Konuyla ilgili yardim edebilecek arkadaslara simdiden tesekkur ederim.
Sorun, dogru zamanda acip kapattigima yada oyle yaptigimi zannettigim isiklar maalesef her ucusumda ceza yememe neden oluyor. Cesitli sekillerde denedim ama sanki FR tuslarin acilip kapanmasini algilamiyor gibi geliyor bana, ornek olarak strobe lights larini piste girmeden hemen once acmama ve pisti terkederken kapamama ragmen acilmamis yada kapanmamis olarak FR ceza uyguluyor.
1. -10 points: You should TURN ON Nav Lights before pushback.
2. -20 points: You should TURN ON Beacon before pushback or engine startup.
3. -20 points: You exceeded the ground taxi limit of 25 knots.
4. -20 points: You should TURN ON Strobe Lights before entering the runway and have them on during the entire flight.
5. -10 points: On departure you should TURN ON Landing Lights before entering the runway and on arrival latest just before passing 500 feet AGL.
6. +25 points: Your landing was VERY GOOD and you gained +25 BONUS points...
Oneri ve yonlendirmelerinize bekliyorum.
Saygilarimla
Ariane 737-800ng lights sorunu.
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Erhan kaptanım selamlar.
1 ve 2 için Flight Recorder dan Get in Cockpit yapmadan önce bu iki light açık olmalı. Yani FR bağlanmadan hemen önce (ben uçağa girince açıyorum sonuçta kapıda parktayız) bu 2 sini açın sadece. (Logo ve Wing lights isteğe bağlı)
3. madde açık taxi de GS 25 kts üstüne çıkmayın
4. ve 5. madde için taxiden sonra rwy Hold Pointtte SARI ÇİZGİLERİ GEÇMEDEN TAXI light kapatın . Bu esnada STROBE ve LANDING lights yakıp piste girin.
6. Madde SÜPER böyle devam edin
1 ve 2 için Flight Recorder dan Get in Cockpit yapmadan önce bu iki light açık olmalı. Yani FR bağlanmadan hemen önce (ben uçağa girince açıyorum sonuçta kapıda parktayız) bu 2 sini açın sadece. (Logo ve Wing lights isteğe bağlı)
3. madde açık taxi de GS 25 kts üstüne çıkmayın
4. ve 5. madde için taxiden sonra rwy Hold Pointtte SARI ÇİZGİLERİ GEÇMEDEN TAXI light kapatın . Bu esnada STROBE ve LANDING lights yakıp piste girin.
6. Madde SÜPER böyle devam edin

Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
- artuncs
- Legend
- Posts: 2104
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- City: London
- Location: England
Erdal Hocam,
Oncelilkle zahmet edip yanit verdiginiz icin tesekkur ederim.
Inanin yazdiklarinizi daha once harfi harfine uyguladim ama maalesef sonuc ayni.
FR Light kontrollarinin haricinde her turlu degisikligi taniyor ama light lari tanimiyor inanin onerdiginiz sekillerin tersini bile denedim ama yok, havada light lari gelisi guzel acip kapatarak ornegin strobe isiklarinin piste girmeden acilip pistten cikarkende kapanmasi gerekirken ben havada kapatip acarak FR nin ceza vermesini beklerken FR bu durumu tanimadi bile o yuzden ben FR in light larin kontrolunu tanimadigini dusunuyorum ve acaba bu ne sebeple olabilr diye artik bunu arastirmaya basladim.
Sevgilerimle
Erhan M Artuc
Oncelilkle zahmet edip yanit verdiginiz icin tesekkur ederim.
Inanin yazdiklarinizi daha once harfi harfine uyguladim ama maalesef sonuc ayni.
FR Light kontrollarinin haricinde her turlu degisikligi taniyor ama light lari tanimiyor inanin onerdiginiz sekillerin tersini bile denedim ama yok, havada light lari gelisi guzel acip kapatarak ornegin strobe isiklarinin piste girmeden acilip pistten cikarkende kapanmasi gerekirken ben havada kapatip acarak FR nin ceza vermesini beklerken FR bu durumu tanimadi bile o yuzden ben FR in light larin kontrolunu tanimadigini dusunuyorum ve acaba bu ne sebeple olabilr diye artik bunu arastirmaya basladim.
Sevgilerimle
Erhan M Artuc
Erhan M. Artuc
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Erhan hocam o zaman müracaat THY Teknik
Başka uçaklarda ya da default da bu sorunu yaşıyormusunuz?? Onu da paylaşırsanız iyi olur. Belki de elinizdeki payware den kaynaklıdır.
