http://gundem.milliyet.com.tr/korsan-ku ... efault.htm
Şaka bir yana, eğer bu işi meraklı birileri sorumsuzca davranıp yaptıysa ateşle oynadıklarını farkedememişler. Ama terörist bir eylem nniyetiyle yapılsaydı daha tehlikeli birşeyler yaparlardı
Hanginiz yaptı bunu beyler :)))
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
SATIŞLARI KONTROL EDİLMELİ
Uzmanlar, 'air band’ olarak adlandırılan telsizi herkesin satın alamadığına dikkat çekerek "Bu tür el telsizi alınırken uçağın tescil evrakları ile birlikte Telsiz Genel Müdürlüğü’ne başvuruluyor. Ancak internet üzerinden bu tür telsizler kullanım amacı sorulmadan, gerekli belgeler istenmeden satılıyor. Bu durum uçuş emniyetini tehdit edebilir" dedi. (DHA)
Türkiyede airband telsizi internet sitesinden bulamazsınız.Bulsanız bile sadece "receiver" özelliği çalışır hava trafik için kullanılan aralık "göndermeye" kilitlidir. Ancak bu işin profesyonellerinde bu cihazlar bulunur. İnternette satılan lisanslı VHF cihazlarınıda en az amatör radyocu belgesi sorarak satarlar.Bu kanun gereğidir. Scanner-receiverlar zaten Türkiyede satılmıyor.
Yurtdışından getirilen cihazları (posta yolu ile) resmi belge olmadan alamazsınız zaten. Ancak yolcu ebraberinde getirebilir.
Ne yazıkki bunu yapan kimse havacılık ile bir bağlantısı olsa gerek, pilot yada ona benzer birşey. Fakat yaptığı affedilecek birşey değil. Bu vesile ile iststatus'e de birkaç gün içinde güle güle diyebiliriz sanıyorum. Düşüncesizce bir davranışın sonu buralara kadar gelir.
tabi bir parantez açarak "sanal havacılıkta yaşanan bir olayı gerçekmiş gibi" algılamadılarsa! olur olur, burası Türkiye, lafı başından sonundan anlayan çok medyada !
Uzmanlar, 'air band’ olarak adlandırılan telsizi herkesin satın alamadığına dikkat çekerek "Bu tür el telsizi alınırken uçağın tescil evrakları ile birlikte Telsiz Genel Müdürlüğü’ne başvuruluyor. Ancak internet üzerinden bu tür telsizler kullanım amacı sorulmadan, gerekli belgeler istenmeden satılıyor. Bu durum uçuş emniyetini tehdit edebilir" dedi. (DHA)
Türkiyede airband telsizi internet sitesinden bulamazsınız.Bulsanız bile sadece "receiver" özelliği çalışır hava trafik için kullanılan aralık "göndermeye" kilitlidir. Ancak bu işin profesyonellerinde bu cihazlar bulunur. İnternette satılan lisanslı VHF cihazlarınıda en az amatör radyocu belgesi sorarak satarlar.Bu kanun gereğidir. Scanner-receiverlar zaten Türkiyede satılmıyor.
Yurtdışından getirilen cihazları (posta yolu ile) resmi belge olmadan alamazsınız zaten. Ancak yolcu ebraberinde getirebilir.
Ne yazıkki bunu yapan kimse havacılık ile bir bağlantısı olsa gerek, pilot yada ona benzer birşey. Fakat yaptığı affedilecek birşey değil. Bu vesile ile iststatus'e de birkaç gün içinde güle güle diyebiliriz sanıyorum. Düşüncesizce bir davranışın sonu buralara kadar gelir.
tabi bir parantez açarak "sanal havacılıkta yaşanan bir olayı gerçekmiş gibi" algılamadılarsa! olur olur, burası Türkiye, lafı başından sonundan anlayan çok medyada !
Hakan"737"Güven
- THY4422
- Senior Member
- Posts: 355
- Joined: 30 Apr 2010, 11:24
- Name: Cuneyt ARSLAN
- PID: 4422
- Location: Bursa
Airband telsizlerini bazı sanal havacılık forumlarında görmüştüm. Fakat sadece dinleme özellikleri vardı sanırım. Hatta gümrüğünde problem olduğunu Türkiye'de yasak olduğunu falan da belirtiyorlardı. Fakat bu eylemi yapanlar teknoloji kurdu ve havacılıktan anlayan birileri olmalı. Geri dönüşü olmayacak tehlikeler yaratılabilirdi. Gerçi ils hattına oturmuş bir uçağa vektör vermek de tam bir sabotaj. İnşallah fail ya da failler bulunur -ki hiç sanmıyorum- da biz de öğreniriz neden böyle bir şey yaptıklarını ve kim olduklarını
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Bu iş pek şaka kaldırır bir durum değil, model uçak değil bunlar içlerinde gerçek yolcular var ve her kim yaptıysa bu salaklığı mutlaka bulunup iyi bir cezayı yemeli! sorumsuzluk kısmı çok ama çok büyük. Bir tek insanın yaptığı bu salaklık,bu sorumsuzluk spotterlardan masum scanner sahiplerine kadar herkesi töhmet altında bırakabilir, zararı dokunabilir.
