Landing problemi ?

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
THY3393
Average User
Average User
Posts: 189
Joined: 27 Oct 2008, 21:55
Name: David Ay
PID: 3393
Vatsim ID: 1072326
City: Stockholm
Location: istanbul

Arkadaslar daha önce basima gelmiyordu ama su son 15 ucus dan beri devamli oluyor inerken muthis zorlaniyorum.Örnek olarak LTBA 36R pistine ILS yaklasma yapiyorum suratim 160 full flap acmisim ucak arka tekerleri koydugunda gazi kapatiyorum ucak one dogru cökmesi gerekirken burnuna dogru dikiliyor ve havalaniyor tekrar acaba ben mi yanlis bisey yapiyorum yoksa olagan disi bir seyler mi var scannery den falan olamaz degil mi ?
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

ucagınızın tam teknik detaylarını bilemesemde (agırlık vs. ) 160kt full flap için biraz çok degilmi muzellef kaptan? :? fmc den vref hızı olarak en düşük olanı tercih edebilirsiniz..belkide ediyorsunuzdur. ama sorununuzun sebebi yüksek hız oldugunda palye sırasında tekrar havalanması normal gibi geliyor.. :wasntme: yinede agırlık vs bilgileri olmadıgından böyle bir yorum getirdim..yinede farklı bir problem olabilir..daha iyi bilen arkadaslar yardımcı olacaktır.

iyi ucuslar dilerim.
Image
THY3393
Average User
Average User
Posts: 189
Joined: 27 Oct 2008, 21:55
Name: David Ay
PID: 3393
Vatsim ID: 1072326
City: Stockholm
Location: istanbul

Pardon yazmayi unutmusum

Ucagim 737-800
agirligim 12500

Hiz i 150 ye aldigim dada aynisi oluyor ...
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

Anladım. Hiç başıma gelmediği için tam olarak nedir bir kanıya varamadım :?: ..yanlız umarım bu başlıgın sonu tekrar pc nizi formatlamaya kadar gitmez en kısa sürede hallolur..
Image
User avatar
THY066
VIP Member
VIP Member
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 17:49
Name: Kemal Tolu
PID: 66
Location: USA

Trimden kaynaklanıyordur Müzellefcim.
Image
THY3393
Average User
Average User
Posts: 189
Joined: 27 Oct 2008, 21:55
Name: David Ay
PID: 3393
Vatsim ID: 1072326
City: Stockholm
Location: istanbul

Kemal hocam ILS landing yapiyorum trim auto olmuyormu yoksa ben mi yanlis biliyorum...
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2136
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Ayni Sorunu arka arkaya bende yasamistim, kalkista ucagi trim ile kaldiriyordum ve sebebini bilmiyorum neden ama iniste arka tekerleri koydugum anda ucak geriye dogru yatip tekrar havalaniyordu. Ben trimin auto pilota gectikten sonra duzelecegini saniyordum ama degilmis (ucagina gore degisiyor olabilir) Kemal hocanin dedigi gibi inerken trimi kontrol edin derim.

Saygilarimla
Erhan M. Artuc
THY2847
Junior Member
Junior Member
Posts: 85
Joined: 26 Feb 2008, 17:13
Name: Sami Aselcioglu
PID: 2847
Vatsim ID: 1037450
City: İskenderun

Müzellef kaptanım belirtmeliyim ki sürat 150,full flap inmek pek sağlıklı bir iniş konfigurasyonu değil.Bir daha ki sefere FMC'nin size iniş için verdiği Vref hızına süratinizi ayarlayarak inmeyi deneyin.Unutmadan son 40ft'te palye'ye başlayın ama burnu fazla kaldırmadan, 20ft'de de gazı tam olarak kesin.Bir de böyle deneyin bakalım :hai:
İskenderun 28.10.1986
User avatar
THY3512
Average User
Average User
Posts: 222
Joined: 26 Jan 2009, 00:43
Name: Onur YALIMAN
PID: 3512
Vatsim ID: 1082283
City: Sofia
Location: Sofia

Selamlar,
bence hava koşulları iyi oldugu sürece son 3 nm de kontrolü siz alın :)

Keyifli ucuslar
THY3393
Average User
Average User
Posts: 189
Joined: 27 Oct 2008, 21:55
Name: David Ay
PID: 3393
Vatsim ID: 1072326
City: Stockholm
Location: istanbul

150 full flap i ben acaba cokmu hizli iniyorum diye denedigim surat degeriydi simdi ofline olarak biraz deneme yapicam bakalim..
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

Approach Hızını VREF'e göre ayarlamalı,
Flapler limitleri dahilinde açılmalı.
Spoiler ARM durumu getirilmeli. Böylece indikten sonra sürtünme etkisini arttırsın.
İnişte Trim ayarına dikkat Edilmeli. (Fazla Gerideyse burun tekrar havalanabilir)
50ft FLARE... Yani gazları kesip çok fazla hücum açısını çok arttırmadan gazları kesip uçağın yerle teması sağlanmalı.

