FlyTHYde yaptığımız ve FR kullandığımız uçuşlarda Fs Passengers kullanabilirmiyiz? Ayrıca eğer FS Passengers ın verdiği bir arıza nedeni ile divert etmek zorunda kalırsak FR bunu nasıl algılıyor ve kaydediyor?
Ömer Atik
PID 4379
Fs Passengers
-
- Senior Member
- Posts: 303
- Joined: 15 May 2009, 13:19
- Name: Kisisel veri
- PID: 3841
- Vatsim ID: 1008925
- City: Arnavutkoy
- Location: Turkey
Kullanabilirsiniz Kaptanım. Hatta Fspassengers olaya kalkış ve iniş esnasında baya bir ağırlık katıyor, güzel oluyor. Fspassengersda divert etmek için iniş alanını iptal ediyoruz; yönü değiştirincede zaten bizim FDR de divert ettiğimizi algılıyor. Ama iki FDR arasında iletişim yok.Freedom55 wrote:FlyTHYde yaptığımız ve FR kullandığımız uçuşlarda Fs Passengers kullanabilirmiyiz? Ayrıca eğer FS Passengers ın verdiği bir arıza nedeni ile divert etmek zorunda kalırsak FR bunu nasıl algılıyor ve kaydediyor?
Ömer Atik
PID 4379
-
- Senior Member
- Posts: 303
- Joined: 15 May 2009, 13:19
- Name: Kisisel veri
- PID: 3841
- Vatsim ID: 1008925
- City: Arnavutkoy
- Location: Turkey
Olaya biraz daha gerçekçilik katıyor, bir kaç tane sıralıyayım;
- öncelikle kendinize bir pilot profili oluşturabiliyorsunuz,
- profiliniz altından uçak satın alabiliyor, bunların bakımlarını yaptırabiliyor ve para harcıyorsunuz,
- yaptığınız uçuşların saat veya sayısına bağlı olarak type rating'iniz belirleniyor,
- kabin içi anonslar ile biraz daha keyif alabiliyorsunuz,
- kabin içi anonsları kendiniz editliyebiliyorsunuz ki aramızda Türk Sanat Müziği ekleyenler var
- yolculara sıcak yemek ve içecek sunuyorsunuz,
- uçuş esnasında film oynatabiliyorsunuz,
- bunlar ile yolcularınızın ruhani durumunu artıya çevirtip daha çok yolcu kazanıyorsunuz ve geliriniz artıyor,
- bilet ücretlerini ve yemek kalitelerini belirliyebiliyorsunuz,
- yerdeki hazırlığınızdan inişinize kadarki tüm hatalar size uçuş sonrası raporlanıyor, ki çok faydası oluyor. Buna göre negatif veya pozitif puan alıyorsunuz,
- eğerki uçuşlarınızı gerçekleştirdiğiniz sanal havayolu kayıtları sadece Fspassengers ile tutuyorsanız bunları o havayolunun web sitesine raporlayabiliyorsunuz, ancak FlyTHY'de bu sistem yok.
- eğer ben yinede raporlayacağım derseniz Fspassengers resmi sitesine bunu gönderebiliyorsunuz ama satın almış olmanız gerekiyor.
En gözle görülür bir fark şu; bizim FDR de uçak kuş gibi kalkarken Fspassengers ile bu kalkış biraz daha ağır oluyor.
- öncelikle kendinize bir pilot profili oluşturabiliyorsunuz,
- profiliniz altından uçak satın alabiliyor, bunların bakımlarını yaptırabiliyor ve para harcıyorsunuz,
- yaptığınız uçuşların saat veya sayısına bağlı olarak type rating'iniz belirleniyor,
- kabin içi anonslar ile biraz daha keyif alabiliyorsunuz,
- kabin içi anonsları kendiniz editliyebiliyorsunuz ki aramızda Türk Sanat Müziği ekleyenler var

