Sorun olması gereksiz şu nezih ortamda zaten gülüm , o topicte bişiler yazdım okumuşsundur sanırım ...
İşin özü orada [;)]
Resim için tekrar teşekkürler
B. Fatih Koz
"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"
ILS
ILS yaklaşması esnasında...
1)zaman zaman, EHSI dispaly deki, LOC. ve G/S sinyal takibi yapılan beyaz yuvarlak barlar sarı renge dönüyor, bazen yanıp sönüyor ve sonra tekrar beyaz oluyor. Bu normal bir durum mudur, neden kaynaklanır?
2)bazen tüm G/S ve LOC. establish olmasına rağmen son 1-2 mil içerisinde uçak G/S hattının altına düşüyor ama EHSI dispalyde hala her şey normal görünüyor böyle bir durum yaşayan oldumu merak ediyorum yoksa bende mi bir gariplik var?
3)yukarıdaki ilk resimlerden birinde de var CWS P (sarı renkli) bu auto pliot ile ilgili bir uyarı ama nasıl oluşur ve gidermek için ne yapmak lazım?
4)Rad Nav da her iki kanalada ilgili ILS frekansını girmeme ve çift auto pilot seçili ve aktif (engage) olmasına ragmen displayde Single CH uyarısı almaya devam ediyorum.
5)Bu güne kadar FMC hızına müdahale etmeme ragmen FMC ile yaklaşmada hep ucak sürratli kalıyor FMC nin hesapladığı T/D noktasından önce -en az 20 nm- alçalmaya başlamama rağmen, bu sebeple söz gelimi İstanbul 36R için yine söz gelimi UL620 koridorundan geliyor olsam bile YAA VOR undan cok önce VNAV dan çıkıp MCP ile yaklaşmayı yapıyorum bu konuda fikirleriniz ne dir?
çok uzun oldu kusura bakmayın ama kafama takılıyor bu konular.
pardon bir ilave daha yapayım 6)bu uçakta TO/GA tuşu nerde hiç bir yerde bulamadım?

Serhan Önür
TK396
1)zaman zaman, EHSI dispaly deki, LOC. ve G/S sinyal takibi yapılan beyaz yuvarlak barlar sarı renge dönüyor, bazen yanıp sönüyor ve sonra tekrar beyaz oluyor. Bu normal bir durum mudur, neden kaynaklanır?
2)bazen tüm G/S ve LOC. establish olmasına rağmen son 1-2 mil içerisinde uçak G/S hattının altına düşüyor ama EHSI dispalyde hala her şey normal görünüyor böyle bir durum yaşayan oldumu merak ediyorum yoksa bende mi bir gariplik var?
3)yukarıdaki ilk resimlerden birinde de var CWS P (sarı renkli) bu auto pliot ile ilgili bir uyarı ama nasıl oluşur ve gidermek için ne yapmak lazım?
4)Rad Nav da her iki kanalada ilgili ILS frekansını girmeme ve çift auto pilot seçili ve aktif (engage) olmasına ragmen displayde Single CH uyarısı almaya devam ediyorum.
5)Bu güne kadar FMC hızına müdahale etmeme ragmen FMC ile yaklaşmada hep ucak sürratli kalıyor FMC nin hesapladığı T/D noktasından önce -en az 20 nm- alçalmaya başlamama rağmen, bu sebeple söz gelimi İstanbul 36R için yine söz gelimi UL620 koridorundan geliyor olsam bile YAA VOR undan cok önce VNAV dan çıkıp MCP ile yaklaşmayı yapıyorum bu konuda fikirleriniz ne dir?
çok uzun oldu kusura bakmayın ama kafama takılıyor bu konular.
pardon bir ilave daha yapayım 6)bu uçakta TO/GA tuşu nerde hiç bir yerde bulamadım?


Serhan Önür
TK396
Merhaba Serhan Bey,
Bende cok cok yeni bir PMDG kullanicisi oldugum icin sorularinizdan sadece bir tanesine, onuda bildigim kadaryila, cevap vermeye calisacagim. CWS P ile ilgili olan sorunuz. Bunuda dün manuelleri okurken tesadüfen gözüme carpti. Oradan biliyorum bir miktar.
