FDR Işık Ayarı(Aerosoft X Extended)

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
THY2100
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 652
Joined: 03 Dec 2009, 20:18
Name: Armagan BURCU
PID: 2100
Vatsim ID: 973633
City: Antalya
Location: Turkey

Merhaba arkadaşlar forumda uzun zamandan beri gördüğüm FDR ışıkları tanımıyor,strobelar görünmedi,gibi bir çok ışıktan ceza yendiğine dair yakınmalar okudum ve bu paylaşımı yapmam gerektiğini düşündüm,yıllarca benimde çözemediğim bulamadığım ışık cezalarım oldu DC9 ile bile uçmuş olmama rağmen 500 saatçik.FDR'ın ceza yazması bazen tanımadığından olabiliyor teknik ekibimizin dediği gibi bunu ilker hocamız çözecek artık o iş beni aşıyor,ben sadece mevcut bulunan en güncel olduğunu düşündüğüm bir kaç uçak tipi için ceza yememenizi sağlayacak basit açıklamalar yapacağım umarım faydalı olur,hatam eksiğim varsa affola.


İlk önce bu günlerde çok yaygın olan ve benimde keyifle uçurduğum Aerosoft Airbus serisinden başlayacağım diğer tüm ayarları yapıp kapımız açık şekilde FDR'ı başlattığımızda ışıkların konumu aşağıda gösterdiğim gibi olacak yani hepsi OFF

Image

Yolcularımızı yükleyip uçuş bilgilerimizi girdikten ve kapılarımızı kapattıktan hemen sonra aşağıdaki resimde anlattığım hareketleri yapıyoruz.
1.işaretteki 3 ışığı yakıyoruz "Beacon,Wing,Nav&Logo" ardından Pushback ya da taksiye başladığımız an yani uçağımız harekete ilk başladığı an ve içerisindeki 3-5 saniyede en geç 2.gösterdiğim ışığı "Taxi" ışığını ON yapıyoruz ve Holding Point'e gidene kadar muhafaza ediyoruz.




Image

Bekleme noktasına geldik ve piste girmek üzereyiz yapacağımız şey aşağıda resimde gösterdiğim gibi 1.ve 2. kare içindeki tüm ışıkları ON yapmak 2 kademeli olan Taxi ışığımızıda T.O yani kalkış moduna alıyoruz 2.kare içinde işaretlediğim yani tüm ışıklar en yukarıdaki konumda olacak hepsi bu,herhangi bir klavye tuşuna basmanıza gerek yok.

Image



Kalkıştan sonra 7000-8000 Feet irtifada iken aşağıda gösterdiğim tüm ışıkları OFF konuma yani aşağıya alıyoruz.Uçuşumuzu yaptık alçalmadayız ve 10.000Feet'i alçalıyoruz yapacağımız tek hareket tırmanırken kapattığımız aşağıdaki ışıkları tekrar ON yapmak hepsi bu.(Taxi-T.O olan en sağ alttaki ışığı T.O'a ayarlıyoruz.

Image

İnişimizi yaptık touchdown sonrası ilk 45 saniye içinde pisti terkedeceğiz ve pisti terk etmeden hemen önce aşağıda göstermiş olduğum 1.konumdaki ışıkları OFF yapıyoruz(Strobe 2 konumludur 2 kere indiriyoruz aşağı),kırmızı ile işaretlediğimi ise Taxi konumunda bırakıyoruz. bu şekilde full stop pozisyonuna kadar gidiyoruz.

