Konuyu gundemde tutmak için bu postu yazıyorum .
Değerli Arkadaslar bir cok arkadasımızın sesli konusma usullerinde zorluklar cektiği malumunuzdur .
Bu çalışma tamamı ile bu eksikliğin telafisine yardımcı olurken , içinde cok onemli bilgiler içeren , hem ingilizce hemde turkce konusma usullerini hem yazılı hemde sesli olarak paylaşan ,şimdiye kadar orneği olmayan kusursuz bir çalışmadır .
2009 yılındna özel bir nedeni dışında sesli iletişim (Türkçe yada İngilizce ) yapan pilotlarımızın sayısının artması en buyuk temennimiz ve hedefimizdir.Bir FlyTHY pilotuna yakışan da budur.
İngilizcenizde sıkıntı var ise lutfen Turkce Muheberat yapmaktan cekinmeyin sadece remarkınıza (V/Turkish) yazmanız bile yeterlidir..
Saygılar...
Ergenekon Küçük
FlyTHY , PID177
İstanbul 1969
Sesli İletişim Usulleri Yayınlanmıştır
-
- Technical Admin
- Posts: 322
- Joined: 26 Oct 2001, 01:29
- Name: Özgür Özden
- PID: 45
- Vatsim ID: 824586
- City: Ankara
- Location: Turkey
Dokuman icindeki iconlarin uzerine tikladiginizda sesli olarak komutu duyabilirsiniz. Genel dinleme istatistiklerine bakildiginda sadece dokumani indirenlerin sadece %5'inin sesleri dinledigini gormekteyiz. Gozden kacabilecegini dusunerek bilgi vermek istedim.
Ozgur Ozden
FlyTHY, PID045
Ankara, 1974
FlyTHY, PID045
Ankara, 1974
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Şunu söylemek isterim, online uçmaya başladığım aralık 2008 den itibaren ingilizcem iyi olmasına rağmen (!) sesli iletişimi rahat yapmamı sağlayan ve kanalda geçen muhabereyi de kolaylıkla takip edebilmeme olanak veren; sevgili dostlarımızın emek verdiği değerli zamanlarını ayırarak bizlerin kullanım ve beğenisine sunduğu bu dökümandır.
O nedenle lütfen ama lütfen bu güzel ve benzeri olmayan dökümanı başucu kitabı gibi yanınızda tutunuz. Başka pilotların ATC ile konuşmasına imrenmeyin , yaklaşma ve alçalma kargaşasında bir de yazmakla uğraşmayın, beni ayıplarlar, rezil olurum diye düşünmeyin.
Bu dökümanı okuyun gerekirse benim gibi çıktısını alın önü,nüze koyun oradan okuyun.
Ama konuşun. FlyTHY pilotu olarak Türkçe de olsa usulünce konuşun. Sonrasında alıştıkça ingilizcesini de konuşursunuz.
İngilizce başlayın anlamazsanız uçuş emniyetini aksatmamak için Türkçe mize dönün. Kimse ayıplamaz, puanınız düşmez.
Ben de yazıyordum... Sonra okudum... Şimdi UNICOM da yazmaktan sıkılıyorum çünkü dilim döndüğünce konuşmaya başladım....sizin neyiniz eksik???
Gelin konuşalım
Selamlarımla
O nedenle lütfen ama lütfen bu güzel ve benzeri olmayan dökümanı başucu kitabı gibi yanınızda tutunuz. Başka pilotların ATC ile konuşmasına imrenmeyin , yaklaşma ve alçalma kargaşasında bir de yazmakla uğraşmayın, beni ayıplarlar, rezil olurum diye düşünmeyin.
Bu dökümanı okuyun gerekirse benim gibi çıktısını alın önü,nüze koyun oradan okuyun.
Ama konuşun. FlyTHY pilotu olarak Türkçe de olsa usulünce konuşun. Sonrasında alıştıkça ingilizcesini de konuşursunuz.
İngilizce başlayın anlamazsanız uçuş emniyetini aksatmamak için Türkçe mize dönün. Kimse ayıplamaz, puanınız düşmez.
Ben de yazıyordum... Sonra okudum... Şimdi UNICOM da yazmaktan sıkılıyorum çünkü dilim döndüğünce konuşmaya başladım....sizin neyiniz eksik???
Gelin konuşalım

Selamlarımla
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
-
- Newbie
- Posts: 5
- Joined: 06 Jun 2009, 14:36
- Name: Soner Doğruer
- PID: 3724
- Location: Turkey
- Contact:
Gerçekten çok güzel bir sunum olmuş, hazırlayanların eline sağlık
Bu zamana kadar hep yazdım aslında halen de yazıyorum ama konuşmaktan çekiniyorum çünkü bazı readbackler uzun oluyor ve readback yapmak korkutuyor çünkü yazarken doğru bir şekilde readback yapılabiliniyor fakat konuşurken cümleyi toparlayamayıp doğru readback yapamamak tek çekincem ama bu sunumu iyice okuyup en kısa zamanda ATC konuşmalarına başlamak istiyorum,çünkü gerçekten yazmak çok zaman kaybettiriyor ve karışıklığa sebep oluyor.Dediğim gibi tek korkum readbacklerde hata yapmak ama hata yapmadan öğrenilemez.
Tekrardan emeği geçen herkese teşekkürler


Bu zamana kadar hep yazdım aslında halen de yazıyorum ama konuşmaktan çekiniyorum çünkü bazı readbackler uzun oluyor ve readback yapmak korkutuyor çünkü yazarken doğru bir şekilde readback yapılabiliniyor fakat konuşurken cümleyi toparlayamayıp doğru readback yapamamak tek çekincem ama bu sunumu iyice okuyup en kısa zamanda ATC konuşmalarına başlamak istiyorum,çünkü gerçekten yazmak çok zaman kaybettiriyor ve karışıklığa sebep oluyor.Dediğim gibi tek korkum readbacklerde hata yapmak ama hata yapmadan öğrenilemez.
Tekrardan emeği geçen herkese teşekkürler


Soner Doğruer
FlyTHY,PID3724
Antalya,1989
FlyTHY,PID3724
Antalya,1989
-
- Technical Admin
- Posts: 322
- Joined: 26 Oct 2001, 01:29
- Name: Özgür Özden
- PID: 45
- Vatsim ID: 824586
- City: Ankara
- Location: Turkey
Merhaba,
İçerisinde yaklaşık 200 adet Türkçe ve İngilizce konuşmalari içeren mp3 ses dosyası ile birlikte gelmektedir. Yazıların yanındaki ikonların üzerine tıklayarak sesleri dinleyebilirsiniz. Genel olarak gözden kaçtığı için hatırlatmak istedim.
İçerisinde yaklaşık 200 adet Türkçe ve İngilizce konuşmalari içeren mp3 ses dosyası ile birlikte gelmektedir. Yazıların yanındaki ikonların üzerine tıklayarak sesleri dinleyebilirsiniz. Genel olarak gözden kaçtığı için hatırlatmak istedim.
Ozgur Ozden
FlyTHY, PID045
Ankara, 1974
FlyTHY, PID045
Ankara, 1974