Pist Basina Tek Motor ile Taxi

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
ldsezgin
Newbie
Newbie
Posts: 15
Joined: 16 Dec 2007, 18:35
Name: Sezgin Karaagac
PID: 2521
Location: Turkey
Contact:

Selamlar

Oncelikle bu yazacagim konuda bilgim olmadigindan dolayi bu topiki acma gereksimini duydugumu belirtmek isterim. Yaklasik 15 senedir ucakla yolculuk yaparim. Dun gece yasadiklarim ilk defa ve bana biraz garip geldi.

23.20 LTBA-LTBJ iZ AIR tarifeli ucusu A319 pushback yapmamiza kadar hersey normal kaptan ilk sag engine startup veriyor ve idle aciyor motor hazir. Simdi asil gariplik bundan sonra su meshur Airbus gacirdama gucurdama sesleri sol motor tarafindan gelmeye basliyor derken pushbac sonrasi taxiye basliyoruz. Daha sonra sol motorun calismadigini fartettim ve hemen flap durumuna baktim (0) konumunda ve ucagin icinde bu seslerden dolayi butun yolcular birbirine bakiyor. 36R pist hold position icin taximiz devam ediyor. Taxi esnasinda parking positionda bulunan ve boarding yapan THY 737-800 yanindan gecerken uzaktan TGS calisani veya yer gorevlilerinden birinin ucagamiza dogru LED fenerle gozlemledigini farkediyorum ve sesler ve tek motor esliginde kalkis icin 4 uncu sirada taximize devam ediyoruz. Sonunda pist basina geldigimizde kaptan sol motor idle verdi ve motor calisti ardindan ugultulu ve gicirtili sesler kesildi flap 15 acti ve daha sonra kalktik. Sonra bunun sirket yonetimi baskilari ile kaptanin yakit tasarrufundan yaptigi dusuncesine girdim. Bu sekilde ucagi pist basina kadar kullanmak bakim maliyetlerini arttirmazmi sizce? Ayrica emniyetsiz ve guvenliksiz ucus olma olasiligi bir hayli yuksek. Yorumu sizlere birakiyorum. :x Iyi Ucuslar.

Sezgin Karaagac
2521
Electronic Engineer
AL-Salam Aircraft Co.
Riyadh - Saudi Arabia
User avatar
THY1935
Average User
Average User
Posts: 216
Joined: 03 Jun 2006, 14:22
Name: Hanifi AVCI
PID: 1935
Vatsim ID: 964441
City: Samsun
Location: Samsun

Bunun yakıt tasarrufu ile ilgili olacağını sanmıyorum, çok sağlıklı değil ama belki vakit kazanmak için yapılmış olabilir. Bazen benimde tek motor taxi yaptığım oluyor :lol: :x
hunsac
Newbie
Newbie
Posts: 22
Joined: 01 Mar 2009, 01:16
Name: Hasan Unsac
PID: 212
Location: Doha / QATAR

Yillar once boyle bir uygulamaya KJFK - LSZH Swissair ucusunda sahit olmustum,
ucak tipi B747 idi ve sadece sag ve sol ic motorlarini calistirarak taxi yapmisti, sonra ucus sirasinda (o zamanlar cocpit'e aliyorlardi) Kaptana sordum ne gerekce ile boyle yaptiniz diye
verdigi cevap;
"uzun sure idle da taxi yapacaktik ve kalkisda 21 numaraydik yerde beklememiz taxi ile beraber yaklasik 1 saat sureceginden bosuna yakit sarfiyati yapmamak icin" demisti.

bakim maliyeti acisindan sakinca olup olmadigi konusunda bir fikir yurutemem bu konuda bilgim yok
Hasan Unsac
TRVACC 7
CPL MEL
Eur-Exeminer C3
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

Şirketlerde bu tür politikalar vardır.

THY'nin Normal Procedure Checklistlerinde, 'Engine-Out Taxi-In' Checklist'i bulunmaktadır. Hiç bir emniyetsizliği yoktur. Ayrıca yıllık uçak bazına vurduğunuzda eminim kayda değer bir yakıt tasarufu da sağlamaktadır.

Tamamen kaptan insiyatifindedir...

Sevgiler,
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
misire
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2009, 13:45
Name: Gökhan Yıldırım
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: İzmir
Location: Turkey

Hiç bir zararı olmaz sadece uçak sola çeker, zaten bu uçaklar tek motor uçabilecek kabiliyette üretiliyor.
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Ben de sık sık yaparım :D , LQSA etkinliğinde kalkışta 6 numaraydım tek motor kapattım, sonra sıra bana yaklaşırken çalıştırma esnasında hot start olup motor yanınca restart yapmıştım, hehe. Geçenlerde LGTS de de yaptım. Bu kez motoru pneumatic X feed yardımıyla soğutup kuralına göre çalıştırınca sorun olmadı. Yakıt konusunda pintiyimdir :drunk:
Lead me, follow me or get out of my way !
THY2286
Average User
Average User
Posts: 217
Joined: 28 Jan 2009, 21:22
Name: Ufuk Sasmaz
PID: 2286
Location: Ankara

