Motor çalıştırma

Questions About FS9 and FSX. Software and Hardware related problems and information.
Post Reply
lishakoglu
Junior Member
Junior Member
Posts: 62
Joined: 14 Jun 2002, 05:09
Location: Turkey
Contact:

Selamlar
DF737'de çalışan sol motor ile APU'suz sa? motoru çalıştırmayı başaran oldumu yada deneyen?

Levent Yshako?lu
AKIN HOS
Newbie
Newbie
Posts: 22
Joined: 28 Feb 2002, 03:24
Location: Turkey
Contact:

gercek hayyatta basiniza gelebilecek bir durum bu. APU INOP durumdadir ve sizin bir sekilde bu motorlari calistirmaniz gerekir eger tabi ucmak istiyorsaniz :)

once external air source baglanir ucaga. sol yani 1 numarali motoru calistirmak icin packler off, isolation valve auto apu bleed off engine bleed on yapilir. birnumarali motor calistiktan sonra ayni konfigurasyonla iki numarali motoru calistirmak icin once ground air'in ve varsa ground electric sourceun disconnect edilmesi gerekir.tabi bunlari yapmadan once calisan motorun generatorunu online yapmaniz hic de fena olmaz :) bunlar yapilip ucagin arkasinda emniyet mesafesinde herhangi zarar gorebilecek birsey olmadigi teyit edildikten sonra calismakta olan bir numarali motor overhead panelde size en az 30 psi vereecek sekilde gaz kolu acilir. bu o siradaki bulunulan yukseklik hava sicakligi gibi kosullara goredegisir ama %50 n1 yeterli olur ortlama olarak. sonra sol motordan elde edilen bleedle sag motor calistirilir. sonra da mutlu mesut uchulur
lishakoglu
Junior Member
Junior Member
Posts: 62
Joined: 14 Jun 2002, 05:09
Location: Turkey
Contact:

Akın hocam teşekkürler
Bu prosedüre ihtiyacım vardı fakat DF737'de denedinizmi?

Levent İshakoğlu
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Merhaba arkadaşlar;

Akın bey sizin verdiğiniz prosedürü denedim ancak o şekilde 2 numarayı çalıştıramadım. Fakat önce 2 numarayı çalıştırıp ground'u kestikten sonra 1 numarayı çalıştırabildim. Anlamadım ama böyle oluyor DF'de...

Saygılarımla...




Selçuk Poyraz
TK157
AKIN HOS
Newbie
Newbie
Posts: 22
Joined: 28 Feb 2002, 03:24
Location: Turkey
Contact:

gercek uchuslardan simulatore vakit kalmiyor... ancak kis aylarinda ucuslar azalinca bashina oturabiliyorum simulatorun, dolayisyla bu crossbleed start prosedurunu DF de deneme sansim olmadi. gercek hayatta normal zamanda once 2 numara sonra 1 numarali motor calistirilirken crossbleede neden once 1 sonra 2 calistirilir derseniz bunun motor calistirma emergencyleri arasinda yer alan start valve open checklistiyle ilgili oldugunu soyleyebilirim. ayrica 2 numaranin onunde bulunan equipmentin da engine advance edilmeden ordan ayrlmis olmasi lazim... ama bunlar biraz detay sanirim...
Iyi uchuslar.
Post Reply

Return to “Flight Simulator General Discussion Forum FS9|FSX|FSX-SE”