vor dme yaklaşma

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
mehii
Newbie
Newbie
Posts: 22
Joined: 15 Jan 2008, 10:21
Location: Turkey

tüm hocalarıma selamlar.

ben bu işi biraz daha ciddi bir sekılde yapmak ısteyen azımlı bır ogrencıyım. vor dme yaklasmayı, forum dakı yazılardan ve chartlardan ogrendıgım kadarıyla yapıyorum ama basarılı olamıyorum. bir örnekle anlatmam gerekirse;
denızli cardak rwy24 pistine vor dme yaklasma.
1-vor istasyonu uzerıne geldıgımde(8000ft) 060 basa dönüyorum
2-d12 ye kadar 060 bası koruyorum(buarada d12 de 6500ft)
3-d12 den sonra 015 sol basa donuyorum(1 dk ucuyorum)
4-daha sonra 240 sag basa donuyorum. ufak tefek sag sol ayarlarla vor ıgnesını course ıgnesıyle aynı hızada merkezlıyorum.
5-d5 e kadar 4500 e alcalıyorum. sonradan rutın alcalma işlemi VE HÜSRAN. UCAK PİSTİ ORTALAMIYOR.igne ucusun son zamanlarında merkezden kacıyor.(merkezlesem dahi pisti merkezlemıyor) ne yapmam gerekıyor. ben courseyı240 a ayarladıktan sonra hdg ıle donüslerımı yapıyorum. NAV tusunu aktif etmem gerekıyormu. lutfen bana bu ısın puf noktasını soyleyın. ıls yaklasmada hıc problem yasamıyorum. haa buarada nav1 radyom cardak vor'a baglı.
cevaplarınız ıcın sımdıden tesekkurler.

mehmet ulusoy,
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

ILS yaklaşmalarda gerçekten sorun yaşamamanızın sebebi uçağın kendi kendine herşeyi yapıyor olması olabilirmi? zira bildiğim kadarıyla bu koca sanal havacılık camiasında (tamamından bahsediyorum) hava şartları ne olursa olsun (CATIII'ler hariç) kaç kişi son 5nm'yi manuel ILS ile geçiyor çok merak ediyorum!


VOR yaklaşmasına gelince, www.trvacc.org/forum training bölümünde DEnizli VOR yaklaşması ayrıntılı olarak tarif edilmiştir.

Yinede merakınız için son 5. sorunuzun cevabı;
pisti karşılayamayabilirsiniz, iki sebebi vardır, ya OFFSET yaklaşmadır yada VOR istasyonu veya pistin koordinatı yanlışdır (scenery hatası)

VOr yaklaşmasında piste inbound oluşta 3 yöntem vardır;
track'i (yani course'u=izi) manuel takip etmek
track'i otopilot heading ile takip etmek (ettirmek)
track'i otopilot NAV veya LOC veya VORLOC ile takip etmek (ettirmek)

Alçalmalar pilot kabiliyetindedir.

Hakan"737"Güven
mehii
Newbie
Newbie
Posts: 22
Joined: 15 Jan 2008, 10:21
Location: Turkey

hocam bılgıler ıcın tesekkurler ben bır de scenery e bakayım belkı koord. hatası olabılır.
Deha BOZKAYA
Junior Member
Junior Member
Posts: 53
Joined: 16 Dec 2007, 17:18
Name: Deha BOZKAYA
PID: 2719
Location: Turkey

Mehmet Bey;
VOR yaklaşmalarda pisti karşılamak(ortalamak)gibi bir durum her meydan için mümkün olmayabilir.VOR yaklaşma usulünü chartla birebir uyguladığınızda bile,çoğunlukla pisti görebileceğiniz uygun bir noktaya kadar sizi güvenli bir şekilde yaklaştırır.Ondan sonrası tamamen pilot becerisidir.Buna en iyi örnek de Van havaalanıdır.

Facebook'u bırakalım,Eurobook'a bakalım...
Deha BOZKAYA
PID:2719
[img=left]http://www.euro-book.net/indicator/2/deha.png[/img=left]
User avatar
THY656
VIP Member
VIP Member
Posts: 258
Joined: 06 Jan 2003, 02:28
Name: Selim BILGIN
PID: 656
Vatsim ID: 853361
City: Aydin
Location: Turkey

quote:zira bildiğim kadarıyla bu koca sanal havacılık camiasında (tamamından bahsediyorum) hava şartları ne olursa olsun (CATIII'ler hariç) kaç kişi son 5nm'yi manuel ILS ile geçiyor çok merak ediyorum!

Ben de Hakan hocamın merakından yola çıkarak bir soru sormak istiyorum.Zira ben de çok merak ediyorum!
1-Gerçek airliner veya commercial pilotajda ILS'li meydanlara yaklaşmada son 5nm manuel mi geçiliyor?
2-Hold manuel mi yapılıyor?
3-Arc manuel mi yapılıyor?

THY656
Selim Bilgin
Post Reply

Return to “Training Lounge”