Özgür Özden ya da İlker Değirmencioğlu kaptanım size bu konuda yardımcı olabilecek adres.
İyi günler.

Başka uçaklarda ya da default da bu sorunu yaşıyormusunuz?? Onu da paylaşırsanız iyi olur. Belki de elinizdeki payware den kaynaklıdır.
Özgür Özden ya da İlker Değirmencioğlu kaptanım size bu konuda yardımcı olabilecek adres.
İyi günler.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Erdal Bey'in tavsiye ettiği gibi default bir uçakla deneme yapıp sonucu yazarsanız daha rahat fikir yürütebiliriz.
Payware modeller standat FS offsetlerinden farklı değerler kullandığı için bu sorunu yaşıyor olabilirsiniz.
Payware modeller standat FS offsetlerinden farklı değerler kullandığı için bu sorunu yaşıyor olabilirsiniz.
FlyTHY IT Manager
- artuncs
- Legend
- Posts: 2104
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- City: London
- Location: England
Ilker Hocam merhaba,
kapinizi calmaya hazirlanirken sagolun siz el attiniz bile. Bu aksam dediginiz gibi default bir ucakla ve ayricada baska bir payware ucakla deneme yapip sonucu bildiricem.
Saygilarimla
kapinizi calmaya hazirlanirken sagolun siz el attiniz bile. Bu aksam dediginiz gibi default bir ucakla ve ayricada baska bir payware ucakla deneme yapip sonucu bildiricem.
Saygilarimla
Erhan M. Artuc
- artuncs
- Legend
- Posts: 2104
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- City: London
- Location: England
Sevgili Arkadaslar,
acmis oldugum bu topic uzerinden uzun zaman gecti ama maalesef benim Ariane ile yaptigim ucuslarimda ki ligts sorunu duzelmedi.
Ilker hoca ve diger arkadaslarinda daha once tavsiyesi uzerine degisik ucaklarla yaptigim denemelerde ligts ile ilgili bir problem yasamadim bu sadece Ariane ile oluyor.
Buradan Ariane kullanan arkadaslarada sormak istiyorum ayni sorunu yasayan yada yasamayan varmi aramizda? cunku ben bunun FR nin ligts larin kontrolunu tanimadigini dusunuyorum ama bir arkadasimiz cikar da derse ben bir sorun yasamiyorum o arkadasla gorusup soruna yardimci olmasini rica edecem.
Ayni sorunu Airone ile Ivao daki arkadaslarinda yasadigina tanik oluyorum ve eger FR da bir sorun varsa Ariane ile ilgili, bu sorunun giderilmesini Ilker Hoca dan rica ediyorum.
acmis oldugum bu topic uzerinden uzun zaman gecti ama maalesef benim Ariane ile yaptigim ucuslarimda ki ligts sorunu duzelmedi.
Ilker hoca ve diger arkadaslarinda daha once tavsiyesi uzerine degisik ucaklarla yaptigim denemelerde ligts ile ilgili bir problem yasamadim bu sadece Ariane ile oluyor.
Buradan Ariane kullanan arkadaslarada sormak istiyorum ayni sorunu yasayan yada yasamayan varmi aramizda? cunku ben bunun FR nin ligts larin kontrolunu tanimadigini dusunuyorum ama bir arkadasimiz cikar da derse ben bir sorun yasamiyorum o arkadasla gorusup soruna yardimci olmasini rica edecem.
Ayni sorunu Airone ile Ivao daki arkadaslarinda yasadigina tanik oluyorum ve eger FR da bir sorun varsa Ariane ile ilgili, bu sorunun giderilmesini Ilker Hoca dan rica ediyorum.
Erhan M. Artuc
Sayın Kaptanım,
Aynı sorun diğer add-onlarda meydana geliyor fs in kısayol tuşları ile add-on un algılaması arasındakki faktan kaynaklanıyor bu durum. örneklemek gerekirse fs te "o" tuşu normalde strobe lights ı aktif ettiği halde Level-d nin 767 sinde beacon lightsi aktif ediyor. size tavsiyem klavyeyi kullanmadan direk olarak uçağın lights panelinden (tam doğru oalrak öğrenip) mouse ile ışık kontrollerini yapmanızdır. aynı hataları tekrar almanız durumunda bahsi geçen add-on ile fs arasında yazılımsal bir uyumsuzluk olması durumu gündeme gelecektir. bunu da sanırım kendi üreticilerinden başka halledecek olan yok.