Image


Full stop noktamıza geldiğimizde parking brake set edip önce Taxi lights OFF yapıyoruz ardından,motorlarımızı kapatıp kapılarımızı açıyoruz ve kapılar açıldıktan sonra geri kalan 3 ışığımızı da kapatıyoruz ve FDR uçuş planımızı yolluyoruz ben bu şekilde hiç ceza almıyorum iyi uçuşlar olsun.Bu arada çok fazla Quality Score olayına kafanızı takmayın derim çünkü limitler öğrenmenizi ve yeni şeyler denemenizi kısıtlar bunu unutmayın tabi ki Tono atın demiyorum havada :lol:
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2143
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Armagan ellerine saglik cok guzel bir anlatim olmus :clap:
Erhan M. Artuc
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Armağan Hoca'm yukarıdaki açıklamalarınızı bir flowchart haline getirdim: https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 1058_o.jpg Bir kontrol ederseniz, eksiklik ve yanlışları giderelim ve sanırım benim gibi mühendis kafalılar bu şekilde daha iyi anlayacaklardır :) Açıklamalarınızda "Engine Start" aşamasını göremedim, bazı hususlar da FDR manual'da yazandan farklı gibi ama siz defalarca deneyip test etmişsiniz demek ki uygun. Selamlar,
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
User avatar
THY4035
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 05 May 2014, 01:30
Name: Mert Efe KURT
PID: 4035
Vatsim ID: 1275412
City: Istanbul
Location: Turkey

Teşekkürler ihtiyacı olanların işine yarayacaktır :)
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Arkadaşlar,

Terzi söküğünü dikemezmiş mi diyeyim, ne diyeyim bilemiyorum!
FDR manual'ı defalarca okudum, özet çıkardım.. Hem kendim iyi anlayayım hem başkaları anlasın diye checklist haline getirdim..Forumdaki bu konuyla ilgili tüm yazışmaları okudum özetler çıkardım vs vs..

Kardeşim şu Beacon ve Strobe hatalarından bir türlü kurtulamıyorum. Her uçuşumda şunlar standart hale geldi:

1 You should TURN ON Beacon before engine startup and have them on until shutdown. -20
2 You should TURN ON Strobe Lights before entering the runway and have them on during the entire flight. -20

İşin ilginci, aynı Checklist'i kullanarak uçuş yapıyorum, bazen bu hatalar olmuyor ama çoğunlukla oluyor. Aklıma gelen 2 olasılık var;

1. Bazen pist aşarak başka bir piste giriyorum o zaman ne oluyorsa hata vermiyor olabilir,
2. Yada zamanlamadan fark olabilir. Yani örneğin her seferinde kapıları kapayıp beacon yakıp sonra pushback ve motor çalıştırma yapıyorum ama bunu bazen hızlı bazen yavaş yapmış olabilirim. (beacon'ı motor kapadıktan sonra söndürüyorum). Strobu da kesinlikle "Landing lights, strobe lights line -up runway" şeklinde uyguluyorum. Pist terk ettikten sonra söndürüyorum. Ama benzeri şekilde bunu da bazen hızlı bazen yavaş yapıyor olabilirim.

Uçağım PMDG 737NG ve FS9.

Teşekkürler selamlar.
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
User avatar
THY3009
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 538
Joined: 28 Mar 2011, 11:06
Name: Yalcin KESER
PID: 3009
Vatsim ID: 1188102
City: Istanbul
Location: Turkey

Murat hocam merhaba,
Ben FDR çalıştırmadan evvel bütün ışıkları açıyorum, bir tek Strobe kapalı kalıyor. Taxi'ye başladığım anda Strobeyi de yakıyorum ve kalkışı gerçekleştiriyorum. Landing sonrası daha pistten ayrılmadan Strobe ve Landing Lights off yapıyorum. En son motor kapattıktan sonra diğer ışıkları kapatıyor ve kapıları açıyorum. Hiç ceza almıyorum :)
Saygılar, sevgiler.
Yalçın KESER
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Yalçın Hocam çok teşekkür ederim. Bir de bunu deneyeyim bakalım ne olacak.
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
THY65
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 16 Apr 2002, 14:28
Name: Murat TOLOGLU
PID: 65
Vatsim ID: 839820
City: Istanbul
Location: Turkey
Contact:

Dün akşam Erman Hoca'nın tavsiyelerine göre bir deneme yaptım, sonuç yine aynı:
1 You should TURN ON Beacon before engine startup and have them on until shutdown. -20
2 You should TURN ON Strobe Lights before entering the runway and have them on during the entire flight. -20

Başka kimin başına aynı şeyler geliyor diye baktım, hemen birkaç sıra üstümde:
http://www.turkishvirtual.com/flightRep ... id=2367700
http://www.turkishvirtual.com/flightRep ... id=2367699
Selam, saygı ve sevgilerimle,
Murat Tologlu
Post Reply

Return to “Training Lounge”