CWS Control Wheel Steering in kisaltilmisi, ve sonuna P gelirse pitch R gelirse Roll'u temsil ediyor. Islevi su, auto pilot aktif olsa dahi levye ile bir miktar pitch ve roll kontrolu veriyor pilota. Bu sistemi kapatmak icin ne yapmak lazim bilmiyorum ama manuelde asagidaki 3 sey yapilirsa aktif olacagi yaziyor. Bunlari yapmadigimiz takdirde bu ikazida gidermis oluruz herhalde
1- MCP'deki CWS autopilıt dügmesini aktif hale getirmek
2- autopilot CMD modunda aktifken levyeye bir müddet basinc uygulamak
3- herhangi bir pitch/roll modu secmeden autopiltu aktif hale getirmek.
Umarim yardimci olmusumdur. bir yanlis varsa benden tecrübeli arkadaslarim mutlaka düzelteceklerdir.
selamlar, iyi ucuslar...
Nuri Tuncel
TK1416
Bende cok cok yeni bir PMDG kullanicisi oldugum icin sorularinizdan sadece bir tanesine, onuda bildigim kadaryila, cevap vermeye calisacagim. CWS P ile ilgili olan sorunuz. Bunuda dün manuelleri okurken tesadüfen gözüme carpti. Oradan biliyorum bir miktar.
CWS Control Wheel Steering in kisaltilmisi, ve sonuna P gelirse pitch R gelirse Roll'u temsil ediyor. Islevi su, auto pilot aktif olsa dahi levye ile bir miktar pitch ve roll kontrolu veriyor pilota. Bu sistemi kapatmak icin ne yapmak lazim bilmiyorum ama manuelde asagidaki 3 sey yapilirsa aktif olacagi yaziyor. Bunlari yapmadigimiz takdirde bu ikazida gidermis oluruz herhalde

1- MCP'deki CWS autopilıt dügmesini aktif hale getirmek
2- autopilot CMD modunda aktifken levyeye bir müddet basinc uygulamak
3- herhangi bir pitch/roll modu secmeden autopiltu aktif hale getirmek.
Umarim yardimci olmusumdur. bir yanlis varsa benden tecrübeli arkadaslarim mutlaka düzelteceklerdir.
selamlar, iyi ucuslar...
Nuri Tuncel
TK1416
-
- Newbie
- Posts: 16
- Joined: 02 May 2005, 01:14
- Location: Turkey
- Contact:
selamlar,
kolaydan başlayıp yanıtlamaya çalışayım...
6) to/go icin bir switch yok, ancak course'un sol ustundeki vidaya basarsaniz to/go moduna geciyor.
5) fmc de nasıl bir plan yaptığınızı ve hızlı derken ne kadar bir hızdan bahsettiğinizi aktarır mısınız?
4) yukaridaki ya da aşağıdaki sorunla ilgili olabilir
3) eğer uçuş kontrollerinizden birisi otopilotu ezip iş yapıyorsa CWS uyarısı çıkıyor olmalı.
2)uçağın iniş konfigürasyonu ile ilgili olabilir(hız/cevre kosullari vb) manuel inislerde bir kac kez yasadim bu olayi akabinde G/S uyarıları aldım... oncelikle yukardaki problemleri cozmeliyiz gibime geliyor
1)bkz2, uc renk de ayri ayri anlamlarda olmali, pmdg cockpit and systems kitabını okumak lazm. yeşil her şey yolunda demektir genelde; beyaz ise armed. geriye kalıyo sarı onu atıyorum : yeşil yapmaya çalışıyorum modu(yukardaki problemlerden kaynaklanıyor olabilir)
0) hani ekran görüntüsü hocam
daha kolay olurdu...
kolaydan başlayıp yanıtlamaya çalışayım...
6) to/go icin bir switch yok, ancak course'un sol ustundeki vidaya basarsaniz to/go moduna geciyor.
5) fmc de nasıl bir plan yaptığınızı ve hızlı derken ne kadar bir hızdan bahsettiğinizi aktarır mısınız?
4) yukaridaki ya da aşağıdaki sorunla ilgili olabilir
3) eğer uçuş kontrollerinizden birisi otopilotu ezip iş yapıyorsa CWS uyarısı çıkıyor olmalı.