Aynı sorun diğer add-onlarda meydana geliyor fs in kısayol tuşları ile add-on un algılaması arasındakki faktan kaynaklanıyor bu durum. örneklemek gerekirse fs te "o" tuşu normalde strobe lights ı aktif ettiği halde Level-d nin 767 sinde beacon lightsi aktif ediyor. size tavsiyem klavyeyi kullanmadan direk olarak uçağın lights panelinden (tam doğru oalrak öğrenip) mouse ile ışık kontrollerini yapmanızdır. aynı hataları tekrar almanız durumunda bahsi geçen add-on ile fs arasında yazılımsal bir uyumsuzluk olması durumu gündeme gelecektir. bunu da sanırım kendi üreticilerinden başka halledecek olan yok.
-
- VIP Member
- Posts: 1193
- Joined: 17 Aug 2007, 09:17
- Name: İlker Değirmencioğlu
- PID: 2445
- Vatsim ID: 1011091
- City: Istanbul
- Location: Turkey
Sözüne ettiğiniz add-on bende yok, denemedim, ezbere konuşuyorum...
Ancak işin teknik yanı kısaca şu. Microsoft FS i yaparken uçağın çeşitli özellikleri için standart "değişknler" organize etmiş. Örneğin taxi ışıklarının özel bir adresi var, iniş takımlarının başka bir adresi, motor N1 değerlernin ayrı vb vb ... Bu adreslere biz offset diyoruz ve FSUIPC programı vasıtası ile bu değerler okunabilyor. FFR da bu yöntemle uçağın o aki durumuna dair bilgileri alıyor. Örneğin uçağın yeri, hızı, ışıkları vb... Ancak gerçek şu ki, bazı add-on üreticiler, nedenleri farklı olmakla beraber FS in standart adreslerini kullanmıyor. Örneğin PMDG de, FS de olmayan ve yerleri önceden organize edilmemiş olduğu için, komple overhead panele ilişkin offsetleri standart dışı kullanır.
FFR ise, uçak paremetrelerini standart offselerde arar. Bazı durumlarda, örneğin çok kullanılan ama satandart olmayan modeller için (PMDG gibi) FFR içine özel kodlar ilave edilerek bu durum giderilmiştir.
Kısaca muhtemelen kullandığınız add-on standart offsetleri kullanmıyor olabiir. Durum böyle ise, başka taleplerde gelmesi durumunda ve vakit ayırabildiğimiz ölçüde ilgili add-on u inceleyerek kullandığı offset değerlerni tespit edebilirsek FFR a ekleyebiliriz. Ama takdir edersiniz ki bu işlem çok kolay bir modifikasyon değil ...
Ancak işin teknik yanı kısaca şu. Microsoft FS i yaparken uçağın çeşitli özellikleri için standart "değişknler" organize etmiş. Örneğin taxi ışıklarının özel bir adresi var, iniş takımlarının başka bir adresi, motor N1 değerlernin ayrı vb vb ... Bu adreslere biz offset diyoruz ve FSUIPC programı vasıtası ile bu değerler okunabilyor. FFR da bu yöntemle uçağın o aki durumuna dair bilgileri alıyor. Örneğin uçağın yeri, hızı, ışıkları vb... Ancak gerçek şu ki, bazı add-on üreticiler, nedenleri farklı olmakla beraber FS in standart adreslerini kullanmıyor. Örneğin PMDG de, FS de olmayan ve yerleri önceden organize edilmemiş olduğu için, komple overhead panele ilişkin offsetleri standart dışı kullanır.
FFR ise, uçak paremetrelerini standart offselerde arar. Bazı durumlarda, örneğin çok kullanılan ama satandart olmayan modeller için (PMDG gibi) FFR içine özel kodlar ilave edilerek bu durum giderilmiştir.
Kısaca muhtemelen kullandığınız add-on standart offsetleri kullanmıyor olabiir. Durum böyle ise, başka taleplerde gelmesi durumunda ve vakit ayırabildiğimiz ölçüde ilgili add-on u inceleyerek kullandığı offset değerlerni tespit edebilirsek FFR a ekleyebiliriz. Ama takdir edersiniz ki bu işlem çok kolay bir modifikasyon değil ...
FlyTHY IT Manager