Hakan"737"Güven
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
VHF Telsizler konudan anlayan bir elektronikçi tarafından kolaylıkla AirBand frekansına kaydırılabilir. Konuşmalar ne encrypted, ne de herhangi bir güvenlik sözkonusu.
Dolayısı ile, satışının yasak olması, lisans gerektirmesi falan tam çözüm değil, sadece kısmi önlem olarak görülebilir.
Yıllardır söylerim, her alanında bu kadar gelişmiş teknolojiler kullanılan havacılığın en zayıf noktası telsizler. Hala yıllar ama yıllar öncesinin teknolojisi kullanılıyor.
Evlerimizde kullandığımız 59.99TL ye satılan dect telefonlar bile, çok daha ileri bir teknoloji eseri, konuşmalar dijital ve encrypted.
Hatta bir başka ironi, bizim sanal havacılıkta VHF telsizi simüle etmek için kullandığımız, SW ve benzeri internet tabanlı sesli iletişim programlarında bile, Analog VHF telsize oranla daha yüksek bir teknoloji kullanılıyor olması.
Tenerife Adası, KLM kazası tarihte en çok insanın hayatını kaybettiği kaza olmakla birlikte, temel nedenlerden biri, iki VHF telsizin aynı anda iletime geçmesi olarak görülebilir.
Neyseki bu alanda çok geç olsa da çalışmalar yapılıyor. NASA'nın SATS teknolojisi ve Airborne Internet sistemleri gelişmekte. Bu sistemler ile, uçaklar ve istasyonlar arası sağlam, güvenilir, IP tabanlı internet sisteminin kurulması sözkonusu. Bu VHF kominikasyon yükünü çok azaltacağı gibi, uçaklar arası birçok teknik bilginin online olarak paylaşılması gibi birçok ek avantajı da beraberinde getirecek.
Sanırım çocuklarımızdan, "Sizin zamanınızda, pilotlar birbirleriyle telsizle mi konuşuyordu, hadi yaaa..." cinsinden cümleler duyacağız ileride ...
Dolayısı ile, satışının yasak olması, lisans gerektirmesi falan tam çözüm değil, sadece kısmi önlem olarak görülebilir.
Yıllardır söylerim, her alanında bu kadar gelişmiş teknolojiler kullanılan havacılığın en zayıf noktası telsizler. Hala yıllar ama yıllar öncesinin teknolojisi kullanılıyor.
Evlerimizde kullandığımız 59.99TL ye satılan dect telefonlar bile, çok daha ileri bir teknoloji eseri, konuşmalar dijital ve encrypted.
Hatta bir başka ironi, bizim sanal havacılıkta VHF telsizi simüle etmek için kullandığımız, SW ve benzeri internet tabanlı sesli iletişim programlarında bile, Analog VHF telsize oranla daha yüksek bir teknoloji kullanılıyor olması.
Tenerife Adası, KLM kazası tarihte en çok insanın hayatını kaybettiği kaza olmakla birlikte, temel nedenlerden biri, iki VHF telsizin aynı anda iletime geçmesi olarak görülebilir.
Neyseki bu alanda çok geç olsa da çalışmalar yapılıyor. NASA'nın SATS teknolojisi ve Airborne Internet sistemleri gelişmekte. Bu sistemler ile, uçaklar ve istasyonlar arası sağlam, güvenilir, IP tabanlı internet sisteminin kurulması sözkonusu. Bu VHF kominikasyon yükünü çok azaltacağı gibi, uçaklar arası birçok teknik bilginin online olarak paylaşılması gibi birçok ek avantajı da beraberinde getirecek.
Sanırım çocuklarımızdan, "Sizin zamanınızda, pilotlar birbirleriyle telsizle mi konuşuyordu, hadi yaaa..." cinsinden cümleler duyacağız ileride ...