2)uçağın iniş konfigürasyonu ile ilgili olabilir(hız/cevre kosullari vb) manuel inislerde bir kac kez yasadim bu olayi akabinde G/S uyarıları aldım... oncelikle yukardaki problemleri cozmeliyiz gibime geliyor
1)bkz2, uc renk de ayri ayri anlamlarda olmali, pmdg cockpit and systems kitabını okumak lazm. yeşil her şey yolunda demektir genelde; beyaz ise armed. geriye kalıyo sarı onu atıyorum : yeşil yapmaya çalışıyorum modu(yukardaki problemlerden kaynaklanıyor olabilir)
0) hani ekran görüntüsü hocam

-
- Junior Member
- Posts: 67
- Joined: 09 Jun 2004, 20:25
- Name: Alper DİLAVER
- PID: 539
- Vatsim ID: 847840
- City: TRABZON
- Location: Turkey
selam serhan hoca,
Sizin sorun eğer yanlıs anlamadıysam flap ve teker acma olaylarından oluyo. Doğru hızlarda dogru teker ve flap açmanız lazım. Eğer bi hatam yoksa THY de çalısan bı arkadasım bana hız 200 knt olunca şy procedurlerı geregi teker acılır demıstı. Aynı zamanda bir konuya dıkkat edın. Flap acarken aynı anda bırkac ayarı bırden set etmeyın. Ornegın flapları 1 e cekerken anıden 2 yı set etmyın once 1 set olsun sonra 2 ye cekın. 2 set olsun sonra 5 e cekın. bu bole gıtsın.mesela anıden 5 flaptan 30 a gecersenız bu ucak kant yuzeyınde anı bır hava dırencı yaratır ve bu durum sızın havadakı hızınıza dolayısı ıle de yere gore hızınıza etkı eder.Bir nokta da su auto şrotle ı pıst basına kadar kullanınca( kı genl ve gercek uygulama da ole dıye bılıyorum)hızda anı azalıslar yapmayın yavas yavas azalacak sekılde azaltın. Butun bunların kombıne etkısı sızınsoruna neden oluyodur. Unutmayın ucak ınsan bedenı kadar dınamık hareket edemıyo... Eger daha farklı bı sorun varsa detayı bısekılde acıklayın lutfen....
Yuksek kalma olayına neden de, 300 knt hızlan dakıkada 1800 2000 feet V/S ıle (1/3 alcalma kuralı ıcın) alcalmanız lazım eger bunları yapıyosanız ozaman sızın bır agırlık sorununuz var. Unutmayın ucagın gozunde agırlı yada baska bır tabırle tasıdıgı yuk onemlıdır. ucak,yuk olarak da kargo ve yakıtı tanımaz. Boş agırlıklı halınden sonra ucaga koydugunuz her yakıt kargo ınsanvs. ucak ıcın yuk olarak tanımlanır. Yolcu sayısına da dıkkat edın ....
Bir de ıstanbula 40 nm kala( yalovaya 10-15 nm mesafe edıyo zannedersem) hızınızı 300 den 250 ye cekın 15nm kala 210 7.5 nm kala da 180 e azaltın bu sınırlamalara uyunca dogru yaklasma cızgısı ıle pıste yaklasırsınız.
iyi ucuslar.....
TK539
Alper DİLAVER-TRABZON
Sizin sorun eğer yanlıs anlamadıysam flap ve teker acma olaylarından oluyo. Doğru hızlarda dogru teker ve flap açmanız lazım. Eğer bi hatam yoksa THY de çalısan bı arkadasım bana hız 200 knt olunca şy procedurlerı geregi teker acılır demıstı. Aynı zamanda bir konuya dıkkat edın. Flap acarken aynı anda bırkac ayarı bırden set etmeyın. Ornegın flapları 1 e cekerken anıden 2 yı set etmyın once 1 set olsun sonra 2 ye cekın. 2 set olsun sonra 5 e cekın. bu bole gıtsın.mesela anıden 5 flaptan 30 a gecersenız bu ucak kant yuzeyınde anı bır hava dırencı yaratır ve bu durum sızın havadakı hızınıza dolayısı ıle de yere gore hızınıza etkı eder.Bir nokta da su auto şrotle ı pıst basına kadar kullanınca( kı genl ve gercek uygulama da ole dıye bılıyorum)hızda anı azalıslar yapmayın yavas yavas azalacak sekılde azaltın. Butun bunların kombıne etkısı sızınsoruna neden oluyodur. Unutmayın ucak ınsan bedenı kadar dınamık hareket edemıyo... Eger daha farklı bı sorun varsa detayı bısekılde acıklayın lutfen....
