Rudder Trim

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Selamlar arkadaşlar;

Bir sorum olacak size:

DF734 kullanıyorum ve bugün bir problem farkettim. ?öyle ki, yüksek hızlarda HDG Hold'u devre dışı bıraktı?ımda uça?ın son gitti?i başta herhangi bir sapma olmuyor ancak yaklaşma gibi hızın oldukça düşük oldu?u durumda (yaklaşık 230 kts. altı gibi) uçakta sa?a yatma başlıyor. Özellikle ILS yaklaşmanın son anında 1000ft. yükseklikte A/P'u devre dışı bırakınca uçak yavaş yavaş sa?a yatmaya başlıyor. Rudder Trim ile bunu düzeltebiliyorum ancak benim sorum aynı rudder trim ayarı ile yüksek hızda bu sorun olmamasına ra?men neden hız düşünce sola rudder trim yapmam gerekiyor. Bugün bu sorun yüzünden Ystanbul 36R pistinin biraz sa?ına teker koydum, yatış o kadar yavaş ki farkedene kadar bir kaç derece baş dönüyor ve mesafe de yakın oldu?u için ILS LOC'a tekrar oturmak çok zor hatta imkansız oluyor. Acaba sorun uçakta mı yoksa gerçekten olması gereken bu mu? Ya da sorun gerçekten Rudder Trimle mi ilgili, başka bir sorun olabilir mi?

Bana yardım ederseniz bu konuda sevinirim, teşekkürler.

Not: Bu konuda denemeleri offline olarak rüzgarsız ortamlarda da denedim sorun devam ediyor.

Selçuk Poyraz
TK157
Bozhan Özsoy
Average User
Average User
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 04:09
Location: Turkey
Contact:

Selam,

Aklıma iki sebep geliyor.

1- Batıdan doğuya doğru esen kuvvetli bir rüzgar 36 yaklaşmasında seni sağa doğru kaydırıyor, ayrıca dikey stabilizer'e (kuyruk) gelen rüzgar uçağın sağa yatmasına sebep oluyor. Bence normal.

2- Joystick calibration. Eğer yıpranmış yada eski model bir joystiğin varsa haftada yada birkaç günde bir kalibre etmelisin.
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Bozhan Kaptan;

Maalesef sorun bunlar olamaz çünkü joystick kullanmıyorum ve offline uçuşta denedim rüzgar 0.

Bugün tekrar denedim ama bu sefer yakıt dışında tüm ağırlıkları çıkardım(yolcu,kargo vs.) bu seferde yine 36R inişinde sola hafif yatma görülüyor. Bu arada yakıt sadece kanatlarda 1200'er Galon (sol kanat %80, sağ kanat %80, center %0)kalkışta. Bursa üzerinden dönüp tekrar indiğim düşünülürse en fazla 200-300 harcamışımdır.

Bana göre Rudder Trimden kaynaklanıyor gibi. Çünkü daha önce yolcu, kargo filan normal yüklüyken sağa kayıyordu biraz yaklaşık 0.25 kadar sola trim yaptım, daha sonra uçağı boşaltıp denedim trimle oynamadım sola kaydı. Ama benim anlamadığım neden yüksek hızda bu kadar yatmıyor, sadece yavaşlayınca yapıyor.

İyi uçuşlar, teşekkürler...


Selçuk Poyraz
TK157
Bozhan Özsoy
Average User
Average User
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 04:09
Location: Turkey
Contact:

Joystick kullanmıyorsanız durum biraz değişiyor. Mesela sağ ok tuşuna basıp bıraktığınızda verdiğiniz kumanda geri gelmiyor. Yani uçak sağa yatış kontrolü almaya devam ediyor. Sanırım numerik 5 tuşu bütün kontrolleri yeniden center'a getiriyor. Fakat kaliteli bir joystik ile bütü problemler ortadan kalkacaktır.
User avatar
THY157
VIP Member
VIP Member
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 22:00
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Location: Kocaeli

Tekrar Merhaba,

Bozhan Kaptan numerik 5 hakkında mutabıkız. Ama ben A/P devre dışı kaldığı an num 5'e basıyorum. 8000 ft. de yaptığım ilk denemede 200 kts. ile tüm kontroller ortada bıraktığımda yaklaşık 15 sn. de 1 derece sağa kayıyordu. Dediğim gibi sola 0.25 trim yapınca bu seferde 40 sn.de 1 derece sola kaymaya başladı bir türlü düz uçuşu sağlayamadım.

Yine de çok teşekkür ederim yardımlarınız için. Görüşmek üzere...

İyi uçuşlar.


Selçuk Poyraz
TK157
Post Reply

Return to “Training Lounge”