FlyTHY IT Manager
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Az önce farkettim;
haberde diyorki "radardan gören ATC pilotu uyardı". Peki ATC aynı kanalda konuşan birisi olduğunda niye " sende kimsin?" diyerek pilota talimata uymamasını ikaz etmedi?
umarım asparagas bir haber değildir!
haberde diyorki "radardan gören ATC pilotu uyardı". Peki ATC aynı kanalda konuşan birisi olduğunda niye " sende kimsin?" diyerek pilota talimata uymamasını ikaz etmedi?
umarım asparagas bir haber değildir!
Hakan"737"Güven
- THY166
- VIP Member
- Posts: 236
- Joined: 17 Mar 2004, 20:00
- Name: Fatih KOZ
- PID: 166
- Vatsim ID: 832838
- City: Antalya
- Location: Antalya , Turkey
- Contact:
Ağabey selam,
Haber asparagas değil ancak ATC ünitesi kişiyi duyamıyor , pilotlarda çok zayıf ve parazitli duyuyorlar ... Buradan kişinin elinde muhtelemen çıkış gücü düşük bir el cihazı olduğu ve hava trafik merkezine nispeten uzak bir lokasyonda olduğu mantığı yürütülebilir .
Böyle bir durumda ATC ünitesi yerden gelen ve düşük çıkış güçlü bir gönderiyi duyamaz ancak havadaki uçaklar eğer uygun konumda ve yayın alanı içinde ise zayıfta olsa duyarlar , vericiye yaklaştıkça sinyal güç kazanır ve netleşir .
[ Misal biz ofisteki VHF telsizimiz ile havadaki uçaklarımızla geniş bir alanda verimli şekilde görüşme yapabiliyor iken yerdeki uçaklarımızla çok zor görüşebiliyoruz . ]
Sevgiler
Haber asparagas değil ancak ATC ünitesi kişiyi duyamıyor , pilotlarda çok zayıf ve parazitli duyuyorlar ... Buradan kişinin elinde muhtelemen çıkış gücü düşük bir el cihazı olduğu ve hava trafik merkezine nispeten uzak bir lokasyonda olduğu mantığı yürütülebilir .
Böyle bir durumda ATC ünitesi yerden gelen ve düşük çıkış güçlü bir gönderiyi duyamaz ancak havadaki uçaklar eğer uygun konumda ve yayın alanı içinde ise zayıfta olsa duyarlar , vericiye yaklaştıkça sinyal güç kazanır ve netleşir .
[ Misal biz ofisteki VHF telsizimiz ile havadaki uçaklarımızla geniş bir alanda verimli şekilde görüşme yapabiliyor iken yerdeki uçaklarımızla çok zor görüşebiliyoruz . ]
Sevgiler
B. Fatih Koz
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
- THY4422
- Senior Member
- Posts: 355
- Joined: 30 Apr 2010, 11:24
- Name: Cuneyt ARSLAN
- PID: 4422
- Location: Bursa
http://video.milliyet.com.tr/video-izle ... 2BFXo.html
İspatı da bu videoda mevcut. Ciddi bir kriz yaşanmış.
İspatı da bu videoda mevcut. Ciddi bir kriz yaşanmış.
- hakan737
- VIP Member
- Posts: 818
- Joined: 19 Aug 2001, 04:11
- Name: hakan guven
- PID: 003
- Vatsim ID: 811602
- City: istanbul
- Location: Turkey
Fatih sağol bilgi için,hani bir ihtimal vermiştim keşke uydurma bir haber olsa diye ama anlaşılan değil.
NE yazıkki arkadaşlar burada biz sanal havacılarda töhmet altındayız. Sokakdaki adamdan farklı olarak gerek havacılık kurallarına en yakın bilgisi olanlar özellikle biz online uçanlar. İçimizden birçok kişinin freyzolojisi ve özel olarak merak alanı çok daha iyi seviyede. Bu hangi gerizekalı ise havacılık hobisine nasıl bir darbe vurduğunun farkında değil, farkında olsa bile umurunda olmadığı belli!
NE yazıkki arkadaşlar burada biz sanal havacılarda töhmet altındayız. Sokakdaki adamdan farklı olarak gerek havacılık kurallarına en yakın bilgisi olanlar özellikle biz online uçanlar. İçimizden birçok kişinin freyzolojisi ve özel olarak merak alanı çok daha iyi seviyede. Bu hangi gerizekalı ise havacılık hobisine nasıl bir darbe vurduğunun farkında değil, farkında olsa bile umurunda olmadığı belli!
Hakan"737"Güven