reverser kullanımı

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...
Post Reply
canery
Junior Member
Junior Member
Posts: 64
Joined: 08 Apr 2004, 20:31
Location: Turkey
Contact:

Bu reverser olayını tam çözemedim PMDG 737-800 de.Her inişte kullanılması öneriliyo 60-70 knot dan sonra kapatcaz motora zarar vermesin diye.Ama nerden nasıl çalıştırcaz onu anlamadım bide çalıştırınca motorlar idle damı olcak yoksa motor geri çalışca?ı için bizde gaz açcazmı.

Yardımcı olursanız sevinirim.

Caner Yalçın
TK1106
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

İnişe 20-10 feet kala klavyeden F1 e basarak gaz idle yapılır,teker koyduktan sonra klavyeden F2 ye basarak reverserlar çalıştırılır,reverserları kapatmak için tekrar F1 e basılarak gaz idle yapılır.
FS içinde aklıma gelen tek istisnai durum PSS airbus.PSS de CLM mode da iken retard duyulunca - ye basılır,reverserlar için tekrar - ye basılır sonra reverser kapatmak için + ya basılır.

Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen
Image
canery
Junior Member
Junior Member
Posts: 64
Joined: 08 Apr 2004, 20:31
Location: Turkey
Contact:

Teşekkürler Buğra kaptan olay anlaşılmıştır.

Caner Yalçın
TK1106
canery
Junior Member
Junior Member
Posts: 64
Joined: 08 Apr 2004, 20:31
Location: Turkey
Contact:

Fatih Koz hocanın sitesinde Sn. Arslan Türegün'ün türkçeye çevirdiği dersleri okurken şöyle bir ifade gördüm.

DİKKAT : REVERSE ÇALI?TIRILDI?INDA MUTLAKA FULL STOP YAPILMALIDIR!

Bu ne anlama geliyor.Eğer reverse çalıştırdıysam uçağı pistte tamamen durdurup ondan sonramı taxiye başlamalıyım.Tam anlamadım.

Caner Yalçın
TK1106
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

Bunu anlamadım.Gerçekte reverser kapatılır 60 knotda ve sonra pistten çıkılır durmadan.

Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen
Image
Bozhan Özsoy
Average User
Average User
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 04:09
Location: Turkey
Contact:

Buğra körüğe gelince durmayacakmısın? :D

Touch and Go'da reverse kullanmayınız, kullandınızsa bile mutlaka durunuz yeniden kalkışı denemeyiniz diyor. Aynı şey Go Around için de geçerli..

Sevgiler,

Bozhan Özsoy.
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

Körükte tabi duruyorum abi :D.Pist üzerinde reverser kapatınca neden duruyorum onu anlamadım :D.

Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen
Image
Bozhan Özsoy
Average User
Average User
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 04:09
Location: Turkey
Contact:

Orda pist üzerinde dur demiyor aslında. "Full Stop Landing" Diyor ki bunun da anlamı aslında Tam İniş demek.

Tarifi;

WARNING: After reverse şrust is initiated, a full stop landing must be made.

Because;
1. Five seconds are required for a reverser to transition to şe forward şrust position ( 5 saniyeden sonra birde TO/GA'ya spool up süresi var ki uzun zaman. )

2. A possibility exists şat a reverser may not stow in şe forward şrust position ( Bahtsız Bedevi durumu )

Sevgiler,

Bozhan Özsoy.
THY1125
Senior Member
Senior Member
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 23:23
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125
Location: Turkey

Roger Captain :D.

Buğra Oğuzülgen
TK1125
http://virtual.planepictures.net/search ... $oguzulgen
Image
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

quote:İnişe 20-10 feet kala klavyeden F1 e basarak gaz idle yapılır,teker koyduktan sonra klavyeden F2 ye basarak reverserlar çalıştırılır,reverserları kapatmak için tekrar F1 e basılarak gaz idle yapılır

Buğranın yazdıklarına ek olarak pmdg 737 de a/t açık a/p off yaklaşabilirsiniz.Bu yüzden teker koyana kadar a/t ile işiniz yok.İndikten sonra F2 tuşuna basarak reverserları açabilirsiniz.80 knt'ye yaklaşırken reverserları kapatmayı unutmayın.

Bu arada yanlış hatırlamıyorsam autobrake de kullanılmıyor touch&go için...
Doğru mudur Bozhan hocam?

TK550
Ural Köseoğlu
Bozhan Özsoy
Average User
Average User
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 04:09
Location: Turkey
Contact:

Ural,

FCTM'de G/A - Touch and Go'da Autobrake kullanımı ile ilgili özel bir not yok malesef.

Sevgiler,

Bozhan Özsoy.
TK550
Senior Member
Senior Member
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 21:05
Location: Turkey

Anladım,bana touch and go yapan bir uçağın autobrake yapması mantıklı gelmiyor ama belli olmaz tabi airliner işi:)...


TK550
Ural Köseoğlu
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

zaten birazda "touch and go"nun doğasına aykırı olurdu...eğer birden durmak istemezse tabii

Hakan737Guven
Post Reply

Return to “Boeing Fleet”