MD-88 kanatlar öne doğru da açılıyor
Bugün md-88 uçuşunda 19 numaralı koltukta oturuyordum. Tam kanatın ön hizasına denk geliyor. Atcos intersection a yaklaşırken kanatların öne doğru açıldığını fark ettim. Daha öncede Md ile uçmuştum ama oturduğum yer itibarıyla ilk defa tanık oldum. Sanki flaplar gibi açılıyor ama arada boşluk oluyor. Tahmin ediyorum motorlar arkada olduğu için yavaşladığında uçağın dengeli olmasına fayda sağlıyor. Bunun ne olduğunu bilen varmı acaba?
- THY410
- Officer
- Posts: 289
- Joined: 18 May 2002, 02:22
- Name: Batu Demir
- PID: 410
- Vatsim ID: 842060
- City: İzmir
- Location: Turkey
İlker kaptanım haklı leading edge slats, aslında neredeyse çoğu uçakta var, benim bildiklerim airbus, boeing ve md. Amacı ise flaplerin yaptığı işe çok benziyor, kanadın airfoilinin (kanat profili) eğimini artırarak daha fazla kaldırma kuvveti yaratırlar ve uçağın havada düşük süratlerde tutunmasını sağlarlar. Slat açmak için ayrı bir kol bulunmaz, biz flap açtıkça flap derecesine göre uygun kanat profili oluşturacak şekilde flap ile birlikte otomatik açılır.
Batu Demir
ATPL(Frozen)-B737
ATPL(Frozen)-B737
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
bazı uçaklarda slat açmak için ayrı bir kol olabilir, bunlar nispeten eski teknolojili uçaklardır, önce slat sonra flap açılacak şekilde donanıma sahiptirler.Yanılmıyorsam A300B2 ve B4ler böyle. Bazı savaş uçaklarında kontrol edilebilir ayrı kumandalı SLATlar vardır. Daha çok yeni nesil uçaklarda flap-slat beraber koordineli çalışır. Slat günümüz modern yolcu uçakların tamamında vardır. Belirli bir ağırlığın altında (aerodinamik gereksinim olmadığı için) Slat olmaz.Slat açmak için ayrı bir kol bulunmaz
Hakan"737"Güven
- THY410
- Officer
- Posts: 289
- Joined: 18 May 2002, 02:22
- Name: Batu Demir
- PID: 410
- Vatsim ID: 842060
- City: İzmir
- Location: Turkey
hakan737 wrote:bazı uçaklarda slat açmak için ayrı bir kol olabilir, bunlar nispeten eski teknolojili uçaklardır, önce slat sonra flap açılacak şekilde donanıma sahiptirler.Yanılmıyorsam A300B2 ve B4ler böyle. Bazı savaş uçaklarında kontrol edilebilir ayrı kumandalı SLATlar vardır. Daha çok yeni nesil uçaklarda flap-slat beraber koordineli çalışır. Slat günümüz modern yolcu uçakların tamamında vardır. Belirli bir ağırlığın altında (aerodinamik gereksinim olmadığı için) Slat olmaz.Slat açmak için ayrı bir kol bulunmaz
Hakan hocam, bilgi için teşekkürler:) Eksik bildiğim bir şeyi öğrendim sayenizde

Batu Demir
ATPL(Frozen)-B737
ATPL(Frozen)-B737