MD-88 kanatlar öne doğru da açılıyor

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
Post Reply
1219
Average User
Average User
Posts: 147
Joined: 18 Jan 2006, 08:58
Name: Emre ATAY
PID: 0000
Location: Turkey

Bugün md-88 uçuşunda 19 numaralı koltukta oturuyordum. Tam kanatın ön hizasına denk geliyor. Atcos intersection a yaklaşırken kanatların öne doğru açıldığını fark ettim. Daha öncede Md ile uçmuştum ama oturduğum yer itibarıyla ilk defa tanık oldum. Sanki flaplar gibi açılıyor ama arada boşluk oluyor. Tahmin ediyorum motorlar arkada olduğu için yavaşladığında uçağın dengeli olmasına fayda sağlıyor. Bunun ne olduğunu bilen varmı acaba?
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Leading edge slats değil mi? Boeing ler de arada boşluk olur...
FlyTHY IT Manager
User avatar
THY410
Officer
Officer
Posts: 289
Joined: 18 May 2002, 02:22
Name: Batu Demir
PID: 410
Vatsim ID: 842060
City: İzmir
Location: Turkey

İlker kaptanım haklı leading edge slats, aslında neredeyse çoğu uçakta var, benim bildiklerim airbus, boeing ve md. Amacı ise flaplerin yaptığı işe çok benziyor, kanadın airfoilinin (kanat profili) eğimini artırarak daha fazla kaldırma kuvveti yaratırlar ve uçağın havada düşük süratlerde tutunmasını sağlarlar. Slat açmak için ayrı bir kol bulunmaz, biz flap açtıkça flap derecesine göre uygun kanat profili oluşturacak şekilde flap ile birlikte otomatik açılır.
Batu Demir
ATPL(Frozen)-B737
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

Slat açmak için ayrı bir kol bulunmaz
bazı uçaklarda slat açmak için ayrı bir kol olabilir, bunlar nispeten eski teknolojili uçaklardır, önce slat sonra flap açılacak şekilde donanıma sahiptirler.Yanılmıyorsam A300B2 ve B4ler böyle. Bazı savaş uçaklarında kontrol edilebilir ayrı kumandalı SLATlar vardır. Daha çok yeni nesil uçaklarda flap-slat beraber koordineli çalışır. Slat günümüz modern yolcu uçakların tamamında vardır. Belirli bir ağırlığın altında (aerodinamik gereksinim olmadığı için) Slat olmaz.
Hakan"737"Güven
User avatar
THY410
Officer
Officer
Posts: 289
Joined: 18 May 2002, 02:22
Name: Batu Demir
PID: 410
Vatsim ID: 842060
City: İzmir
Location: Turkey

hakan737 wrote:
Slat açmak için ayrı bir kol bulunmaz
bazı uçaklarda slat açmak için ayrı bir kol olabilir, bunlar nispeten eski teknolojili uçaklardır, önce slat sonra flap açılacak şekilde donanıma sahiptirler.Yanılmıyorsam A300B2 ve B4ler böyle. Bazı savaş uçaklarında kontrol edilebilir ayrı kumandalı SLATlar vardır. Daha çok yeni nesil uçaklarda flap-slat beraber koordineli çalışır. Slat günümüz modern yolcu uçakların tamamında vardır. Belirli bir ağırlığın altında (aerodinamik gereksinim olmadığı için) Slat olmaz.

Hakan hocam, bilgi için teşekkürler:) Eksik bildiğim bir şeyi öğrendim sayenizde :)
Batu Demir
ATPL(Frozen)-B737
1219
Average User
Average User
Posts: 147
Joined: 18 Jan 2006, 08:58
Name: Emre ATAY
PID: 0000
Location: Turkey

Bilgiler için teşekkürler. Daha öncede kanat tarafına oturmuştum ama ilk defa fark ediyorum demek.
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”