Yerde tek motor taksi olayını ben de ilk defa sanalpilotta captairbus isimli kullanıcı fotoğraflar paylaşmıştı anladığım kadarıyla kendisi hakikaten cpt yani thyde :) fotoğraflarda yazmıştı bunu yakıt pahalı pilot maaşları yüksek diye de eklemiş hatta :) EDDS inişten sonra tek motor taksi yapmışlar,güzel bir LTBA-EDDS-LTBA öyküsü aslında fotoğraflarla,bakmanızı öneririm:
http://www.sanalpilot.com/forum/topic.a ... C_ID=15401
misire wrote:Hiç bir zararı olmaz sadece uçak sola çeker, zaten bu uçaklar tek motor uçabilecek kabiliyette üretiliyor.
Bir de yanlış anlamışsınız,taxiden bahsediliyor yerdeki,yoksa kalkışta yada uçuşta birini kapatmak gereksiz bir güvenlik açığı,uygulamak söz konusu bile olamaz tahmin ediyorum :)
THY3549
Senior Member
Senior Member
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 13:27
Name: Özkan SESEN
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
City: Istanbul
Location: Istanbul

Bu prosedürü yogun yer trafiği olan her uçuşumda kullanırım bende. Hatta Ufuk Kaptanın bahsettiği Captairbus nickli kişi Ercan Karakaş ağabeyimiz. Kendisiyle Tarkim buluşmalarımızda tanıştık. THY de airbus pilotu.Hatta ek bilgi Türkiyenin ilk Karı-Koca pilotları. Burdan da kulaklarını çınlatalım.

Herkese keyifli uçuşlar.
Image
ldsezgin
Newbie
Newbie
Posts: 15
Joined: 16 Dec 2007, 18:35
Name: Sezgin Karaagac
PID: 2521
Location: Turkey
Contact:

Engin bilgilendirme ve dusunceleriniz icin tesekkur ederim.

2521
Sezgin Karaagac
THY3672
Average User
Average User
Posts: 205
Joined: 07 Feb 2009, 23:28
Name: Ilker Aksan
PID: 3672
Location: Turkey

Ercan Karakaş abimiz Airbus öğretmen pilotlarından.
novemberrain
Junior Member
Junior Member
Posts: 80
Joined: 12 Dec 2009, 12:30
Name: Ekrem SARIKAYA
PID: 4263
Location: Ankara

Deniz Kaptanım daha iyi bilir ama eşi Emel Kaptan A340 ta olması lazım.
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
PID: 003
Vatsim ID: 811602
City: istanbul
Location: Turkey

ldsezgin wrote:Selamlar

Bu sekilde ucagi pist basina kadar kullanmak bakim maliyetlerini arttirmazmi sizce? Ayrica emniyetsiz ve guvenliksiz ucus olma olasiligi bir hayli yuksek.
Sizi tedirgin eden bu kısmı biraz daha açarmısınız?
Mesela bakım maliyetleri neden artabilir? Neden emniyetsiz veya güvenliksiz uçuş olasılığı yükselebilir?
Hakan"737"Güven
User avatar
THY133
VIP Member
VIP Member
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 14:19
Name: Deniz İrez
PID: 133
Location: Istanbul

novemberrain wrote:Deniz Kaptanım daha iyi bilir ama eşi Emel Kaptan A340 ta olması lazım.
Aslında o kadar çok pilot ve filo olunca, kimse kimseyi tanımıyor, hele benim gibi daha yeni girişli ise ancak kendi filosundan bir kaç kişiyi ancak tanıyabilir... :shock: :lol:
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
misire
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2009, 13:45
Name: Gökhan Yıldırım
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: İzmir
Location: Turkey

THY2286 wrote:Bir de yanlış anlamışsınız,taxiden bahsediliyor yerdeki,yoksa kalkışta yada uçuşta birini kapatmak gereksiz bir güvenlik açığı,uygulamak söz konusu bile olamaz tahmin ediyorum :)
Yanlış anlama yok kaptanım demek istediğim bu uçak tek motor uçabiliyorsa taksi de yapabilir ayrıca bu uçakların tecrübe uçuşlarında havada tek motor susturup yeniden çalıştırma uygulamaları vardır.
User avatar
THY1834
VIP Member
VIP Member
Posts: 234
Joined: 11 Sep 2006, 10:50
Name: Adem BURCU
PID: 1834
Vatsim ID: 958269
City: Tekirdag
Location: Turkey
Contact:

Bence;
Taxi'yi yolculara uçağı ittirterek yapıp l/u ta motor çalıştırma en ekonomiği :twisted: :twisted:

Aman birileri okur bu formu, gerçekleştirmeye kalkar yanarsınız valla :lol: :lol:
Post Reply

Return to “Training Lounge”