isolation valve ve packs

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
Post Reply
User avatar
THY1789
Average User
Average User
Posts: 138
Joined: 20 Jan 2006, 14:48
Name: Serhan TUZEMEN
PID: 1789
Vatsim ID: 955320
City: Istanbul
Location: Istanbul

Herkese merhaba!
Cold and dark cockpit motor çalıştırmada isolation valve ve packs mantığını tam çözemedim.Her ne kadar bunları sırasıyla on off vs. yapsam da bunlar hangi mantıkla çalışırlar?Ayrıntılı bilgi verebilirseniz sevinirim.Şimdiden çok tşekkürler.
Herkese iyi uçuşlar.

serhan tüzemen
FLYTHY1789
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

Çok fazla uzatmadan çok basit bir şekilde anlatmaya çalışacağım. Yinede gerekli tüm şemalar ve çalışma mantığını buradna okuyabilirsiniz;
http://www.smartcockpit.com/pdf/plane/b ... tems/0011/

PACKS ve ISOLATION VALVE , BLEED AIR ile yani uçağın hava ile çalışan sisteminin bir parçasıdır. Uçaklarda bazı sistemler "pnömatik" yani basınçlı hava ile çalışırlar. Basınçlı hava motorlar çalışmazken yerde APU'dan (APU BLEED),veya harici hava ünitesi, motorlar çalışırken ise, motorların 5 ve7 kademe fanından gelen ENG BLEED'dir. PACKS ler sağ ve sol olarak iki tane olup uçağın AIR CONDITION sistemini oluştururlar.Sağ motor sağ PACK'i (R PACK), sol motor ise sol PACK'i (L PACK) besler.

ISOLATION VALVE adı üzerinde gelen BLEED AIR'in sağ veya sol PACKler arasında karışmadan izole edilmesini sağlar ancak aynı zamanda eğer gerek duyulursa çapraz olarak beslemeyi yapmak üzere açık bırakılır.Aynı zamdan harici hava kaynağının sisteme dahil olmasını sağlayan valfdir.

COLD and DARK başlangıçta APU çalıştırılıp APU BLEED AIR alındığında PACKS'ler AUTO yapılarak AIR CONDITION sistemi çalıştırılmış olur. Motorlar çalıştırılacağı zaman, APU'dan gelen havanın tamamının motor çalıştırmada kullanılması gerekir. Bu yüzden APU BLEED AIRin tamamına ihtiyaç duyulacağından PACKSler OFF durumuna getirilir. PSI basıncının arttığıda PSI göstergesinden takip edilir. ISOLATION VALVE 'ı AUTO durumunda bırakıyoruz.

Böylece tüm basınçlı havayı birinci motoru çalıştırmada kullanabiliriz. İLk motor çalıştıktan sonra eğer o motorun BLEED AIR'i açılırsa panelde DUAL BLEED ışığı yanacaktır. Bir zararı yok, diğer motorun çalışması için hem APU'dan hemde çalışan motordan besleniyor demektir.

Motorlar çalıştıktan sonra ENG1 ve ENG2 BLEED AIR'i ON , APU BLEED'i OFF, PACKS'leri AUTO durumuna getireceiğiz.

PACKSlerin çalışma prensibi biraz uzun ama yeterli bilgi verdiğim linkde var.
Hakan"737"Güven
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

Hakan hocam benimde uzun zamandır kafamı kurcalayan bir konuydu. Açıklamanız ve kaynağınız için çok sağolun.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

yalnız yazarken bir hata yaptımi pnömatik'in aslında konu ile alakası yok ben havalı sistem derken kabin basıncı, havalandırmayı anlatmak için basınçlı havadan yola çıkarak pnömatik demiştim halbuki pnömatik sistem olarak basınçlı hava ile çalışan pompalara verilen isim. Kusuram bakmayın tamamen benim bilgisizliğim ve hatam.Eski tip bazı uçaklarda benzer mantıkla çalışan bazı sistemler olabilir (fren,kapakçıklar vb)fakat yeni tip uçaklarda hidrolik ve elektrikli motorlar ile çalışıyor çoğu sistem.
Hakan"737"Güven
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

Evet hocam örneğin eski tip b727 de emercensi pnömatik frenler mevcut yine UH-1 in bazı modellerinin boost pumpları da p3 havası ile çalışıyor. Aslında tamamen mekanik güzel bir sistem, fakat elektronik sistemler geliştikçe mekanik sistemlerin populerliğini yitirmesi malesef kaçınılmaz.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
User avatar
THY166
VIP Member
VIP Member
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 20:00
Name: Fatih KOZ
PID: 166
Vatsim ID: 832838
City: Antalya
Location: Antalya , Turkey
Contact:

Ayrıca ek bir bilgi , Kabin içi havalandırmayı ve uçak içi hava dolaşımını sağlayan 1 ve 2 numaralı PACK'ler kalkışta kapatılır ise uçağın kalkış performansına direkt olarak olumlu yönde etki eder :)

Özellikle düşük motor güçlü uçaklarda ( bkz. B734 / 23.5K Lbs gibi ) kısa pistlerde sıcak havalarda ( 25-30 derece üstü ) full yolcu ile kalkış PACKS OFF ile ancak mümkün olabilmektedir .

Emniyetli uçuşlar
B. Fatih Koz
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”