Landing problemi ?
-
- Average User
- Posts: 189
- Joined: 27 Oct 2008, 21:55
- Name: David Ay
- PID: 3393
- Vatsim ID: 1072326
- City: Stockholm
- Location: istanbul
Arkadaslar daha önce basima gelmiyordu ama su son 15 ucus dan beri devamli oluyor inerken muthis zorlaniyorum.Örnek olarak LTBA 36R pistine ILS yaklasma yapiyorum suratim 160 full flap acmisim ucak arka tekerleri koydugunda gazi kapatiyorum ucak one dogru cökmesi gerekirken burnuna dogru dikiliyor ve havalaniyor tekrar acaba ben mi yanlis bisey yapiyorum yoksa olagan disi bir seyler mi var scannery den falan olamaz degil mi ?
-
- Senior Member
- Posts: 270
- Joined: 29 Nov 2008, 13:27
- Name: Özkan SESEN
- PID: 3549
- Vatsim ID: 1084772
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
ucagınızın tam teknik detaylarını bilemesemde (agırlık vs. ) 160kt full flap için biraz çok degilmi muzellef kaptan?
fmc den vref hızı olarak en düşük olanı tercih edebilirsiniz..belkide ediyorsunuzdur. ama sorununuzun sebebi yüksek hız oldugunda palye sırasında tekrar havalanması normal gibi geliyor..
yinede agırlık vs bilgileri olmadıgından böyle bir yorum getirdim..yinede farklı bir problem olabilir..daha iyi bilen arkadaslar yardımcı olacaktır.
iyi ucuslar dilerim.


iyi ucuslar dilerim.

-
- Senior Member
- Posts: 270
- Joined: 29 Nov 2008, 13:27
- Name: Özkan SESEN
- PID: 3549
- Vatsim ID: 1084772
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
Anladım. Hiç başıma gelmediği için tam olarak nedir bir kanıya varamadım
..yanlız umarım bu başlıgın sonu tekrar pc nizi formatlamaya kadar gitmez en kısa sürede hallolur..


- artuncs
- Legend
- Posts: 2137
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- City: London
- Location: England
Ayni Sorunu arka arkaya bende yasamistim, kalkista ucagi trim ile kaldiriyordum ve sebebini bilmiyorum neden ama iniste arka tekerleri koydugum anda ucak geriye dogru yatip tekrar havalaniyordu. Ben trimin auto pilota gectikten sonra duzelecegini saniyordum ama degilmis (ucagina gore degisiyor olabilir) Kemal hocanin dedigi gibi inerken trimi kontrol edin derim.
Saygilarimla
Saygilarimla
Erhan M. Artuc
-
- Junior Member
- Posts: 85
- Joined: 26 Feb 2008, 17:13
- Name: Sami Aselcioglu
- PID: 2847
- Vatsim ID: 1037450
- City: İskenderun
Müzellef kaptanım belirtmeliyim ki sürat 150,full flap inmek pek sağlıklı bir iniş konfigurasyonu değil.Bir daha ki sefere FMC'nin size iniş için verdiği Vref hızına süratinizi ayarlayarak inmeyi deneyin.Unutmadan son 40ft'te palye'ye başlayın ama burnu fazla kaldırmadan, 20ft'de de gazı tam olarak kesin.Bir de böyle deneyin bakalım 

