PMDG 737 NGX Anti-ice bilgi
- THY2100
- Advanced Member
- Posts: 652
- Joined: 03 Dec 2009, 20:18
- Name: Armagan BURCU
- PID: 2100
- Vatsim ID: 973633
- City: Antalya
- Location: Turkey
Birçoğumuzun severek kullandığı başarılı bir modelleme olan PMDG 737 NGX'in malum kış günlerinde yüksek irtifa ve soğuk havada buzlanmaya maruz kalmaması için sizlerle ufak bir döküman paylaşmak istiyorum umarım işinize yarayacaktır kolay gelsin.
Last edited by artuncs on 04 Dec 2020, 20:24, edited 1 time in total.
Reason: Resim linkleri kullanilmaz oldugu icin kaldirildi.
Reason: Resim linkleri kullanilmaz oldugu icin kaldirildi.
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
ATPL(A)
Boeing 737-800
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
Armağan arkadaşların farkındalığını arttırmak adına güzel bir paylaşım olmuş.
Peki o zaman Jet motorları için hayati öneme haiz Anti-ice sistemi hakkında daha ek bilgi olması maksadıyla bende sizlere birkaç soru sorayım.
1)Anti-ice ları neden tırmanışta(-40 derece hariç) yada 10 derecenin üstünde açmıyoruz?
2)Anti-ice ları neden buzlanma şartlarına girer girmez açıyoruz? Yani Anti-ice buz çözermi yoksa sadece buzlanmayı mı önler? Ayrıca buzu çözen bir sistem varmıdır?
3)Airframe visual icing cues neler olabilir? (Tabi bu FS için gözlenebilecek bir durum değildir sadece ekstra bilgi paylaşımı olsun diye meraklılara soruyorum)
Ve yine meraklılara ekstra bir bilgi olsun
4)Jet motorlarında Anti-ice sistemi nasıl çalışır.(Bir iki cümlede özetlenebilir.)
Hadi birde sizleri biraz daha zorlayacak son bir soru
5)Fail-safe sistem ne demektir? Örnek verebilecek olan var mı?
Peki o zaman Jet motorları için hayati öneme haiz Anti-ice sistemi hakkında daha ek bilgi olması maksadıyla bende sizlere birkaç soru sorayım.
1)Anti-ice ları neden tırmanışta(-40 derece hariç) yada 10 derecenin üstünde açmıyoruz?
2)Anti-ice ları neden buzlanma şartlarına girer girmez açıyoruz? Yani Anti-ice buz çözermi yoksa sadece buzlanmayı mı önler? Ayrıca buzu çözen bir sistem varmıdır?
3)Airframe visual icing cues neler olabilir? (Tabi bu FS için gözlenebilecek bir durum değildir sadece ekstra bilgi paylaşımı olsun diye meraklılara soruyorum)
Ve yine meraklılara ekstra bir bilgi olsun
4)Jet motorlarında Anti-ice sistemi nasıl çalışır.(Bir iki cümlede özetlenebilir.)
Hadi birde sizleri biraz daha zorlayacak son bir soru
5)Fail-safe sistem ne demektir? Örnek verebilecek olan var mı?
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172