Herkeze merhaba,
FS 2002 default 734'ü ile Antalya meydanına ILS yaklaşması yaparken localizer established oldu?u halde uçak bir sa?a bir sola yalpalamaktaydı. Otopilotu devreden çıkarttım ama manuel olarak da uça?ı kontrol etmekte çok zorlandım. Sonuçta çok kötü bir iniş ve ön iniş takımları hasar gördü vs. vs. Böyle bir olay ilk kez başıma geldi?i için tam olarak yorumlayamıştım.
Dün fleet'ten yeni indirdi?im RJ85 ile Samsun'a ILS yaklaşması yaparken aynı şey başıma yine geldi. Ancak bu kez METAR dan VRB01 rapor almıştım ve sonrasında bunu tekrar kontrol ettim de?işiklik ve bildirilen kuvvetli bir rüzgar yoktu.
Aynı zorlukları yaşayan başka arkadaşlar varmı? Ben hala bu durumun rüzgardan kaynaklandı?ını, METAR raporu ile simülatördeki hava şartlarının farklı olabilece?ini düşünüyorum ama pilot arkadaşlar rüzgar ne olursa olsun gerçekte böyle bir salınımın olmayaca?ını hatta 1 nokta kaymanın pas geçme sebebi oldu?unu söylüyorlar. Kafam iyice karıştı. Acaba FS2002 ayarlarında bir hata mı yaptım, bişeyleri yanlış mı kullanıyorum ?
De?erli yorumlarınızı bekliyorum. Peşin teşekkürlerimle,
Saygılar, sevgiler.
Murat Tolo?lu, TK233
F/O Ystanbul
Localizer Hold ve Heading Hold'da Salınım
Selamlar,
Eğer online uçmuyorsanız ATIS'i dinleminizi tavsiye ederim. Tabi real weaşer'ı yüklediyseniz. (Antalya ATIS: 118.27)
Emil Akoğlu
emil@fsturk.net
Eğer online uçmuyorsanız ATIS'i dinleminizi tavsiye ederim. Tabi real weaşer'ı yüklediyseniz. (Antalya ATIS: 118.27)
Emil Akoğlu
emil@fsturk.net
-
- Average User
- Posts: 211
- Joined: 19 Aug 2001, 04:09
- Location: Turkey
- Contact:
Rüzgarın sürekli yön değiştirdiği durumlarda yada darbeli rüzgarlarda uçağın yalpalaması normal. Kuyruga carpan ruzgar ucagin yonunu degistirecektir fakat yerdeki iz dusumunu o kadar etkilemez. Ground track'i olabildigince duz tutmak icin ruzgar ile savasmak yerine ruzgar icine yatip hizi arttirmak gereklidir. (pitot tupu yer izi ile tam align olmadigindan yer hiziniz okunan hizdan yavasdir)
Ruzgarli havalarda daha hizli yaklasip daha az flap kullanirsaniz hem kontroller etkinlesir hemde crab acisi azalir. Fren mesafesi biraz uzar ama normalden az flap kullanildigi icin ucak yere daha iyi tutunacagindan yuksek hizlardaki yavaslama hizlanir.
METAR ile Flight simulatordeki hava sartlari bazen tam uyusmayabilir, nede olsa su an kullanilan Squawkbox FS98 icin yazilmisti, yenisi cikinca bu problemr cozulcek diye tahmin ediyoruz, simdilik yapacak birsey yok..
Sevgiler,
Bozhan Özsoy.
Ruzgarli havalarda daha hizli yaklasip daha az flap kullanirsaniz hem kontroller etkinlesir hemde crab acisi azalir. Fren mesafesi biraz uzar ama normalden az flap kullanildigi icin ucak yere daha iyi tutunacagindan yuksek hizlardaki yavaslama hizlanir.
METAR ile Flight simulatordeki hava sartlari bazen tam uyusmayabilir, nede olsa su an kullanilan Squawkbox FS98 icin yazilmisti, yenisi cikinca bu problemr cozulcek diye tahmin ediyoruz, simdilik yapacak birsey yok..
Sevgiler,
Bozhan Özsoy.
Weaşer bölümüne girin. Aşağıda sağda Real World Weaşer yazıyor. Oradan indirebilirsiniz. Weaşer bölümüne girince direk olarak r harfine basarsanızda olur.
Emil Akoğlu
emil@fsturk.net
Emil Akoğlu
emil@fsturk.net
-
- Senior Member
- Posts: 329
- Joined: 16 Apr 2002, 14:28
- Name: Murat TOLOGLU
- PID: 65
- Vatsim ID: 839820
- City: Istanbul
- Location: Turkey
- Contact:
Selamlar,
Yanıt ve yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
Heading değiştiği halde localizer tutuyor olabilirdi gerçekten, bir daha aynı durumla karşılaşırsam buna dikkat edeceğim.
Acaba simulatörün frame rate'inin düşmesinden de etkilenmiş olabilirmiyim?
Saygılar, sevgiler..
Murat Toloğlu, TK233
Yanıt ve yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
Heading değiştiği halde localizer tutuyor olabilirdi gerçekten, bir daha aynı durumla karşılaşırsam buna dikkat edeceğim.
Acaba simulatörün frame rate'inin düşmesinden de etkilenmiş olabilirmiyim?
Saygılar, sevgiler..
Murat Toloğlu, TK233