İskenderun 28.10.1986
- THY133
- VIP Member
- Posts: 429
- Joined: 13 Oct 2002, 14:19
- Name: Deniz İrez
- PID: 133
- Location: Istanbul
Approach Hızını VREF'e göre ayarlamalı,
Flapler limitleri dahilinde açılmalı.
Spoiler ARM durumu getirilmeli. Böylece indikten sonra sürtünme etkisini arttırsın.
İnişte Trim ayarına dikkat Edilmeli. (Fazla Gerideyse burun tekrar havalanabilir)
50ft FLARE... Yani gazları kesip çok fazla hücum açısını çok arttırmadan gazları kesip uçağın yerle teması sağlanmalı.
Unutmayın yere yaklaştıkça yer etkisinden dolayı;
Kaldırma Katsayısı (Coefficient of Lift) artar. Ve Sürtünme Etkisi (Induced Drag) azalır. Bu da iniş mesafemizi arttırır.
Ama şöyle bir gerçek de var. Hiçbir iniş diğerine benzemez...
Flapler limitleri dahilinde açılmalı.
Spoiler ARM durumu getirilmeli. Böylece indikten sonra sürtünme etkisini arttırsın.
İnişte Trim ayarına dikkat Edilmeli. (Fazla Gerideyse burun tekrar havalanabilir)
50ft FLARE... Yani gazları kesip çok fazla hücum açısını çok arttırmadan gazları kesip uçağın yerle teması sağlanmalı.
Unutmayın yere yaklaştıkça yer etkisinden dolayı;
Kaldırma Katsayısı (Coefficient of Lift) artar. Ve Sürtünme Etkisi (Induced Drag) azalır. Bu da iniş mesafemizi arttırır.
Ama şöyle bir gerçek de var. Hiçbir iniş diğerine benzemez...

Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
ATPL-A (B737-A330)
-
- Average User
- Posts: 189
- Joined: 27 Oct 2008, 21:55
- Name: David Ay
- PID: 3393
- Vatsim ID: 1072326
- City: Stockholm
- Location: istanbul
Evet arkadaslar bir kac deneme ucusu ile son 3- 4 nm kala kontrol u aldim ve kendim inis yaptim cok saglikli oldu demekki auto pilot u pist basinda degilde 3-4 nm kala birakmak lazimmis...
-
- Average User
- Posts: 169
- Joined: 17 Aug 2007, 09:14
- Name: Oytun AKÇAY
- PID: 1811
- Location: Turkey
Kararlı bir yaklaşmanın en önemli kriterlerinden biri de Autopilot ile Autothrottle ı aynı anda devredışı bırakmaktır..
Eğer uçağımızın kontrolünü elimize alıyor isek bu sadece kumanda kollarından ibaret değildir. Bu iki CALLOUT birbirinden ayrılamaz bir tekerlemedir..
_AUTOPILOT DISENGAGED
_AUTOTHROTTLE DISENGAGED
Asla kontrolün bir kısmını üzerimize almıyoruz.. Sürekli tamamını üzerimize alıyoruz yada hiç karışmıyoruz
Gerçekçi bir Flare için EGPWS'in (ENHANCE GROUND PROXIMITY WARNING SYSTEM) "TEN" ikazını duymadan Throttle'ı IDLE a almıyoruz..
JET uçakları kesinlikle taakate muhtaç uçaklardır ve 20ftlik bir timing hatası bile Hard Landing'e sebebiyet verebilir
Çapraz kontrolde Vref imizi kaçırsak flare'da +8 hatta 10 kts fazlamız olsa da asla 10 ikazını duymadan gazı kesmiyoruz aksi halde bunu yaşayarak tecrübe etmiş ve dersimizi almış oluyoruz..
Eğer uçağımızın kontrolünü elimize alıyor isek bu sadece kumanda kollarından ibaret değildir. Bu iki CALLOUT birbirinden ayrılamaz bir tekerlemedir..
_AUTOPILOT DISENGAGED
_AUTOTHROTTLE DISENGAGED
Asla kontrolün bir kısmını üzerimize almıyoruz.. Sürekli tamamını üzerimize alıyoruz yada hiç karışmıyoruz
Gerçekçi bir Flare için EGPWS'in (ENHANCE GROUND PROXIMITY WARNING SYSTEM) "TEN" ikazını duymadan Throttle'ı IDLE a almıyoruz..
JET uçakları kesinlikle taakate muhtaç uçaklardır ve 20ftlik bir timing hatası bile Hard Landing'e sebebiyet verebilir
Çapraz kontrolde Vref imizi kaçırsak flare'da +8 hatta 10 kts fazlamız olsa da asla 10 ikazını duymadan gazı kesmiyoruz aksi halde bunu yaşayarak tecrübe etmiş ve dersimizi almış oluyoruz..

