tüm hocalarıma selamlar.
ben bu işi biraz daha ciddi bir sekılde yapmak ısteyen azımlı bır ogrencıyım. vor dme yaklasmayı, forum dakı yazılardan ve chartlardan ogrendıgım kadarıyla yapıyorum ama basarılı olamıyorum. bir örnekle anlatmam gerekirse;
denızli cardak rwy24 pistine vor dme yaklasma.
1-vor istasyonu uzerıne geldıgımde(8000ft) 060 basa dönüyorum
2-d12 ye kadar 060 bası koruyorum(buarada d12 de 6500ft)
3-d12 den sonra 015 sol basa donuyorum(1 dk ucuyorum)
4-daha sonra 240 sag basa donuyorum. ufak tefek sag sol ayarlarla vor ıgnesını course ıgnesıyle aynı hızada merkezlıyorum.
5-d5 e kadar 4500 e alcalıyorum. sonradan rutın alcalma işlemi VE HÜSRAN. UCAK PİSTİ ORTALAMIYOR.igne ucusun son zamanlarında merkezden kacıyor.(merkezlesem dahi pisti merkezlemıyor) ne yapmam gerekıyor. ben courseyı240 a ayarladıktan sonra hdg ıle donüslerımı yapıyorum. NAV tusunu aktif etmem gerekıyormu. lutfen bana bu ısın puf noktasını soyleyın. ıls yaklasmada hıc problem yasamıyorum. haa buarada nav1 radyom cardak vor'a baglı.
cevaplarınız ıcın sımdıden tesekkurler.
mehmet ulusoy,
vor dme yaklaşma
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
ILS yaklaşmalarda gerçekten sorun yaşamamanızın sebebi uçağın kendi kendine herşeyi yapıyor olması olabilirmi? zira bildiğim kadarıyla bu koca sanal havacılık camiasında (tamamından bahsediyorum) hava şartları ne olursa olsun (CATIII'ler hariç) kaç kişi son 5nm'yi manuel ILS ile geçiyor çok merak ediyorum!
VOR yaklaşmasına gelince, www.trvacc.org/forum training bölümünde DEnizli VOR yaklaşması ayrıntılı olarak tarif edilmiştir.
Yinede merakınız için son 5. sorunuzun cevabı;
pisti karşılayamayabilirsiniz, iki sebebi vardır, ya OFFSET yaklaşmadır yada VOR istasyonu veya pistin koordinatı yanlışdır (scenery hatası)
VOr yaklaşmasında piste inbound oluşta 3 yöntem vardır;
track'i (yani course'u=izi) manuel takip etmek
track'i otopilot heading ile takip etmek (ettirmek)
track'i otopilot NAV veya LOC veya VORLOC ile takip etmek (ettirmek)
Alçalmalar pilot kabiliyetindedir.
Hakan"737"Güven
VOR yaklaşmasına gelince, www.trvacc.org/forum training bölümünde DEnizli VOR yaklaşması ayrıntılı olarak tarif edilmiştir.
Yinede merakınız için son 5. sorunuzun cevabı;
pisti karşılayamayabilirsiniz, iki sebebi vardır, ya OFFSET yaklaşmadır yada VOR istasyonu veya pistin koordinatı yanlışdır (scenery hatası)
VOr yaklaşmasında piste inbound oluşta 3 yöntem vardır;
track'i (yani course'u=izi) manuel takip etmek
track'i otopilot heading ile takip etmek (ettirmek)
track'i otopilot NAV veya LOC veya VORLOC ile takip etmek (ettirmek)
Alçalmalar pilot kabiliyetindedir.
Hakan"737"Güven
-
- Junior Member
- Posts: 53
- Joined: 16 Dec 2007, 17:18
- Name: Deha BOZKAYA
- PID: 2719
- Location: Turkey
Mehmet Bey;
VOR yaklaşmalarda pisti karşılamak(ortalamak)gibi bir durum her meydan için mümkün olmayabilir.VOR yaklaşma usulünü chartla birebir uyguladığınızda bile,çoğunlukla pisti görebileceğiniz uygun bir noktaya kadar sizi güvenli bir şekilde yaklaştırır.Ondan sonrası tamamen pilot becerisidir.Buna en iyi örnek de Van havaalanıdır.
Facebook'u bırakalım,Eurobook'a bakalım...
Deha BOZKAYA
PID:2719
[img=left]http://www.euro-book.net/indicator/2/deha.png[/img=left]
VOR yaklaşmalarda pisti karşılamak(ortalamak)gibi bir durum her meydan için mümkün olmayabilir.VOR yaklaşma usulünü chartla birebir uyguladığınızda bile,çoğunlukla pisti görebileceğiniz uygun bir noktaya kadar sizi güvenli bir şekilde yaklaştırır.Ondan sonrası tamamen pilot becerisidir.Buna en iyi örnek de Van havaalanıdır.
Facebook'u bırakalım,Eurobook'a bakalım...
Deha BOZKAYA
PID:2719
[img=left]http://www.euro-book.net/indicator/2/deha.png[/img=left]
- THY656
- VIP Member
- Posts: 258
- Joined: 06 Jan 2003, 02:28
- Name: Selim BILGIN
- PID: 656
- Vatsim ID: 853361
- City: Aydin
- Location: Turkey
quote:zira bildiğim kadarıyla bu koca sanal havacılık camiasında (tamamından bahsediyorum) hava şartları ne olursa olsun (CATIII'ler hariç) kaç kişi son 5nm'yi manuel ILS ile geçiyor çok merak ediyorum!
Ben de Hakan hocamın merakından yola çıkarak bir soru sormak istiyorum.Zira ben de çok merak ediyorum!
1-Gerçek airliner veya commercial pilotajda ILS'li meydanlara yaklaşmada son 5nm manuel mi geçiliyor?
2-Hold manuel mi yapılıyor?
3-Arc manuel mi yapılıyor?
THY656
Selim Bilgin
Ben de Hakan hocamın merakından yola çıkarak bir soru sormak istiyorum.Zira ben de çok merak ediyorum!
1-Gerçek airliner veya commercial pilotajda ILS'li meydanlara yaklaşmada son 5nm manuel mi geçiliyor?
2-Hold manuel mi yapılıyor?
3-Arc manuel mi yapılıyor?
THY656
Selim Bilgin