worried: :

" Eğer konfigurasyon hücum açısı fazla olacak şekilde iken kumandayı alırsanız aşırı uçağın burnu yukarıda iken uçağı almış olursunuzki toparlaması zordur" buradaki yazınızdan..
Image
oytun737
Average User
Average User
Posts: 169
Joined: 17 Aug 2007, 09:14
Name: Oytun AKÇAY
PID: 1811
Location: Turkey

Akradaşlar atlanan bir küçük ayrıntıyı hemen eklemek gerek..

Boeing uçağı 27ft te "Retard" moda geçer..

Autothrottle'ı kapatmayın ve yaklaşmaya devam edin 27 ft e kadar Engaged tutabilirsiniz..
siz istemesenizde Radio Altimetre 27 dediği an biter.. Taakatı Ground Idle'a çeker uçak.. ve Autothrottle kendisi Disengaged olur.. PMDG uçağında bunu simüle etmiş ve gerçekçi sonuç almıştım..

Final Approach'daki N1 değerine gelince:

NOT: VNAV MOD ile Top Of Descent'ten itibaren alçalmak demek uçağın Glide Slope Capture noktasına kadar Flight Idle da gelmesi anlamına gelmektedir. uçak T/D noktasını çizilen Magenta Route'a göre hesaplar. Denerseniz uçağın full established olana kadar milim gaz açmadığını görürsünüz.

ben işte bu anda yani uçağın full established oldugu anda landig konfigurasyona göre son kes N1 ı ayarlamasını beklerim Autopilottan çıkmadan.. ki o da 62-63N1 gibi bir değerdir..
o saatten sonra uçağı ele aldığımda asla en ufak bir osülasyon (vertical) başıma gelmez..
çok çok küçük düzeltmeler ile 10 ft e kadar gelirim..ve gazı alırım..
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)

Corendon

A I R L I N E S
User avatar
THY2889
Junior Member
Junior Member
Posts: 52
Joined: 13 May 2008, 21:09
Name: Ahmet ACAR
PID: 2889
Vatsim ID: 1010384
City: Samsun
Location: Turkey

Çok güzel bilgiler bunlar, sagolun arkadaslar. Bilmeyenler için çok faydalı oldu bence.

Sunu unutmamak gerekirki PMDG 737 iniş sonrası trim degeri ne ise , gate yapılıp motorlar kapatıldıktan sonra eski degerine getirmiyor. Aksine tekrar motor çalıstırıp pist basına geldiginizde iniş trim degeriniz ne ise onunla kalıyor. Unutmayınki motor çalıstırma sonrası trim ayarına da bir göz atıp orjinal degerine yani 4.9 a getirmenizde fayda var ki kalkısta burnu dikip sizi zora sokmasın.

İnişte PMDG 737 de autothrotll kapatmamak bence cok yararlı. Ancak her ucakta bu mumkun degil . örnegin PMDGnin 737 serisinde bu sistem çalısırken 747 de yada md11 de mumkun degil. Throtll inis sırasında siz kontrol ediyorsunuz. Bunuda anlamak mumkun degil.

Bİrde sunu paylassak ya.

Kısa pistlerden kalkısı. nasıl yapılır. nasıl yakıt alınmalı, trim degerleri, yolcu sayıları nasıl ayarlanmalı. Önerileriniz neler.

Bunu sunun için soruyorum, Geçen İSTANBUL - VAN seyehatimi full yolcu ve yeterli yakıt konfigrasyonu ile sorun olmadan LTBA kalkıp zamanında Van a guzel bir iniş yaptım. Ama gelin görunki Aynı sey van için gecerli degil. Aynı kongifrasyon yani full yolcu ve yeterli yakıt ile Van dan kalkamıyorsunuz. (Yada bende böyle) neredeyse pistin son noktasına kadar teker kesmiyor. Mecbur yolculardan bazılarını atıyoruz, yakıtı azaltıyoruz, zar zor yine teker kesiyor yine. Sizce neden dir. ?

Ahmet ACAR
2889
SAMSUN
oytun737
Average User
Average User
Posts: 169
Joined: 17 Aug 2007, 09:14
Name: Oytun AKÇAY
PID: 1811
Location: Turkey

Bu noktada PMDG'nin gerçekçi bir özelliğini daha görmüş oluyoruz.
Benim çalıştığım şirket dahil hemen her şirkette pisti terk ederken trimi green arc içine sarmak Firs Officer'ın After Landing Item'larından biridir.. Airbus uçağı iniş sonrası kendisi trimi nötr yapar Boeinglerde ise bunu F/O pisti terk ederken kendisi yapar..

Van meydanından şartlar çok çok fizik üstü limitlere gelmedikçe kalkabilirsiniz...

Bir uçağın o meydandan kalkıp kalkamayacağına kokpitte uçağın laptopundaki TAKEOFF PERFORMANS programından check edip ona göre karar veriyoruz..
bende mevcut bu program ama paylaşamıyorum kusuruma bakmayın..
Şirketimdeki uçaklar 737-300 ve 737-400 uçakları.. ve motorları 22K ya DERATE edilmiş durumda..

bizim kalış konfigürasyonunu değiştirme öğelerimiz:

*C1 climb seçeneği..(N1 ımızı kendimiz manuel 23.5K değerine N1 BUG ları çevirerek N1 indicator da green level oluşturumak)

*15 flap seçeneği

*ENGINE BLEEDS OFF TAKEOFF seçeneği..(ki motor başına 1000kilodan 2ton ekstra kalkış ağırlığı demektir ve genelde tek başına yeterli olur..)

