Vor Loc aktif butonu

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
scovx
Newbie
Newbie
Posts: 15
Joined: 11 Dec 2009, 23:17
Name: Ufuk YAZAR
PID: 4105
Location: Ankara

Merhaba değerli kaptan arkadaşlar yeni pilot olduğum için videolar seyredip deniyorum fakat bir soru takıldı aklıma ve turlu anahtar kelimeler ile tarasamda bulamadım.Hemen soruma geçeyim.



Göremeyenler İçin link: http://www.metacafe.com/watch/1047556/f ... 37_800_ng/

burda 737-800 tipi uçakta ıls iniş anlatılmış.Bende fs2004 olmasından dolayı on paneli 737-800 olan uçak bulamadım ve elimdeki 737-400 tipi uçakla deniyorum fakat 2:17 zamanında yazan vor loc aktif ( düğmeye basın ) yazısındaki vor tuşunu bulamadım acaba adımı farklı yoksa ben mi bulamıyorum.

Birde videoda göremedim ıls iniş yaparken oto pilot aktif mi olucak?

Cevaplarınız İçin Şimdiden Teşekkürler
Ufuk Yazar
Pid 4105
Ankara-19.11.1995
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Standart 737-400 de (FS de) APP idi galiba o butonun adı.

NOT: Bu arada ben videoyu seyredemedim, ILS son yaklaşma için, VOR LOC değilde 737-800 PMDG'de de APP tuşu kullanılmıyor muydu? PMDG de VOR LOC tuşu, VOR / LOCalizer only için kullanılıyor, bunun karşılığıda, standart 737-400 FS versiyonunda, NAV tuşu. (Mode GPS seçili olmamalı, course girilmiş olmalı.)

İniş esnasında autoland yapmayacaksanız AP yi devreden çıkarmanız ve son aşamayı manuel uçmanız gerekiyor, ki sanırım uçuşun en zevkli kısmı :) Kimi hocalar göre son 1000ft manuel uçulur. Yer yer son 10NM manuel uçulur diyenlere bile rastladım. Ben genel olarak ILS yaklaşırken, glideslope a oturduktan ve uçak initial trimini yaptıktan sonra kontrolu alıyorum.

Autoland yapabilmeniz için bir çok gereklilik vardır. Örneğin en az iki autopilot enable edilmeli (FS de standart 737-400 de mümkün değildi sanırım), pist ve uçağın ILS kategorileri buna izin veriyor olmalı, ekibin uçağı yakın bir zamanda autoland indirmiş olması gerekliliği vb... (Sanırım dönem dönem görüş ve şartlar uygun olsa bile, ekip uçağı ILS autoland yaptırarak hala sistemlerde bir problem olmadığını onaylıyor, bunun belirli bir süresi vardı. Bu konuda vakitleri olursa kaptan arkadaşlar paylaşırlar bilgilerini bizlerle...)
FlyTHY IT Manager
User avatar
scovx
Newbie
Newbie
Posts: 15
Joined: 11 Dec 2009, 23:17
Name: Ufuk YAZAR
PID: 4105
Location: Ankara

kaptanım teşekkürler.app tuşu demişsinizde o approach olmuyormu videoya gore son 1000 ft kala app açılır diyor kafam iyice karıştı :rofl:
Ufuk Yazar
Pid 4105
Ankara-19.11.1995
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Tamam öyle diyorsa, FS2004 deki standart 737-400 için, VOR/LOC tuşunun karşılığı kesin NAV tuşu. NAV/GPS switch pozisyonu NAV tarafında olacak ve course öncesinde set edilmiş olacak. :)

Normalde APP tuşu hem glideslope hemde localizer takip eder, VOR/LOC tuşu sadece localizer takip eder. Doğru bir kural olmayabilir ama hiç VOR/LOC yapmadan doğrudan APP yaparsanız da çalışır. Videoyu da göremediğim için hangi tuştan bahsettiğimizi anlamamıştım.


NOT: Ayrıca APP son 1000ft kala demişsiniz de bu doğru olmayabilir. Glideslope mutlaka aşağıdan capture edilir. Şimdi bu şu demek. Mesela chart'ımızı açıyoruz, LTBA 36R CAT II ILSDME. IAF (Initial Approach Fix) ERMAN @ 2700ft. Yani ERMAN fixinde 2700ft de olmamız gerekiyor. D9.0IYES noktasından itibaren alçalma başlıyor. APP moduna bu noktadan önce geçmiş olmalıyız ki, uçak glideslope a otursun ve APP modunda alçalmaya başlasın. Bu yaklaşma için 1000ft çok geç APP için, aksine o irtifalarda artık AP kapatarak manuel uçmaya başlamak gerekiyor.
FlyTHY IT Manager
User avatar
scovx
Newbie
Newbie
Posts: 15
Joined: 11 Dec 2009, 23:17
Name: Ufuk YAZAR
PID: 4105
Location: Ankara

ilker kaptanım ilginiz için teşekkürler fakat bir kaç sorum daha var :)