Unutmayın yere yaklaştıkça yer etkisinden dolayı;

Kaldırma Katsayısı (Coefficient of Lift) artar. Ve Sürtünme Etkisi (Induced Drag) azalır. Bu da iniş mesafemizi arttırır.

Ama şöyle bir gerçek de var. Hiçbir iniş diğerine benzemez... :)
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
THY3393
Average User
Average User
Posts: 189
Joined: 27 Oct 2008, 21:55
Name: David Ay
PID: 3393
Vatsim ID: 1072326
City: Stockholm
Location: istanbul

Evet arkadaslar bir kac deneme ucusu ile son 3- 4 nm kala kontrol u aldim ve kendim inis yaptim cok saglikli oldu demekki auto pilot u pist basinda degilde 3-4 nm kala birakmak lazimmis...
oytun737
Average User
Average User
Posts: 169
Joined: 17 Aug 2007, 09:14
Name: Oytun AKÇAY
PID: 1811
Location: Turkey

Kararlı bir yaklaşmanın en önemli kriterlerinden biri de Autopilot ile Autothrottle ı aynı anda devredışı bırakmaktır..
Eğer uçağımızın kontrolünü elimize alıyor isek bu sadece kumanda kollarından ibaret değildir. Bu iki CALLOUT birbirinden ayrılamaz bir tekerlemedir..

_AUTOPILOT DISENGAGED
_AUTOTHROTTLE DISENGAGED

Asla kontrolün bir kısmını üzerimize almıyoruz.. Sürekli tamamını üzerimize alıyoruz yada hiç karışmıyoruz
Gerçekçi bir Flare için EGPWS'in (ENHANCE GROUND PROXIMITY WARNING SYSTEM) "TEN" ikazını duymadan Throttle'ı IDLE a almıyoruz..
JET uçakları kesinlikle taakate muhtaç uçaklardır ve 20ftlik bir timing hatası bile Hard Landing'e sebebiyet verebilir
Çapraz kontrolde Vref imizi kaçırsak flare'da +8 hatta 10 kts fazlamız olsa da asla 10 ikazını duymadan gazı kesmiyoruz aksi halde bunu yaşayarak tecrübe etmiş ve dersimizi almış oluyoruz..:)
Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)

Corendon

A I R L I N E S
THY3393
Average User
Average User
Posts: 189
Joined: 27 Oct 2008, 21:55
Name: David Ay
PID: 3393
Vatsim ID: 1072326
City: Stockholm
Location: istanbul

Oytun hocam ve deniz in yine engin tecrubeleri ile beni yada bizleri besledikleri icin tesekkur ederim.Ben dedigin gibi ikisini de ayni anda birakiyorum birsey daha kapmis olduk :clap: :clap: :clap:


Denizin dedigi gibi ucak arka tekerleri koyduktan sonra burnunu yukariya dikiyordu yani bir nevi topu yere atarsiniz yaylanir ayni öyle oluyordu neyseki astik bunuda..
User avatar
THY2889
Junior Member
Junior Member
Posts: 52
Joined: 13 May 2008, 21:09
Name: Ahmet ACAR
PID: 2889
Vatsim ID: 1010384
City: Samsun
Location: Turkey

Oytun Hocam yararlı bilgileriniz için teşekkurler..

Ben de inişte genelde (PMDG 737-800) ,1000 feet civarı oto pilotu kapatıp inişi gerçeklestiriyordum ama autothrottle aktif durumda bırakıyorum. Ta'ki 10 uyarısını alana dek. Bu uyarıdan sonra inis sonrası f2 ile reverser ları devreye sokup yavaslatıyorum . Bu arada f2 yapınca autothrottl devreden çıkıyor otomatik olarak. Tabii reverser açmayı pist durumuna göre yapmakta fayda varki bazı pistlerde reverser e gerek bile kalmadan sadece speedbreak veya otofren ilede ucagı yavaslatmak mumkun.


Ancak son zamanlarda bir sey dikkatimi cekti özellikle pmdg 737 de yolcu ve yuk dengesini degistirdiginizde, örnegin full yolcu ortalama yuk gibi, fmc nin verdigi vr veya v2 hızlarının cok cok uzerinde havalanması . Örnegin v2 nin 150 oldugunu dusunun kalkıs 175 hatta 180 knot a kadar uzayabiliyor. Acaba fmc nin surekli olarak trim i 4.9 olarak sabitlemesinden kaynaklanabilirmi.

Ahmet ACAR
2889
SAMSUN
Post Reply

Return to “Training Lounge”