RVSM

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Merhabalar sevgili arkadaşlar;

RVSM(Reduced Vertical Separation Minima) olayına takıldım kaldım şu aralar. Bu konuda http://www.trvacc.org sitesinde bilgi var ancak ben ne yapaca?ımı şaşırdım. Sorun şu; Örne?in LTBA-HLLT uçuyorum ve SARKI intx. üzerinde RVSM var. O ana kadar FL340 da uçarken bu yüksekli?imi Afrika uçuş seviyelerine çevirmem gerekiyor diye anlıyorum bundan ancak Afrika uçuş seviyelerini bilmiyorum. Bu sorun aslında tüm kıtalararası uçuşlarda var. Bu konuda nereden bilgi alabilirim ve ya siz yardımcı olabilirmisiniz bana?

Teşekkürler...





Selçuk Poyraz
TK157
uuzgan
Average User
Average User
Posts: 111
Joined: 09 Dec 2001, 15:52
Location: Turkey

http://vatsim-eur.org/training/

sayfasında, soldaki R.V.S.M linkine tıklayarak bilgi alabilirsiniz.

Saygılar.

Uğur Uzgan
TRVACC
Ahmet Bedir
Junior Member
Junior Member
Posts: 95
Joined: 12 Nov 2001, 17:12
Location: Turkey
Contact:

RVSM çok kısaca açıklması; FL290-FL410 arası uçuş seviyeleri 1,000ft ayrım uygulaması anlamına gelir. Eski düzende bu seviyelerde 2,000ft ayrım uygulanırdı. Çoğu ülkeler bu uygulamaya geçmemiştir. Avrupa, Türkiye dahil (ve bazi küzey Afrika ülkeleri) bu uygulamaya 24 Ocak 2002 tarihin itibaren devreye sokmuştur. Çok yoğun olan hava trafiğini rahatlatmak için.

Trvacc bulunan LTBA-HLLT rota için örnek veriyorum.
EKI UM603 TSL UM600 SARKI/RVSM J100 CRABS J200 TPI
Rotada /RVSM ibaresi geçiyorsa, yol üzerinde bir seviye değişikli olması gerek.

Kalktığınız meydan/FIR RVSM uygulanıyorsa, uçulacak yöne uygun bir RVSM FL seçmeniz gerek, örnekde verdiğiniz FL340 sizin uçuş yönüne uygundur. Bu durumun terside olabilirdi non-RVSM den kalkarsanız buna uygun seviye seçmeniz gerekirdi.

SARKI Intersection a gelince RVSM hava sahasından çıkmış oluyorsunuz, ve non-RVSM (2,000ft ayrım) uygun bir seviye seçmeniz gerek.

Bu sayfada uçuş seviyeleri görebilirsiniz.
http://trvacc.org/web/training/ref/cruising.asp
Kırmızı ile belirtilenler RVSM (1,000ft ayrım) seviyeleri, Mavi non-RVSM (2,000ft ayrım) seviyeleri. Ucağınızın performansına göre uygun bir mavi seviye seçin. Afrika da RVSM uygulaması olmadığı için FL310 sizin örnek için uygun gözüküyor (Birazdan alçalmaya başlanacağı için daha yüksek istemek gereksiz).

Uçuş planınıza RVSM yerine rotayı şu şekilde yazabilirsiniz.
...UM600 SARKI/M076F310 J100...

Uçus planınıza Hız ve seviye değişiklerin nasıl yazıldığını bu sayfada görebilirsiniz.
http://trvacc.org/web/training/ref/fproute.asp

Umarım bu karmaşık soruna bir açıklama getirebilmişimdir.

Keyifli uçuşlar.
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Ahmet ve Uğur hocalarım;

Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.

Ahmet hocam sizin söylediklerinizden ve okuduklarımdan yanlış anlamadıysam, o zaman Afrika çıkışlı bir uçuşta çıkışta hem RVSM'ye hem de Non-RVSM'ye uygun bir yükseklik (FL290 ve ya FL330 gibi) seçersem bu noktada seviye değiştirmeme gerek kalmaz.(mı acaba?)

İyi geceler...

Selçuk Poyraz
TK157
Ahmet Bedir
Junior Member
Junior Member
Posts: 95
Joined: 12 Nov 2001, 17:12
Location: Turkey
Contact:

Sevgili Selçuk,

Teorik olrak dediğin doğrudur. [url="http://www.eur-rvsm.com/"]RVSM Manual[/url] bakarsan, ICAO F/P Item 15 (uçuş planı Rota bölümü), çok kaba tercüme ile diyorki "RVSM ve non-RVSM hava saha geçişleri uçuş planında belirtilecek", bundan anlarızki her iki hava sahası içinde geçerli bir seviye belirtmişisekbile, hangi noktada geçiş olacanığı plana yazmalıyız.

"Cruising Levels" dikkat edersen Batı uçuşlarında böyle bir lüksümüz zaten bulunmuyor, illaki seviye deyişikliği olması gerek.

HLLT-LTBA dönüş örneğine bakarsak ve hep aynı FL330 seviye için uçuş planımız bu şekil olabilir.
N0448F330 TPI J200 CRABS J100 SARKI/M075F330 UM600 TSL UM603 EKI

Böyle güzel sorular cevaplamak insana gerçekden çok haz veriyor ve bu "işi" nekadar ciddiye aldınızı görmek ve en gerçeğe yakın uygulamaya çalışmanız, çok ayrı bir haz. Hepinizi tebrik ederim.
Post Reply

Return to “Training Lounge”