Bir kaç konuda yardım

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
Post Reply
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Sevgili dostlar; bir kaç konuda yardıma ihtiyacım var;

1.) Erhan abinin teşvikleri sonucunda :) Saitek X52 (Pro değil) joystick sistemi kullanmaya başladım. Oldukça güzel, yumuşak ve kontrolü kolay bir sistem ama yaptığım uçuşların hepsinde iniş anında büyük bir sorun yaşadım. Sorun şu : X52 nin gaz kolu sistemi FS nin throttle kontrolünün üstesinden geliyor. Bu nasıl oluyor derseniz şöyle oluyor : Kalkış için gaz kolunu 1/4 kadar ittirip A/T aktif yapıyorum, motorlar hızlanıyor, ama bir süre sonra (elevatorü kontrol eden kolu çektiğim zaman) throttle A/T olmasına rağmen geri geliyor. Çünkü kol gerçekte 1/4 konumunda. Herhangi bir şeye dokunduğunuz anda herşey kendini sistemin bulunduğu konuma göre güncelliyor. Oysa eski kıytırık joystiğimde küçük gaz koluna dokunmadığınız sürece A/T ister "on" olsun ister "off" birşey olmuyordu. Bu durumda başıma şunlar geldi, LTBA 05 pistine yaklaşıyorum, sol motor arızalı olduğundan 160 kts ve 15 flapla yaklaşıyorum. GPWS 300 ft uyarısı verirken A/T off yaptım. O anda gaz kolu tam ortada olduğundan uçak birden süratlenmeye ve irtifa kazanmaya başladı. Toparlayıp teker koydum ama MD82 duramayarak pist sonunda pistten çıktı ve CRASH. Yine bugün LTBA da 400 ft kala A/T off yaptığımda bu kez gaz kolu tam geri olduğundan STALL olacakken gaz kollarını manuel ittirip pas geçtim. Bu hatayı düzeltecek bir yazılım mevcut mu? Ya da X52 kullanan arkadaşlarımız ne yapıyorlar?

2.) LTCA Elazığ pistinin "Elazığ LTCA 2007" scenery sini kullanıyordum. Üzerine 07-25 pistini de AFCAD olarak koydum ama ne ELG VOR' dan, ne ELG NDB den ne de ILS den hiçbir sinyal alamıyorum. İşimi FMC de fix atarak ve görerek yaklaşma yaparak görüyorum ama, geçen gece görüş de çok düşüktü, oldukça zorlandım. Yardımcı olabilecek var mı?

3.) LTBY meydanında da 09 pistinden ILS alamıyorum. Kullandığım scenery LTBY2 diye bir scenery, yapan kim bilmiyorum.

Özellikle X52 hakkında çözümleri dört gözle bekliyorum. Son yaklaşmalarım gerçekten kabus oldu. B727 gibi tamamen manuel throttle ile iner oldum. Herkese keyifli uçuşlar...
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2108
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

Bahadir Bu senin 1 nci sorununu ben Ariane kullanirken aynen yasiyordum ve sadece bende Ariane kullandigimda oluyordu. Ayni senin yazdigin gibi ama ben To/Ga ile kalkiyordum ve kalkis oncesi A/T aktif, throttle 1/4 ileri ve belirli bir hiza geldikten sonra To/Ga ya basiyordum ve kalkisimi yapip belirli bir irtifaya ciktiktan sonra AP ve VNAV aktif ettikten sonra eger Throttle geri cekersem Throttle Idle a dusuyordu ve hiz kaybedip stall tehlikseine giriyordum.

Ayni sey inistede oyle, eger gaz kolu kalkis icin verdigim hiz uzerinden biraktiysam A/T den cikardigim anda o hizi ucak uzerinde uyuguluyordu ve bir anda hizlanmaya basliyordum.

Diger kullandigim ucak modellerinde bu sorunu hic yasamadim, gazi verip kalksamda bir sure sonra auto ya aldigimda da Saitek uzerinde throttle kolu kalkis icin verdigim hizdada kalsa, ve daha sonrasinda A/T kapadigimda Saitek o anki ucagin hiz degerleri taniyor ve kendini ona gore guncelliyor,ayni senin eski Throttle da oldugu gibi. A/T ve VNAV aktif oldugu surece saitek uzerinden istedigin kadar gaz kolu ile oyna ucak uzerinde hic bir etkisi olmuyor, dogru olanda bu.

Ornek olarak, ils inise gectim diyelim ve Saitek uzerinde gaz kolu kalkis icin vedigim hizda kalmis olsun, son 1000ft te kontrolu alip Auto dan cikardigimda eger hizim 138kt ise Saitek bunu koruyor, taakii eger bir sekilde gazi kesip yada artirmak icin kola dokundugumda o zaman gaz benim kontrolume geciyor ve istedigim hizi gaz kolunu kullanarak elde ediyorum, bu su anda bende olan sekilki, sanirim sende zaten boyle olmadigindan yakiniyorsun benim anladigim kadariyla.

Sanirim bu senin Maddog ile ilgili olabilir. Bir baska ucak modeli ile denemende fayda var derim sorunun diger modellerdede yapip yapmadigina dair, eger oyle ise aratiriz Saitek forumundan yada buradaki bilen arkadaslarimiz belki daha aciklayici bilgi verirler.
Erhan M. Artuc
THY2286
Average User
Average User
Posts: 217
Joined: 28 Jan 2009, 21:22
Name: Ufuk Sasmaz
PID: 2286
Location: Ankara

artuncs wrote: (...)
Sanirim bu senin Maddog ile ilgili olabilir. Bir baska ucak modeli ile denemende fayda var derim(...)
İşte bunu Bahadır Kaptana söylememeliydiniz,Maddog a laf ettirmez Bahadır Kaptan :D :D
Şaka bir yana yazdıklarınız doğru,uçak modeliyle alakalı sorun,aynı joystick kullanıcısı olarak bahsettiğin hatayı şimdiye kadar pmdg ve pss ürünü hiçbir uçakta yaşamadım,A/T on ise sistem benim throttle komutlarımı istediğim kadar değiştiriyim almaz,off olduğunda da ben throttle a dokunana kadar A/T on iken set edilmiş değerinde kalır...

Diğer sorunların da tamamen senaryodan kaynaklı abi,bahsettiğin frekanslar güncellenmemiş senaryolarda...gerçi LTBYnin çalışmaması isabet olmuş,gerçekte de çalışmıyordu en son benim bildiğim :)
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 2108
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
City: London
Location: England

THY2286 wrote:
artuncs wrote:
İşte bunu Bahadır Kaptana söylememeliydiniz,Maddog a laf ettirmez Bahadır Kaptan :D :D
Ufuk hocam, birilerinin eninde sonunda bu gercegi soylemesi gerekiyordu Bahadir kaptana :) bir kac gun uzulecek, aci cekecek, kendini boslukta hissedecek ama sonunda kabul ederek bu gercekle yuzlesecek :D

Ben yarin sakin kafayla Maddog ve saitek in forumlarindan bir arastiriyim Bahadir belki bu soruna karsi bir seyler bulurum senin icin.

Ayrica sana ozelden bir email atacam Turkiye Scenerylerinin son hali ile indirebilecegin bir yer.
Erhan M. Artuc
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”