Arkadaşlar
Bu tayyare 46.063 lbs yakıt aldığına göre hesaplamamla 2.503nm gidiyor yaklaşık olarak. E bu rotanın alternative airport u var, kalkışta - düz uçuşta - inişte alınan karşı rüzgar var bunlar hep uçağı yavaşlatıcı ve fazla yakıt yaktıran şeyler.
yani bu uçak yaklaşık 2.000-2.200 nm gidebiliyor ?? doğrumudur 5 saat 5:30 saat falan havada kalıyor non-stop
PMDG 738 Fuel Calculate
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
738 için Max Pax, 3060 NM, 734 için 2160 NM ...
LTBA KFJK beklemiyordunuz herhalde ...
http://www.b737.org.uk/techspecsdetailed.htm
EDIT: Linkteki tablonun doğru olduğundan bende şüphe ettim. Range verilerini Boeing Technical Guide'a göre editledim.
LTBA KFJK beklemiyordunuz herhalde ...

http://www.b737.org.uk/techspecsdetailed.htm
EDIT: Linkteki tablonun doğru olduğundan bende şüphe ettim. Range verilerini Boeing Technical Guide'a göre editledim.
FlyTHY IT Manager
-
- Average User
- Posts: 179
- Joined: 12 Aug 2002, 01:24
- Name: Atakan Şenyurt
- PID: 543
- Vatsim ID: 848272
- City: Antalya
senior first officer oldumda hesaplama yapıorum
)))
tamamda benim hesaplama neden bu kadar saptı neredeyse yarı yarıya şaştı
yanlışınız olmasın ??
şimdi;
bu alet yani pmdg 737-800 total de 46.063lbs yakıt alıyor
ben sol ve sağ kanat toplam 15.534lbs yakıt ile 710nm yaptığıma göre ;
toplamda bu uçak 46.063lbs alıyor ( orantı kurarak yani 710nm yi şu kadar şu kadar lbs yakıtla gidiyorsa total yakıtta kaç lbs gider??) orantısıyla 2.105nm hesaplıyorum halen
nasıl oluyor ??

tamamda benim hesaplama neden bu kadar saptı neredeyse yarı yarıya şaştı

yanlışınız olmasın ??
şimdi;
bu alet yani pmdg 737-800 total de 46.063lbs yakıt alıyor
ben sol ve sağ kanat toplam 15.534lbs yakıt ile 710nm yaptığıma göre ;
toplamda bu uçak 46.063lbs alıyor ( orantı kurarak yani 710nm yi şu kadar şu kadar lbs yakıtla gidiyorsa total yakıtta kaç lbs gider??) orantısıyla 2.105nm hesaplıyorum halen
nasıl oluyor ??
Atakan Şenyurt
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
46K lbs yani 21 ton max yakıt aldığı doğrudur.
Enroute yakıt tüketimi de çok kabaca 3000 kg/saat.
Öncelikle kaba hesap bu uçak yaklaşık 7 saat uçar.
Rüzgarsız enroute TAS ise 450 kts olsa, 7x450=3150 NM yapıyor...
Tabiki kalkışta tüketim artacak, baş rüzgarı alıyorsak GS düşecek vs... Ama bunun yarısına da düşmez.
Enroute yakıt tüketimi de çok kabaca 3000 kg/saat.
Öncelikle kaba hesap bu uçak yaklaşık 7 saat uçar.
Rüzgarsız enroute TAS ise 450 kts olsa, 7x450=3150 NM yapıyor...
Tabiki kalkışta tüketim artacak, baş rüzgarı alıyorsak GS düşecek vs... Ama bunun yarısına da düşmez.
FlyTHY IT Manager
-
- Average User
- Posts: 179
- Joined: 12 Aug 2002, 01:24
- Name: Atakan Şenyurt
- PID: 543
- Vatsim ID: 848272
- City: Antalya
alla alla 
gece gece beynim sulandı galiba
demekki ben 710nm yi çok fazla yakıyomuşum
tayyare fazla yakıyor.. şirkete yazık..
çünkü benim hesaplamam doğru gibi geliyo şimdi bi yarın olsunda bidaha bakıyım şuna iyi geceler İlker Hocam cevaplarınız için çok teşekkürler

gece gece beynim sulandı galiba
demekki ben 710nm yi çok fazla yakıyomuşum

çünkü benim hesaplamam doğru gibi geliyo şimdi bi yarın olsunda bidaha bakıyım şuna iyi geceler İlker Hocam cevaplarınız için çok teşekkürler
Atakan Şenyurt
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
17 Aralık LTBA - LTCI uçuşunuzu inceledim,
Flight Time: 02:07
Flight Mile: 788 nm
Used Fuel: 5,026 kilograms
Sizin saatteki tüketiminiz 2374kg.
Ayrıca, SID, STAR ve diğer sapmalar hariç yol 788NM. Muhtemelen yapılan uçuş bunun biraz daha fazlasıdır. 820NM kabul etsek, 5036KG ile 820NM yaptıysanız, 21000KG ile en az 3420NM yaparsınız. Ayrıca uzun yolda daha fazla düz uçuş yapacağınız için, 3400NM lerin daha üzerine çıkarsınız kanımca. (step climb uygulayarak örn.)
Flight Time: 02:07
Flight Mile: 788 nm
Used Fuel: 5,026 kilograms
Sizin saatteki tüketiminiz 2374kg.
Ayrıca, SID, STAR ve diğer sapmalar hariç yol 788NM. Muhtemelen yapılan uçuş bunun biraz daha fazlasıdır. 820NM kabul etsek, 5036KG ile 820NM yaptıysanız, 21000KG ile en az 3420NM yaparsınız. Ayrıca uzun yolda daha fazla düz uçuş yapacağınız için, 3400NM lerin daha üzerine çıkarsınız kanımca. (step climb uygulayarak örn.)
FlyTHY IT Manager
-
- Average User
- Posts: 179
- Joined: 12 Aug 2002, 01:24
- Name: Atakan Şenyurt
- PID: 543
- Vatsim ID: 848272
- City: Antalya
evt doğru söylüyorsunuz hocam
o zaman 737-600 ile uzun uçuş yapmak daha mantıklı çünkü daha kısa daha hafif ve daha az koltuk kapasiteli bir uçak bununla daha uzaklara uçulabilinir. gibi düşündüm
fakat 600 serisinde winglet yok galiba acaba bu winglet olmaması yakıt fazla yakacaktır o zaman 800 le eşdeğer bişimi olur acaba
çok fazlamı kurcalıyorum ne ... tmm sustum ve yatağıma gidip yatıyorum iyi geceler 
o zaman 737-600 ile uzun uçuş yapmak daha mantıklı çünkü daha kısa daha hafif ve daha az koltuk kapasiteli bir uçak bununla daha uzaklara uçulabilinir. gibi düşündüm



Atakan Şenyurt