Yuksek kalma olayına neden de, 300 knt hızlan dakıkada 1800 2000 feet V/S ıle (1/3 alcalma kuralı ıcın) alcalmanız lazım eger bunları yapıyosanız ozaman sızın bır agırlık sorununuz var. Unutmayın ucagın gozunde agırlı yada baska bır tabırle tasıdıgı yuk onemlıdır. ucak,yuk olarak da kargo ve yakıtı tanımaz. Boş agırlıklı halınden sonra ucaga koydugunuz her yakıt kargo ınsanvs. ucak ıcın yuk olarak tanımlanır. Yolcu sayısına da dıkkat edın ....
Bir de ıstanbula 40 nm kala( yalovaya 10-15 nm mesafe edıyo zannedersem) hızınızı 300 den 250 ye cekın 15nm kala 210 7.5 nm kala da 180 e azaltın bu sınırlamalara uyunca dogru yaklasma cızgısı ıle pıste yaklasırsınız.
iyi ucuslar.....
TK539
Alper DİLAVER-TRABZON
tekrar merhaba,
?imdi, son dan başlayayım. Ama önce cevaplar için teşşekkür ederim.
Alper bey kardeşim; şöyle anlatayım; her yigidin bir yoğurt yiyişi vardırya, temel aynı kalmak üzere her pilotunda kendine has tarzı var. Bizler pilot olamasakda emel prensipler aynı olmak üzere bizimde bazı kendimize has tarzlarımız var.
Mesela ben g/s capture olmadan iniş takımlarını açmam. Söylediğiniz diğer özelliklerdede benim için yeni birşey yok zaten uyguladığım yöntemler ama yinede sağolun. Belki ben problemi tam açıklayamadım. MCP den müdahale edince sorun yaşamıyorum. ben FMC nin planına müdahale etmeden bu işi nasıl yapabileceğimi araştırıyorum zira FMC nin planına her defasında müdahale etmem gerekiyor.
Ertan bey;
bir vidanın bukadar önemli ve anlam yüklüsünü hiç görmemiştim teşekkür ederim. (dahiane bir fikir panelin vidasına bu işi yaptırmak, boeing deki mühendislerin daha öğreneceği çok şey var demmek ki; adamlara tavsiye edelim PMDG yazılımcı ları ile bir görüşşüsnler; ama benin sorunun çözüldü.
FMC planı için epeyice açıklama yapmak lazım ama onu başka bir topikte yapayım hakikaten önemli FMC manuallerini okudum ama ben şimdilik bu problemi çözemedim.
CWS evet herzaman olmuyor bundan sonra daha dikkat edeyim belkide ben farkında olmadan joysitic' ile müdahale etmiş olabilirim bu konu araştırılacak;
iniş konügrasyonunda problem olduğunu sanmıyorum; çünkü problem daha önce oluşuyor,
Hocam resim yollayalımda bunun için zaman gerek; uğraşmak gerek, o da bende yok... [:p]
Nuri bey sizede teşekkür yardımlarınız için sagolun
Serhan Önür
TK396
?imdi, son dan başlayayım. Ama önce cevaplar için teşşekkür ederim.
Alper bey kardeşim; şöyle anlatayım; her yigidin bir yoğurt yiyişi vardırya, temel aynı kalmak üzere her pilotunda kendine has tarzı var. Bizler pilot olamasakda emel prensipler aynı olmak üzere bizimde bazı kendimize has tarzlarımız var.
Mesela ben g/s capture olmadan iniş takımlarını açmam. Söylediğiniz diğer özelliklerdede benim için yeni birşey yok zaten uyguladığım yöntemler ama yinede sağolun. Belki ben problemi tam açıklayamadım. MCP den müdahale edince sorun yaşamıyorum. ben FMC nin planına müdahale etmeden bu işi nasıl yapabileceğimi araştırıyorum zira FMC nin planına her defasında müdahale etmem gerekiyor.
