Siirt VOR DME yaklaşması sorun

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
misire
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2009, 13:45
Name: Gökhan Yıldırım
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: İzmir
Location: Turkey

Selamlar, kaptanlarım sorunum şöyle rwy06 ya inmek için SRT vor undan dönüş yapıp SRT yi 4 nm geçtikten sonra tabi bu arada minumum irtifa olan 4500 e inmiş bulunuyorum sola dönüşle rüzgar altı ve pist başlangıç noktası umuz hizamız ile 45 derce açı yaptığı anda(tahmini olarak) sağdan dönüşle pisti karşılıyorum ancak çok yüksek kalıyorum tabiki dönüş esnasında alçalıyorum ancak piste inebilmem için çok yüksek bir varyo değeri girmem gerekiyor ve çok kalitesiz bir iniş yapıyorum bu arada uçak tipi 736, ancak rüzgar altını uzatıp pistten 8-9 nm uzaklaşıp dönüş yaptığımda rahat bir iniş yapabiliyorum bu kadar açılmam bu iniş için uygunmudur aydınlatırsanız sevinirim..
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Hocam haritaya göre SRT VOR üzerinden 2nci geçişinizde 6000 ft. de olmanız, bu esnada alçalmaya devam ediyor olmanız, 4300 ft de pist görüşünü tatbik etmişseniz alçalmaya devam ederek (4300 altına inmeye devam ederek) pist üzerinden geçerek sola dönüşle pist solunuzda kalacak şekilde rüzgar altına girmeniz ve circle yaparak inmeniz gerekiyor. Pist rakımı 2000 ft., minimum 4300 ft. ve VOR geçişini 6000 de yapıyorsunuz ve meydana 4 miliniz var. 1/3 kuralına göre pist üzerinde minimuma inmek için 5.1 nm e ihtiyacınız var. Burada Ground Speed inizi 150 civarlarına indirirseniz 700 varyo ile bunu rahatlıkla 4 mil içerinde giderirsiniz hatta rüzgar altına 3400 - 3500 civarında bir irtfada girersiniz. Aynı varyoyla rüzgar altında devam ederseniz 8-9 nm açılmanıza gerek kalmaz, kısa bir tur ile rahatça inersiniz.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY2294
Junior Member
Junior Member
Posts: 55
Joined: 28 Aug 2010, 18:50
Name: ÖMER FARUK GENÇKAL
PID: 2294
Vatsim ID: 994887
City: İzmir
Location: İzmir
Contact:

Bahadir kaptanim bir de gorsel bi hazirlik yapsaniz var ya tam super olacak. :))
Bence egitim departmani sizden fazlasiyla yararlanmali, MD82 hakkinda yazdiklariniz takdir-e sayan, hatta forumda sabitlenecek kadar da degerli bir yaziydi.
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

aslında siirt meydanı için meydan turu irtifasını ve esaslarını bilmeniz gerekiyor bildiğim kadarıyla bu konu ile ilgili bilgler meydan talimatlarında yazar ama onlara nasıl ulaşılabileceğimiz konusunda benimde tam bilgim yok. eğer bu esaslara ulaşabilirseniz daha uygun bir irtifdan daha güzel bir yaklaşma yapılabilyordur muhtemelen.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
User avatar
THY2100
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 652
Joined: 03 Dec 2009, 20:18
Name: Armagan BURCU
PID: 2100
Vatsim ID: 973633
City: Antalya
Location: Turkey

Image

çorbada tuzumuz olsun
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Ömer Kardeşim, sağolasın. Bilginin paylaşıldıkça arttığına inananlardanım. Dün ben soruyordum, bugün cevaplıyoruz, yarın da bugün soran arkadaşlar cevaplamaya başlarlarsa bu güzide ortamda bilinçli uçucu sayımız artacak, hepimizin alacağı keyif de artacaktır. Baksanıza, bir kişi sordu, üstüne kaç kişi birden destek vererek ortaya bu tablo çıktı. FlyTHY mizin madem her alanda en önde olmasını istiyoruz, bu alanda da olalım.
Lead me, follow me or get out of my way !
misire
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2009, 13:45
Name: Gökhan Yıldırım
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: İzmir
Location: Turkey

