vFR ucus hk.

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Post Reply
Tk217
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: 08 Jul 2002, 15:12
Location: Turkey

ArKADASLAR vfr ucus hakkında bazı soularım olacak


1.forumun arsıvını karıstırıken vfr ucusta mınumum yukseklıkle ılgılı aklıma bazı noktalar takıldı yukseklık mınımum ve maksımum hangı degerler arasında olmalı ?
2. Cok daglık bır yerde vfr ucus yapılıyorsa bu sınır nedır? bolgenın ortalama yukseltısıne goremı belırlenır?
3. qne ve qnh arasındakı temek fark ne dır? vfr ucusta bunları nasıl kullanabılırız?
4. Inıs meydanının elımızde app. chartı yok ıse vede ucusta atc mevcut degılse ınısı nasıl gerceklestırecegız?

Agah Agaoglu

TK 217
guclu
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 24 Sep 2001, 09:12
Location: Turkey

Merhaba Agah,

1)
Bir VFR ucusun planinda ucus yuksekligine VFR yazilir. Herhangi bir yukseklik kisiti yoktur ancak yine de ucus yuksekligini etkileyen bazi kurallar var.

Bunlardan ornek vermek gerekirse:
-kalabalik insanlarin oldugu yerlerde en yuksek manianin en az 1000 feet ustunden ucmalisin.
-Doguya guiderken tekbin feet + 500
-Batiya giderken cift bin feet + 500

2)
Yapicagin VFR ucusu onceden planlamissindir muhtemelen. Cizdigin rotanin 10mil sol ve 10mil saginda en yuksek maniayi bulursun ve en az 1000 feet uzerinden gidersin.

3)Bir meydanin Qfe degerini altimetre ayarina girdigin zaman o meydana indiginde 0 feet okursun. O meydanin Qnh degerini altimetreye girersen indiginde o meydanin mean sea level'a gore olan yuksekligini okursun (o meydanin chartinda yazan elevationu)

4) Hocam VFR ucuyorsan zaten app. charta ihtiyacin yok ki. Aletle ucmuyorsun. ATCye de ihtiyacin yok. Eger inecegin pist cok kullanilmayan ve inis acisindan kontrol edilmesi gereken bir pist ise alcaktan bir ucus ile pistin zemin durumunu ve etrafini bir kontrol edersin. Ruzgar durumuna bakarsin ve bu ruzgar durumuna gore bir meydan turu ile (aal+1000 feet) inisini yaparsin.

Iyi Ucuslar,

Guclu Ulgenalp (PPL)


Guclu Ulgenalp
virt pilot
Post Reply

Return to “Training Lounge”