Siirt VOR DME yaklaşması sorun
-
- Rookie
- Posts: 25
- Joined: 15 Nov 2009, 13:45
- Name: Gökhan Yıldırım
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: İzmir
- Location: Turkey
Selamlar, kaptanlarım sorunum şöyle rwy06 ya inmek için SRT vor undan dönüş yapıp SRT yi 4 nm geçtikten sonra tabi bu arada minumum irtifa olan 4500 e inmiş bulunuyorum sola dönüşle rüzgar altı ve pist başlangıç noktası umuz hizamız ile 45 derce açı yaptığı anda(tahmini olarak) sağdan dönüşle pisti karşılıyorum ancak çok yüksek kalıyorum tabiki dönüş esnasında alçalıyorum ancak piste inebilmem için çok yüksek bir varyo değeri girmem gerekiyor ve çok kalitesiz bir iniş yapıyorum bu arada uçak tipi 736, ancak rüzgar altını uzatıp pistten 8-9 nm uzaklaşıp dönüş yaptığımda rahat bir iniş yapabiliyorum bu kadar açılmam bu iniş için uygunmudur aydınlatırsanız sevinirim..
- THY3716
- Legend
- Posts: 1401
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Hocam haritaya göre SRT VOR üzerinden 2nci geçişinizde 6000 ft. de olmanız, bu esnada alçalmaya devam ediyor olmanız, 4300 ft de pist görüşünü tatbik etmişseniz alçalmaya devam ederek (4300 altına inmeye devam ederek) pist üzerinden geçerek sola dönüşle pist solunuzda kalacak şekilde rüzgar altına girmeniz ve circle yaparak inmeniz gerekiyor. Pist rakımı 2000 ft., minimum 4300 ft. ve VOR geçişini 6000 de yapıyorsunuz ve meydana 4 miliniz var. 1/3 kuralına göre pist üzerinde minimuma inmek için 5.1 nm e ihtiyacınız var. Burada Ground Speed inizi 150 civarlarına indirirseniz 700 varyo ile bunu rahatlıkla 4 mil içerinde giderirsiniz hatta rüzgar altına 3400 - 3500 civarında bir irtfada girersiniz. Aynı varyoyla rüzgar altında devam ederseniz 8-9 nm açılmanıza gerek kalmaz, kısa bir tur ile rahatça inersiniz.
Lead me, follow me or get out of my way !
- THY2294
- Junior Member
- Posts: 55
- Joined: 28 Aug 2010, 18:50
- Name: ÖMER FARUK GENÇKAL
- PID: 2294
- Vatsim ID: 994887
- City: İzmir
- Location: İzmir
- Contact:
Bahadir kaptanim bir de gorsel bi hazirlik yapsaniz var ya tam super olacak.
)
Bence egitim departmani sizden fazlasiyla yararlanmali, MD82 hakkinda yazdiklariniz takdir-e sayan, hatta forumda sabitlenecek kadar da degerli bir yaziydi.

Bence egitim departmani sizden fazlasiyla yararlanmali, MD82 hakkinda yazdiklariniz takdir-e sayan, hatta forumda sabitlenecek kadar da degerli bir yaziydi.
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
aslında siirt meydanı için meydan turu irtifasını ve esaslarını bilmeniz gerekiyor bildiğim kadarıyla bu konu ile ilgili bilgler meydan talimatlarında yazar ama onlara nasıl ulaşılabileceğimiz konusunda benimde tam bilgim yok. eğer bu esaslara ulaşabilirseniz daha uygun bir irtifdan daha güzel bir yaklaşma yapılabilyordur muhtemelen.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
- THY3716
- Legend
- Posts: 1401
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Ömer Kardeşim, sağolasın. Bilginin paylaşıldıkça arttığına inananlardanım. Dün ben soruyordum, bugün cevaplıyoruz, yarın da bugün soran arkadaşlar cevaplamaya başlarlarsa bu güzide ortamda bilinçli uçucu sayımız artacak, hepimizin alacağı keyif de artacaktır. Baksanıza, bir kişi sordu, üstüne kaç kişi birden destek vererek ortaya bu tablo çıktı. FlyTHY mizin madem her alanda en önde olmasını istiyoruz, bu alanda da olalım.
Lead me, follow me or get out of my way !
