Biliyor musunuz? (EMERGENCY)

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
City: Ankara
Location: Turkey

Selamlar,

VATSIM üzerinde uygulanan EMERGENCY usullerine ilişkin küçük bir kuralı paylaşmak istiyorum.

An Air Traffic Controller has the right to refuse an emergency aircraft. In such situations, a pilot can either:

* Disconnect from the network
* Cancel the emergency and resume normal flight


VATSIM ortamında Bir ATC eğer trafik yoğunluğu müsade etmiyorsa deklare edilen emergency 'i kabul etmeme hakkına sahiptir.

Bu durumda pilot 2 yol izler
1- OFFLINE olur ve iner.
2- EMERGENCY geri alır ve normal uçuşa döner.


Burada emergency'nin usulünce deklare edilmesi gerekir kritik yakıt demek ya da bir motorum çalışmıyor demek emergency deklaresi değildir direk emergency deklare ediyoruz demeniz gerekir. (Bu konuda daha detaylı bilgi verecek arkadaşlarımz her zaman yazabilir)

ATC olarak emergency durumları keyif vericidir aslında. Her zaman karşınıza çıkmayan durumlardır.
Meydan kapatılır pistler emergency trafik için hazırlanır, radyo frekansı susturulur yerdeki tüm trafikler durdurulur, havadaki trafikler vektörlenerek emergency trafik için iniş hattı hazır hale getirilir.

Hatta o esnada tam yaklaşmaya giren bazı arkadaşlar "hocam ben arada hızlı inseydim misafir gelecek" falan da derler :D

Ancak bazı özel durumlarda etkinlikler gerçekten yoğun trafik yaşanan zamanlar ve yaklaşmadaki trafiklerin kolaylıkla vektörlenemediği etrafında mania olan meydanlarda ATC bunu kabul edemeyebilir. Bu diğer ve 1 den çok trafiklerin emniyeti açısındandır.

Bilginize sunulur.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
THY2847
Junior Member
Junior Member
Posts: 85
Joined: 26 Feb 2008, 17:13
Name: Sami Aselcioglu
PID: 2847
Vatsim ID: 1037450
City: İskenderun

Burada emergency'nin usulünce deklare edilmesi gerekir kritik yakıt demek ya da bir motorum çalışmıyor demek emergency deklaresi değildir direk emergency deklare ediyoruz demeniz gerekir.
Tabi bir de Transponder'ı 7700'a bağlamak gerekir acil durumlarda.
İskenderun 28.10.1986
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Bildiğim kadarıyla VATSIM'de 7700 bağlamak yasak Sami kaptanım. Kurallara tekrar bakmakta fayda var benim açımdan :)
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

"emergency" eğer gerçekten eğitim yada gerçek uygulanıyorsa 7700 serbest. hijack kesinlikle yasak. Communication failure ise sadece OTS veya eğitimde özel şartlarda kullanılabilir çünkü TEXT+Private message gibi gerçekte olmayan bir iletişim olduğu için comm failure'un bir anlamı kalmıyor. Eğer FS'i veya Squawkbox/Fsinn'i bozmadıysanız gerçekten!

(comm ve hijack kodlarını vermiyorum, fazla dolanmaması açısından)
Hakan"737"Güven
User avatar
THY3537
VIP Member
VIP Member
Posts: 431
Joined: 05 Feb 2009, 20:48
Name: Uğur BİLGİN
PID: 3537
Vatsim ID: 1084376
City: Ankara
Location: Turkey

Evet Hakan kaptanın dediği gibi biliyorum bende ki Almanya hava sahasında uçarken Fs passengers iniş takımı arızası verdiğinde Langen Radar 7700 e geçmemi kendisi de talep etmişti.
Post Reply

Return to “Training Lounge”