Ertan bey;
bir vidanın bukadar önemli ve anlam yüklüsünü hiç görmemiştim teşekkür ederim. (dahiane bir fikir panelin vidasına bu işi yaptırmak, boeing deki mühendislerin daha öğreneceği çok şey var demmek ki; adamlara tavsiye edelim PMDG yazılımcı ları ile bir görüşşüsnler; ama benin sorunun çözüldü.
FMC planı için epeyice açıklama yapmak lazım ama onu başka bir topikte yapayım hakikaten önemli FMC manuallerini okudum ama ben şimdilik bu problemi çözemedim.
CWS evet herzaman olmuyor bundan sonra daha dikkat edeyim belkide ben farkında olmadan joysitic' ile müdahale etmiş olabilirim bu konu araştırılacak;
iniş konügrasyonunda problem olduğunu sanmıyorum; çünkü problem daha önce oluşuyor,
Hocam resim yollayalımda bunun için zaman gerek; uğraşmak gerek, o da bende yok... [:p]
Nuri bey sizede teşekkür yardımlarınız için sagolun
Serhan Önür
TK396
-
- Average User
- Posts: 211
- Joined: 19 Aug 2001, 04:09
- Location: Turkey
- Contact:
B737'de VNAV/LNAV kullanarak ILS yaklaşma yapamazsın. Non Precision'larda VNAV kullanımı tavsiye ediliyor ama çok iyi planlama, ugulama ve denetleme gerekiyor.
Yapılması gereken;
Localiser intercept için vektör verildiğinde Flap 1 - Flap 1 hızı
Localiser intercept hdg uçulurken Flap 5 - Flap 5 hızı ( Flap 1'den direk 5'e geçiş )
Localiser established Flap 15 - Flap 15 Hızı
Glideslope alive - Flap 25, gear down
Flap 30..
Çoğu operatör glide slope alive olunca Flap 15 yapıp OM veya 4DME'ye kadar Flap 15 ve gear up uçuyorlar, sonra seri olarak flap25+gear ve flap 30..
Sevgiler,
Bozhan Özsoy.
Yapılması gereken;
Localiser intercept için vektör verildiğinde Flap 1 - Flap 1 hızı
Localiser intercept hdg uçulurken Flap 5 - Flap 5 hızı ( Flap 1'den direk 5'e geçiş )
Localiser established Flap 15 - Flap 15 Hızı
Glideslope alive - Flap 25, gear down
Flap 30..
Çoğu operatör glide slope alive olunca Flap 15 yapıp OM veya 4DME'ye kadar Flap 15 ve gear up uçuyorlar, sonra seri olarak flap25+gear ve flap 30..
Sevgiler,
Bozhan Özsoy.
734 lerde engine out inisler ve go-around lar 15 flaple yapiliyor bildigim kadari ile. Flap 1 ile go-around yapmak stall a dusurebilir.
738 lerde takeoff icin flaplar genelde 5 derece olur. Ancak bu sicakliga, yukseklige ve en onemlisi pist uzunluguna gore degisebilir. Bazi durumlarda Flap10 ile kalkis yapmaniz gerekebilir. Flap10 ile yapilan kalkislarda ucak daha kisa mesafede kalkar, ancak tirmanis acisi daha dusuk olur.
Saygilar
Cuneyt Ozseker
http://www.aerovisual.net
http://www.crea-factory.com
738 lerde takeoff icin flaplar genelde 5 derece olur. Ancak bu sicakliga, yukseklige ve en onemlisi pist uzunluguna gore degisebilir. Bazi durumlarda Flap10 ile kalkis yapmaniz gerekebilir. Flap10 ile yapilan kalkislarda ucak daha kisa mesafede kalkar, ancak tirmanis acisi daha dusuk olur.
Saygilar
Cuneyt Ozseker
http://www.aerovisual.net
http://www.crea-factory.com
-
- Newbie
- Posts: 10
- Joined: 12 May 2007, 21:50
- Name: Ozgur ORHON
- PID: 0000
- Contact:
Hanifi kaptan'a katılmamak mümkün değil baştan sona kadar bir çırpıda bitiverdi yeni bir pmdg pilotu olarak bana çok faydası oldu teşekkürler.
Özgür Orhon
THY2354

Özgür Orhon
THY2354
