Bu reverser olayını tam çözemedim PMDG 737-800 de.Her inişte kullanılması öneriliyo 60-70 knot dan sonra kapatcaz motora zarar vermesin diye.Ama nerden nasıl çalıştırcaz onu anlamadım bide çalıştırınca motorlar idle damı olcak yoksa motor geri çalışca?ı için bizde gaz açcazmı.
Yardımcı olursanız sevinirim.
Caner Yalçın
TK1106
reverser kullanımı
-
- Senior Member
- Posts: 477
- Joined: 11 Apr 2004, 23:23
- Name: Buğra Oğuzülgen
- PID: 1125
- Location: Turkey
İnişe 20-10 feet kala klavyeden F1 e basarak gaz idle yapılır,teker koyduktan sonra klavyeden F2 ye basarak reverserlar çalıştırılır,reverserları kapatmak için tekrar F1 e basılarak gaz idle yapılır.
FS içinde aklıma gelen tek istisnai durum PSS airbus.PSS de CLM mode da iken retard duyulunca - ye basılır,reverserlar için tekrar - ye basılır sonra reverser kapatmak için + ya basılır.
Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen

FS içinde aklıma gelen tek istisnai durum PSS airbus.PSS de CLM mode da iken retard duyulunca - ye basılır,reverserlar için tekrar - ye basılır sonra reverser kapatmak için + ya basılır.
Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen

Teşekkürler Buğra kaptan olay anlaşılmıştır.
Caner Yalçın
TK1106
Caner Yalçın
TK1106
Fatih Koz hocanın sitesinde Sn. Arslan Türegün'ün türkçeye çevirdiği dersleri okurken şöyle bir ifade gördüm.
DİKKAT : REVERSE ÇALI?TIRILDI?INDA MUTLAKA FULL STOP YAPILMALIDIR!
Bu ne anlama geliyor.Eğer reverse çalıştırdıysam uçağı pistte tamamen durdurup ondan sonramı taxiye başlamalıyım.Tam anlamadım.
Caner Yalçın
TK1106
DİKKAT : REVERSE ÇALI?TIRILDI?INDA MUTLAKA FULL STOP YAPILMALIDIR!
Bu ne anlama geliyor.Eğer reverse çalıştırdıysam uçağı pistte tamamen durdurup ondan sonramı taxiye başlamalıyım.Tam anlamadım.
Caner Yalçın
TK1106
-
- Senior Member
- Posts: 477
- Joined: 11 Apr 2004, 23:23
- Name: Buğra Oğuzülgen
- PID: 1125
- Location: Turkey
Bunu anlamadım.Gerçekte reverser kapatılır 60 knotda ve sonra pistten çıkılır durmadan.
Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen

Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen

-
- Average User
- Posts: 211
- Joined: 19 Aug 2001, 04:09
- Location: Turkey
- Contact:
Buğra körüğe gelince durmayacakmısın? 
Touch and Go'da reverse kullanmayınız, kullandınızsa bile mutlaka durunuz yeniden kalkışı denemeyiniz diyor. Aynı şey Go Around için de geçerli..
Sevgiler,
Bozhan Özsoy.

Touch and Go'da reverse kullanmayınız, kullandınızsa bile mutlaka durunuz yeniden kalkışı denemeyiniz diyor. Aynı şey Go Around için de geçerli..
Sevgiler,
Bozhan Özsoy.
-
- Senior Member
- Posts: 477
- Joined: 11 Apr 2004, 23:23
- Name: Buğra Oğuzülgen
- PID: 1125
- Location: Turkey
Körükte tabi duruyorum abi
.Pist üzerinde reverser kapatınca neden duruyorum onu anlamadım
.
Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen



Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen

-
- Average User
- Posts: 211
- Joined: 19 Aug 2001, 04:09
- Location: Turkey
- Contact:
Orda pist üzerinde dur demiyor aslında. "Full Stop Landing" Diyor ki bunun da anlamı aslında Tam İniş demek.
Tarifi;
WARNING: After reverse şrust is initiated, a full stop landing must be made.
Because;
1. Five seconds are required for a reverser to transition to şe forward şrust position ( 5 saniyeden sonra birde TO/GA'ya spool up süresi var ki uzun zaman. )
2. A possibility exists şat a reverser may not stow in şe forward şrust position ( Bahtsız Bedevi durumu )
Sevgiler,
Bozhan Özsoy.
Tarifi;
WARNING: After reverse şrust is initiated, a full stop landing must be made.
Because;
1. Five seconds are required for a reverser to transition to şe forward şrust position ( 5 saniyeden sonra birde TO/GA'ya spool up süresi var ki uzun zaman. )
2. A possibility exists şat a reverser may not stow in şe forward şrust position ( Bahtsız Bedevi durumu )
Sevgiler,
Bozhan Özsoy.
quote:İnişe 20-10 feet kala klavyeden F1 e basarak gaz idle yapılır,teker koyduktan sonra klavyeden F2 ye basarak reverserlar çalıştırılır,reverserları kapatmak için tekrar F1 e basılarak gaz idle yapılır
Buğranın yazdıklarına ek olarak pmdg 737 de a/t açık a/p off yaklaşabilirsiniz.Bu yüzden teker koyana kadar a/t ile işiniz yok.İndikten sonra F2 tuşuna basarak reverserları açabilirsiniz.80 knt'ye yaklaşırken reverserları kapatmayı unutmayın.
Bu arada yanlış hatırlamıyorsam autobrake de kullanılmıyor touch&go için...
Doğru mudur Bozhan hocam?
TK550
Ural Köseoğlu
Buğranın yazdıklarına ek olarak pmdg 737 de a/t açık a/p off yaklaşabilirsiniz.Bu yüzden teker koyana kadar a/t ile işiniz yok.İndikten sonra F2 tuşuna basarak reverserları açabilirsiniz.80 knt'ye yaklaşırken reverserları kapatmayı unutmayın.
Bu arada yanlış hatırlamıyorsam autobrake de kullanılmıyor touch&go için...
Doğru mudur Bozhan hocam?
TK550
Ural Köseoğlu
-
- Average User
- Posts: 211
- Joined: 19 Aug 2001, 04:09
- Location: Turkey
- Contact:
Ural,
FCTM'de G/A - Touch and Go'da Autobrake kullanımı ile ilgili özel bir not yok malesef.
Sevgiler,
Bozhan Özsoy.
FCTM'de G/A - Touch and Go'da Autobrake kullanımı ile ilgili özel bir not yok malesef.
Sevgiler,
Bozhan Özsoy.