Oytun AKÇAY
CPL/A-06142
737(300-900)
Corendon
A I R L I N E S
CPL/A-06142
737(300-900)
Corendon
A I R L I N E S
-
- Average User
- Posts: 189
- Joined: 27 Oct 2008, 21:55
- Name: David Ay
- PID: 3393
- Vatsim ID: 1072326
- City: Stockholm
- Location: istanbul
Oytun hocam ve deniz in yine engin tecrubeleri ile beni yada bizleri besledikleri icin tesekkur ederim.Ben dedigin gibi ikisini de ayni anda birakiyorum birsey daha kapmis olduk

Denizin dedigi gibi ucak arka tekerleri koyduktan sonra burnunu yukariya dikiyordu yani bir nevi topu yere atarsiniz yaylanir ayni öyle oluyordu neyseki astik bunuda..



Denizin dedigi gibi ucak arka tekerleri koyduktan sonra burnunu yukariya dikiyordu yani bir nevi topu yere atarsiniz yaylanir ayni öyle oluyordu neyseki astik bunuda..
- THY2889
- Junior Member
- Posts: 52
- Joined: 13 May 2008, 21:09
- Name: Ahmet ACAR
- PID: 2889
- Vatsim ID: 1010384
- City: Samsun
- Location: Turkey
Oytun Hocam yararlı bilgileriniz için teşekkurler..
Ben de inişte genelde (PMDG 737-800) ,1000 feet civarı oto pilotu kapatıp inişi gerçeklestiriyordum ama autothrottle aktif durumda bırakıyorum. Ta'ki 10 uyarısını alana dek. Bu uyarıdan sonra inis sonrası f2 ile reverser ları devreye sokup yavaslatıyorum . Bu arada f2 yapınca autothrottl devreden çıkıyor otomatik olarak. Tabii reverser açmayı pist durumuna göre yapmakta fayda varki bazı pistlerde reverser e gerek bile kalmadan sadece speedbreak veya otofren ilede ucagı yavaslatmak mumkun.
Ancak son zamanlarda bir sey dikkatimi cekti özellikle pmdg 737 de yolcu ve yuk dengesini degistirdiginizde, örnegin full yolcu ortalama yuk gibi, fmc nin verdigi vr veya v2 hızlarının cok cok uzerinde havalanması . Örnegin v2 nin 150 oldugunu dusunun kalkıs 175 hatta 180 knot a kadar uzayabiliyor. Acaba fmc nin surekli olarak trim i 4.9 olarak sabitlemesinden kaynaklanabilirmi.
Ahmet ACAR
2889
SAMSUN
Ben de inişte genelde (PMDG 737-800) ,1000 feet civarı oto pilotu kapatıp inişi gerçeklestiriyordum ama autothrottle aktif durumda bırakıyorum. Ta'ki 10 uyarısını alana dek. Bu uyarıdan sonra inis sonrası f2 ile reverser ları devreye sokup yavaslatıyorum . Bu arada f2 yapınca autothrottl devreden çıkıyor otomatik olarak. Tabii reverser açmayı pist durumuna göre yapmakta fayda varki bazı pistlerde reverser e gerek bile kalmadan sadece speedbreak veya otofren ilede ucagı yavaslatmak mumkun.
Ancak son zamanlarda bir sey dikkatimi cekti özellikle pmdg 737 de yolcu ve yuk dengesini degistirdiginizde, örnegin full yolcu ortalama yuk gibi, fmc nin verdigi vr veya v2 hızlarının cok cok uzerinde havalanması . Örnegin v2 nin 150 oldugunu dusunun kalkıs 175 hatta 180 knot a kadar uzayabiliyor. Acaba fmc nin surekli olarak trim i 4.9 olarak sabitlemesinden kaynaklanabilirmi.
Ahmet ACAR
2889
SAMSUN