Kaptanım açıklamalarınız için çok teşekkürler yani 4300 veya uçak tiipine göre 4500 feet bize pist görüşüne mütakip görerek şartlarda alçalmaya devam et anlamında verilen bir minumum anladığım kadarıyla ben bu güne kadarki turlu yaklaşmalarımda dönüşe başlamadan kesinlikle alçalmıyor bu limit altına inmiyordum bunu öğrendiğim iyi oldu birde hocam piste 4nm kala demissiniz bu 4nm chart a göre SRT vor u baz alınmış yani benim anladığım piste göre değil SRT vor una göre 4nm de olduğumu anlıyorum ayrıca turlu yaklaşma açıklamasında bizim pistin kuzeyinden turlu yaklaşma yapmamıyacağımız yazılı siz açıklamanızda pisti kat edip rüzgar altına giriş yapılacağından bahsetmissiniz bu durumda piste kuzeyden turlu yaklaşma yapmamız gerekecek ve buda chart a göre yasaklanmış kafamda oluşan bu pürüzleri açıklığa kavuşturursanız çok sevinicem yardımlarınız için sonsuz teşekkürler..
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1401
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
City: Istanbul
Location: Turkey

Yukarıda; piste 4 miliniz var dediğim an tam SRT VOR üzeri ve inbound olduğunuz an. Pist kuzeyinde circle yapmama hususuna gelince : bunu yazmamın üç sebebi var :
1. Hava parçalı bulutlu dahi değil ve siz tam bir görüşe sahipseniz, gece şartlarında uçmuyorsanız (ki gerçekte bu meydana kimse gece uçma çılgınlığını yapmamalı) kuzeyden circle yapılabilir. Zira münhaniler 3000 ft. civarı, çok sorun olmamalı.
2. FS maalesef görüş açısından gerçek ortamdan bizi uzak bırakıyor. Ben şahsen sağ penceremden hiç bir halt göremediğim için sağdan circle yapamıyorum, sizi bilmem. (F/O da yok)
3. Ben Siirt meydanının kullanıldığı zamanların birinde bu şekilde circle yapan ve 06 pistine inen bir uçak görmüştüm. O da sol dönüşlü yapmıştı.
Lead me, follow me or get out of my way !
misire
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2009, 13:45
Name: Gökhan Yıldırım
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: İzmir
Location: Turkey

Kaptanım çok teşekkürler herşey açıklığa kavuştu
THY3683
Average User
Average User
Posts: 176
Joined: 12 Feb 2009, 23:35
Name: Dinc Mor
PID: 3683
Location: Turkey

En yakın zamanda uçucam bikez uçmuştum hatırlıyorum zordu :D
misire
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2009, 13:45
Name: Gökhan Yıldırım
PID: 0000
Vatsim ID: 0000
City: İzmir
Location: Turkey

Kesinlikle 8)
User avatar
THY3506
Senior Member
Senior Member
Posts: 254
Joined: 11 Jan 2009, 20:42
Name: Serdar ÖZDEN
PID: 3506
Vatsim ID: 1082637
City: Ankara
Location: Turkey

misire wrote:Kaptanım açıklamalarınız için çok teşekkürler yani 4300 veya uçak tiipine göre 4500 feet bize pist görüşüne mütakip görerek şartlarda alçalmaya devam et anlamında verilen bir minumum anladığım kadarıyla ben bu güne kadarki turlu yaklaşmalarımda dönüşe başlamadan kesinlikle alçalmıyor bu limit altına inmiyordum bunu öğrendiğim iyi oldu
HOcam durum tespitiniz güzel yalnız eğer ATC ünitesi yoksa alçalmaya devam edeceğiniz zaman kullanacağınız minumum emniyetli irtifayı tespit edebilmek öncemli bir konu. Bu konu ile ilgili kaynak tespit edebilecek arkadaş varmı? Benim bildiğim önceden de yazdığım gibi meydan talimatlarında yazar. Bu talimatlara ulaşım hakkında bilgisi olan varmı? Gerçek bi uçuş planlayacaksanız arayıp istersiniz ama farklı bir ulaşım yolu varmı?
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
Post Reply

Return to “Training Lounge”