*ve son olarak da IMPROVED TAKEOFF seçeneği...(yüksek VREF değerleri..)

bir uçağın bir meydandan o koşullarla kalkabileceği maksimum ağırlığı bulmak için performans chartında bu yazdıklarımın hepsini kullanarak bulduğumuz sonuca bakarız

*Van meydanına yakıtı ve yolcuyu full doldurun
*PMDG için 26K yı ve CLB i seçin ASSUME yapmayın
*ENG BLEEDS leri OFF yapın
*flap ı 15 yapın

bakalım kalkacakmı..
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)

Corendon

A I R L I N E S
THY2294

Oytun Kaptanım bazen keşke a320 ailesi typerating'iniz olsaymış hani daha bi güzel olcakmış sanki :)

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Sevgili Oytuncum,

Sagolasın, sayende gene yeni şeyler ögrenmiş olduk. :clap:
Image
oytun737
Average User
Average User
Posts: 169
Joined: 17 Aug 2007, 09:14
Name: Oytun AKÇAY
PID: 1811
Location: Turkey

Ben herkese teşekkür ederim..
Airbus'çılar ARSLANLAR gibi geliyor biraz sabır..
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)

Corendon

A I R L I N E S
Pathfinder
Average User
Average User
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 04:12
Name: Selçuk
PID: 13
Location: Turkey

Uzun zamandır bu kadar faydalı bir konu olmamıştı zannederim. Yeni şeyler öğrenmeyi özlemişim şahsen. Değerli bilgilerini bizimle paylaşmak inceliğini gösteren ve hobimizi gerçek meslekleri olarak icra eden arkadaşlar :clap: ile katkısı olan tüm sanal pilotlara :stars: teşekkürler.
Pathfinder
THY13
Giresun-1958
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

Oytun Kaptanım verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Gerçekten yararlı bilgiler. Daha saglıklı ucuslar için aşılanmak şart..

Herkese güvenli, az trimli uçuşlar dilerim :)
Image
THY3393
Average User
Average User
Posts: 189
Joined: 27 Oct 2008, 21:55
Name: David Ay
PID: 3393
Vatsim ID: 1072326
City: Stockholm
Location: istanbul

Evet benim icinde cok makbule gecti oytun kaptanima saygilarimi yolluyorum insallah senin ucagina bir gun denk gelirimde cockpitinde bir kac soru sorarim :)
oytun737
Average User
Average User
Posts: 169
Joined: 17 Aug 2007, 09:14
Name: Oytun AKÇAY
PID: 1811
Location: Turkey

Ben de saygılarımı yolluyorum. İnşallah denk geliriz zevk duyarım..
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)

Corendon

A I R L I N E S
THY3564
Junior Member
Junior Member
Posts: 74
Joined: 03 Mar 2009, 14:28
Name: Seyit Ulaş CEYHAN
PID: 3564
Vatsim ID: 1080929
City: Alanya
Location: Alanya

Madem kaptanlarımızı yakalamışken hem bilgi paylaşalım hem de doğruluğunu kontrol edelim....
uzun zamandır PMDG ile uçuyorum... anasını danasını öğrendik neredeyse....
kalkış trim değeri her seferinde 4.9 oluyor. yüke göre hiç değişmiyor. ben full yolcu full cargo ve full yakıtla kalkarken de trim 4.9.. trim değeri bu olduğu için MTOGW de uçağı kaldırırken V1 Vr V2 değerleri PMDG tarafından yanlış hesaplanıyor. Vr+25 le kalktığım zamanları biliyorum. sanırım PMDG yazılım esnasında bir hata etmiş ya da bilerek böyle bırakmış. hoş trim değerini MCU da da değiştiremiyoruz. o yüzden MTOGW kalkışlarda arkadaşlarıma tavsiyem pist uzunluğunu mutlaka kontrol edin. Örneğin LTBA 06 pisti ancak ve ancak; piste en kısa mesafeli line up ve Differansiyel frenler basılı iken %50 throttle değerinde TOGA yapmakla mümkün ve olası bir rüzgarda iş iyice içinde çıkılmaz hale geliyor. PMDG nin Vreflerine güvenip palyeye asılınca sürtünme arttığından uygun kalkış hızına ulaşmak daha mesafe gerektirir hal alıyor. tavsiyem Vr+20 25 (MTOGW kalkışlar için)

ayrıca, TK nın uçuşlarında kullandığı performans ayarlarının FMC de yaptığınızda COST INDEX değerini 16 veya 30 girmek gerekiyor. girdiğinizde de Climb N1 ve KAnat açısı da değişiyor. böyle bir durumda da Vertical Speed 4000 feetin üzerini görüyor. işte bu da PMDG nin COST INDEX teki değşimi algılayıp kalkış sonrası Trim değerinde değşiklik yapılamaması nedeniyle, bir hatası olarak gözüküyor. hep 4.9 hep 4.9 ... elle Trim vermezseniz FFR ceza kesiyor. :D tavsiyem tekerlek kesmeye müteakip elle trim vererek uygun dikey yükselme hızı sağlamak...

Diğer bir sıkıntı ise T/D noktasından sonra FMC vasıtası ile alçalma yapmak istersenizPMDG bunu da beceremiyor. inanılmaz dikey süreatle alçalıp yolcu güvenliğini ve rahatlığını tehlikeye atmış oluyorsunuz. ben hep 275 KIAS hızı sabitleyip 1000 feet/dakika ile başlayıp 1 dakika sonra 2000 veyahut2500 feet/dakika ile devam ediyorum. ancak 10000 feet altına inerken mutlaka 250 KIAS ı görüp sonra alçalmaya devam etmek var malum PMDG nin spedbrake bi işe yaramıyo...
Post Reply

Return to “Training Lounge”