-
- Rookie
- Posts: 25
- Joined: 15 Nov 2009, 13:45
- Name: Gökhan Yıldırım
- PID: 0000
- Vatsim ID: 0000
- City: İzmir
- Location: Turkey
Kaptanım açıklamalarınız için çok teşekkürler yani 4300 veya uçak tiipine göre 4500 feet bize pist görüşüne mütakip görerek şartlarda alçalmaya devam et anlamında verilen bir minumum anladığım kadarıyla ben bu güne kadarki turlu yaklaşmalarımda dönüşe başlamadan kesinlikle alçalmıyor bu limit altına inmiyordum bunu öğrendiğim iyi oldu birde hocam piste 4nm kala demissiniz bu 4nm chart a göre SRT vor u baz alınmış yani benim anladığım piste göre değil SRT vor una göre 4nm de olduğumu anlıyorum ayrıca turlu yaklaşma açıklamasında bizim pistin kuzeyinden turlu yaklaşma yapmamıyacağımız yazılı siz açıklamanızda pisti kat edip rüzgar altına giriş yapılacağından bahsetmissiniz bu durumda piste kuzeyden turlu yaklaşma yapmamız gerekecek ve buda chart a göre yasaklanmış kafamda oluşan bu pürüzleri açıklığa kavuşturursanız çok sevinicem yardımlarınız için sonsuz teşekkürler..
- THY3716
- Legend
- Posts: 1401
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Yukarıda; piste 4 miliniz var dediğim an tam SRT VOR üzeri ve inbound olduğunuz an. Pist kuzeyinde circle yapmama hususuna gelince : bunu yazmamın üç sebebi var :
1. Hava parçalı bulutlu dahi değil ve siz tam bir görüşe sahipseniz, gece şartlarında uçmuyorsanız (ki gerçekte bu meydana kimse gece uçma çılgınlığını yapmamalı) kuzeyden circle yapılabilir. Zira münhaniler 3000 ft. civarı, çok sorun olmamalı.
2. FS maalesef görüş açısından gerçek ortamdan bizi uzak bırakıyor. Ben şahsen sağ penceremden hiç bir halt göremediğim için sağdan circle yapamıyorum, sizi bilmem. (F/O da yok)
3. Ben Siirt meydanının kullanıldığı zamanların birinde bu şekilde circle yapan ve 06 pistine inen bir uçak görmüştüm. O da sol dönüşlü yapmıştı.
1. Hava parçalı bulutlu dahi değil ve siz tam bir görüşe sahipseniz, gece şartlarında uçmuyorsanız (ki gerçekte bu meydana kimse gece uçma çılgınlığını yapmamalı) kuzeyden circle yapılabilir. Zira münhaniler 3000 ft. civarı, çok sorun olmamalı.
2. FS maalesef görüş açısından gerçek ortamdan bizi uzak bırakıyor. Ben şahsen sağ penceremden hiç bir halt göremediğim için sağdan circle yapamıyorum, sizi bilmem. (F/O da yok)
3. Ben Siirt meydanının kullanıldığı zamanların birinde bu şekilde circle yapan ve 06 pistine inen bir uçak görmüştüm. O da sol dönüşlü yapmıştı.
Lead me, follow me or get out of my way !
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
HOcam durum tespitiniz güzel yalnız eğer ATC ünitesi yoksa alçalmaya devam edeceğiniz zaman kullanacağınız minumum emniyetli irtifayı tespit edebilmek öncemli bir konu. Bu konu ile ilgili kaynak tespit edebilecek arkadaş varmı? Benim bildiğim önceden de yazdığım gibi meydan talimatlarında yazar. Bu talimatlara ulaşım hakkında bilgisi olan varmı? Gerçek bi uçuş planlayacaksanız arayıp istersiniz ama farklı bir ulaşım yolu varmı?misire wrote:Kaptanım açıklamalarınız için çok teşekkürler yani 4300 veya uçak tiipine göre 4500 feet bize pist görüşüne mütakip görerek şartlarda alçalmaya devam et anlamında verilen bir minumum anladığım kadarıyla ben bu güne kadarki turlu yaklaşmalarımda dönüşe başlamadan kesinlikle alçalmıyor bu limit altına inmiyordum bunu öğrendiğim iyi oldu
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172