- yolculara sıcak yemek ve içecek sunuyorsunuz,
- uçuş esnasında film oynatabiliyorsunuz,
- bunlar ile yolcularınızın ruhani durumunu artıya çevirtip daha çok yolcu kazanıyorsunuz ve geliriniz artıyor,
- bilet ücretlerini ve yemek kalitelerini belirliyebiliyorsunuz,
- yerdeki hazırlığınızdan inişinize kadarki tüm hatalar size uçuş sonrası raporlanıyor, ki çok faydası oluyor. Buna göre negatif veya pozitif puan alıyorsunuz,
- eğerki uçuşlarınızı gerçekleştirdiğiniz sanal havayolu kayıtları sadece Fspassengers ile tutuyorsanız bunları o havayolunun web sitesine raporlayabiliyorsunuz, ancak FlyTHY'de bu sistem yok.
- eğer ben yinede raporlayacağım derseniz Fspassengers resmi sitesine bunu gönderebiliyorsunuz ama satın almış olmanız gerekiyor.
En gözle görülür bir fark şu; bizim FDR de uçak kuş gibi kalkarken Fspassengers ile bu kalkış biraz daha ağır oluyor.
-
- Senior Member
- Posts: 270
- Joined: 29 Nov 2008, 13:27
- Name: Özkan SESEN
- PID: 3549
- Vatsim ID: 1084772
- City: Istanbul
- Location: Istanbul
Tekin kaptan aslında en güzel özelliğini sanırım yazmayı unuttunuz.
Eğerki uçağınızın gerekli bakımlarınızı yapmaz iseniz, ve programın ayarlarından Arıza durumunu belli bir oran yükseltmiş iseniz uçuş esnasında belli başlı acil durumlar olabiliyor. Sadece olmak ile de yetmiyor, program pilotun o anki acil durum ile ilgili tutumuna (uyguladığı prosedür) göre de bir puanlama yapıyor.Birkaç örnek vermek gerekirse; öncelikle acil durum deklare etmeniz gerekir doğal olarak. 7700 bağlamadığınız zaman ( - eksi ) olarak kariyerinize (Sicilinize) işleniyor. Uçağınızın özelliklerine göre acil durum ile ilgili tedbirler var. İnsanı daha çok araştırmaya yöneltiyor bence.Açıp manuelleri inceliyorsunuz acil durumlarda ne gibi prosedürler uygulanmalı diyerekten.
Tüm bunlar ayır bir keyif iken online ortamda apayrı bir keyif oluyor. Başka bir postta da ilgili konu ile yorumlarımı belirtmiştim.
Saygılar.
Eğerki uçağınızın gerekli bakımlarınızı yapmaz iseniz, ve programın ayarlarından Arıza durumunu belli bir oran yükseltmiş iseniz uçuş esnasında belli başlı acil durumlar olabiliyor. Sadece olmak ile de yetmiyor, program pilotun o anki acil durum ile ilgili tutumuna (uyguladığı prosedür) göre de bir puanlama yapıyor.Birkaç örnek vermek gerekirse; öncelikle acil durum deklare etmeniz gerekir doğal olarak. 7700 bağlamadığınız zaman ( - eksi ) olarak kariyerinize (Sicilinize) işleniyor. Uçağınızın özelliklerine göre acil durum ile ilgili tedbirler var. İnsanı daha çok araştırmaya yöneltiyor bence.Açıp manuelleri inceliyorsunuz acil durumlarda ne gibi prosedürler uygulanmalı diyerekten.
Tüm bunlar ayır bir keyif iken online ortamda apayrı bir keyif oluyor. Başka bir postta da ilgili konu ile yorumlarımı belirtmiştim.
Saygılar.

-
- Senior Member
- Posts: 303
- Joined: 15 May 2009, 13:19
- Name: Kisisel veri
- PID: 3841
- Vatsim ID: 1008925
- City: Arnavutkoy
- Location: Turkey
Özkan Kaptanım doğru söylediniz onları unutmuştum;
Bu failure durumlarıda açık olursa mesela kalkış esnasında motora kuş girebiliyor tekrar dönüp dolaşıp inmek gerekiyor :-)
Bu durumda transpoder'ınızı bağlıyorsunuz vr Fspassengers menusunden varış noktasını iptal ediyorsunuz. Daha sonra flap veya iniş takımı arızasına tıklayarak acil prosedürüne aldırabiliyorsunuz.
Bu failure durumlarıda açık olursa mesela kalkış esnasında motora kuş girebiliyor tekrar dönüp dolaşıp inmek gerekiyor :-)
Ben bunu ilk defa duyuyorum ve bunun yanlış olduğunu açıkça söyleyebilirim. Hiç bir yerde de okumadım. Bugüne kadar herhalde 5-6 kez 7700 bağladığım olmuştur hem kendi kararımla hemde kule ikazı ile.Freedom55 wrote:Yalnız bildiğim kadarıyla Vatsim ortamında 7500,7600 ve 7700 bağlamak yasak transpondera. Bu durumda online uçarken bir emergency olursa ne yapmamız gerekiyor Fs Passengers ı kullanırken
Bu durumda transpoder'ınızı bağlıyorsunuz vr Fspassengers menusunden varış noktasını iptal ediyorsunuz. Daha sonra flap veya iniş takımı arızasına tıklayarak acil prosedürüne aldırabiliyorsunuz.
-
- Senior Member
- Posts: 303
- Joined: 15 May 2009, 13:19
- Name: Kisisel veri
- PID: 3841
- Vatsim ID: 1008925
- City: Arnavutkoy
- Location: Turkey
Olsun olsun Ömer Kaptanım ne kusuru rica ederim
hepimiz bazen yanlış hatırlıyabiliyoruz veya yazabiliyoruz.

-
- Average User
- Posts: 217
- Joined: 28 Jan 2009, 21:22
- Name: Ufuk Sasmaz
- PID: 2286
- Location: Ankara
Dökümanda yazdığı dikkatime çarpmamıştı ama 7500 dışında yasak olan transponder code yoktur... 7500 da "7500: Unlawful Interference (Aircraft hijacking) " anlamındadır ki VATSIMde bu yasaktır.... Ama radyo komünikasyon arızası(Radio failure) bildirmek için kullanılan 7600 yasak değildir,hoş ATC CPTleri dışında görmedim bir kişinin hem VATSIMe bağlı olup hem voice hem text iletişim kuramaması biraz saçma bi durumdur...gerçek hayatta sesli iletişimi kaybetmek birkaç durumda mümkün olsa da biz sesli iletişimi kaybetsek bile text devam edebiliyoruz sanal ortamda...Diğer acil durumlarda özellikle radar ekranında ayırt edilmenizi sağladığından acil durum deklare ettiğinizde 7700 bağlamanız özellikle istenir ATC tarafından zaten...Freedom55 wrote:Tekin kaptanım FLYTHY adım adım online uçuş adlı dökümanda yazıyor yasak olan kodlar olarak 7500 ve 7600 şeklinde. Kusura bakmayın ben fazladan 7700 ıda eklemişim
İyi uçuşlar