Şimdi ben nav 1 bolumune ıls frekansını yazıyorum açıyorum frekans sesini alıyorum courseyi yazıyorum Auto Thorette controlu acıyorum nav/gps den nav ı seçiyorum radarda pisti goruyorum sanal ufukdada mor deltoitler ile goruyorum fakat uçak alakasız yerlere gidiyor nedeni ne olabilir?

birde videoda LTBA nın course değeri 358 olarak gçiyor benim simulasyonumda 355 diyor aynı pist için bunun sebebi ne olabilir?
Ufuk Yazar
Pid 4105
Ankara-19.11.1995
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Bendeki chartlarda ILS yaklaşma course değeri 354 derece. Şimdi açtım standart 737-400, YAA üzeri 9000ft lerden başladım alçalmaya. IYES 111.3, course 354 derece girili. Doğal olarak pozisyonuma göre localizer hattı solumda kaldı. HSI den bunu görebiliyoruz. Mor çizgi sol tarafımda yani daha localizer hattını kesmedim. Ayrıca hem NAV hem HDG aktif. Localizer hattı capture olana dek HDG ile gidecek. Burda önemli nokta, HDG değerinin yani uçtuğunuz başın, localizer hattını kesmesi. Hatta arada 30 derece fark olacak şekilde keserseniz en ideal durum olur.
Ayrıca, gene HSI den takip ediyorum, charta göre IYES DME değerim 9.0NM olduğunda, 2700 den alçalmaya başlamış olmam gerekiyor. IYSE DME 9.0 öncesinde 2700 lere inmiş olmam ve localizer hattına oturmuş olmam ideal olur, sonra APP ile glideslope a oturacağım.
Şimdi 20NM kala, glideslope sinyalini de almaya başladı NAV radyom, HSI nin sağında, magenta üçgen belirdi. Üçgen yukarda, yani glideslope hattının altındayım, bu da beklenilen ve istenilen bir durum. Zira glideslope hattına alttan oturmamız lazım.
Şimdi solda kalan magenta renkli localizer hareketlendi ve merkeze yaklaşmaya başladı, yani localizer hattını kesmek üzereyim, HDG ışığı söndü yani artık sadece NAV modunda (VOR/LOC) uçak otomatik olarak piste dönmeye başladı. Ayrıca magenta üçgen de aşağıya doğru inmeye başladı, bu da glideslope hattını da kesmek üzere olduğumu gösteriyor. Eğer şimdi APP tuşunu aktif etmez isem, uçak alçalmaya başlamayacak 2700ft de localizer hattında devam edecek. Onun için APP tuşuna da basıyorum. Ve uçak artık localizer ve glideslopa oturuyor. Yani full establish oluyorum...

Sizin durumda neden farklı yönlere gittiğini anlamadım, muhtemel neden o anki başınızın localizer hattını kesmiyor olması yada absğrd bir açıyla kesiyor olması olabilir.
FlyTHY IT Manager
User avatar
scovx
Newbie
Newbie
Posts: 15
Joined: 11 Dec 2009, 23:17
Name: Ufuk YAZAR
PID: 4105
Location: Ankara

Verdiğiniz Bilgiler için Teşekkür ederim Kaptanım.Şimdi Deniyorum. 8)
Ufuk Yazar
Pid 4105
Ankara-19.11.1995
User avatar
scovx
Newbie
Newbie
Posts: 15
Joined: 11 Dec 2009, 23:17
Name: Ufuk YAZAR
PID: 4105
Location: Ankara

kaptanım dedim şimdi denedim ıls hattına tam oturdupum an app açtım uçak alçalmaya başladı fakat yüksekte kaldı bende map bolumunden yukseklıgımı dusurdum fakat ucak pıstın gerisine indi :)

2. denememde uçak çok dik daldı :D

yapıcam inşallah.
Ufuk Yazar
Pid 4105
Ankara-19.11.1995
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
City: Istanbul
Location: Turkey

Muhtemelen, HSI nin sağ tarafındaki magenta üçgen orta noktayı aşağıya doğru geçtikten sonra APP moda geçiyorsunuz. Mutlaka o üçgen henüz orta noktanın üzerinde iken geçmiş olmalısınız. Eğer düşündüğüm gibi yapıyorsanız, glideslopu yukarıdan capture etmeye çalışıyorsnuz ki bu dik alçalmanıza sebep olur, hızınız yükselir vb. Genelde pek uygulanmaz bildiğim kadarı ile :D
FlyTHY IT Manager
Post Reply

Return to “Training Lounge”